Pytanie 1
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
Wynik: 26/40 punktów (65,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?
Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.
Branża | Dynamika wzrostu w % |
---|---|
Przemysł | 10,89 |
Budownictwo | 21,09 |
Rolnictwo | 34,06 |
Kultura i sztuka | 25,65 |
Ochrona zdrowia | 12,00 |
Finanse i ubezpieczenie | 36,79 |
Łączność | 20,04 |
Handel | 36,78 |
Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest
Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?
CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH | ||
---|---|---|
godziny emisji | kategoria czasu antenowego | cena emisji jednego spotu, zł |
6.00 ÷ 8.00 | 2 | 70,00 |
8.00 ÷ 15.00 | 1 | 80,00 |
15.00 ÷ 18.00 | 2 | 70,00 |
18.00 ÷ 22.00 | 3 | 65,00 |
22.00 ÷ 6.00 | 4 | 50,00 |
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
W reklamie mikrofalówki, która wyróżnia się niskim zużyciem energii, należy zastosować apel, aby uwydatnić tę zaletę
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?
Wyznacz kwotę budżetu netto kampanii reklamowej, która będzie trwać przez 10 kolejnych sobót, bazując na fragmencie cennika jednej z rozgłośni. W ramach tej kampanii mają być emitowane 2 spoty 15’’ w każdą sobotę w paśmie 19:00÷19:29.
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?
Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.
Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej
Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
grupa docelowa | cała populacja | |
Radio | 35% | 15% |
Outdoor | 20% | 35% |
Internet | 55% | 90% |
Telewizja | 87% | 29% |
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium
Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie
Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody
Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?
Liczba sztuk w pakiecie | 4+0 | 4+1 | 4+2 | 4+4 |
---|---|---|---|---|
100 | 40,00 zł | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł |
250 | 50,00 zł | 55,00 zł | 60,00 zł | 60,00 zł |
500 | 49,00 zł | 54,00 zł | 59,00 zł | 62,00 zł |
1000 | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł | 65,00 zł |
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
Cennik opłat | |
---|---|
Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
Skyscraper | 250,00 zł |