Pytanie 1
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
Wynik: 19/40 punktów (47,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
Cennik opłat | |
---|---|
Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
Skyscraper | 250,00 zł |
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
---|---|
Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest
Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?
Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?
Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
W celu osiągnięcia maksymalnej selektywności w oddziaływaniu na potencjalnego klienta, powinno się zastosować reklamę
Organizacja "Dni Otwartych" w przedsiębiorstwie jest działaniem z obszaru
Jaki błąd popełniono w załączonej umowie kupna sprzedaży?
Umowa kupna sprzedaży | |
zawarta w dniu 21 grudnia 2016 r. pomiędzy Agencją reklamową KROKUS z siedzibą w Warszawie, ul. Kangurza 125, reprezentowaną przez właścicielkę Katarzynę Morską, zwaną dalej sprzedającym | |
a | |
Firmą produkcyjną „GAMA" z siedzibą w Warszawie, ul. Podespolska 45, reprezentowaną przez Mikołaja Majewskiego, zwanym dalej kupującym. | |
§ 1 | |
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 listopada 2016 r. | |
§ 2 | |
Przedmiotem umowy jest sprzedaż Wyświetlacza LED - Tablica ledowa 32x192. | |
§ 3 | |
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa wynosi 2 500,00 zł brutto. | |
§ 4 | |
Towar zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar Kupującemu w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zapłaty. | |
§ 5 | |
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2016 r. | |
§ 6 | |
W sprawach nieuregulowanych tą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego. | |
§ 7 | |
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. | |
Kupujący Katarzyna Morska | Sprzedający Mikołaj Majewski |
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?
Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem
Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?
Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest
Gdzie znajduje się pisemne potwierdzenie hipotez badawczych?
Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?
Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?
Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?
Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?