Pytanie 1
Dyżurny ruchu, po otrzymaniu informacji o incydencie na torze szlakowym, który wymaga wstrzymania ruchu na szlaku, powinien w pierwszej kolejności
Wynik: 15/40 punktów (37,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Dyżurny ruchu, po otrzymaniu informacji o incydencie na torze szlakowym, który wymaga wstrzymania ruchu na szlaku, powinien w pierwszej kolejności
Jakie informacje zawiera dodatek numer 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów?
Przy ustalaniu przebiegu drogi dla manewrów, zwrotnice oraz wykolejnice powinny być nastawiane w kolejności, zaczynając od
Zasady działań pracowników zatrudnionych na stanowiskach technicznych podczas przyjmowania dyżuru określa
Zablokowanie bloku końcowego przy prawidłowo funkcjonującej blokadzie liniowej oznacza
Zarządca infrastruktury otrzymuje zezwoleń na bezpieczeństwo od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na czas wynoszący
Pociąg pasażerski może być skierowany na tor boczny jedynie w jakich okolicznościach?
W sytuacji awarii blokady liniowej na torze jednotorowym, telefoniczne zapowiadanie przejazdu pociągów obejmuje
Transport pociągów z ładunkami niebezpiecznymi powinien odbywać się po szlakach określonych w
Rodzaje posterunków nastawczych obejmują posterunki
Jakie dane zawiera załącznik 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy?
Zgłoszenie ostrożnej jazdy z powodu braku poinformowania dróżnika przejazdowego o zmianie standardowego kierunku jazdy pociągu na torze szlakowym powinno być dokonane na podstawie pisemnego rozkazu
Wjazd do sąsiedniego obszaru manewrowego, z wjazdem do sąsiedniego okręgu nastawczego jest możliwy pod warunkiem uzyskania zgody pracownika z posterunku nastawczego oraz
Jak brzmi sygnał "Ode mnie" wydawany podczas wykonywania manewrów?
Jakich obowiązków nie realizuje dyżurny ruchu manewrowy?
Który przycisk należy wcisnąć, aby zablokować blok początkowy po odjeździe pociągu na podstawie pisemnego polecenia?
Co powinien zrobić maszynista, gdy semafor pokazuje sygnał stój, a nie ma rozkazu pisemnego?
Zabezpieczenia przed niekontrolowanym zjazdem wagonów na stacjach, gdzie istnieje ryzyko ich zjazdu ze stacji na tor lub vice versa, powinny być uwzględnione w
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Odcinki linii kolejowych dzielą się na różne kategorie?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie jest zastosowanie blokady stacyjnej?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Rozkaz pisemny wydaje się w celu unieważnienia wskazań tarcz ostrzegawczych dotyczących przejazdu kolejowo-drogowego, który jest zabezpieczany przez uprawnionego pracownika?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Sygnał S4 (jedno pomarańczowe światło migające na semaforze) pozwala na poruszanie się z maksymalną prędkością dozwoloną na danym odcinku toru kolejowego oraz wskazuje, że kolejny semafor daje sygnał umożliwiający jazdę z prędkością nieprzekraczającą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy odpowiedzialność za zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu spoczywa na drużynie pociągowej, w rozkładzie jazdy przy nazwie stacji umieszczany jest literowy symbol
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy nastąpi uszkodzenie blokady stacyjnej na nastawni wykonawczej, nastawniczy ma obowiązek zapisać ten fakt w
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji awaryjnej, gdy wymagana jest ewakuacja pasażerów, kto koordynuje akcję ewakuacyjną?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie urządzenie elektromagnetyczne posiada zespół styków do sterowania obwodami regulacyjnymi?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Posterunek, w którym urządzenia nie mają funkcji powiązania sygnałów na sygnalizatorach z położeniem zwrotnic, nazywamy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W elektromechanicznych urządzeniach, manualne zwalnianie zastawki elektrycznej bloku początkowego jest wymagane w przypadku
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Strefa stacji lub innego punktu kontrolnego, w której urządzenia zarządzania ruchem kolejowym są obsługiwane z jednej nastawnicy, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W urządzeniach sterujących ruchem opartych na przekaźnikach do sekwencyjnego nastawiania zwrotnic i wykolejnic wchodzących na określoną trasę należy stosować
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W przypadku opóźnienia pociągu, maszynista powinien
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dyżurny ruchu po zauważeniu zagrzania czopa osi w zestawie kołowym powinien
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Aby wyłączyć zwrotnicę z ześrodkowanego nastawiania w urządzeniach mechanicznych, należy to zrobić przez
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Osoby wykonujące prace przy urządzeniach mogą wprowadzać zmiany w funkcjonowaniu urządzeń srk dopiero po
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Najwyższa dozwolona prędkość pociągu w momencie wjazdu na stację na tor boczny nie powinna być większa niż
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Odstępem nie jest fragment toru szlakowego pomiędzy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Maksymalna prędkość jazdy manewrowej w kierunku toru za pociągiem, który został wyprawiony, nie może przekraczać
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaką minimalną odległość powinien zachować wyprawiony na trasę pociąg od realizowanej manewrowo jazdy, zakładając, że nachylenie na trasie jest mniejsze niż 10‰ oraz panuje dobra widoczność?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Należy wstrzymać prace w aktywnych urządzeniach srk podczas kursowania pociągu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić
Brak odpowiedzi na to pytanie.