Pytanie 1
Zespół stacji oraz posterunków ruchu, które są ze sobą połączone, nazywamy
Wynik: 11/40 punktów (27,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Zespół stacji oraz posterunków ruchu, które są ze sobą połączone, nazywamy
Jakie jest zastosowanie bloku Poz w blokadzie liniowej?
W przypadku przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść, które nie są zabezpieczone rogatkami, manewry mogą być prowadzone z maksymalną prędkością wynoszącą
Informację o zachowaniu ostrożności w trakcie jazdy, spowodowaną brakiem zawiadomienia o usunięciu z toru szlakowego pojazdu pomocniczego, dyżurny ruchu przekazuje w formie rozkazu pisemnego?
Maksymalna prędkość pchania składu na szczycie górki rozrządowej, gdy wydany jest sygnał "Pchać powoli", nie może być większa niż
Oględzin rozjazdów w danym dniu na posterunku nie przeprowadza się, jeżeli
W jakim przypadku dyżurny ruchu korzysta z przycisku plombowanego doraźnego "Iz"?
Do punktów zapowiadawczych, które uczestniczą w kierowaniu ruchem pociągów, zalicza się
W jakich okolicznościach nastawniczy może przeprowadzić blokowanie bloku pozwolenia?
Co należy wprowadzić w przypadku uszkodzenia urządzeń blokady liniowej?
Osoba, która w wyniku zdarzenia losowego doznała uszczerbku na zdrowiu i z tego powodu przebywała w szpitalu przez ponad 24 godziny, zgodnie z regulacjami kolejowymi jest klasyfikowana jako
W jaki sposób powinno się zasygnalizować przejazd kolejowo-drogowy kategorii A, który jest nadzorowany z daleka, po wystąpieniu awarii w napędzie rogatkowym?
W urządzeniach typu E, aby ustawić zwrotnicę w położeniu podstawowym, należy wykonać
W urządzeniach sterujących ruchem opartych na przekaźnikach do sekwencyjnego nastawiania zwrotnic i wykolejnic wchodzących na określoną trasę należy stosować
Jakie elementy należy stosować do zamykania zwrotnic z nastawni?
Podczas wykonywania prac, które mogą wpłynąć na niewłaściwe działanie samoczynnych semaforów odstępowych, należy
Posterunek techniczny, w którym pracownik weryfikuje poprawność wjazdu pociągu, to posterunek
Wjazd na stację z toru lewego, gdy niemożliwe jest wyświetlenie sygnału zezwalającego lub zastępczego w przypadku nieplanowanych zamknięć torów, realizowany jest na podstawie rozkazu pisemnego?
Informacje o wprowadzeniu nowych sygnalizatorów, istotnych dla konkretnego pociągu, powinny być przekazywane drużynie pociągowej
Jakich obowiązków nie realizuje dyżurny ruchu manewrowy?
Jeśli zwrotnica elektryczna, posiadająca obwody torowe, pokazuje zajętość, to w celu przestawienia jej należy osobiście upewnić się, że nie jest ona zajęta przez pojazd kolejowy, a następnie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie dane zawiera załącznik 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jeżeli po naciśnięciu przycisku zwrotnicowego zwrotnica nie zmieniła pozycji, mimo że nie jest zajęta, dyżurny ruchu może skorzystać z przycisku doraźnego "Iz" dopiero po
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Informacja o incydencie kolejowym powinna być przesłana niezwłocznie, ale nie później niż przed upływem
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Blok, który jest odpowiedzialny za zamknięcie semaforów wyjazdowych w sytuacji, gdy tor lub odstęp są zajęte, to blok
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kliny zastawcze blokują możliwość przełożenia
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zarządca infrastruktury otrzymuje zezwoleń na bezpieczeństwo od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na czas wynoszący
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokładną kontrolę hamulca trzeba przeprowadzić w pociągu, w którym systemy hamulcowe w składzie nie były zasilane sprężonym powietrzem przynajmniej przez
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pociągi wojewódzkie przewożące pasażerów do miejsca pracy, przyjeżdżające do stacji końcowej w godzinach 05:30÷08:30 mają priorytet nad pociągami
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Aby ocenić prawidłowe przyleganie iglicy do opornicy, należy użyć blaszki o grubości
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji awaryjnej, gdy wymagana jest ewakuacja pasażerów, kto koordynuje akcję ewakuacyjną?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy powtarzacz automatycznej sygnalizacji przejazdowej SSP na stanowisku dyżurnego ruchu informuje o uszkodzeniu, co należy uczynić?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy usłyszymy lub zauważymy dwa różne, sprzeczne sygnały, powinniśmy kierować się sygnałem, który
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie zdarzenie nie jest uznawane za kolizję?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Rozkaz pisemny wydaje się w celu unieważnienia wskazań tarcz ostrzegawczych dotyczących przejazdu kolejowo-drogowego, który jest zabezpieczany przez uprawnionego pracownika?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dopuszczeniem do pominięcia wskaźnika W5 – granica przetaczania oraz na wjazd na prawy tor dwutorowego szlaku w kierunku zasadniczym, kiedy na tym torze odbywa się ruch jednokierunkowy, jest
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy urządzenia funkcjonują niewłaściwie i nie można ustawić sygnału "Stój" na semaforze wjazdowym, dyżurny ruchu w tylnym punkcie kontroli, po otrzymaniu informacji, powinien nakazać zatrzymanie pociągu i przekazać wiadomość o awarii semafora przez wydać rozkaz
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W przypadku braku innych zapisów w regulaminie technicznym posterunku ruchu, wagony pchane mogą być oddzielone od lokomotywy w sytuacji
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który guzik trzeba nacisnąć, aby umożliwić doraźne zwolnienie utwierdzenia przebiegu w urządzeniach przekaźnikowych typu "E"?
Brak odpowiedzi na to pytanie.