Pytanie 1
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
Wynik: 13/40 punktów (32,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
Do metod promocji sprzedaży wlicza się:
Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?
Konstrukcja wielkogabarytowa | Billboard | Tablica reklamowa | Megaboard | Totem | X |
Cechy, które nie występują w negocjacjach to
Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej
Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę
Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?
Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?
Kryterium związku z marką | niesamodzielny |
Kryterium składniowe | równoważnik zdania |
Wykorzystane środki poetyckie | porównanie |
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?
Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?
Jak można by ulepszyć obsługę klientów?
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
---|---|---|---|---|
1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?
Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument
W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
Charakterystyka spotu reklamowego | |
---|---|
— | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
— | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
— | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?