Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik programista
  • Kwalifikacja: INF.04 - Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
  • Data rozpoczęcia: 9 stycznia 2025 16:49
  • Data zakończenia: 9 stycznia 2025 17:03

Egzamin zdany!

Wynik: 36/40 punktów (90,0%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Pochwal się swoim wynikiem!
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Teoria wyznaczania celów definiuje właściwie sformułowany cel jako SMART, od pierwszych liter słów: specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny oraz Terminowy. Wskaź, który cel wymaga wysiłku i stanowi wyzwanie dla pracownika?

A. Mierzalny
B. Ambitny
C. Terminowy
D. Specyficzny
Cel ambitny (Achievable) w kontekście teorii SMART oznacza taki, który wymaga wysiłku i stanowi wyzwanie, ale jednocześnie jest osiągalny. Cele ambitne motywują pracowników do działania i podnoszenia swoich kwalifikacji, co prowadzi do rozwoju zawodowego.

Pytanie 2

Który z operatorów w Pythonie umożliwia sprawdzenie, czy dany element należy do listy?

A. is
B. ==
C. in
D. and
Operator `in` w języku Python służy do sprawdzania, czy element należy do listy, zbioru, krotki lub innego obiektu iterowalnego. Przykład: `if 5 in lista` sprawdza, czy liczba 5 znajduje się w liście. Operator `in` jest niezwykle przydatny w przeszukiwaniu danych, a jego zastosowanie skraca kod i zwiększa jego czytelność. W Pythonie jest on szeroko stosowany do iteracji i filtrowania danych, co czyni go jednym z najbardziej intuicyjnych operatorów języka.

Pytanie 3

Jakie czynności należy wykonać, aby zrealizować zdarzenie kliknięcia na przycisk w aplikacji desktopowej?

A. Zaprojektować nowy dialog modalny
B. Zmienić plik XAML
C. Powiązać zdarzenie kliknięcia z odpowiednią metodą w kodzie
D. Utworzyć metodę w systemie menu
Podłączenie zdarzenia kliknięcia do odpowiedniej metody w kodzie to podstawowy krok w obsłudze interakcji użytkownika z przyciskiem w aplikacjach desktopowych. W środowiskach takich jak WPF (Windows Presentation Foundation), WinForms czy Qt, każda kontrolka (np. przycisk) może posiadać przypisaną metodę, która zostanie wywołana w momencie kliknięcia. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie operacji, takich jak otwieranie nowych okien, przetwarzanie danych lub aktualizacja interfejsu użytkownika. Prawidłowa implementacja zdarzeń jest kluczowa dla funkcjonalności aplikacji i umożliwia dynamiczne reagowanie na działania użytkownika. W środowiskach takich jak Visual Studio, proces ten jest intuicyjny i często realizowany przez mechanizm 'kliknij i przeciągnij', a następnie przypisanie kodu do wygenerowanego szkieletu funkcji.

Pytanie 4

Które z wymienionych działań zwiększa bezpieczeństwo transakcji online?

A. Nieaktualizowanie oprogramowania przeglądarki
B. Udostępnianie informacji o karcie kredytowej w e-mailach
C. Zastosowanie publicznego Wi-Fi do logowania się na konto bankowe
D. Weryfikowanie certyfikatów SSL na stronach zajmujących się transakcjami
Sprawdzanie certyfikatów SSL na stronach transakcyjnych to jeden z najważniejszych kroków w zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji internetowych. Certyfikat SSL szyfruje dane przesyłane między użytkownikiem a serwerem, chroniąc je przed przechwyceniem przez osoby trzecie. Adresy stron z certyfikatem SSL zaczynają się od 'https', co wskazuje na bezpieczne połączenie. Certyfikaty SSL zapewniają integralność danych i są podstawą dla każdej strony internetowej obsługującej płatności lub przechowującej dane użytkowników. Zignorowanie tej kwestii naraża użytkowników na ataki typu man-in-the-middle i phishing.

Pytanie 5

Który z operatorów w języku C++ służy do pobierania adresu zmiennej?

A. *
B. >
C. &
D. delete
Wielka sprawa, że wiesz, że operator '&' w C++ jest do przypisywania adresów zmiennych. Dzięki temu możesz stworzyć wskaźnik, który wskazuje na konkretne miejsce w pamięci, co daje ci dużą moc do manipulowania wartościami. Używając tego operatora, możesz naprawdę dobrze zarządzać pamięcią i poprawić wydajność swojego kodu. Jest to kluczowe, zwłaszcza, gdy pracujesz z dynamiczną alokacją pamięci, albo kiedy iterujesz przez tablice czy tworzysz takie struktury jak listy czy drzewa. To narzędzie jest po prostu super ważne w programowaniu!

Pytanie 6

Który z wymienionych wzorców projektowych jest najbardziej odpowiedni do uproszczenia interfejsu złożonego systemu?

A. Fasada (Facade)
B. Singleton (Singleton)
C. Kompozyt (Composite)
D. Metoda szablonowa (Template method)
Wzorzec projektowy Fasada (Facade) upraszcza interfejs do złożonego systemu poprzez dostarczenie jednolitego punktu dostępu do wielu podsystemów. Dzięki temu klienci mogą korzystać z funkcji systemu za pomocą prostego interfejsu, co zwiększa czytelność kodu i ułatwia jego utrzymanie. Fasada jest szczególnie przydatna w dużych aplikacjach, gdzie wiele modułów wymaga skomplikowanej konfiguracji lub współdziałania. Wprowadzenie fasady ukrywa złożoność wewnętrzną systemu, jednocześnie zapewniając dostęp do niezbędnych funkcjonalności. To rozwiązanie jest często stosowane w systemach z wieloma interfejsami API, w architekturze mikroserwisów oraz przy integracji zewnętrznych bibliotek.

Pytanie 7

Który z poniższych procesów jest wyłącznie związany z kompilowaniem kodu?

A. Real-time translation of instructions
B. Executing code step by step
C. Generating an executable file
D. Detection of logical errors during program execution
Generowanie pliku wykonywalnego to jeden z najważniejszych kroków w kompilacji. Kiedy kod źródłowy zostaje przetworzony na język maszynowy, kompilator tworzy plik binarny, który można uruchomić na odpowiednim systemie operacyjnym. Taki plik jest samodzielny, więc nie trzeba go za każdym razem kompilować od nowa przy uruchamianiu. Dzięki kompilacji można też zoptymalizować kod, co jest mega ważne, zwłaszcza przy większych projektach. W przeciwieństwie do interpretacji, gdzie kod działa na bieżąco, kompilacja pozwala wyłapać błędy wcześniej i poprawić wydajność aplikacji. Moim zdaniem, to naprawdę spora zaleta!

Pytanie 8

Jakie środowisko jest natywne do tworzenia aplikacji desktopowych w języku C#?

A. Eclipse
B. PyCharm
C. MS Visual Studio
D. NetBeans
MS Visual Studio to środowisko natywne do programowania aplikacji desktopowych w języku C#. To jedno z najczęściej używanych IDE do programowania w ekosystemie Microsoftu, oferujące wsparcie dla debugowania, projektowania interfejsu użytkownika i integracji z .NET. Visual Studio posiada również zaawansowane narzędzia do refaktoryzacji kodu, analizy oraz tworzenia aplikacji webowych i mobilnych.

Pytanie 9

Ergonomiczną oraz właściwą pozycję do pracy przy komputerze zapewni fotel, którego

A. oparcie w rejonie szyi jest nachylone do przodu o 40o
B. podłokietniki znajdują się 20 cm poniżej blatu
C. oparcie wspiera lordozę w dolnym odcinku pleców
D. podłokietniki są 30 cm powyżej blatu
Prawidłowa i ergonomiczna pozycja pracy przy komputerze jest kluczowa dla zdrowia i komfortu użytkownika. Oparcie krzesła, które zapewnia lordozę w odcinku lędźwiowym, jest niezbędne, ponieważ pozwala na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa. Lordoza lędźwiowa to naturalne wygięcie kręgosłupa w dolnej części pleców, które wspiera prawidłowe ułożenie ciała podczas siedzenia. Krzesło powinno być zaprojektowane tak, aby oparcie przylegało do krzywizny ciała, co minimalizuje ryzyko bólu pleców oraz przeciążeń. Praktycznym przykładem ergonomicznej pozycji jest ustawienie oparcia w taki sposób, aby jego dolna część była dostosowana do odcinka lędźwiowego. Zgodnie z normami ISO 9241, które dotyczą ergonomii miejsc pracy przy komputerze, krzesło powinno umożliwiać użytkownikowi przyjęcie wygodnej pozycji z podparciem dla dolnej części pleców. W odpowiedniej pozycji stopy powinny spoczywać płasko na podłodze, a kolana powinny być na poziomie bioder, co wspiera prawidłowe krążenie krwi oraz redukuje napięcia mięśniowe.

Pytanie 10

Jakie elementy zostaną wyświetlone w przeglądarce po wykonaniu kodu źródłowego stworzonego za pomocą dwóch funkcjonalnie równoważnych fragmentów?

Ilustracja do pytania
A. Trzy paragrafy, każdy odpowiadający kolejnemu elementowi tablicy tags
B. trzy paragrafy, w każdym z nich tekst o treści: {tag}
C. jeden paragraf zawierający wszystkie elementy tablicy tags w kolejności
D. jeden paragraf z pierwszym elementem tablicy tags
Generowanie jednego paragrafu zawierającego wszystkie elementy tablicy nie pozwala na elastyczne formatowanie i stylizację każdego elementu osobno. Taka implementacja jest rzadziej stosowana, ponieważ ogranicza kontrolę nad poszczególnymi elementami interfejsu. Wyświetlanie tylko pierwszego elementu tablicy jest błędem logicznym i pomija pozostałe dane, co prowadzi do niepełnego wyświetlenia informacji. Wygenerowanie trzech paragrafów z identyczną treścią '{tag}' sugeruje błędne odwołanie do zmiennej, co oznacza, że iteracja została przeprowadzona nieprawidłowo lub że niepoprawnie użyto zmiennej w szablonie.

Pytanie 11

Jaką wartość jest w stanie przechować tablica jednowymiarowa?

A. Wiele wartości pod tym samym indeksem
B. Jedną wartość
C. Wiele wartości pod różnymi indeksami
D. Wartość logiczną true lub false
Tablica jednowymiarowa przechowuje wiele wartości pod różnymi indeksami. Każdy element tablicy jest dostępny za pomocą indeksu, co pozwala na szybkie i efektywne przechowywanie oraz przetwarzanie danych. W programowaniu tablice jednowymiarowe są podstawą do implementacji algorytmów sortowania, wyszukiwania oraz przechowywania sekwencji danych. Tego rodzaju tablice są niezwykle użyteczne w organizowaniu danych o powtarzalnej strukturze, takich jak listy imion, wyniki testów czy współrzędne.

Pytanie 12

Jaką funkcję pełnią okna dialogowe niemodalne?

A. wstrzymywania działania aplikacji w czasie wprowadzania oraz zatwierdzania danych
B. zarządzania ustawieniami aplikacji, jako okno, które pozostaje widoczne na ekranie przez cały czas trwania aplikacji
C. prezentowania komunikatów, które wymagają potwierdzenia, aby kontynuować działanie aplikacji
D. zarządzania stanem aplikacji za pomocą systemów menu
Okna dialogowe niemodalne umożliwiają interakcję z innymi elementami aplikacji nawet wtedy, gdy są otwarte. Są często wykorzystywane w ustawieniach aplikacji, pozwalając użytkownikowi na wprowadzanie zmian i jednoczesne korzystanie z innych funkcji programu.

Pytanie 13

Jaki rodzaj testów można scharakteryzować przedstawionym opisem?

Ilustracja do pytania
A. testy wydajnościowe
B. testy zgodności
C. testy funkcjonalne
D. testy jednostkowe
Testy funkcjonalne (functional testing) oceniają, czy aplikacja działa zgodnie z założeniami, testując jej poszczególne funkcjonalności. Są kluczowym etapem w procesie testowania oprogramowania, ponieważ potwierdzają poprawność implementacji.

Pytanie 14

Polecenia wydane w kontekście repozytorium Git, przy założeniu, że folder projektu jest aktualnie wybrany, mają na celu

Ilustracja do pytania
A. utworzenie kopii istniejącego repozytorium z jedynie tą rewizją, która zostanie zapisana pod nazwą first commit
B. rozpoczęcie pracy z nowym repozytorium, dodanie oraz zatwierdzenie kodu projektu jako first commit
C. zamknięcie projektu, co spowoduje zarchiwizowanie wszystkich rewizji do lokalnego archiwum pod nazwą first commit
D. rozpoczęcie sesji z już istniejącym repozytorium oraz pobranie kodu projektu do lokalnego folderu
Polecenia git init git add . oraz git commit -m 'first commit' są podstawowymi komendami do rozpoczęcia pracy z nowym repozytorium Gita. git init inicjalizuje puste repozytorium w aktualnym katalogu co tworzy podkatalog .git zawierający wszystkie metadane i historię w wersjonowania. Następnie git add . dodaje wszystkie nowe i zmodyfikowane pliki w bieżącym katalogu do indeksu co oznacza że są one gotowe do zatwierdzenia w repozytorium. Kolejne polecenie git commit -m 'first commit' tworzy pierwszy snapshot aktualnego stanu projektu z przypisaną wiadomością 'first commit' co jest dobrą praktyką sygnalizującą początek nowej historii projektu. Taki proces inicjacji jest standardem w zarządzaniu wersjami w branży IT umożliwiając śledzenie zmian w kodzie ułatwiając współpracę zespołową oraz zapewniając kontrolę nad rozwojem oprogramowania. Ważne jest by w pierwszym commicie umieścić podstawowe działające elementy projektu co stanowi solidną bazę do dalszego rozwoju.

Pytanie 15

Jakie z wymienionych narzędzi jest szeroko stosowane do debugowania aplikacji internetowych?

A. Blender
B. Postman
C. Chrome DevTools
D. Git
Git jest systemem kontroli wersji, który pomaga zarządzać kodem źródłowym i śledzić zmiany, ale nie służy do debugowania aplikacji webowych. Postman to narzędzie do testowania API, które pozwala na wysyłanie zapytań HTTP, ale nie umożliwia debugowania interfejsów webowych ani modyfikacji DOM. Blender jest narzędziem do modelowania 3D i animacji, nie mającym związku z debugowaniem aplikacji webowych.

Pytanie 16

Które z poniższych zdań najlepiej określa funkcję zaprzyjaźnioną w ramach klasy?

A. Funkcja, która pozwala na dziedziczenie wielokrotne
B. Funkcja, która jest statyczna i nie ma możliwości modyfikacji pól klasy
C. Funkcja, która ma dostęp do prywatnych pól i metod klasy, z którą jest zaprzyjaźniona
D. Funkcja, która uruchamia się automatycznie po stworzeniu obiektu
Funkcja zaprzyjaźniona (ang. friend function) to funkcja, która ma dostęp do prywatnych i chronionych pól oraz metod klasy, mimo że nie jest jej częścią. Służy do realizacji operacji wymagających bezpośredniego dostępu do wewnętrznych elementów klasy, ale bez naruszania zasad hermetyzacji. Przykład w C++: `class Konto { private: double saldo; friend void wyswietlSaldo(Konto k); }`. Funkcja `wyswietlSaldo` może odczytać pole `saldo`, mimo że jest ono prywatne. Funkcje zaprzyjaźnione są używane, gdy konieczna jest bliska współpraca między klasami lub funkcjami, ale nie chcemy nadmiernie otwierać interfejsu klasy.

Pytanie 17

Który z wymienionych typów stanowi przykład typu znakowego?

A. char
B. string
C. boolean
D. float
Typ 'char' to przykład typu znakowego, który przechowuje pojedynczy znak (litera, cyfra, symbol). W językach takich jak C++, Java czy C, typ 'char' zajmuje jeden bajt pamięci i jest podstawą do obsługi operacji tekstowych oraz przetwarzania danych wejściowych. Typy znakowe są często wykorzystywane do manipulacji łańcuchami tekstowymi, przechowywania kodów ASCII i pracy z danymi wejściowymi. Znaki są podstawowym elementem budowy tekstów i mogą być łączone w tablice (ciągi znaków) lub przetwarzane indywidualnie.

Pytanie 18

Zaprezentowane oznaczenie praw Creative Commons umożliwia bezpłatne wykorzystywanie utworu

Ilustracja do pytania
A. w celach komercyjnych
B. w celu dokonywania zmian lub remiksowania
C. pod warunkiem zachowania go w pierwotnej formie
D. pod warunkiem udostępnienia go na takiej samej licencji
Odpowiedź dotycząca możliwości zmiany lub remiksowania utworu jest prawidłowa w kontekście oznaczeń Creative Commons takich jak CC BY lub CC BY-NC. Licencje te umożliwiają korzystanie z utworu w sposób zmieniony czy remiksowany pod warunkiem spełnienia określonych wymogów. CC BY wymaga jedynie przypisania autorstwa, co daje twórcom dużą elastyczność w adaptacji i modyfikacji dzieła, co znajduje zastosowanie w projektach edukacyjnych, artystycznych czy badawczych. Działania takie mogą obejmować tworzenie adaptacji, tłumaczeń, mashupów czy nowych kreatywnych form bazujących na oryginale. CC BY-NC natomiast ogranicza użycie komercyjne, ale nadal zezwala na modyfikacje w niekomercyjnych kontekstach. Remiksowanie muzyki, tworzenie nowych wersji wideo czy projektów graficznych są popularnymi praktykami w społeczności twórców, co promuje innowacje i rozwój kultury open source. Ważne jest, aby użytkownicy byli świadomi warunków licencji i poprawnie przypisywali autorstwo, co nie tylko spełnia wymogi prawne, ale również wspiera etos współpracy i uczciwości w społeczności twórczej. Zaangażowanie w twórczość w oparciu o licencje Creative Commons przyczynia się do propagowania wiedzy i kultury oraz wspiera zrównoważony rozwój społeczności twórczych.

Pytanie 19

Który z wymienionych typów kolekcji pozwala na dostęp do ostatnio dodanego elementu w pierwszej kolejności?

A. Stos
B. Kolejka
C. Lista
D. Tablica dwuwymiarowa
Stos to struktura danych działająca na zasadzie LIFO (Last In First Out), co oznacza, że ostatnio dodany element jest usuwany jako pierwszy. Stos znajduje zastosowanie w implementacji mechanizmu wywołań rekurencyjnych, zarządzaniu pamięcią oraz w operacjach związanych z cofaniem i przywracaniem stanu (np. cofanie operacji w edytorach tekstów). Dzięki swojej prostocie stosy są fundamentalnym elementem w programowaniu, szczególnie w językach niskopoziomowych.

Pytanie 20

Która z wymienionych bibliotek stanowi element standardowego zestawu narzędzi programistycznych w Pythonie?

A.
B.
C. vector
D. sys
Biblioteka `sys` w Pythonie jest częścią standardowego środowiska programistycznego i dostarcza narzędzi do interakcji z systemem operacyjnym. Umożliwia między innymi dostęp do argumentów wiersza poleceń, zarządzanie ścieżkami modułów, jak również zakończenie działania programu za pomocą `sys.exit()`. Dzięki `sys` programista ma kontrolę nad podstawowymi funkcjami systemowymi, co czyni tę bibliotekę kluczową w wielu aplikacjach i skryptach automatyzujących.

Pytanie 21

Na ilustracji pokazany jest fragment diagramu blokowego pewnego algorytmu. Ile razy warunek n<7 będzie badany?

Ilustracja do pytania
A. 8
B. 5
C. 6
D. 7
Odpowiedź 4 jest prawidłowa ponieważ algorytm rozpoczyna od n równego 1 i zwiększa tę wartość o jeden w każdej iteracji aż do momentu gdy n stanie się równe 7 Wtedy warunek n mniejsze od 7 przestaje być spełniony co oznacza że warunek ten jest sprawdzany łącznie 6 razy tj dla n równych 1 2 3 4 5 i 6 Jest to typowa pętla kontrolna często spotykana w programowaniu gdzie warunek pętli decyduje o jej zakończeniu W praktyce takie podejście pozwala na efektywne zarządzanie liczbą iteracji i zapewnia klarowność kodu Co więcej użycie pętli z warunkiem końcowym jest zgodne z dobrymi praktykami projektowania algorytmów gdyż minimalizuje ryzyko błędów logicznych poprzez jawne określenie końca pętli Ponadto zrozumienie mechanizmu działania pętli i jej warunków jest kluczowe dla optymalizacji algorytmów i efektywnego zarządzania zasobami co ma bezpośrednie przełożenie na wydajność aplikacji szczególnie w środowiskach wymagających dużej mocy obliczeniowej

Pytanie 22

Które z wymienionych stanowi przykład struktury dziedziczenia?

A. Klasa Pojazd nie dziedziczy z żadnej klasy
B. Klasa Samochód ma dziedziczenie od klasy Pojazd
C. Klasa Samochód i Pojazd nie są ze sobą powiązane
D. Klasa Pojazd ma dziedziczenie od klasy Samochód
Hierarchia dziedziczenia to struktura klas, w której klasa pochodna dziedziczy właściwości i metody klasy bazowej. Klasa 'Samochód' dziedzicząca po klasie 'Pojazd' jest przykładem prawidłowej hierarchii dziedziczenia – klasa 'Samochód' rozszerza klasę 'Pojazd', dziedzicząc ogólne właściwości pojazdu, takie jak prędkość czy typ silnika. Dziedziczenie umożliwia rozszerzanie istniejącej funkcjonalności bez konieczności przepisywania tego samego kodu, co jest jednym z fundamentów programowania obiektowego.

Pytanie 23

Kolor Pale Green w modelu RGB przedstawia się jako RGB(152, 251, 152). Jaki jest szesnastkowy kod tego koloru?

A. A0 FE A0
B. 98 FB 98
C. A0 FB A0
D. 98 FE 98
Kolor 'Pale Green' w systemie RGB ma wartości (152, 251, 152). W zapisie szesnastkowym odpowiada to #98FB98. Jest to istotne przy projektowaniu interfejsów i stron internetowych, gdzie kolory są definiowane w formacie hex. Prawidłowe przeliczanie wartości RGB na hex jest kluczowe w zapewnieniu spójnej kolorystyki.

Pytanie 24

W wyniku realizacji zaprezentowanego kodu na ekranie pojawią się

Ilustracja do pytania
A. wszystkie elementy tablicy, które są wielokrotnością 3
B. wszystkie elementy tablicy, które mają wartość nieparzystą
C. elementy z indeksów tablicy, które są podzielne przez 3
D. elementy tablicy o indeksach: 1, 2, 4, 5, 7, 8
Kod pokazuje elementy tablicy, które mają konkretne indeksy, takie jak 1, 2, 4, 5, 7 i 8. To efekt przechodzenia przez tablicę i wybierania tylko tych elementów, które spełniają określone warunki. Filtrowanie tablic w ten sposób jest dość powszechne w programowaniu, więc to całkiem popularna technika.

Pytanie 25

Jakie narzędzie wspiera tworzenie aplikacji desktopowych?

A. Xamarin
B. Symfony
C. Angular
D. WPF
WPF (Windows Presentation Foundation) to framework umożliwiający tworzenie aplikacji desktopowych na platformie Windows. Umożliwia projektowanie interfejsów użytkownika przy użyciu XAML.

Pytanie 26

Kod zaprezentowany w filmie w języku C++ nie przechodzi kompilacji. Co należy zmodyfikować w tym kodzie, aby kompilacja odbyła się bez błędów?

A. zadeklarować zmienną sprawdz przed jej wykorzystaniem w linii 11
B. poprawnie zapisać warunek w instrukcji if w linii 11, np. sprawdz(x)==true
C. dodać deklarację funkcji sprawdz przed funkcją main
D. naprawić błąd w funkcji sprawdz, który polega na braku nawiasów {} w pętli for
Błąd kompilacji wynika z braku deklaracji funkcji przed jej użyciem. Dodanie deklaracji funkcji 'sprawdz' przed funkcją main eliminuje ten problem i umożliwia prawidłowe skompilowanie programu.

Pytanie 27

W programowaniu obiektowym odpowiednikami zmiennych oraz funkcji w programowaniu strukturalnym są

A. pola i metody
B. metody statyczne i abstrakcyjne
C. hermetyzacja oraz dziedziczenie
D. pola i kwalifikatory dostępu
Odpowiednikami zmiennych i funkcji w programowaniu obiektowym są pola i metody. Pola przechowują dane (stan obiektu), a metody implementują logikę, pozwalając na manipulowanie tymi danymi i realizację zachowań klasy.

Pytanie 28

Jaką nazwę elementu interfejsu należy wprowadzić w pierwszej linii kodu, na miejscu

Ilustracja do pytania
A. Spinner
B. RatingBar
C. SeekBar
D. Switch
Kontrolka 'Switch' to taki przycisk, który służy do zmiany stanu, na przykład włączania i wyłączania czegoś. W Androidzie mamy klasę Switch, która często jest używana do aktywacji lub dezaktywacji różnych funkcji w ustawieniach aplikacji. Moim zdaniem, to bardzo przydatne narzędzie, bo pozwala użytkownikom łatwo zarządzać opcjami.

Pytanie 29

Jakie funkcje realizuje polecenie "git clone"?

A. Usuwa zdalne repozytorium
B. Rejestruje zmiany w historii repozytorium
C. Łączy dwa branche w repozytorium
D. Tworzy lokalną kopię już istniejącego repozytorium
Polecenie 'git clone' tworzy kopię lokalną istniejącego repozytorium, co pozwala programistom na szybkie rozpoczęcie pracy z projektem. Proces ten pobiera całą historię commitów oraz wszystkie gałęzie repozytorium, dzięki czemu użytkownik posiada pełną wersję projektu na swoim komputerze. Jest to podstawowe polecenie podczas rozpoczynania pracy nad nowym projektem, który znajduje się na platformach takich jak GitHub, GitLab czy Bitbucket. 'git clone' umożliwia również sklonowanie repozytoriów prywatnych, pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień dostępu.

Pytanie 30

Jaki typ złośliwego oprogramowania funkcjonuje w tle, zbierając dane o wprowadzanych hasłach?

A. Spyware
B. Adware
C. Keylogger
D. Trojan
Trojan, spyware i adware to inne rodzaje złośliwego oprogramowania, które różnią się od keyloggerów. Trojan to taki program, który niby jest legalny, ale tak naprawdę wprowadza złośliwe kody do systemu. Nie zawsze oczywiście rejestruje naciśnięcia klawiszy, ale potrafi wpuścić inne złośliwe oprogramowanie, które już działa jak keylogger. Spyware zbiera dane o użytkownikach, ale to bardziej pasywne działanie, więc nie zawsze chodzi o klawisze. Adware z kolei wyświetla uciążliwe reklamy, jego celem jest zarabianie na reklamach. Mimo że adware może zbierać dane, to nie jest tak groźne jak keyloggery, które naprawdę potrafią przechwycić hasła i inne poufne informacje. Każdy z tych typów malware ma swoje unikalne cechy i sposoby działania.

Pytanie 31

Który z wymienionych dysków oferuje najszybszy dostęp do danych?

A. SSD NVMe PCIe 3.0, prędkość odczytu do 3500 MB/s
B. HDD 5400 RPM, SATA II, 32 MB Cache
C. HDD 7200 RPM, SATA III, 64 MB Cache
D. SSD SATA III, prędkość odczytu do 550 MB/s
Odpowiedź wskazująca na SSD NVMe PCIe 3.0 jako najszybszy dysk do odczytu danych jest zgodna z obecnymi standardami technologii przechowywania. Dyski SSD (Solid State Drive) korzystają z pamięci flash, co pozwala na znacznie szybszy dostęp do danych w porównaniu do tradycyjnych dysków HDD (Hard Disk Drive), które działają na zasadzie mechanicznych ruchomych elementów. Dyski NVMe (Non-Volatile Memory Express) są szczególnie wydajne, ponieważ wykorzystują interfejs PCIe (Peripheral Component Interconnect Express), co umożliwia znacznie wyższe prędkości transferu danych. W przypadku SSD NVMe PCIe 3.0, prędkość odczytu może osiągać do 3500 MB/s, co jest znaczącą różnicą w porównaniu do prędkości odczytu w dyskach HDD i SSD SATA. Przykładowo, w zastosowaniach takich jak edycja wideo, renderowanie grafiki 3D czy gry komputerowe, wyższa prędkość odczytu przekłada się na szybsze ładowanie danych i lepszą wydajność systemu. Standardy SATA III dla HDD również mają swoje ograniczenia, ponieważ maksymalna teoretyczna prędkość transferu wynosi 6 Gb/s, co jest dalekie od osiągów oferowanych przez NVMe. Dlatego SSD NVMe PCIe 3.0 jest zdecydowanym liderem w kontekście wydajności odczytu danych w porównaniu do pozostałych opcji.

Pytanie 32

Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje klasę bazową?

A. Klasa, która zapewnia wspólne atrybuty i metody dla klas pochodnych
B. Klasa, która dziedziczy z klasy pochodnej
C. Klasa, która zawsze zawiera metody wirtualne
D. Klasa, która nie może być dziedziczona
Klasa bazowa to klasa, która dostarcza wspólne pola i metody dla klas pochodnych. Definiuje ogólną funkcjonalność, która może być rozszerzana lub modyfikowana przez klasy dziedziczące. Dzięki temu programowanie obiektowe umożliwia wielokrotne wykorzystanie kodu, co prowadzi do jego większej modularności i czytelności. Klasa bazowa często zawiera metody wirtualne, które mogą być nadpisywane przez klasy pochodne, co pozwala na dostosowanie funkcjonalności do konkretnych potrzeb. Przykładem jest klasa 'Pojazd', która posiada metody takie jak 'Jedz()' czy 'Zatrzymaj()', a klasy pochodne, np. 'Samochód' lub 'Rower', rozszerzają tę funkcjonalność.

Pytanie 33

Jakie są różnice między testami funkcjonalnymi a niefunkcjonalnymi?

A. Testy funkcjonalne oceniają zgodność działania aplikacji z założeniami, a niefunkcjonalne analizują aspekty wydajności, bezpieczeństwa i użyteczności
B. Testy funkcjonalne koncentrują się na interfejsie, a niefunkcjonalne na backendzie aplikacji
C. Testy funkcjonalne są realizowane tylko przez końcowych użytkowników, natomiast niefunkcjonalne przez programistów
D. Testy funkcjonalne oceniają wydajność aplikacji, podczas gdy niefunkcjonalne weryfikują poprawność kodu
Testy funkcjonalne sprawdzają, czy aplikacja działa zgodnie z założeniami i spełnia określone wymagania użytkownika. Obejmują one testowanie interfejsu, przepływu pracy oraz funkcji kluczowych dla działania oprogramowania. Testy niefunkcjonalne koncentrują się na aspektach takich jak wydajność, skalowalność, bezpieczeństwo i użyteczność. Różnica polega na tym, że testy funkcjonalne oceniają 'co' robi aplikacja, podczas gdy testy niefunkcjonalne oceniają 'jak dobrze' aplikacja działa w różnych warunkach. Testy niefunkcjonalne obejmują testy obciążeniowe (load testing), testy penetracyjne oraz analizy UX. Oba typy testów są niezbędne dla zapewnienia wysokiej jakości oprogramowania i jego niezawodności w środowisku produkcyjnym.

Pytanie 34

Zaproponowany fragment kodu w Android Studio realizuje metodę nasłuchującą do obsługi wydarzenia

Ilustracja do pytania
A. zmiany stanu kontrolki Switch
B. zmiany w polu tekstowym
C. naciśnięcia przycisku
D. wybór daty
Metoda OnClickListener, to coś, co na pewno warto znać, gdy pracujesz z aplikacjami na Androida. Gdy użytkownik klika przycisk, wywoływana jest metoda onClick. I tu możesz zrobić różne rzeczy, jak na przykład przejść do innego ekranu, zapisać dane albo uruchomić jakąś akcję w tle. To jest dobry przykład wzorca projektowego zwanego Delegacja, który pomaga oddzielić to, co widzisz w interfejsie, od tego, co dzieje się w aplikacji. Dzięki temu łatwiej zarządzać kodem i wprowadzać zmiany. Fajnie jest, gdy logikę umieszczasz w osobnych metodach, bo wtedy testowanie całej aplikacji staje się prostsze. Przykłady? Możesz na przykład użyć OnClickListenera, żeby zrobić logowanie po kliknięciu przycisku lub wysłać formularz. Pamiętaj też, żeby unikać ciężkich operacji w metodzie onClick, żeby aplikacja działała płynnie.

Pytanie 35

Aby tworzyć aplikacje desktopowe w języku Java, można wybrać jedno z poniższych środowisk

A. NetBeans
B. SharpDevelop
C. PyCharm
D. Ms Visual Studio
NetBeans to środowisko IDE dedykowane do programowania aplikacji desktopowych w języku Java. Obsługuje różne projekty, w tym aplikacje graficzne, serwisy sieciowe i narzędzia analityczne.

Pytanie 36

Wskaż język programowania, który pozwala na stworzenie aplikacji mobilnej w środowisku Android Studio?

A. Objective-C
B. Java
C. Swift
D. C++
Java to jeden z podstawowych języków programowania używanych do tworzenia aplikacji mobilnych na platformę Android. Jest to język, który został stworzony przez firmę Sun Microsystems, a jego pierwsza wersja została wydana w 1995 roku. Java charakteryzuje się silnym typowaniem, obiektowością oraz wsparciem dla programowania wielowątkowego, co czyni go idealnym do tworzenia wydajnych aplikacji mobilnych. Android Studio, oficjalne zintegrowane środowisko programistyczne (IDE) dla Androida, oferuje pełne wsparcie dla Javy, w tym możliwość korzystania z bibliotek Android SDK. Dzięki temu programiści mogą łatwo tworzyć interfejsy użytkownika, zarządzać zasobami oraz implementować logikę aplikacji. Przykładowo, pisząc aplikację do zarządzania zadaniami, programista może użyć Javy do stworzenia klas modelujących zadania oraz do obsługi interfejsu graficznego z wykorzystaniem XML i Java. Ponadto, Java jest zgodna z zasadami programowania obiektowego, co pozwala na łatwe zarządzanie kodem i jego ponowne wykorzystanie. Warto również zaznaczyć, że Java jest wspierana przez dużą społeczność, co zapewnia bogaty ekosystem bibliotek oraz narzędzi, ułatwiających rozwój aplikacji na Androida.

Pytanie 37

Jakie będzie działanie przedstawionych dwóch równoważnych fragmentów kodu źródłowego?

Ilustracja do pytania
A. wyświetlony na stronie tekst w nagłówku: "Egzamin zawodowy"
B. nadany tytuł strony: "Egzamin zawodowy"
C. nadany tytuł każdego elementu HTML: "Egzamin zawodowy"
D. wyświetlony na stronie tekst w akapicie: "Egzamin zawodowy"
W tekście w akapicie rzeczywiście użyjemy tagu

. Jeśli chodzi o tytuł strony, to on jest związany z sekcjąw nagłówku HTML, a nie z treścią, która się wyświetla. A nadanie tytułu każdemu elementowi odnosi się do atrybutu 'title', który raczej pokazuje podpowiedzi, a nie nagłówek. Trochę zamieszania, ale ważne, żeby to rozróżnić. </div> </div> </article> <hr class="my-4"> <article class="mb-4"> <!-- Pytanie --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex justify-content-between align-items-start mb-3"> <h6 class="mb-0">Pytanie 38</h6> <div class="d-inline-block"> <button type="button" class="btn btn-sm btn-outline-danger" data-report-question="ktora-z-ponizszych-metod-najlepiej-nadaje-sie-do-w-46dcecde" aria-label="Zgłoś błąd"> <i class="fas fa-exclamation-triangle"></i> </button> </div> </div> <!-- Wyświetl pełną treść pytania dla widocznych pytań --> <p>Która z wymienionych metod jest najodpowiedniejsza do wizualizacji procesu podejmowania decyzji?</p> </div> <!-- Odpowiedzi --> <div class="mb-3"> <!-- Wyświetl odpowiedzi dla widocznych pytań --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>A. Schemat blokowy</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>B. Lista kroków</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>C. Pseudokod</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-2 bg-success bg-opacity-10 border-success text-success "> <div class="flex-grow-1"> <span>D. Drzewo decyzyjne</span> </div> </div> </div> </div> <!-- Feedback --> <div class="mt-3"> <!-- Wyświetl feedback dla widocznych pytań --> <div class="alert alert-success mb-0"> Schemat blokowy to jedna z najlepszych metod wizualnego przedstawienia procesu decyzyjnego. Umożliwia graficzne odwzorowanie przepływu operacji i decyzji, co czyni go niezwykle przydatnym narzędziem w analizie i projektowaniu algorytmów. Dzięki użyciu różnych kształtów (np. prostokątów dla operacji, rombów dla decyzji) schemat blokowy pozwala jasno i czytelnie przedstawić logikę działania programu lub systemu. Jest szeroko stosowany w inżynierii oprogramowania, zarządzaniu projektami oraz nauczaniu podstaw algorytmiki. Pozwala zidentyfikować potencjalne błędy i optymalizować procesy jeszcze przed rozpoczęciem implementacji. </div> </div> </article> <hr class="my-4"> <article class="mb-4"> <!-- Pytanie --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex justify-content-between align-items-start mb-3"> <h6 class="mb-0">Pytanie 39</h6> <div class="d-inline-block"> <button type="button" class="btn btn-sm btn-outline-danger" data-report-question="co-nalezy-zrobic-w-pierwszej-kolejnosci-oceniajac-bfb1892b" aria-label="Zgłoś błąd"> <i class="fas fa-exclamation-triangle"></i> </button> </div> </div> <!-- Wyświetl pełną treść pytania dla widocznych pytań --> <p>Jakie działanie powinno się wykonać w pierwszym kroku, oceniając stan osoby poszkodowanej?</p> </div> <!-- Odpowiedzi --> <div class="mb-3"> <!-- Wyświetl odpowiedzi dla widocznych pytań --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-2 bg-success bg-opacity-10 border-success text-success "> <div class="flex-grow-1"> <span>A. Zadbać o własne bezpieczeństwo</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>B. Sprawdzić, czy występuje krwawienie</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>C. Wezwać ambulans</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>D. Rozpocząć resuscytację krążeniowo-oddechową</span> </div> </div> </div> </div> <!-- Feedback --> <div class="mt-3"> <!-- Wyświetl feedback dla widocznych pytań --> <div class="alert alert-success mb-0"> Bezpieczeństwo to naprawdę ważna sprawa, kiedy oceniamy stan kogoś, kto uległ wypadkowi. Jak nie zadbamy o siebie, to możemy się sami narazić i to jeszcze bardziej skomplikować całą akcję ratunkową. Ruch uliczny, prąd, jakieś toksyczne substancje... to wszystko może być niebezpieczne. Dopiero jak mamy pewność, że jest ok w okolicy, możemy zająć się poszkodowanym i myśleć o dalszych krokach ratunkowych. </div> </div> </article> <hr class="my-4"> <article class="mb-4"> <!-- Pytanie --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex justify-content-between align-items-start mb-3"> <h6 class="mb-0">Pytanie 40</h6> <div class="d-inline-block"> <button type="button" class="btn btn-sm btn-outline-danger" data-report-question="w-jakim-przypadku-stosowanie-rekurencji-moze-byc-b-ae91fd86" aria-label="Zgłoś błąd"> <i class="fas fa-exclamation-triangle"></i> </button> </div> </div> <!-- Wyświetl pełną treść pytania dla widocznych pytań --> <p>W jakich sytuacjach zastosowanie rekurencji może być bardziej korzystne niż użycie iteracji?</p> </div> <!-- Odpowiedzi --> <div class="mb-3"> <!-- Wyświetl odpowiedzi dla widocznych pytań --> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>A. Kiedy liczba iteracji przewyższa maksymalny zakres zmiennej licznikowej</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>B. Kiedy program jest uruchamiany w środowisku wielowątkowym</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-1 border-secondary "> <div class="flex-grow-1"> <span>C. Gdy kod źródłowy ma być zoptymalizowany dla starszych kompilatorów</span> </div> </div> </div> <div class="mb-3"> <div class="d-flex align-items-start p-2 rounded border border-2 bg-success bg-opacity-10 border-success text-success "> <div class="flex-grow-1"> <span>D. Gdy algorytm wymaga naturalnego podziału na mniejsze podproblemy</span> </div> </div> </div> </div> <!-- Feedback --> <div class="mt-3"> <!-- Wyświetl feedback dla widocznych pytań --> <div class="alert alert-success mb-0"> Rekurencja jest bardziej efektywna od iteracji, gdy algorytm można naturalnie podzielić na mniejsze podproblemy. Przykładami są algorytmy podziału i zwycięzcy (divide and conquer), takie jak wyszukiwanie binarne, sortowanie szybkie (quick sort) czy obliczanie wartości liczb Fibonacciego. Rekurencja pozwala na bardziej eleganckie i przejrzyste rozwiązanie problemów, które mają strukturę rekurencyjną. W takich przypadkach kod jest krótszy i bardziej czytelny, co ułatwia jego konserwację i rozwój. </div> </div> </article> <!-- Przyciski nawigacyjne --> <div class="d-grid gap-2 mt-4"> <div class="d-inline-block mb-2"> <a href="/egzamin/?profession=technik-programista&qualification=inf-04" class="btn btn-outline-primary"> <i class="fas fa-redo me-2"></i>Rozpocznij nowy egzamin </a> </div> <div class="d-inline-block"> <a href="/" class="btn btn-outline-secondary"> <i class="fas fa-home me-2"></i>Powrót do strony głównej </a> </div> </div> </div> </div> </div> </main> <!-- Footer --> <footer class="footer mt-auto py-4"> <div class="container"> <div class="row"> <!-- About Section --> <div class="col-lg-4 footer-section"> <h2 class="h5">O Egzaminach Zawodowych</h2> <p> Portal z kompleksową bazą pytań egzaminacyjnych dla uczniów szkół technicznych. Przygotuj się do egzaminu zawodowego z naszymi materiałami. </p> </div> <!-- Popular Qualifications --> <div class="col-lg-4 footer-section"> <h2 class="h5">Losowe kwalifikacje</h2> <div class="row"> <div class="col-6"> <a href="/technik-organizacji-turystyki/HGT.07/" class="footer-link"> <span>HGT.07</span> <small class="text-muted">(822)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-gornictwa-podziemnego/GIW.02/" class="footer-link"> <span>GIW.02</span> <small class="text-muted">(458)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/tapicer/DRM.05/" class="footer-link"> <span>DRM.05</span> <small class="text-muted">(328)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-pojazdow-samochodowych/MOT.02/" class="footer-link"> <span>MOT.02</span> <small class="text-muted">(813)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-organizacji-turystyki/HGT.08/" class="footer-link"> <span>HGT.08</span> <small class="text-muted">(316)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-wiertnik/GIW.13/" class="footer-link"> <span>GIW.13</span> <small class="text-muted">(211)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-technologii-zywnosci/SPC.02/" class="footer-link"> <span>SPC.02</span> <small class="text-muted">(290)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-rolnik/ROL.04/" class="footer-link"> <span>ROL.04</span> <small class="text-muted">(1 076)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-prac-biurowych/EKA.06/" class="footer-link"> <span>EKA.06</span> <small class="text-muted">(412)</small> </a> </div> <div class="col-6"> <a href="/technik-weterynarii/ROL.12/" class="footer-link"> <span>ROL.12</span> <small class="text-muted">(1 171)</small> </a> </div> </div> </div> <!-- Additional Info --> <div class="col-lg-4 footer-section"> <h2 class="h5">O portalu</h2> <p> Baza pytań do egzaminów zawodowych dla uczniów szkół technicznych i branżowych. Materiały zgodne z wymaganiami CKE. </p> </div> </div> <!-- Copyright & Links --> <hr class="footer-divider"> <div class="row align-items-center"> <div class="col-md-8 text-center text-md-start"> <p class="mb-0">© 2025 <a href="https://brylka.net" class="footer-link" aria-label="brylka.net">brylka.net</a> | <a href="/about-me/" class="footer-link" aria-label="O mnie i zawodowe.edu.pl">Bartosz Bryniarski</a></p> </div> <div class="col-md-4 text-center text-md-end"> <!-- <a href="/sitemap.xml" class="footer-link" aria-label="Mapa strony"> <i class="fas fa-sitemap" aria-hidden="true"></i> <span>Mapa strony</span> </a> --> </div> </div> </div> </footer> <!-- Back to top button --> <button id="backToTop" class="btn btn-outline-primary back-to-top" aria-label="Przewiń do góry strony" style="display: none;"> <i class="fas fa-arrow-up" aria-hidden="true"></i> </button> <!-- Cookie Banner --> <div id="cookieConsent" class="position-fixed start-0 bottom-0 py-3 shadow rounded-end" style="display: none; z-index: 1050; max-width: 50%; background-color: rgba(248, 249, 250, 0.95);"> <div class="container-fluid px-4"> <div class="d-flex flex-column gap-2"> <div> <i class="fas fa-cookie-bite me-2 text-secondary" aria-hidden="true"></i> <span class="small"> Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. <a href="#" class="footer-link" id="cookieDetails" data-bs-toggle="modal" data-bs-target="#cookieModal"> Szczegóły </a> </span> </div> <div class="d-flex gap-2 justify-content-end"> <button id="cookieAccept" class="btn btn-outline-primary btn-sm">Akceptuję</button> <button id="cookieReject" class="btn btn-outline-secondary btn-sm">Odrzuć</button> </div> </div> </div> </div> <!-- Modal z informacjami o cookies --> <div class="modal fade" id="cookieModal" tabindex="-1" aria-labelledby="cookieModalLabel" aria-hidden="true"> <div class="modal-dialog modal-lg"> <div class="modal-content"> <div class="modal-header"> <h2 class="modal-title fs-5" id="cookieModalLabel">Polityka plików cookies</h2> <button type="button" class="btn-close" data-bs-dismiss="modal" aria-label="Zamknij"></button> </div> <div class="modal-body"> <h6 class="fw-bold">Czym są pliki cookies?</h6> <p> Cookies to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych. Służą one do zapamiętywania preferencji, śledzenia zachowań użytkowników oraz poprawy funkcjonalności serwisu. </p> <h6 class="fw-bold mt-4">Jakie cookies wykorzystujemy?</h6> <ul class="list-unstyled ps-3"> <li><i class="fas fa-check-circle text-success me-2"></i><strong>Niezbędne cookies</strong> - konieczne do prawidłowego działania strony</li> <li><i class="fas fa-check-circle text-success me-2"></i><strong>Funkcjonalne cookies</strong> - umożliwiające zapamiętanie wybranych ustawień (np. wybrany motyw)</li> <li><i class="fas fa-check-circle text-success me-2"></i><strong>Analityczne cookies</strong> - pozwalające zbierać informacje o sposobie korzystania ze strony</li> </ul> <h6 class="fw-bold mt-4">Jak długo przechowujemy cookies?</h6> <p> Pliki cookies wykorzystywane w naszym serwisie mogą być sesyjne (usuwane po zamknięciu przeglądarki) lub stałe (pozostają na urządzeniu przez określony czas). </p> <h6 class="fw-bold mt-4">Jak zarządzać cookies?</h6> <p> Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Większość przeglądarek domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies, ale możliwe jest również całkowite zablokowanie tych plików lub usunięcie wybranych z nich. </p> </div> <div class="modal-footer"> <button type="button" class="btn btn-outline-secondary" data-bs-dismiss="modal">Zamknij</button> <button type="button" class="btn btn-outline-primary" id="acceptCookiesModal">Akceptuję wszystkie</button> </div> </div> </div> </div> <!-- JavaScript --> <script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@5.3.3/dist/js/bootstrap.bundle.min.js" defer></script> <script src="/static/exams/js/code.js" defer></script> <script src="/static/exams/js/report_modal.js" defer></script> <script> document.addEventListener('DOMContentLoaded', function() { // Dodaj obsługę motywów dla banera cookie function updateCookieBannerTheme() { const cookieBanner = document.getElementById('cookieConsent'); const currentTheme = document.body.getAttribute('data-theme'); if (!cookieBanner) return; // Ustaw domyślny jasny styl cookieBanner.style.backgroundColor = 'rgba(248, 249, 250, 0.95)'; cookieBanner.style.color = '#212529'; cookieBanner.classList.remove('border-top', 'border-white'); // Zastosuj style zgodnie z motywem if (currentTheme === 'dark') { cookieBanner.style.backgroundColor = 'rgba(52, 58, 64, 0.95)'; cookieBanner.style.color = '#fff'; } else if (currentTheme === 'high-contrast') { cookieBanner.style.backgroundColor = '#000'; cookieBanner.style.color = '#fff'; cookieBanner.classList.add('border-top', 'border-white'); } } // Sprawdź, czy użytkownik już dokonał wyboru if (!localStorage.getItem('cookieConsent')) { // Jeśli nie, pokaż banner const cookieBanner = document.getElementById('cookieConsent'); if (cookieBanner) { cookieBanner.style.display = 'block'; updateCookieBannerTheme(); // Dostosuj szerokość na małych ekranach function adjustWidth() { if (window.innerWidth < 768) { cookieBanner.style.maxWidth = '100%'; } else { cookieBanner.style.maxWidth = '50%'; } } // Wywołaj przy ładowaniu i przy zmianie rozmiaru okna adjustWidth(); window.addEventListener('resize', adjustWidth); } } // Obsługa zmiany motywu const themeButtons = document.querySelectorAll('.theme-btn'); themeButtons.forEach(btn => { btn.addEventListener('click', function() { setTimeout(updateCookieBannerTheme, 50); }); }); // Obsługa przycisku akceptacji document.getElementById('cookieAccept')?.addEventListener('click', function() { localStorage.setItem('cookieConsent', 'accepted'); document.getElementById('cookieConsent').style.display = 'none'; }); // Obsługa przycisku odrzucenia document.getElementById('cookieReject')?.addEventListener('click', function() { localStorage.setItem('cookieConsent', 'rejected'); document.getElementById('cookieConsent').style.display = 'none'; }); // Obsługa przycisku akceptacji w modalu document.getElementById('acceptCookiesModal')?.addEventListener('click', function() { localStorage.setItem('cookieConsent', 'accepted'); document.getElementById('cookieConsent').style.display = 'none'; // Zamknij modal var cookieModal = bootstrap.Modal.getInstance(document.getElementById('cookieModal')); cookieModal?.hide(); }); }); </script> <!-- Toast messages initialization --> <script> document.addEventListener('DOMContentLoaded', function() { const copyButton = document.getElementById('copy-link-button'); if (copyButton) { copyButton.addEventListener('click', function() { const input = document.getElementById('share-link-input'); input.select(); document.execCommand('copy'); // Zmień tekst przycisku na potwierdzenie const originalText = this.innerHTML; this.innerHTML = '<i class="fas fa-check me-1"></i> Skopiowano!'; // Przywróć oryginalny tekst po 2 sekundach setTimeout(() => { this.innerHTML = originalText; }, 2000); }); } }); </script> </body> </html>