Kwalifikacja: MOT.01 - Diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych
Zawód: Blacharz samochodowy
Aby zabezpieczyć profili zamkniętych nadwozia przed korozją, należy
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wtryskiwanie wosku do profili zamkniętych w samochodach to naprawdę jedna z najlepszych metod na zabezpieczenie ich przed korozją. Ten wosk tworzy fajną warstwę ochronną, która blokuje wilgoć i różne zanieczyszczenia, co jest mega ważne, żeby korozja nie robiła szkód. Działa to super w trudnych miejscach, gdzie inne metody mogą sobie nie radzić. Jak mamy samochody, które są narażone na różne warunki pogodowe, jak deszcz czy śnieg, to wosk to dodatkowa ochrona. Zazwyczaj w trakcie produkcji nadwozi, ten wosk jest wtryskiwany do zamkniętych profili, co naprawdę zwiększa trwałość pojazdu. W motoryzacji są różne rodzaje wosków, które mają różne właściwości, więc można je dobrze dopasować do warunków, w jakich auto będzie jeździło. Warto pamiętać, że według norm ISO 12944, trzeba stosować odpowiednie metody zabezpieczające, żeby poprawić jakość i trwałość konstrukcji aut.
No, nałożenie mas bitumicznych to w sumie nie najlepszy pomysł na ochronę profili zamkniętych nadwozia. Prawda jest taka, że te masy są głównie używane do uszczelniania i izolacji, ale w kontekście zabezpieczenia przed korozją, to nie za bardzo działają. Ich ciężka konsystencja i to, że potrafią się kruszyć przy wyższych temperaturach, sprawiają, że nie chronią skutecznie przed rdzą. A pokrycie warstwą PCV, mimo że daje jakieś tam zabezpieczenie, to na dłuższą metę nie wystarcza, bo ten materiał może się psuć pod wpływem UV i zmiennej pogody. Rozsmarowanie masy uszczelniającej może poprawić szczelność, ale to nie jest kompleksowe rozwiązanie. Masom uszczelniającym brakuje właściwości, które mogłyby zapobiec korozji od środka. Często ludzie mylą różne metody i myślą, że mają podobne działanie, co prowadzi do złych decyzji. Dziś, gdy mamy nowoczesne standardy, jak te normy ISO 12944, ważne jest, żeby wybierać sprawdzone metody, jak woskowanie, żeby skutecznie chronić przed rdzą w trudnych warunkach.