Kwalifikacja: AUD.01 - Przygotowanie i organizacja produkcji audiowizualnej
Aby korzystać z mikrofonów na planie, trzeba przygotować umowę na okres
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Umowa na czas zdjęciowy to naprawdę ważny dokument w filmowej produkcji, zwłaszcza gdy chodzi o dźwięk. Podczas kręcenia zdjęć mikrofony są kluczowe do zbierania dźwięku, co ma ogromny wpływ na jakość końcowego materiału. Kiedy mamy umowę na czas zdjęciowy, to mamy pewność, że wszystkie sprawy związane z dźwiękiem, jak zatrudnienie dźwiękowców czy wynajem mikrofonów, są załatwione. Na przykład, w umowie można zaznaczyć, że operator dźwięku musi być obecny na planie, bo tak naprawdę to jego obecność jest istotna, aby nagrania były jak najlepsze. Dodatkowo, mając taką umowę, unikamy nieporozumień dotyczących sprzętu czy dostępności ludzi, co naprawdę ma znaczenie dla całego harmonogramu produkcji filmowej.
Jeśli wybierzesz złe kategorie umowy na czas produkcji, to może się to skończyć sporymi kłopotami na planie filmowym. Umowy dotyczące dźwięku często dotyczą postprodukcji i obejmują rzeczy, które nie mają nic wspólnego z nagrywaniem dźwięku w trakcie zdjęć. Taki błąd może oznaczać, że nie ma odpowiedniego nadzoru nad dźwiękiem, co ostatecznie wpływa na jakość filmu. Pamiętaj, że postprodukcja zajmuje się edytowaniem i miksowaniem dźwięku, a nie jego nagrywaniem, więc to podejście jest po prostu nietrafione. Umowa na montaż i zgranie dotyczy już etapu po zdjęciach, więc do zdjęć się nie odnosi. Nie reguluje też obecności ekipy dźwiękowej na planie, co może skutkować problemami z synchronizacją dźwięku i obrazu. W sumie, umowa zdjęciowa powinna być dobrze przemyślana, żeby wszystko działało jak należy. Czasem złe dobory umów wynikają z tego, że nie do końca rozumiesz, jak działa produkcja filmowa i jakie są role ludzi w ekipie.