Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik stylista
  • Kwalifikacja: MOD.03 - Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych
  • Data rozpoczęcia: 17 marca 2025 07:31
  • Data zakończenia: 17 marca 2025 08:00

Egzamin niezdany

Wynik: 13/40 punktów (32,5%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Udostępnij swój wynik
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 2

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 3

Podczas obliczania normy zużycia materiału na damski żakiet oraz spódnicę, należy – oprócz szerokości i wzoru materiału oraz fasonu – wziąć pod uwagę

A. długość spódnicy, długość żakietu, długość rękawa
B. długość żakietu, długość rękawa, obwód bioder
C. długość spódnicy, obwód klatki piersiowej, obwód bioder
D. długość żakietu, obwód klatki piersiowej, obwód bioder
Niepoprawne odpowiedzi wskazują na zrozumienie, że obwody ciała, takie jak obwód klatki piersiowej czy obwód bioder, są oczywiście istotne, ale same w sobie nie wystarczą do dokładnego oszacowania normy zużycia materiału. Wymiar obwodu klatki piersiowej wpływa na to, jak materiał powinien być skrojony, ale to długość odzieży decyduje o ilości tkaniny. Na przykład, odpowiedzi zawierające jedynie długość spódnicy czy długość żakietu bez uwzględnienia długości rękawa nie biorą pod uwagę tego, że rękawy wymagają dodatkowego materiału, co wpływa na całkowite zużycie. Ponadto, niektóre odpowiedzi sugerują skupienie się na jednym elemencie ubioru, co jest błędnym podejściem, ponieważ w praktyce projektowania odzieży wszystkie te wymiary są ze sobą powiązane. Izolowanie długości poszczególnych elementów odzieży prowadzi do niepełnej analizy i może skutkować nieprawidłowym oszacowaniem materiałów, co może zwiększać koszty i prowadzić do problemów w produkcji. Warto zrozumieć kompleksowość procesu projektowania i szycia odzieży, gdzie każdy wymiar odgrywa istotną rolę w efektywnym wykorzystaniu materiałów.

Pytanie 4

Podczas szycia wystąpiły problemy z przesuwaniem materiału. Aby wyeliminować tę usterkę, należy

A. zmniejszyć napięcie górnej nici
B. zwiększyć siłę docisku stopki
C. oczyścić chwytacz z zanieczyszczeń
D. zwiększyć napięcie dolnej nici
Zwiększenie naprężenia nici dolnej może wydawać się logicznym działaniem w przypadku trudności z przesuwaniem tkaniny, jednak nie jest to właściwe podejście. Wysokie naprężenie nici dolnej może prowadzić do powstawania problemów z jakością ściegów, takich jak nitki, które są zbyt luźne lub zbyt mocne, co może przełożyć się na zrywanie materiału. Właściwe napięcie nici powinno być dostosowane do rodzaju tkaniny oraz używanej techniki szycia, a nie zwiększane w momencie wystąpienia problemów z przesuwaniem. Zmniejszenie naprężenia nici górnej również nie jest odpowiednie, ponieważ może prowadzić do pojawiania się plątaniny nici lub nierównych szwów, co w efekcie będzie miało negatywny wpływ na jakość wyrobu. Dodatkowo, usunięcie zanieczyszczeń z chwytacza jest ważnym krokiem w konserwacji maszyny, ale nie rozwiązuje problemu z przesuwaniem tkaniny. Zanieczyszczenia w chwytaczu mogą wpłynąć na prawidłowe działanie maszyny, ale kluczowym aspektem w poprawnym przesuwaniu materiału jest właśnie odpowiedni nacisk stopki. Typowe błędy myślowe, które prowadzą do takich nieprawidłowych wniosków, to mylenie objawów z przyczynami, co jest częstym problemem w praktyce szycia.

Pytanie 5

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 6

Osłona igły zainstalowana na maszynie stębnowej pełni podczas szycia rolę ochronną przed

A. odpryśnięciem uszkodzonej igły.
B. przygnieceniem dłoni.
C. przeszyciem palca.
D. wysuwaniem się igły z igielnicy.
Wybór odpowiedzi dotyczącej przygniecenia rąk jest mylny, ponieważ osłona igły nie ma na celu chronienia przed tym rodzajem zagrożenia. Osłona igły została zaprojektowana przede wszystkim, aby zminimalizować ryzyko kontaktu igły z palcami podczas szycia, ale nie chroni przed innymi formami urazów. W kontekście maszyn stębnowych, przygniecenie rąk może wystąpić w sytuacjach, gdy operator nie zachowuje ostrożności podczas obsługi maszyny lub nie przestrzega zasad bezpieczeństwa, jak na przykład w pobliżu ruchomych części. Kolejną nieprawidłową koncepcją jest sugestia, że osłona zabezpiecza przed odpryśnięciem złamanej igły. Złamanie igły to problem, który powinien być rozwiązany poprzez regularne kontrole stanu igieł i ich wymiany, a nie przez poleganie na osłonie. Ostatnia nieprawidłowa odpowiedź dotycząca wysuwania się igły z igielnicy również nie odnosi się do funkcji osłony. Właściwie zamocowana igła nie powinna wypadać z igielnicy, a wszelkie problemy z jej stabilnością powinny być rozwiązywane przez odpowiednie regulacje maszyny. Właściwa znajomość zasad działania maszyny oraz regularne konserwacje są kluczowe dla bezpiecznej i efektywnej pracy.

Pytanie 7

Jaki symbol oznacza pomiar krawiecki długości pleców?

A. SvTv
B. PcPl
C. RvNv
D. SyTy
Wybór innych symboli jak SvTv, SyTy czy RvNv to trochę wpadka z rozumieniem standardów pomiarowych w krawiectwie. SvTv często myli się z pomiarem obwodu szyi albo innym wymiarem, co nie ma nic wspólnego z długością pleców. SyTy sugeruje pomiar w talii, a to też nie pasuje do tematu długości pleców. RvNv za to może być traktowane jako pomiar wysokości ramienia, co znowu nie dotyczy pleców. Takie błędne wybory mogą prowadzić do tego, że ubranie będzie źle dopasowane, a to wpływa na komfort noszenia i ogólny wygląd. W krawiectwie ważne jest, by wiedzieć, jakie konkretnie wymiary są potrzebne do stworzenia odzieży i jak różne symbole się do nich odnoszą. Użycie złych oznaczeń to ryzyko błędów w produkcji i problemów z wymiarami, a to w końcu wpływa na końcowy efekt i zadowolenie klienta. Dlatego warto znać definicje i standardy branżowe, które wyjaśniają, co te symbole właściwie oznaczają.

Pytanie 8

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 9

Jakie jest zużycie materiału o szerokości 140 cm, które ma być użyte na krótkie spodnie damskie o długości 50 cm przy obwodzie bioder wynoszącym 100 cm?

A. 55 cm
B. 50 cm
C. 100 cm
D. 105 cm
Te inne odpowiedzi, mimo że mogą się wydawać sensowne, nie biorą pod uwagę kilku kluczowych rzeczy, które są istotne przy szyciu ubrań. Na przykład, 50 cm jest za mało, bo nie uwzględnia zapasu na szwy i wykończenia, co jest standardem w krawiectwie. Nawet jeśli długość spodni to 50 cm, to materiał potrzebny do ich uszycia musi mieć dodatkowe centymetry na szwy, zazwyczaj to jest 2-3 cm z każdej strony. Odpowiedź 100 cm też jest nietrafiona, bo zakłada, że nie można dobrze wykorzystać szerokości materialu 140 cm, co nie jest prawda. Tylko 105 cm to już w ogóle przesada, bo to nie jest realne zużycie i może wprowadzać w błąd w kontekście tego, co jest normalne. W szyciu odzieży ważne jest, żeby dobrze obliczyć, ile materiału będzie potrzebne, żeby nie marnować i dobrze zarządzać kosztami. Dlatego warto zrozumieć, jak działa tkanina i jakie ma właściwości, bo to kluczowe w modzie.

Pytanie 10

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 11

Aby wykonać model przodu bluzki pokazanej na rysunku, należy przenieść konstrukcyjną zaszewkę piersiową z formy podstawowej na linię

Ilustracja do pytania
A. barku
B. boku
C. podkroju szyi
D. podkroju pachy
Wybór odpowiedzi dotyczących podkroju pachy, barku lub boku jest nieprawidłowy, ponieważ każda z tych opcji sugeruje inne podejście do modelowania przodu bluzki. Przeniesienie zaszewki piersiowej na linię podkroju pachy skutkowałoby nieprawidłowym uformowaniem bluzki, co mogłoby prowadzić do nieestetycznych marszczeń oraz ograniczyć komfort noszenia. Zaszewki w tej okolicy nie działają na korzyść kształtowania sylwetki, a wręcz mogą powodować, że odzież będzie wyglądać na zbyt obszerną lub źle dopasowaną. Z kolei przeniesienie zaszewki na linię barku również nie spełnia swojej funkcji, ponieważ nie pozwala na odpowiednie kształtowanie obszaru biustu, co jest kluczowe w kontekście damskiej odzieży. Podejście to może prowadzić do problemów z układaniem się tkaniny i nieestetycznymi fałdami w okolicach ramion, co jest przeciwwskazaniem w projektowaniu odzieży o podwyższonej estetyce. Wreszcie, przeniesienie zaszewki na bok również będzie nieodpowiednie, ponieważ ta lokalizacja nie jest zgodna z zasadami konstrukcji ubioru, które wymagają, by zaszewki skupiały się na linii, która dominująco wpływa na kształt górnej części odzieży. Zrozumienie odpowiednich miejsc przenoszenia zaszewek jest kluczowe dla uzyskania doskonałego dopasowania oraz atrakcyjnego wyglądu odzieży, co jest niezbędne dla profesjonalnego krawiectwa oraz produkcji odzieżowej.

Pytanie 12

Jakiego rodzaju dodatek krawiecki powinno się zastosować do reperacji nogawek przetartych na końcu w męskich spodniach wełnianych?

A. Lamówkę
B. Pliskę skośną
C. Taśmę tkaną
D. Wkład klejowy
Słuchaj, niektóre z tych dodatków krawieckich, które zaproponowałeś, to niezbyt trafny wybór do naprawy nogawek w wełnianych spodniach. Lamówka, mimo że ma swoje zastosowanie przy wykończeniach, nie da wystarczającej odporności na rozdarcia w miejscach, gdzie spodnie się zużywają. Chociaż jest ładna, to nie pomoże w wzmocnieniu nogawki tak, aby materiał się nie strzępił. Wkład klejowy? Można go używać, ale głównie do stabilizacji, a nie do naprawy tkanin wierzchnich, gdzie elastyczność jest ważna. Może sprawić, że materiał stanie się zbyt sztywny, a to nie jest najlepsze dla spodni. Pliska skośna z kolei, choć jest świetna do dekoracji, też nie ma właściwości wzmacniających jak taśma tkana. Często ludzie mylą te dodatki, sądząc, że każdy z nich działa w ten sam sposób, co jest błędem. Każdy typ dodatku ma swoje specyficzne cechy i powinno się je dobierać do konkretnego zadania. Taśma tkana zdecydowanie rządzi w tej kwestii.

Pytanie 13

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 14

Oblicz potrzebne zużycie tkaniny gładkiej o szerokości 90 cm do uszycia damskiej spódnicy podstawowej o długości 50 cm na wymiary ZWo - 164 cm, ot - 70 cm, obt - 96 cm?

A. 55 cm
B. 100 cm
C. 110 cm
D. 50 cm
Aby poprawnie obliczyć zużycie tkaniny do uszycia spódnicy damskiej, należy uwzględnić szerokość materiału oraz długość spódnicy. W tym przypadku szerokość tkaniny wynosi 90 cm, a długość spódnicy to 50 cm. Aby spódnica miała odpowiednią formę, konieczne jest złożenie materiału z zapasem na szwy oraz ewentualne marszczenia. Dodatkowo, z uwagi na wymiary ZWo (164 cm), ot (70 cm) oraz obt (96 cm), spódnica musi być wykonana w taki sposób, aby odpowiednio dopasować się do sylwetki. Przy obliczeniach uwzględniamy również zapas na szwy, zazwyczaj wynoszący około 10-15%, oraz dodatkowy materiał do ewentualnych dekoracji lub podszewki. W praktyce, przy standardowych wymiarach i zapotrzebowaniu na materiał, uzyskuje się wynik około 110 cm, co odpowiada zasadom dobrych praktyk w szyciu odzieży, zapewniając komfort noszenia oraz estetykę wykończenia.

Pytanie 15

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 16

Do wygładzania szwów w dresowej bluzie używa się maszyny

A. renderówkę
B. pikówkę
C. stębnówkę
D. ryglówkę
Renderówka jest maszyną stosowaną w przemyśle odzieżowym do rozpłaszczania szwów, co jest kluczowym etapem w produkcji odzieży. Dzięki zastosowaniu renderówki, szwy stają się bardziej estetyczne, co przyczynia się do ogólnej jakości wyrobu. Maszyna ta wykonuje operację, która polega na mechanicznym wygładzaniu szwów, co usuwa nadmiar materiału oraz poprawia ich wygląd. W praktyce, renderówki są szczególnie przydatne w produkcji odzieży dresowej, gdzie istotne jest, aby szwy były płaskie i nie powodowały dyskomfortu podczas noszenia. Standardy branżowe nakładają wymóg, aby produkty odzieżowe charakteryzowały się wysoką jakością wykończenia, co sprawia, że umiejętność prawidłowego korzystania z renderówki jest niezbędna dla profesjonalnych krawców. Warto również wspomnieć, że właściwe ustawienie maszyny oraz wybór odpowiednich parametrów szycia mają kluczowe znaczenie dla uzyskania optymalnych efektów końcowych.

Pytanie 17

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 18

Wskaż wszystkie elementy konstrukcyjne, które są zdefiniowane na linii pachy siatki konstrukcyjnej dla górnej części ciała?

A. 1/2 szerokości tyłu, szerokość pachy, 1/2 szerokości przodu
B. 1/2 szerokości przodu, 1/2 szerokości pachy, 1/2 szerokości tyłu
C. 1/2 szerokości przodu, 1/2 szerokości tyłu
D. 1/2 szerokości tyłu, szerokość pachy
Wybór odcinków konstrukcyjnych, które nie obejmują zarówno 1/2 szerokości tyłu, szerokości pachy, jak i 1/2 szerokości przodu, pokazuje pewne nieporozumienia dotyczące zasad projektowania odzieży. W wielu przypadkach, błędne odpowiedzi koncentrują się na niewłaściwej interpretacji elementów konstrukcyjnych, co prowadzi do niewłaściwego dopasowania odzieży. Na przykład, wykorzystywanie jedynie 1/2 szerokości przodu lub 1/2 szerokości tyłu bez uwzględnienia szerokości pachy może skutkować odzieżą, która nie pozwala na swobodę ruchów, a także może wpłynąć na estetykę produktu końcowego. Zrozumienie, że szerokość pachy pełni kluczową rolę w zapewnieniu odpowiedniego dopasowania, jest fundamentalne. Wiele osób błędnie zakłada, że wystarczy skupić się na jednym lub dwóch elementach konstrukcyjnych, zaniedbując inne kluczowe aspekty, które wpływają na całościowe dopasowanie. Dodatkowo, niedostateczne uwzględnienie standardów krawiectwa, takich jak odpowiednie wyznaczanie odcinków konstrukcyjnych, prowadzi do końcowego produktu, który może nie spełniać oczekiwań użytkowników w zakresie komfortu i funkcjonalności. Dlatego tak ważne jest, aby z przywiązaniem traktować wszystkie elementy konstrukcyjne, co pozwala na tworzenie wysokiej jakości odzieży, która nie tylko dobrze wygląda, ale również prawidłowo leży i spełnia swoje funkcje.

Pytanie 19

Kołnierz typu be-be jest projektowany na podstawie

A. wykreślnego kąta prostego
B. formy przodu
C. formy tyłu
D. form przodu i tyłu
Wiele osób może pomyśleć, że kołnierz leżący be-be można modelować na podstawie wykreślnego kąta prostego, co może prowadzić do błędnych wyobrażeń o jego konstrukcji. W rzeczywistości, ten kąt prosty nie uwzględnia złożoności kształtów ludzkiego ciała i wymagań ergonomicznych. Ponadto, modelowanie kołnierza tylko na podstawie formy przodu lub tyłu może prowadzić do braku harmonii w sylwetce oraz ograniczenia swobody ruchów. Na przykład, formy przodu często mają inny kształt niż forma tyłu, co oznacza, że tylko jeden z tych elementów nie może dostarczyć pełnego obrazowania wymagań konstrukcyjnych. Typowym błędem jest również pomijanie wpływu materiału na sposób, w jaki kołnierz się układa; różne tkaniny mają różne właściwości, które wpływają na ostateczny kształt kołnierza. Niedostosowanie się do tych zasad prowadzi często do niewłaściwego dopasowania kołnierza, co nie tylko wpływa na estetykę, ale także na komfort użytkownika. W rezultacie kluczowym aspektem projektowania kołnierzy jest ich odpowiednie modelowanie w oparciu o kompleksowe zrozumienie zarówno formy przodu, jak i tyłu, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży odzieżowej.

Pytanie 20

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 21

Jak określa się zbiór pomiarów antropometrycznych wykonywanych wzdłuż linii otaczających mierzony obszar ciała?

A. Wysokości
B. Łuki
C. Szerokości
D. Obwody
Wybór innych odpowiedzi jest błędny, ponieważ nie odpowiadają one na specyfikę pytania dotyczącego pomiarów antropometrycznych. Odpowiedź "Szerokości" odnosi się do pomiarów, które zazwyczaj dotyczą odległości mierzonych w poziomie, na przykład szerokości ramion czy szerokości miednicy. Te pomiary są istotne, lecz nie obejmują zachowania linii przylegających do ciała, co jest kluczowe w kontekście obwodów. "Wysokości" z kolei dotyczą jedynie pomiaru odległości w pionie, co również nie pasuje do opisanego kontekstu. Warto zwrócić uwagę, że pomiar wysokości ciała jest często stosowany do oceny wzrostu, ale nie do określenia obwodów. Odpowiedź "Łuki" odnosi się do pomiarów krzywizny ciała lub krzywych, co również odbiega od definicji obwodów, które są liniowe. Typowym błędem myślowym w tym kontekście jest mylenie rodzajów pomiarów, które są stosowane w antropometrii. Kluczową różnicą jest to, że obwody koncentrują się na miarach obwodowych, które można używać do analizy proporcji ciała, a także w zastosowaniach takich jak konstrukcja odzieży, produkcja sprzętu czy ocena zdrowia. Rozumienie tych różnic jest fundamentalne dla prawidłowej interpretacji wartości pomiarowych i ich zastosowania w praktyce.

Pytanie 22

Jakie pomiary krawieckie należy zmierzyć z sylwetki w celu przygotowania formy bluzki podstawowej?

A. opx, os, SyTy, obt, SySvXp, RvNv, ZWo, ou
B. ZWo, opx, SyTy, SySvXp, RvNv, SySvXpTp, obt, os
C. SyTy, opx, ZWo, SySvXpTp, obt, RvNv, ZKo, ZTv
D. ZWo, ot, ZTv, SySvXpTp, os, obt, SySvXp, RvNv
Wybór pomiarów nieprawidłowych do wykonania form bluzki podstawowej może wynikać z brakującej wiedzy na temat ich specyfiki i funkcji. Na przykład, odpowiedzi, które pomijają kluczowe pomiary, takie jak ZWo czy opx, mogą prowadzić do poważnych błędów w konstrukcji odzieży. ZWo, jako pomiar szerokości ramion, jest istotny dla zapewnienia odpowiedniego komfortu i swobody ruchów, a jego pominięcie może skutkować zbyt ciasną lub zbyt luźną bluzką. Ponadto, brak opx, który mierzy obwód piersi, może prowadzić do niezadowolenia z dopasowania w kluczowych obszarach, co z kolei wpływa na ogólne wrażenie estetyczne odzieży. Odpowiedzi, które koncentrują się na innych pomiarach, jak ZTv czy ZKo, mogą wprowadzać w błąd, ponieważ nie są one podstawowymi parametrami dla bluzek. W praktyce krawieckiej kluczowe jest zrozumienie, że każdy pomiar ma swoje miejsce i znaczenie w kontekście formy odzieży, a ich pominięcie prowadzi do nieodpowiednich rezultatów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby w konstrukcji odzieży kierować się standardami branżowymi, które jasno definiują, jakie pomiary są niezbędne do stworzenia formy, która zapewni odpowiednie dopasowanie oraz komfort noszenia.

Pytanie 23

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 24

Do zapięcia bluzki ukazanej na obrazku użyto

Ilustracja do pytania
A. zamek błyskawiczny
B. guziki
C. zatrzaski
D. haftki
Guziki to powszechnie stosowane zapięcia w odzieży, które charakteryzują się prostotą użycia i estetyką. Zazwyczaj wykonane są z różnych materiałów, takich jak plastik, metal, czy drewno, co pozwala na ich różnorodne zastosowania w modzie. W przypadku bluzek, guziki mogą pełnić nie tylko funkcję praktyczną, ale również dekoracyjną, wpływając na ogólny wygląd odzieży. Standardy dotyczące użycia guzików w odzieży określają ich rozmiar, mocowanie oraz sposób szycia, co wpływa na trwałość i funkcjonalność zapięcia. Przykładowo, guziki przypinane na tkaninie powinny być odpowiednio zszyte, aby zapobiec ich odpinaniu się podczas noszenia. Guziki znajdują zastosowanie w wielu stylach odzieżowych, od klasycznych po nowoczesne. Dobrą praktyką jest dobór guzików, które harmonizują z materiałem bluzki oraz jej designem, co nie tylko wpływa na estetykę, ale i na komfort użytkowania, ponieważ dobrze dobrane guziki nie powodują dyskomfortu podczas ruchu.

Pytanie 25

Ostateczna inspekcja wyrobu odzieżowego polega na weryfikacji

A. jakości realizacji poszczególnych elementów odzieży przed ich montażem.
B. zgodności wykonania pojedynczych sztuk odzieży z zaakceptowanym modelem.
C. zgodności wykrojonych komponentów odzieży z wzorcami.
D. jakości materiałów odzieżowych poprzez porównanie ich właściwości z obowiązującymi normami.
Odpowiedź dotycząca zgodności wykonania poszczególnych sztuk odzieży z zatwierdzonym modelem jest prawidłowa, ponieważ kontrola ostateczna wyrobu odzieżowego ma na celu zapewnienie, że każdy produkt spełnia określone standardy jakości oraz wymagania projektowe. W procesie produkcji odzieży istotne jest, aby wszystkie elementy były zgodne z zatwierdzonymi wzorami, co odnosi się do detali konstrukcyjnych, takich jak szwy, wykończenie, użyte materiały oraz ogólny wygląd. Przykładowo, w branży odzieżowej istnieją standardy jakości, takie jak ISO 9001, które podkreślają konieczność dokładnego spełnienia wymagań klienta oraz dostarczania produktów zgodnych z ustalonymi specyfikacjami. Kontrola zgodności wykonania może obejmować zarówno wizualne inspekcje, jak i testy funkcjonalne, co pozwala na eliminację ewentualnych defektów przed wprowadzeniem odzieży na rynek. Dzięki temu, marki mogą budować reputację jakości, co jest kluczowe w konkurencyjnej branży.

Pytanie 26

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 27

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 28

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 29

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 30

Jaką tkaninę wybierzesz do uszycia damskiego płaszcza na zimę?

A. Pikę
B. Welur
C. Flausz
D. Flanelę
Welur, choć może wydawać się atrakcyjnym wyborem ze względu na swoją miękkość i elegancki wygląd, ma ograniczenia w kontekście użytkowania zimowego. Jest to materiał, który nie zapewnia wystarczającej izolacji termicznej, co może prowadzić do odczuwania zimna w chłodniejsze dni. Flanelka, z kolei, jest tkaniną o cieplejszej strukturze, ale jej zastosowanie w płaszczach zimowych może być ograniczone ze względu na brak odpowiedniej odporności na działanie wody oraz utratę kształtu pod wpływem wilgoci. Pikę, z kolei, jest tkaniną bardziej techniczną, stosowaną głównie w odzieży sportowej lub casualowej, a jej właściwości nie są przystosowane do zimowego ubioru, co może prowadzić do problemów z komfortem. Wybór niewłaściwej tkaniny do płaszcza zimowego może skutkować nie tylko dyskomfortem termicznym, ale także niewłaściwym dopasowaniem do zmieniających się warunków pogodowych. Właściwe zrozumienie charakterystyki tkanin i ich zastosowania jest kluczowe, aby uniknąć błędów przy wyborze materiałów, co jest istotne w kontekście branży odzieżowej, gdzie wymagania klientów są coraz wyższe.

Pytanie 31

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 32

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 33

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 34

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 35

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 36

Przy tworzeniu szablonów należy określić dodatki na szwy oraz podwinięcia. Wartość tych dodatków jest uzależniona od

A. rodzaju figury oraz materiału
B. rodzaju materiału i metody łączenia elementów
C. rodzaju odzieży i typu figury
D. przeznaczenia odzieży oraz aktualnych trendów w modzie
Wybór dodatków na szwy i podwinięcia jest mega ważny, bo jak się pomylisz, to możesz mieć spore problemy ze strukturą ubrania. Nie można twierdzić, że dodatki zależą tylko od typu odzieży czy sylwetki, bo to nie tak działa. Każdy materiał różni się nie tylko kolorem, ale też właściwościami mechanicznymi, co ma ogromny wpływ na szycie. Na przykład, w przypadku materiałów rozciągliwych, jak jersey, trzeba dobrać odpowiednie dodatki, żeby szwy były elastyczne, co jest ważne dla komfortu. Z drugiej strony sztywne tkaniny potrzebują innych szerokości dodatków, żeby konstrukcja była solidna. I pamiętaj, że sposób łączenia elementów, np. przez overlock, wymaga innych dodatków niż zwykłe szwy. Ignorowanie tych rzeczy prowadzi do typowych błędów, jak złe dopasowanie dodatków, co powoduje problemy z zamykaniem szwów czy deformacjami. Dużo osób nie bierze tego pod uwagę, a powinny, żeby ich projekty były naprawdę dobre.

Pytanie 37

Jakie symbole wskazują na wymiary ciała potrzebne do stworzenia form spódnicy-spodni na podstawie form przedniej i tylnej podstawowej spódnicy?

A. ZTv, ot, obt
B. ot, ZUo, ZKo
C. ZWo, ou, obt
D. ot, obt, TU
Wybór innych opcji nie jest zgodny z wymaganiami dotyczącymi tworzenia form spódnicy-spodni. Na przykład, odpowiedzi zawierające symbol 'ZTv' są niewłaściwe, ponieważ ten wymiar odnosi się do wzrostu, a nie jest kluczowy przy projektowaniu odzieży dolnej, gdzie najważniejszymi parametrami są obwody. W podobny sposób, 'ZUo' i 'ZKo' również nie są standardowymi wymiarami wykorzystywanymi w tym kontekście. 'ZUo' mógłby sugerować inne wymiary, ale w rzeczywistości nie są one istotne dla dopasowania spódnic czy spodni. Z kolei 'ZWo' oraz 'ou' także nie odnoszą się do kluczowych wymiarów potrzebnych do wykonania form; mogą one dotyczyć innych aspektów odzieży, ale nie są istotne w kontekście tej konkretnej pracy. Prawidłowe określenie wymiarów ciała, takich jak talii, bioder i długości tułowia, jest kluczowe, aby uniknąć typowych błędów, takich jak nieodpowiednie dopasowanie lub niewygoda noszenia. Ignorowanie właściwych wymiarów często prowadzi do problemów z jakością końcowego produktu oraz niezadowolenia klientów.

Pytanie 38

Aby zlikwidować pętelkowanie na wierzchu tkaniny w szwie stębnowym, co należy zrobić?

A. obniżyć napięcie nici górnej
B. zmienić igłę
C. dostosować transporter
D. podnieść napięcie nici górnej
Wymiana igły nie rozwiązuje problemu pętelkowania, ponieważ przyczyną tego zjawiska jest niewłaściwe napięcie nici, a nie uszkodzona igła. Odpowiedni dobór igły jest istotny, jednak jej wymiana w przypadku pętelkowania nie przyczyni się do poprawy jakości szwu. Wyregulowanie transportera może wpłynąć na równomierność przesuwania materiału, ale nie koryguje napięcia nici, które jest kluczowe dla właściwego działania ściegów. Zwiększenie naprężenia nici górnej w rzeczywistości przyczyni się do pogłębienia problemu, gdyż prowadzi do jeszcze większego pętelkowania. To podejście opiera się na błędnym założeniu, że większe napięcie poprawi jakość szwu; w rzeczywistości może to prowadzić do uszkodzenia materiału i utraty estetyki. Często zdarza się, że osoby zajmujące się szyciem popełniają błąd myślowy, polegający na przekonaniu, że jeśli jeden aspekt szwu nie działa jak należy, to należy go wzmocnić lub wymienić. W kontekście pętelkowania kluczowe jest zrozumienie, że podstawowym czynnikiem jest odpowiednie napięcie nici, które powinno być dostosowane do specyfiki używanego materiału oraz technologii szycia.

Pytanie 39

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 40

Kołnierz, którego budowa opiera się na wykreślonym kącie prostym, to kołnierz

A. marynarski
B. szalowy
C. okrągły be-be
D. koszulowy na stójce
Kołnierz koszulowy na stójce jest konstrukcją, która opiera się na wykreślonym kącie prostym, co oznacza, że jego krawędzie są ustawione prostopadle względem siebie. Taki rodzaj kołnierza charakteryzuje się sztywnymi elementami, które nadają mu elegancki i formalny wygląd. Stójka kołnierza jest zazwyczaj wyższa, co pozwala na lepsze dopasowanie do krawata lub muszki, co czyni go idealnym wyborem na oficjalne okazje, takie jak wesela, spotkania biznesowe czy inne formalne wydarzenia. Ponadto, kołnierz koszulowy na stójce jest szeroko stosowany w branży odzieżowej i jest standardem w projektowaniu odzieży męskiej, co odpowiada współczesnym normom estetycznym i funkcjonalnym. Warto zauważyć, że stosowanie tego typu kołnierza wpływa na ogólny kształt sylwetki noszącego, co ma znaczenie w kontekście prezentacji osobistej oraz wyrażania profesjonalizmu. W praktyce, dobór odpowiedniego kołnierza do koszuli jest kluczowy dla uzyskania spójnego i stylowego wyglądu.