Filtrowanie pytań
MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
A. nałożyć masy bitumiczne
B. wtrysnąć wosk
C. pokryć warstwą PCV
D. rozsmarować masę uszczelniającą
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Do sporządzenia łaty blacharskiej nie powinno się stosować blachy
A. z materiału rodzimego
B. o wysokiej wytrzymałości
C. głęboko tłocznej
D. ocynkowanej
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie materiały są najczęściej używane do tworzenia szkieletów nadwozi samochodów osobowych?
A. Stale do narzędzi
B. Materiałowe kompozyty
C. Stale nierdzewne
D. Aluminiowe stopy
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metoda, która nie jest stosowana do uzyskiwania szczelnych połączeń z elementów blaszanych to
A. nitowanie
B. zgrzewanie
C. spawanie
D. klejenie
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zniekształcone elementy karoserii z wgnieceniami i przetłoczeniami powinny być naprawiane wykorzystując metodę
A. wycinania i montażu łat.
B. wymiany elementu.
C. naprawy powstałych fałd.
D. wyciągania przy jednoczesnym nagrzewaniu.
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zjawisko polegające na degradacji metalu w wyniku reakcji chemicznych z otaczającymi go substancjami lub na skutek procesów elektrochemicznych, określane jest mianem
A. patynowaniem
B. erodowaniem
C. śniedzeniem
D. korozją
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą
A. cyrkla do pomiarów
B. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
C. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
D. przymiaru prostego
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie narzędzie wykorzystuje się do usuwania wgnieceń na powierzchniach profili zamkniętych?
A. rozpieraka
B. zgrzewarki-spottera
C. pilnika ślusarskiego
D. babki blacharskiej
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaką metodę stosuje się do antykorozyjnego zabezpieczenia blach?
A. cyjanowanie
B. fosforanowanie
C. wyżarzanie
D. hartowanie
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jedną z technik ochrony blach przed korozją jest
A. wyżarzanie
B. cyjanowanie
C. fosforanowanie
D. azotowanie
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby poprawić odporność na korozję, niektóre części nadwozi pojazdów produkowane są
A. z wanadu
B. ze stali stopowej
C. ze stopów aluminium
D. z irydu
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy, na ramie naprawczej, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić
A. zabezpieczenie farbą podkładową.
B. konserwację.
C. ponowne pomiary.
D. demontaż z ramy.
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zgodnie z aktualną klasyfikacją metali symbol S235 (wcześniej oznaczany jako St3S) odnosi się do stali
A. narzędziowej stopowej
B. niestopowej wysokowęglowej
C. specjalnej nierdzewnej
D. konstrukcyjnej spawalnej
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Małe ognisko korozji, które pojawiło się na elemencie karoserii samochodu, można usunąć poprzez
A. wymianę części
B. oczyszczenie papierem ściernym
C. lutowanie miękkie
D. umieszczenie tzw. "łaty"
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Proces przygotowania podwozia do uzupełnienia ubytków w ochronie przed korozją po zimowym sezonie powinien rozpocząć się od
A. umycia
B. nałożenia neutralizatora soli
C. piaskowania
D. nałożenia masy bitumicznej
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Elementy nośne karoserii wygięte z deformacjami w wyniku wypadku drogowego powinny być naprawiane przez
A. prostowanie załamań na elementach przy użyciu spottera
B. wymianę elementów na nowe
C. prostowanie uszkodzeń elementów za pomocą narzędzi ręcznych
D. formowanie uszkodzonych elementów w wysokiej temperaturze
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metoda stosowana w hutach do produkcji arkuszy blach stalowych to
A. odkuwania
B. przeciągania
C. walcowania
D. tłoczenia
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy na ramie naprawczej w pierwszej kolejności należy pojazd
A. poddawać ponownym pomiarom
B. zdemontować z ramy
C. poddawać konserwacji
D. zabezpieczyć farbą podkładową
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zniszczony błotnik tylny w pojeździe należy
A. naprawić szpachlowaniem
B. wymienić na nowy
C. wyciągnąć na ramie do napraw
D. wyprostować ręcznie
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Gdy po otwarciu drzwi pojazdu opadają, wskazuje to na zużycie
A. rygla
B. zamka
C. kasety
D. zawiasów
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zabezpieczenie profili zamkniętych nadwozia przed korozją powinno być realizowane przy użyciu metody
A. natrysku środkami smołowatymi
B. natrysku preparatami woskowymi
C. nanoszenia pędzlem preparatów woskowych
D. nanoszenia pędzlem środków smołowatych
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Ochrona przed korozją profili zamkniętych karoserii samochodu realizowana jest poprzez
A. pokrycie farbą antykorozyjną
B. natryśnięcie substancji z zawartością związków bitumicznych
C. nałożenie środków opartych na poliuretanach
D. wtryśnięcie preparatów woskowych
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zamontowaniu nowego poszycia dachu nadwozia, w jaki sposób należy zweryfikować jego położenie?
A. za pomocą narzędzi traserskich
B. z wykorzystaniem urządzenia pomiarowego geometrii nadwozia
C. przez pomiar przekątnych nadwozia
D. przy użyciu mechanicznego cyrkla pomiarowego
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaką metodę stosuje się do zabezpieczenia antykorozyjnego zewnętrznej części wymienionej podłogi?
A. natrysku powłoki lakierniczej
B. nałożenia szpachli epoksydowej
C. nałożenia substancji smołowatej
D. natrysku powłoki woskowej
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć profile zamknięte po przeprowadzonej naprawie, należy wykonać wtryśnięcie
A. podkładu reaktywnego
B. substancji smołowych
C. podkładu tlenkowego
D. substancji woskowych
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Technika pomiaru punktów bazowych płyty podłogowej przy wykorzystaniu wskaźnika na skali pomiarowej jest pomiarem
A. laserowym
B. ultradźwiękowym
C. elektroniczno-mechanicznym
D. mechanicznym
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Błotnik z otworami technologicznymi na brzegach powinien być zainstalowany w nadwoziu pojazdu samochodowego przy użyciu metody spawania?
A. otworowego.
B. nakładkowego.
C. punktowego.
D. pachwinowego.
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zewnętrzne pokrycia elementów karoserii samochodów osobowych są produkowane z blach o wysokiej
A. giętkości
B. tłoczności
C. sztywności
D. udarności
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Przy naprawie uszkodzonego fragmentu nadwozia poprzez zastosowanie tzw. "łaty" konieczne jest użycie blachy
A. miedzianej
B. hartowanej
C. wysoko gatunkowej
D. głęboko tłocznej
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Ile płaszczyzn jest potrzebnych do zdefiniowania położenia dowolnego punktu w nadwoziu pojazdu?
A. Czterech
B. Trzech
C. Jednej
D. Dwóch
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Według technologii prac blacharskich, aby usunąć błotnik zgrzany do nadwozia, należy wykonać
A. zeszlifowanie zgrzewów
B. odcięcie palnikiem
C. odcięcie przecinakiem
D. rozwiercenie zgrzewów
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzenie z wyraźnymi kątami dachu pojazdu kwalifikuje go do
A. wymiany na nowy
B. wypychania za pomocą siłownika
C. naprawy za pomocą spottera
D. wyciągania na ramie
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim przystąpisz do naprawy blacharskiej nadwozia auta, powinieneś
A. ustalić zakres uszkodzeń i deformacji
B. ocenić typ zabezpieczenia antykorozyjnego
C. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
D. przygotować odpowiednią ilość szpachli
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Podczas dokonywania pomiarów geometrii nadwozia, jakie źródło techniczne powinno być wykorzystywane?
A. specjalistycznej literaturze
B. broszurze promocyjnej
C. instrukcji mechanika pojazdowego
D. instrukcji napraw samochodu
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Część nadwozia pojazdu, na której zauważono liczne wżery korozji perforacyjnej, jest klasyfikowana do
A. oszlifowania powierzchni
B. wymiany na nową
C. wyklepania wgnieceń
D. naprawy lakierniczej w obrębie uszkodzenia
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć zewnętrzne elementy podłogi nadwozia samochodowego przed korozją, jakie materiały należy stosować?
A. podkłady akrylowe
B. szpachle natryskowe
C. preparaty chemoutwardzalne
D. preparaty bitumiczne
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzeniu naprawy blacharskiej blachy nadwoziowe należy zabezpieczyć między innymi za pomocą
A. plastyfikatora
B. silikonu
C. wypełniacza
D. farby podkładowej
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby właściwie przeprowadzić proces natryskiwania antykorozyjnego, należy przede wszystkim
A. usunąć rdzę i olej z powierzchni
B. zagruntować powierzchnię odpowiednim podkładem antykorozyjnym
C. pokryć powierzchnię lakierem nawierzchniowym
D. nałożyć klej epoksydowy na uszkodzone powierzchnie
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzonej naprawie blacharskiej, która obejmowała wyklepanie wgniecenia, należy zastosować papier ścierny w celu
A. pozbycia się zanieczyszczeń lakieru
B. sprawdzenia powierzchni po naprawie
C. usunięcia pęknięć w lakierze
D. wyrównania naprawianej powierzchni
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby szybko i wstępnie oszacować wielkość odkształceń powstałych w wyniku kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować
A. kątomierz stolarski
B. miarę zwijaną
C. urządzenie pomiarowe ramy
D. cyrkiel pomiarowy