Pytanie 1
W oficjalnej korespondencji zwrot uprzejmy "Z poważaniem" powinien być umieszczony
Wynik: 20/40 punktów (50,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W oficjalnej korespondencji zwrot uprzejmy "Z poważaniem" powinien być umieszczony
Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej określ, co powinien zrobić pracownik sekretariatu z przesyłką adresowaną imiennie do pracownika Działu Księgowości.
Fragment instrukcji kancelaryjnej | |
---|---|
(…) | |
Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyłączeniem: | |
1. | przesyłek poufnych – jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz klauzulą „poufne" znajduje się pismo poufne, należy niezwłocznie powiadomić adresata i przekazać mu dane pismo bez otwierania koperty wewnętrznej, |
2. | przesyłek pieniężnych i wartościowych, |
3. | ofert przetargowych adresowanych imiennie do Dyrektora, |
4. | przesyłek adresowanych imiennie do pracowników – przekazywane są adresatowi, bez otwierania, |
Na podstawie którego wewnętrznego dokumentu tworzy się opis obowiązków dla różnych stanowisk w danej jednostce organizacyjnej?
Jakiego zwrotu grzecznościowego powinno się użyć, pisząc do rektora uczelni wyższej?
Która zasada dotycząca redagowania pism sugeruje, aby tekst był jak najkrótszy, pozbawiony zbędnych ozdobników oraz słów?
Z zacytowanej wypowiedzi pracownika wynika, że jego kierownik stosuje styl kierowania
„Mój dyrektor posiada bardzo dużą wiedzę i w razie potrzeby chętnie się nią z nami dzieli. Mimo swoich wysokich kwalifikacji zawsze nas wysłuchuje i często uwzględnia nasze pomysły i projekty. Czasami długo z nami dyskutuje, zanim podejmie ostateczną decyzję. Jeśli wymaga tego sytuacja, krytykuje nasze działania, ale często nas chwali i wynagradza." |
Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej
Dokumenty z klauzulą "poufne" są identyfikowane przez symbol
Jakie jest zadanie narady?
Dodatkowe elementy umieszczane poniżej tekstu pisma po lewej stronie, na poziomie podpisu, nie obejmują informacji odnoszących się do
Akapit w dokumentach brajlowskich, który zaczyna się od wcięcia, jest formatowany w ten sposób, że pierwsza linia zaczyna się od
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki dokument jest tworzony w celu udokumentowania przebiegu obowiązkowego zebrania pracowników?
Aby zrealizować odwzorowanie cyfrowe dokumentu, konieczne jest zastosowanie
Zgromadzenie Rady Gminy, o którym zostali powiadomieni mieszkańcy, to
Jakie dokumenty powinny być przypisane do archiwum Bc?
Kierownik powierza swojemu asystentowi zadanie zgromadzenia informacji na temat planowanych zebrań. W tej sytuacji kierunek przepływu informacji związany z wydanym zleceniem to
Rodzaj układu tekstu, w którym każda linia zaczyna się od lewego marginesu, bez wcięcia, a różne myśli są oddzielone dodatkowymi odstępami między liniami, to układ
Która sekcja akt osobowych pracownika zawiera zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na danym stanowisku?
Pracownik - referent w dziale kadr w danej jednostce organizacyjnej przesyła informację o nawiązanej umowie o pracę z nowym pracownikiem do referenta w dziale płac. Jak wygląda kierunek przepływu informacji w opisanym przypadku?
Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.
Fragment Instrukcji kancelaryjnej | |
(…) | |
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | |
a. | przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, |
b. | przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, |
c. | paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności. |
(…) |
Rodzaj blankietu korespondencyjnego, który ma stałe nadruki oraz powiększone pole nagłówkowe, to blankiet typu
Adresarka to urządzenie, które jest wykorzystywane do
W dokumentacji biurowej do oznaczania klauzuli "tajne" używa się symbolu
Spotkanie wewnętrzne firmy, w którym biorą udział jej współwłaściciele, zwołane w celu przedstawienia uczestnikom sprawozdania z działalności zarządu, to
Dokładne ustalenia dotyczące zakresu działania jednostki, podziału obowiązków, uprawnień oraz odpowiedzialności osób zajmujących stanowiska kierownicze i pracowników na samodzielnych pozycjach są regulowane
Co oznacza napis R.S.V.P. na zaproszeniu?
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
Format papieru o rozmiarach 210 mm x 297 mm jest oznaczany symbolem
Do przesyłania informacji zawierających: logo przedsiębiorstwa, jego pełną nazwę, imię i nazwisko pracownika oraz jego stanowisko, wykorzystuje się wizytówki
Jakie materiały mieszczą się w kategorii archiwalnej B50?
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?
Regulamin jednostki organizacyjnej zawiera dane dotyczące między innymi
Aby do wiadomości e-mail dodać folder zawierający kilka plików w postaci jednego załącznika, należy go wcześniej
Zarząd firmy zwraca się do kierownika działu kadr z prośbą o sporządzenie listy pracowników zatrudnionych w dziale sprzedaży. Jakiego rodzaju komunikacja ma tu miejsce?
Na jednego pracownika pracującego w pomieszczeniu z komputerami powinno przypadać
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaką metodę promocji wybrała firma, organizując wydarzenie okolicznościowe dla pracowników oraz zaproszonych gości z okazji jubileuszu przedsiębiorstwa?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Oferta sprzedażowa jest najczęściej przygotowywana po uzyskaniu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie zachowanie pracownika nie wpływa na postrzeganie firmy?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki jest kierunek przekazywania informacji w sytuacji, gdy dyrektor ds. zaopatrzenia zleca kierownikowi zaopatrzenia materiałowego przygotowanie raportu dotyczącego zużycia materiałów do produkcji?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie kolejne pozycje zawiera szczegółowy wykaz dokumentów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.