Pytanie 1
Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
Wynik: 27/40 punktów (67,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?
Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się
Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model
Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję
Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?
Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał
Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
Firma przeznaczyła 200 000 zł na kampanię reklamową w telewizji. Koszt 30-sekundowego spotu telewizyjnego wynosi 5 000 zł. Postanowiono, że dany spot będzie emitowany 4 razy dziennie. Jak długo potrwa kampania reklamowa w telewizji?
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?
Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel
Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?
Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.
marka | spontaniczna świadomość marki [%] | spontaniczna świadomość reklamy [%] |
---|---|---|
Blast | 29 | 13 |
Fourwheel | 13 | 4 |
Dynamo | 18 | 11 |
Sixter | 24 | 21 |
Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?
Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
Ceny psychologiczne to ceny
Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi
Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
Nazwa materiału | Cena |
---|---|
Blockout | 65,00 zł/m² |
Folia UV | 52,00 zł/m² |
OWV | 55,00 zł/m² |
Backlit | 70,00 zł/m² |
Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje
Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of
Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.
Rok/Miesiąc | lut-12 | mar-12 | ||
---|---|---|---|---|
Sektor | Brand | Media | Koszt [zł] | Koszt [zł] |
WODA MINERALNA | JURAJSKA | Magazyny | 24 200 zł | |
WODA MINERALNA | ŻYWIEC ZDRÓJ | Internet | 232 906 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Radio | 192 410 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Kina | 300 429 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Telewizja | 3 302 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Radio | 1 865 zł | 917 zł |
WODA MINERALNA | WIELKA PIENIAWA | Gazety | 21 960 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Telewizja | 2 427 783 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Radio | 16 760 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Telewizja | 1 971 932 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Gazety | 98 502 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Magazyny | 38 960 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Telewizja | 2 093 355 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Radio | 907 540 zł | 923 800 zł |
WODA MINERALNA | JUPIK | Magazyny | 45 000 zł | |
WODA MINERALNA | KROPLA BESKIDU | Telewizja | 3 028 275 zł | |
WODA MINERALNA | ZŁOTY POTOK | Gazety | 2 586 zł | |
WODA MINERALNA | POLSKIE ZDROJE | Internet | 8 300 zł | |
WODA MINERALNA | ŹRÓDŁO ŻYWIEC | Radio | 6 960 zł | |
WODA MINERALNA | CELESTYNKA | Gazety | 1 680 zł | |
Razem | 997 965 zł | 11 351 437 zł |
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |