Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby zabezpieczyć profili zamkniętych nadwozia przed korozją, należy

A. wtrysnąć wosk
B. pokryć warstwą PCV
C. rozsmarować masę uszczelniającą
D. nałożyć masy bitumiczne
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Do sporządzenia łaty blacharskiej nie powinno się stosować blachy

A. głęboko tłocznej
B. z materiału rodzimego
C. ocynkowanej
D. o wysokiej wytrzymałości
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie materiały są najczęściej używane do tworzenia szkieletów nadwozi samochodów osobowych?

A. Stale nierdzewne
B. Aluminiowe stopy
C. Stale do narzędzi
D. Materiałowe kompozyty
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Metoda, która nie jest stosowana do uzyskiwania szczelnych połączeń z elementów blaszanych to

A. nitowanie
B. klejenie
C. spawanie
D. zgrzewanie
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zniekształcone elementy karoserii z wgnieceniami i przetłoczeniami powinny być naprawiane wykorzystując metodę

A. wyciągania przy jednoczesnym nagrzewaniu.
B. wycinania i montażu łat.
C. naprawy powstałych fałd.
D. wymiany elementu.
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zjawisko polegające na degradacji metalu w wyniku reakcji chemicznych z otaczającymi go substancjami lub na skutek procesów elektrochemicznych, określane jest mianem

A. śniedzeniem
B. erodowaniem
C. korozją
D. patynowaniem
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą

A. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
B. przymiaru prostego
C. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
D. cyrkla do pomiarów
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie narzędzie wykorzystuje się do usuwania wgnieceń na powierzchniach profili zamkniętych?

A. rozpieraka
B. zgrzewarki-spottera
C. pilnika ślusarskiego
D. babki blacharskiej
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jaką metodę stosuje się do antykorozyjnego zabezpieczenia blach?

A. wyżarzanie
B. cyjanowanie
C. hartowanie
D. fosforanowanie
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jedną z technik ochrony blach przed korozją jest

A. cyjanowanie
B. wyżarzanie
C. azotowanie
D. fosforanowanie
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby poprawić odporność na korozję, niektóre części nadwozi pojazdów produkowane są

A. ze stopów aluminium
B. z wanadu
C. ze stali stopowej
D. z irydu
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po zakończeniu naprawy, na ramie naprawczej, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić

A. konserwację.
B. ponowne pomiary.
C. demontaż z ramy.
D. zabezpieczenie farbą podkładową.
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zgodnie z aktualną klasyfikacją metali symbol S235 (wcześniej oznaczany jako St3S) odnosi się do stali

A. niestopowej wysokowęglowej
B. narzędziowej stopowej
C. konstrukcyjnej spawalnej
D. specjalnej nierdzewnej
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Małe ognisko korozji, które pojawiło się na elemencie karoserii samochodu, można usunąć poprzez

A. lutowanie miękkie
B. wymianę części
C. umieszczenie tzw. "łaty"
D. oczyszczenie papierem ściernym
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Proces przygotowania podwozia do uzupełnienia ubytków w ochronie przed korozją po zimowym sezonie powinien rozpocząć się od

A. nałożenia neutralizatora soli
B. umycia
C. nałożenia masy bitumicznej
D. piaskowania
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Elementy nośne karoserii wygięte z deformacjami w wyniku wypadku drogowego powinny być naprawiane przez

A. formowanie uszkodzonych elementów w wysokiej temperaturze
B. wymianę elementów na nowe
C. prostowanie załamań na elementach przy użyciu spottera
D. prostowanie uszkodzeń elementów za pomocą narzędzi ręcznych
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Metoda stosowana w hutach do produkcji arkuszy blach stalowych to

A. tłoczenia
B. przeciągania
C. walcowania
D. odkuwania
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po zakończeniu naprawy na ramie naprawczej w pierwszej kolejności należy pojazd

A. zabezpieczyć farbą podkładową
B. zdemontować z ramy
C. poddawać ponownym pomiarom
D. poddawać konserwacji
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zniszczony błotnik tylny w pojeździe należy

A. wymienić na nowy
B. wyprostować ręcznie
C. naprawić szpachlowaniem
D. wyciągnąć na ramie do napraw
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Gdy po otwarciu drzwi pojazdu opadają, wskazuje to na zużycie

A. zamka
B. zawiasów
C. kasety
D. rygla
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zabezpieczenie profili zamkniętych nadwozia przed korozją powinno być realizowane przy użyciu metody

A. natrysku środkami smołowatymi
B. nanoszenia pędzlem środków smołowatych
C. nanoszenia pędzlem preparatów woskowych
D. natrysku preparatami woskowymi
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Ochrona przed korozją profili zamkniętych karoserii samochodu realizowana jest poprzez

A. wtryśnięcie preparatów woskowych
B. natryśnięcie substancji z zawartością związków bitumicznych
C. nałożenie środków opartych na poliuretanach
D. pokrycie farbą antykorozyjną
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po zamontowaniu nowego poszycia dachu nadwozia, w jaki sposób należy zweryfikować jego położenie?

A. z wykorzystaniem urządzenia pomiarowego geometrii nadwozia
B. przez pomiar przekątnych nadwozia
C. przy użyciu mechanicznego cyrkla pomiarowego
D. za pomocą narzędzi traserskich
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jaką metodę stosuje się do zabezpieczenia antykorozyjnego zewnętrznej części wymienionej podłogi?

A. natrysku powłoki lakierniczej
B. nałożenia szpachli epoksydowej
C. natrysku powłoki woskowej
D. nałożenia substancji smołowatej
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby zabezpieczyć profile zamknięte po przeprowadzonej naprawie, należy wykonać wtryśnięcie

A. substancji woskowych
B. podkładu reaktywnego
C. substancji smołowych
D. podkładu tlenkowego
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Technika pomiaru punktów bazowych płyty podłogowej przy wykorzystaniu wskaźnika na skali pomiarowej jest pomiarem

A. mechanicznym
B. laserowym
C. ultradźwiękowym
D. elektroniczno-mechanicznym
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Błotnik z otworami technologicznymi na brzegach powinien być zainstalowany w nadwoziu pojazdu samochodowego przy użyciu metody spawania?

A. otworowego.
B. pachwinowego.
C. punktowego.
D. nakładkowego.
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zewnętrzne pokrycia elementów karoserii samochodów osobowych są produkowane z blach o wysokiej

A. giętkości
B. tłoczności
C. udarności
D. sztywności
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Przy naprawie uszkodzonego fragmentu nadwozia poprzez zastosowanie tzw. "łaty" konieczne jest użycie blachy

A. głęboko tłocznej
B. miedzianej
C. hartowanej
D. wysoko gatunkowej
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Ile płaszczyzn jest potrzebnych do zdefiniowania położenia dowolnego punktu w nadwoziu pojazdu?

A. Czterech
B. Trzech
C. Jednej
D. Dwóch
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Według technologii prac blacharskich, aby usunąć błotnik zgrzany do nadwozia, należy wykonać

A. odcięcie przecinakiem
B. odcięcie palnikiem
C. zeszlifowanie zgrzewów
D. rozwiercenie zgrzewów
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Uszkodzenie z wyraźnymi kątami dachu pojazdu kwalifikuje go do

A. naprawy za pomocą spottera
B. wyciągania na ramie
C. wypychania za pomocą siłownika
D. wymiany na nowy
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zanim przystąpisz do naprawy blacharskiej nadwozia auta, powinieneś

A. ocenić typ zabezpieczenia antykorozyjnego
B. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
C. przygotować odpowiednią ilość szpachli
D. ustalić zakres uszkodzeń i deformacji
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Podczas dokonywania pomiarów geometrii nadwozia, jakie źródło techniczne powinno być wykorzystywane?

A. instrukcji mechanika pojazdowego
B. specjalistycznej literaturze
C. instrukcji napraw samochodu
D. broszurze promocyjnej
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Część nadwozia pojazdu, na której zauważono liczne wżery korozji perforacyjnej, jest klasyfikowana do

A. wyklepania wgnieceń
B. naprawy lakierniczej w obrębie uszkodzenia
C. wymiany na nową
D. oszlifowania powierzchni
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby zabezpieczyć zewnętrzne elementy podłogi nadwozia samochodowego przed korozją, jakie materiały należy stosować?

A. podkłady akrylowe
B. preparaty chemoutwardzalne
C. szpachle natryskowe
D. preparaty bitumiczne
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po przeprowadzeniu naprawy blacharskiej blachy nadwoziowe należy zabezpieczyć między innymi za pomocą

A. wypełniacza
B. silikonu
C. farby podkładowej
D. plastyfikatora
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby właściwie przeprowadzić proces natryskiwania antykorozyjnego, należy przede wszystkim

A. usunąć rdzę i olej z powierzchni
B. pokryć powierzchnię lakierem nawierzchniowym
C. zagruntować powierzchnię odpowiednim podkładem antykorozyjnym
D. nałożyć klej epoksydowy na uszkodzone powierzchnie
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po przeprowadzonej naprawie blacharskiej, która obejmowała wyklepanie wgniecenia, należy zastosować papier ścierny w celu

A. sprawdzenia powierzchni po naprawie
B. pozbycia się zanieczyszczeń lakieru
C. usunięcia pęknięć w lakierze
D. wyrównania naprawianej powierzchni
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby szybko i wstępnie oszacować wielkość odkształceń powstałych w wyniku kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować

A. cyrkiel pomiarowy
B. miarę zwijaną
C. urządzenie pomiarowe ramy
D. kątomierz stolarski