Pytanie 1
Miejsce pracy z monitorem ekranowym powinno być zlokalizowane w biurze w taki sposób, aby odległość pomiędzy sąsiednimi monitorami wynosiła przynajmniej
Wynik: 14/40 punktów (35,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Miejsce pracy z monitorem ekranowym powinno być zlokalizowane w biurze w taki sposób, aby odległość pomiędzy sąsiednimi monitorami wynosiła przynajmniej
Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?
Która forma zapisu daty w dokumencie jest zgodna z aktualnymi normami redakcyjnymi pism urzędowych?
Zarząd firmy zwraca się do kierownika działu kadr z prośbą o sporządzenie listy pracowników zatrudnionych w dziale sprzedaży. Jakiego rodzaju komunikacja ma tu miejsce?
Cyfra "2" w sześciopunktowym systemie Braille'a reprezentowana jest w sposób następujący
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego
Dokument towarzyszący przesyłanym materiałom, mający na celu poinformowanie odbiorcy o ich treści, określa się jako
Które z poniższych pism ma charakter perswazyjny?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pracownik - referent w dziale kadr w danej jednostce organizacyjnej przesyła informację o nawiązanej umowie o pracę z nowym pracownikiem do referenta w dziale płac. Jak wygląda kierunek przepływu informacji w opisanym przypadku?
Do kluczowych zasad pisania dokumentów nie należy
Krótki dokument handlowy, który informuje o nadaniu i przyjęciu towarów, nosi nazwę
Osoba na niższym szczeblu zatwierdza dokument
Co powinien zrobić pracownik biurowy, aby odblokować niszczarkę w sytuacji, gdy papier utknął w szczelinie wejściowej?
Gdzie umieszczane są numery stron na dokumentach w alfabecie Braille'a?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Określ poprawną sekwencję umieszczania elementów powoławczych na formularzach korespondencyjnych?
Osoba pracująca w biurze dostała zadanie przygotowania dokumentu, który poinformuje akcjonariuszy firmy o dacie i lokalizacji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, a także zawiera informacje na temat przebiegu spotkania oraz prośbę o pewne przybycie. Jakie pismo powinien przygotować pracownik biurowy?
Pierwszym etapem obiegu dokumentów jest
Dokumenty, które po pięciu latach przechowywania w archiwum, powinny zostać poddane przeglądowi przez eksperta, który zdecyduje o ich dalszym przechowywaniu lub zniszczeniu, powinny być oznaczone symbolem
Znak wielkiej litery w sześciopunktowym systemie Braille'a powstaje przez określoną kombinację punktów
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie dokumenty są klasyfikowane jako archiwalne A?
Który z poniższych programów komputerowych można użyć do stworzenia oferty handlowej z tekstem i grafiką?
Dokładne ustalenia dotyczące zakresu działania jednostki, podziału obowiązków, uprawnień oraz odpowiedzialności osób zajmujących stanowiska kierownicze i pracowników na samodzielnych pozycjach są regulowane
Reklamacja dotycząca jakości złożona przez kupującego nabyte towary stanowi dokument handlowy, który pojawia się na etapie
Jakie jest zadanie narady?
Dokumentacja, która po zakończeniu obowiązującego czasu przechowywania podlega ocenie archiwalnej, oznaczana jest
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki dokument jest tworzony w celu udokumentowania przebiegu obowiązkowego zebrania pracowników?
Kancelaria w danej jednostce organizacyjnej opracowuje instrukcję na podstawie
Pracownik biura dokonuje podziału przychodzącej korespondencji w jednostce organizacyjnej zgodnie z wytycznymi
Z zamieszczonego fragmentu opisu schematu struktury organizacyjnej wynika, że pracownik zatrudniony na stanowisku handlowca podlega bezpośrednio
Fragment opisu schematu struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa |
---|
(…) |
Przedsiębiorstwem zarządza dyrektor. Podlega mu czterech kierowników: kierownik ds. administracyjnych, kierownik ds. finansowych, kierownik ds. produkcji oraz kierownik ds. handlowych. |
Kierownikowi ds. handlowych podlegają specjalista ds. marketingu, specjalista ds. sprzedaży, specjalista ds. transportu oraz handlowiec. |
(…) |
Jakie pismo ma charakter przekonywujący?
Nalepkę pocztową typu PRIORYTET należy umieścić na kopercie w polu
Spotkanie o charakterze wewnętrznym, które ma miejsce raz lub dwa razy do roku, gdzie podejmowane są wspólne decyzje, takie jak wybór zarządu czy akceptacja rocznego sprawozdania finansowego, nosi nazwę
Formularz "Spis spraw" stosowany w bezdziennikowym systemie kancelaryjnym ma na celu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W rubryce informacyjnej na przesyłce pocztowej umieszcza się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W jakim systemie kancelaryjnym dokonuje się rejestracji spraw w oparciu o rzeczowy wykaz akt?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zarządzanie przygotowaniami do zebrania powinno rozpocząć się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kierownik powierza swojemu asystentowi zadanie zgromadzenia informacji na temat planowanych zebrań. W tej sytuacji kierunek przepływu informacji związany z wydanym zleceniem to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie zamieszczonego fragmentu preliminarza kosztów ustal całkowity koszt zebrania dla 10 zaproszonych osób.
Fragment preliminarza kosztów | |
---|---|
Rodzaj ponoszonych kosztów | Koszt w zł |
Wynajęcie sali konferencyjnej | 1 200,00 zł |
Usługa cateringowa – przerwy kawowe | 25,00 zł/osobę |
Usługa cateringowa – obiad | 35,00 zł/osobę |
Materiały biurowe | 30,00 zł/osobę |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kierownik działu budżetowego i finansowego urzędu gminy przedstawia wójtowi gminy raport dotyczący realizacji planu finansowego. Jaki jest kierunek przepływu informacji w tej sytuacji?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu zatrudnienia z pracownikiem, z którym nie planuje się nawiązać nowego stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek wystawić niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni,
Brak odpowiedzi na to pytanie.