Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik stylista
  • Kwalifikacja: MOD.03 - Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych
  • Data rozpoczęcia: 26 marca 2025 06:49
  • Data zakończenia: 26 marca 2025 07:15

Egzamin niezdany

Wynik: 13/40 punktów (32,5%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Udostępnij swój wynik
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Jaką ilość materiału bawełnianego o szerokości 150 cm będzie potrzebował krawiec do uszycia damskich spodni rybaczek o długości 80,0 cm, dla osoby o obwodzie bioder 96,0 cm?

A. 80 cm
B. 176 cm
C. 160 cm
D. 88 cm
Odpowiedzi 80 cm, 160 cm i 176 cm są błędne z paru powodów. Jak wybierzesz 80 cm, to może wyglądać na to, że to wystarczająca długość dla spodni o długości 80 cm. Ale nie bierzesz pod uwagę zapasów materiału na szwy i podłożenie, co jest kluczowe. Typowy zapas na szwy to jakieś 1-1,5 cm na stronę, więc w przypadku nóg spodni to może być dodatkowe 4-6 cm. Z kolei 160 cm to za dużo, bo powoduje marnowanie materiału i wyższe koszty. No i nadmiar tkaniny bywa niewygodny, więc nie ma sensu. Odpowiedź 176 cm jest jeszcze gorsza z tej samej przyczyny - robi jeszcze większe straty w materiale. Problem w tym, że nie rozumiesz zasad doboru tkaniny i źle liczysz, co powinno opierać się na dokładnych pomiarach i specyfice kroju. Jak szyjesz spodenki rybaczki, trzeba wszystko przemyśleć i zastosować zasady optymalizacji, co jest ważne w produkcji.

Pytanie 2

Za zbyt głęboki podkrój spodni można poprawić na przykład poprzez

A. ścięcie górnej części przodu i tyłu
B. pogłębienie podkroju z przodu
C. doszycie karczka z przodu i z tyłu
D. pogłębienie podkroju z tyłu
Ścięcie przodu i tyłu spodni u góry to naprawdę fajny sposób, żeby ogarnąć zbyt głęboki podkrój. Dzięki temu zmienia się kształt górnej części spodni i lepiej układa się na sylwetce. Jak mamy głęboki podkrój, to często widać, że materiał nie leży tak, jakbyśmy chcieli, albo po prostu nie wygląda estetycznie. Przycięcie górnych krawędzi w odpowiednich miejscach zmniejsza objętość materiału, co znacznie poprawia wygląd i komfort noszenia. Z mojej perspektywy, podczas robienia takich poprawek warto zwrócić uwagę na proporcje między przodem a tyłem, żeby wszystko ładnie wyglądało. No i nie zapomnijmy o precyzyjnych pomiarach i przymiarach, bo to naprawdę pomaga uniknąć różnych problemów później z użytkowaniem ubrań. Dobrze jest też zrobić próbne przymiarki i używać narzędzi takich jak szpilki czy taśmy miernicze, bo to daje lepsze efekty.

Pytanie 3

Jaką metodę stopniowania powinno się wykorzystać do stworzenia szablonów spódnicy podstawowej w rozmiarach 164/64/88 oraz 164/72/96 na podstawie wzoru tej spódnicy w rozmiarze 164/68/92?

A. Proporcjonalno-obliczeniową według obwodów przy stałym wzroście
B. Promieniową
C. Grupową
D. Proporcjonalno-obliczeniową według wzrostów przy stałym obwodzie
Wybór metody proporcjonalno-obliczeniowej według obwodów przy stałym wzroście jest prawidłowy, ponieważ umożliwia ona właściwe dostosowanie szablonów spódnicy na podstawie różnic w obwodach w talii i biodrach, pozostawiając wzrost na tym samym poziomie. Przy sporządzaniu szablonów spódnicy podstawowej, kluczowe jest, aby uwzględniać zmiany w wymiarach obwodowych, co jest istotne dla osiągnięcia odpowiedniego dopasowania. Metoda ta jest powszechnie stosowana w branży odzieżowej, gdyż umożliwia szybkie i efektywne tworzenie wariantów rozmiarowych. Na przykład, przy projektowaniu spódnicy dla osoby o wzroście 164 cm z obwodem talii 64 cm, można w prosty sposób obliczyć nowy obwód, a następnie wprowadzić odpowiednie zmiany do szablonów, zachowując przy tym proporcje. Warto również wspomnieć, że dobra praktyka polega na używaniu tabel rozmiarów oraz standardów branżowych, co ułatwia proces stopniowania i zapewnia spójność rozmiarów.

Pytanie 4

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 5

Jakie wymiary krawcowa powinna zmierzyć u klientki, aby obliczyć ilość tkaniny gładkiej o szerokości 150 cm, jaką zamierza ona kupić na uszycie żakietu?

A. Długość żakietu, długość rękawa
B. Wzrost, obwód klatki piersiowej
C. Długość żakietu, obwód bioder
D. Długość rękawa, wzrost
Pomiar wzrostu i obwodu klatki piersiowej są ważne, ale to mało, żeby naprawdę dobrze obliczyć, ile tkaniny potrzeba na żakiet. Wzrost może pomóc w określeniu ogólnej długości ciała, ale to nie daje pełnego obrazu, jeżeli chodzi o materiał. Obwód klatki piersiowej jest istotny dla dopasowania górnej części żakietu, ale nie mówi bezpośrednio, ile materiału jest potrzebne. Klientka może mieć różne preferencje co do długości żakietu, dlatego to tylko pomiary długości żakietu i rękawa dają krawcowej info, ile tkaniny zamówić. Jak pomiary są niedokładne, to można zamówić za dużo albo za mało materiału, co jest totalnie niepotrzebne. I jeszcze, długość rękawa liczy się dla wygody noszenia, bo jak źle zmierzysz, to może być niewygodne. Dlatego w projektowaniu odzieży trzeba się skupić na wymiarach, które mają realny wpływ na konstrukcję odzieży, a nie tylko na ogólnych proporcjach ciała, co często jest błędem.

Pytanie 6

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 7

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 8

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 9

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 10

Określ, o ile należy powiększyć długość boku w przodzie i tyle spódnicy dla klientki z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, której wymiar ZTv po lewej stronie wynosi 103,5 cm, a po prawej 105,5 cm?

A. 2,5 cm
B. 2,0 cm
C. 1,5 cm
D. 1,0 cm
Wybór innych wartości wydłużenia boku spódnicy, jak 1,0 cm, 2,0 cm czy 2,5 cm, opiera się na błędnym rozumieniu konieczności dostosowania odzieży do wymiarów ciała klientki. Wartości te wynikają z nieprawidłowej interpretacji różnicy w długościach boków spódnicy, co jest istotne w kontekście bocznego skrzywienia kręgosłupa. W przypadku różnicy 2 cm pomiędzy bokiem lewym a prawym, kluczowe jest dostosowanie długości krótszego boku, aby uzyskać równowagę w sylwetce. Propozycje 1,0 cm i 2,0 cm nie uwzględniają pełnej różnicy, co może prowadzić do niewłaściwego układu spódnicy na ciele, a tym samym do dyskomfortu noszenia. Wydłużenie o 2,5 cm może spowodować nadmierne obciążenie krótszej strony, co jest niezgodne z zasadami ergonomii w projektowaniu odzieży. W praktyce, kluczowe jest, aby wydłużenie odpowiadało połowie różnicy, co zapewnia optymalne zrównoważenie. Dostosowanie wymiarów spódnicy do indywidualnych potrzeb klienta, w tym różnic anatomicznych, jest nie tylko standardem w branży odzieżowej, ale również podstawą do stworzenia wygodnej i estetycznej odzieży, co czyni wybór 1,5 cm jedynym słusznym rozwiązaniem.

Pytanie 11

Który z symboli używanych w pomiarach krawieckich został opisany błędnie?

A. RvNv—- łuk długości kończyny górnej
B. o0s— obwód szyi
C. opx — obwód klatki piersiowej
D. SyTy — łuk długości przodu do piersi
W odpowiedziach opublikowanych w teście pojawia się szereg nieścisłości, które mogą prowadzić do błędnych wniosków o pomiarach stosowanych w krawiectwie. Na przykład, interpretacja symbolu 'opx' jako obwodu klatki piersiowej, mimo że jest to popularny pomiar, nie jest do końca jednoznaczna. Obwód klatki piersiowej jest zazwyczaj oznaczany innymi symbolami, a 'opx' może odnosić się do innych specyfikacji w zależności od kontekstu. Z kolei 'RvNv — łuk długości kończyny górnej' jest również pomiarowym symbolem, który może być mylony z innymi, szczególnie w przypadku, gdy nie zostały dokładnie określone standardy dotyczące jego użycia. Wiele osób, próbując zrozumieć oznaczenia w krawiectwie, może popełniać błąd poprzez nieznajomość terminologii oraz standardowych skrótów, co prowadzi do nieporozumień. Ostatecznie, 'o0s — obwód szyi' jest pomiarem, który również występuje, jednak jego symbolika nie jest powszechnie używana. Błędy w przypisaniu oznaczeń do określonych miar mogą wynikać z braku wiedzy na temat przyjętych praktyk, co podkreśla konieczność dokładnego studiowania literatury oraz dokumentacji technicznej w tej dziedzinie. Praktyczne zrozumienie pomiarów krawieckich jest kluczowe dla każdego, kto chce tworzyć odzież wysokiej jakości, dlatego ważne jest, aby korzystać z uznawanych w branży symboli i terminologii.

Pytanie 12

Aby przeprowadzić w zakładzie usługowym przeróbkę zleconą przez klienta, która polega na dopasowaniu sztucznego futra, konieczne są

A. formy przodu i tyłu futra
B. rysunek modelu futra
C. wymiary klienta
D. katalogi i żurnale mody
Jak się myśli o przeróbce futra, to nie można zapominać o tym, jak ważne są wymiary klienta. Może katalogi i żurnale mody wyglądają na fajne, ale w praktyce to bardziej inspiracja niż narzędzie do dokładnego dopasowania ubrań. Formy przodu i tyłu futra mogą być jakoś pomocne, ale nie rozwiążą problemu z dopasowaniem, bo każdy z nas ma swoje unikalne proporcje ciała. Nawet rysunek modelu futra, który może wyglądać super, nie zwalnia nas z konieczności zmierzenia konkretnej osoby. Czasem można się pogubić, myląc inspirację z tym, co faktycznie trzeba zrobić w produkcji. Bez dobrych wymiarów, nawet najładniejszy projekt może się nie sprawdzić. Więc pamiętaj, że każde ciuch musi być dopasowane do konkretnej sylwetki, inaczej wszystko może pójść nie tak.

Pytanie 13

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 14

Którą z poniższych tkanin wybierzesz do uszycia bielizny dla niemowląt, np. kaftanika?

A. Flausz
B. Taftę
C. Batyst
D. Drelich
Wybór niewłaściwej tkaniny do produkcji bielizny niemowlęcej może prowadzić do poważnych problemów związanych z komfortem i zdrowiem dziecka. Tafta, będąca sztywnym i błyszczącym materiałem, jest zazwyczaj stosowana w produkcji odzieży wieczorowej i dekoracyjnej, a jej zastosowanie w bieliźnie niemowlęcej jest nieodpowiednie z kilku powodów. Przede wszystkim, tafta jest mniej przewiewna, co może prowadzić do zwiększonej potliwości oraz dyskomfortu u dziecka. Dodatkowo, jej sztywność może powodować otarcia, co w przypadku niemowląt jest szczególnie niepożądane. Drelich, jako tkanina o dużej wytrzymałości, jest często wykorzystywany w odzieży roboczej, jednak jego grubość sprawia, że nie nadaje się do produkcji bielizny dziecięcej, gdzie kluczowa jest miękkość i delikatność materiału. Na koniec, flausz, mimo że jest ciepły i przyjemny w dotyku, zazwyczaj jest wykorzystywany w odzieży wierzchniej i nie jest odpowiedni do bielizny, ze względu na właściwości izolacyjne, które mogą powodować przegrzewanie się niemowlęcia. Wybierając tkaniny do odzieży niemowlęcej, należy kierować się zasadą, że powinny być one przede wszystkim lekkie, przewiewne i hipoalergiczne, aby zapewniać maksymalny komfort i bezpieczeństwo dla dziecka.

Pytanie 15

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 16

Wskaż odpowiednią sekwencję wszystkich działań krawca przed przystąpieniem do przeróbki odzieży, zgodnie z wymaganiami klienta?

A. Dokonać pomiarów krawieckich, ustalić zakres prac, wykonać przeróbkę
B. Określić cel przeróbki, ustalić zakres prac, ustalić sposób przeróbki, dokonać pomiarów krawieckich
C. Dokonać pomiarów krawieckich, określić cel przeróbki, ustalić zakres prac, ustalić sposób przeróbki
D. Ustalić sposób przeróbki, dokonać pomiarów krawieckich, wykonać przeróbkę
Podejścia przedstawione w niepoprawnych odpowiedziach często pomijają kluczowe etapy przygotowania przeróbki, skutkując nieefektywnym procesem krawieckim. Na przykład, jeśli krawiec rozpoczyna od dokonywania pomiarów krawieckich bez najpierw określenia celu przeróbki, może dojść do sytuacji, w której pomiary będą nieadekwatne do oczekiwań klienta. Ustalanie zakresu prac bez zrozumienia celu przeróbki prowadzi do chaosu, ponieważ krawiec może wprowadzić zmiany, które są niezgodne z intencjami klienta. Niedostateczne planowanie dotyczące sposobu przeróbki przed przystąpieniem do pomiarów może skutkować zastosowaniem niewłaściwych technik lub materiałów, co z kolei prowadzi do niskiej jakości końcowego produktu. Każdy z tych kroków jest niezwykle istotny, aby zapewnić wysoką jakość usług. Krawiec powinien zawsze stosować dobre praktyki, takie jak kompleksowe zaplanowanie pracy już na wstępnym etapie, aby uniknąć potencjalnych problemów i zapewnić, że efekt końcowy spełnia oczekiwania klienta. Ignorowanie tych zasad prowadzi do nieefektywności i niezadowolenia klientów, co w dłuższej perspektywie może negatywnie wpłynąć na reputację krawca oraz jego działalność.

Pytanie 17

Jakie maszyny powinny być wykorzystane w procesie szycia sukienki damskiej z bawełny?

A. Stębnówkę oraz zygzakówkę
B. Fastrygówkę i stębnówkę
C. Stębnówkę oraz podszywarkę
D. Overlock i stębnówkę
Wybór overlocka i stębnówki w procesie konfekcjonowania sukienki damskiej z bawełny jest uzasadniony ich specyficznymi funkcjami. Stębnówka, znana również jako maszyna do szycia, jest kluczowa do łączenia materiałów, co pozwala na uzyskanie mocnych i estetycznych szwów. W przypadku sukienek, gdzie liczy się zarówno funkcjonalność, jak i wygląd, stębnówka zapewnia odpowiednią jakość szycia. Overlock natomiast, służy do obrębiania krawędzi materiałów, co jest istotne, aby zapobiec strzępieniu się tkaniny. Dzięki zastosowaniu overlocka uzyskujemy także elastyczne i estetyczne wykończenie, co jest szczególnie ważne w przypadku ubranek z elastycznych materiałów. Użycie obu tych maszyn w procesie konfekcjonowania sukienki nie tylko zwiększa trwałość produktu, ale również poprawia jego walory estetyczne, co jest zgodne z dobrymi praktykami w branży odzieżowej. Warto również przytoczyć standardy jakościowe, które nakładają obowiązek stosowania odpowiednich technologii szycia w celu uzyskania wysokiej jakości odzieży.

Pytanie 18

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 19

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 20

Aby przyszyć sztruksowe łatki na wysokości łokci w obu rękawach dziecięcej bluzy przy użyciu maszyny do szycia zygzakowego, trzeba:

A. wypruć rękaw, przyszyć łatę, wszyć rękaw
B. rozpruć rękawy, przyszyć łaty, zszyć rękawy
C. rozpruć rękaw, przyszyć łatę, zszyć rękaw
D. wypruć rękawy, przyszyć łaty, wszyć rękawy
Podejście do naszywania łat bez rozprucia rękawów jest niewłaściwe z kilku powodów. Przede wszystkim, rozprucie rękawów jest kluczowe, aby móc precyzyjnie umieścić łatę na uszkodzonej części materiału. Naszywanie łat bez wcześniejszego rozprucia może prowadzić do nieprawidłowego umiejscowienia, co z kolei wpływa na estetykę oraz funkcjonalność odzieży. Ponadto, błędne podejścia, takie jak wyprucie rękawów, nie uwzględniają konieczności ponownego wszycia, co w praktyce oznacza, że element odzieży nie zostanie naprawiony w sposób trwały. Stąd również podejście, w którym zszycie rękawów po naszyciu łat jest pomijane, nie zapewnia odpowiedniego zabezpieczenia, a co za tym idzie, może prowadzić do powrotu uszkodzeń. Kolejnym typowym błędem myślowym jest zbagatelizowanie roli maszyny stębnowej zygzakowej w kontekście elastyczności szwu, co jest szczególnie istotne w przypadku odzieży narażonej na intensywne użytkowanie. W praktyce, nieprzestrzeganie tych zasad może skutkować nie tylko estetycznymi niedociągnięciami, ale również koniecznością ponownych napraw, co zwiększa koszty oraz czas poświęcony na naprawę odzieży. Warto pamiętać, że standardy szycia nakładają szczególne wymagania na wykonanie poprawek, co należy uwzględnić w każdym etapie procesu.

Pytanie 21

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 22

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 23

Jaki kołnierz jest projektowany na podstawie formy przodu oraz tyłu bluzki?

A. Szalowy
B. Koszulowy z doszywaną stójką
C. Koszulowy krojony wraz ze stójką
D. Okrągły "be-be"
Wybór innych typów kołnierzy, takich jak szalowy, koszulowy z doszywaną stójką czy koszulowy krojony w zestawie ze stójką, prowadzi do zrozumienia, że projektowanie kołnierzy wymaga zrozumienia ich konstrukcji oraz przeznaczenia. Kołnierz szalowy jest zazwyczaj luźniejszy, nie opiera się na kształcie formy przodu i tyłu bluzki, a jego projekt opiera się na swobodnych drapowaniach, co sprawia, że nie jest idealnym wyborem w kontekście tego pytania. Koszulowy kołnierz z doszywaną stójką oraz koszulowy krojony wraz ze stójką, chociaż również popularne, są projektowane w oparciu o różne zasady konstrukcyjne. Koszulowy kołnierz z doszywaną stójką wymaga dodatkowego elementu, co czyni go bardziej skomplikowanym w konstrukcji. Natomiast koszulowy krojony ze stójką to bardziej klasyczna forma, która nie jest bezpośrednio modelowana na podstawie przodu i tyłu bluzki, lecz opiera się na szerszych zasadach konstrukcji kołnierzy. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe dla prawidłowego projektowania odzieży, co podkreśla znaczenie znajomości podstawowych zasad kroju oraz właściwego doboru kołnierzy w zależności od zamierzonych efektów stylistycznych i użytkowych.

Pytanie 24

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 25

Jakie wymiary należy wziąć pod uwagę przy obliczaniu normy zużycia wełnianej tkaniny o szerokości 150 cm, potrzebnej do uszycia płaszcza damskiego w stylu dyplomatka?

A. Długość płaszcza, długość rękawa
B. Dwie długości płaszcza, długość rękawa
C. Obwód bioder, dwie długości płaszcza
D. Obwód klatki piersiowej, dwie długości rękawa
Wybór obwodu bioder i obwodu klatki piersiowej do obliczenia zużycia tkaniny dla płaszcza damskiego nie do końca ma sens. Oczywiście te wymiary są ważne dla dopasowania, ale nie dotyczą bezpośrednio tego, ile materiału nam potrzeba na płaszcz. W kontekście płaszcza, liczy się bardziej jego długość, bo to ona ma wpływ na to, ile tkaniny zużyjemy. Zwracam też uwagę, że uwzględnianie długości płaszcza dwa razy to błąd, bo w sumie nie ma sensu liczyć tego podwójnie. A mówiąc o rękawach, ich długość jest równie istotna, aby zachować proporcje i wygodę noszenia. Jeśli źle podejdziemy do obliczeń, to łatwo o marnotrawstwo materiału, a później można mieć problem z realizacją projektu. W krawiectwie są sprawdzone metody, które opierają się na analizie całkowitych wymiarów, a nie tylko na obwodach, co pozwala na lepsze wykorzystanie tkaniny. Dlatego ważne, żeby rozumieć podstawowe zasady konstrukcji odzieży i ich wpływ na cały proces produkcji.

Pytanie 26

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 27

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 28

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 29

Jaki metryczny rozmiar powinna mieć igła przeznaczona do szycia damskich bluzek z batystu?

A. 110
B. 90
C. 70
D. 100
Igła metryczna 70 to naprawdę dobry wybór do szycia bluzek z batystu. Ten materiał jest bardzo delikatny, więc potrzebujesz narzędzia, które nie uszkodzi włókien. Igły o cieńszej średnicy, jak ta, mają węższe ostrze, co zmniejsza ryzyko, że materiał się rozciągnie lub przypadkiem pęknie. Moim zdaniem, użycie igły 90 lub 100 w tym przypadku to spory błąd. Podczas szycia bluzek warto też pomyśleć o nici; najlepszym rozwiązaniem jest cieńsza nić, bo wtedy z igłą 70 wszystko współpracuje lepiej. A jeszcze jedno, warto szyć na mniejszych prędkościach, żeby nie narobić sobie problemów z pęknięciami lub zaciągnięciami – to naprawdę się przydaje w praktyce.

Pytanie 30

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 31

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 32

Jak uzyskuje się formę kołnierza koszulowego na stójce?

A. z formy przodu oraz tyłu
B. z podkroju szyi
C. z formy przodu
D. z kąta prostego
Wybór odpowiedzi związanych z formą przodu, podkrojem szyi oraz formą przodu i tyłu opiera się na błędnym zrozumieniu zasad konstrukcji kołnierzy. Forma przodu odnosi się do kształtu, który ma przednia część koszuli, ale nie jest to bezpośrednio związane z tworzeniem stójki kołnierza. Podkrój szyi, z drugiej strony, to linia, która określa, jak materiał koszuli układa się wokół szyi, lecz sama w sobie nie definiuje kąta, który jest kluczowy dla formy stójki. Zastosowanie formy przodu i tyłu również nie jest adekwatne, ponieważ chociaż obie formy współpracują w konstrukcji koszuli, nie mają one bezpośredniego wpływu na kąt, który jest istotny dla stójki kołnierza. Często popełnianym błędem jest mylenie różnych aspektów konstrukcji odzieży, co prowadzi do wniosku, że te elementy są ze sobą ściśle powiązane. W rzeczywistości każdy element konstrukcji odzieżowej pełni niezwykle specyficzną rolę, a zrozumienie tych złożonych relacji jest kluczowe dla projektowania odzieży o wysokiej jakości. Właściwe podejście wymaga zrozumienia technik krawieckich oraz umiejętności analizy proporcji i kąta, co jest niezbędne do uzyskania optymalnego efektu estetycznego oraz funkcjonalnego.

Pytanie 33

Jakie oznaczenia definiują pomiary przeprowadzane od bazy do punktu pomiarowego obiektu?

A. SyTy, SySvXp
B. XlXl, XcXl
C. ZKo, ZTv
D. opx, ot
Oznaczenia ZKo i ZTv odnoszą się do pomiarów antropometrycznych, które są kluczowe w różnych dziedzinach, takich jak medycyna, ergonomia czy projektowanie odzieży. ZKo, czyli 'z wysokości kolan', oraz ZTv, czyli 'z wysokości talerza' to standardowe metody pomiarowe, które umożliwiają ustalenie wymiarów od podstawy ciała do określonych punktów referencyjnych. Używanie tych oznaczeń jest zgodne z normami ISO 7250, które określają metodykę pomiarów w antropometrii. Praktyczne zastosowanie tych pomiarów obejmuje projektowanie siedzisk w pojazdach, które muszą być dostosowane do średnich wymiarów ciała użytkowników, co wpływa na komfort i bezpieczeństwo. Dodatkowo, w kontekście medycznym, dokładne pomiary antropometryczne są niezbędne do oceny stanu zdrowia pacjentów oraz monitorowania zmian w ich wymiarach ciała w trakcie leczenia. Stosowanie tych oznaczeń jest fundamentem dla badań i analiz związanych z ergonomią oraz zdrowiem publicznym.

Pytanie 34

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 35

Jakie ozdoby powinny być użyte do sukni wieczorowej?

A. Galony
B. Sutasz
C. Aplikacje
D. Koraliki
Zdobienia sukni wieczorowej to istotny element, który wpływa na jej ogólny wygląd i charakter. Galony, choć mogą być stosowane w modzie, nie są typowym wyborem dla sukni wieczorowych, ponieważ zazwyczaj kojarzą się z bardziej casualowym lub militarnym stylem. Ich forma, często sztywna i dominująca, może nie pasować do eleganckiego wyglądu sukni wieczorowej, gdzie delikatność i subtelność są kluczowe. Aplikacje, z kolei, są techniką, która polega na naszywaniu różnych elementów na materiał. Chociaż mogą dodać ciekawego efektu, ich nadmiar może przytłoczyć projekt, a także niekoniecznie tworzy harmonijną całość z resztą kreacji. Sutasz, choć to ciekawa technika ozdobna, często wykorzystywana w biżuterii, również nie jest najlepszym wyborem dla sukni wieczorowej. Jego struktura i ciężkość mogą sprawić, że suknia stanie się niewygodna, a efekt końcowy - zbyt przytłaczający. Nieporozumienia dotyczące wyboru zdobień wynikają często z braku zrozumienia kontekstu zastosowania. Suknia wieczorowa wymaga starannie przemyślanych detali, które podkreślają jej urok, a nie go przytłaczają. Zastosowanie odpowiednich technik i materiałów jest kluczowe w kreowaniu eleganckiego i wyrafinowanego wyglądu.

Pytanie 36

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 37

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 38

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 39

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.