Pytanie 1
Umieszczenie wszystkich elementów tekstu bezpośrednio przy linii lewego marginesu jest typowe dla korespondencji
Wynik: 8/40 punktów (20,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Umieszczenie wszystkich elementów tekstu bezpośrednio przy linii lewego marginesu jest typowe dla korespondencji
Edycja tekstu, który znajduje się w formacie pliku komputerowego, poprzez modyfikację stylu oraz koloru czcionki to
Zgromadzenie Rady Gminy, o którym zostali powiadomieni mieszkańcy, to
Zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, prawidłowym sposobem zapisu skrótu spółki komandytowo-akcyjnej jest
Aby chronić dane ewidencji księgowej przechowywane w komputerze przed ich utratą, należy
Jakie urządzenia są wykorzystywane do ręcznego zapisywania tekstów przy użyciu pisma Braille'a?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W dokumencie zapisanym w systemie brajlowskim formatowanie akapitu, który zaczyna się od wcięcia, polega na tym, że pierwsza linia zaczyna się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W systemie sześciopunktowym Braille'a zestaw punktów [1245] reprezentuje jaką literę?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Znak wielkiej litery w sześciopunktowym systemie Braille'a powstaje przez określoną kombinację punktów
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie materiały mieszczą się w kategorii archiwalnej B50?
Zgodnie z przepisami BHP, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia i sprzęt techniczny, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić
Aby za pomocą punktowego zapisu w systemie Braille'a utworzyć zdanie zaczynające się od wielkiej litery, należy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z podanych materiałów biurowych nie jest przeznaczony do przechowywania dokumentów?
Spotkanie wewnętrzne firmy, w którym biorą udział jej współwłaściciele, zwołane w celu przedstawienia uczestnikom sprawozdania z działalności zarządu, to
Dokumentacja kategorii nie podlega skreśleniu
Jakie punkty tworzą cudzysłów w sześciopunktowym piśmie Braille'a?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki skrót dla stopnia naukowego "doktor inżynier" jest zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny?
Jednym z dokumentów, które osoba starająca się o zatrudnienie musi przedłożyć, jest
Koperty otwarte w kancelarii nie powinny być dołączane do
Kiedy pracodawca udostępnia pracownikowi telefon komórkowy z akcesoriami oraz aktywną kartą SIM do użytku służbowego, powinien przygotować
Która z poniższych formuł opisuje jedną z charakterystyk struktury organizacyjnej liniowo-sztabowej?
W systemie kancelaryjnym, który nie zakłada prowadzenia dziennika, każde pismo związane z daną sprawą powinno być przechowywane w
Gdy pracownik kancelarii otworzy kopertę z przychodzącym pismem i upewni się, że nie zostało ono błędnie skierowane, powinien przede wszystkim
Pracownik biura dokonuje podziału przychodzącej korespondencji w jednostce organizacyjnej zgodnie z wytycznymi
Które z poniższych pism ma charakter perswazyjny?
Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy
Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.
Fragment Instrukcji kancelaryjnej | |
(…) | |
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | |
a. | przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, |
b. | przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, |
c. | paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności. |
(…) |
Jakie działanie powinno być priorytetem w harmonogramie prac przygotowujących konferencję?
Jak nazywa się struktura organizacyjna firmy, w której działami zarządzają specjaliści, a pracownicy podlegają więcej niż jednemu menedżerowi?
Jakie urządzenie biurowe składa kartki, umieszcza je w kopercie i następnie ją zamyka?
Jaki dokument powinien przygotować pracownik, podejmując się realizacji zamówienia?
W instytucji pismo powinno być sygnowane przez dyrektora oraz głównego księgowego. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie dokumenty są klasyfikowane jako archiwalne A?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W dokumentach w alfabecie brajlowskim odległość pomiędzy środkami punktów w znaku, które sąsiadują w pionie i poziomie wynosi
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W dokumencie wysyłanym do wielu odbiorców w polu adresowym umieszcza się zapis "Według rozdzielnika", a poniżej tekstu pisma, po lewej stronie, należy dodać
Spotkanie, często o charakterze międzynarodowym, mające na celu wymianę opinii przedstawicieli naukowych, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na przesyłce listowej odbiorcę i jego adres umieszcza się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na jednego pracownika pracującego w pomieszczeniu z komputerami powinno przypadać
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Osoba pracująca w biurze dostała zadanie przygotowania dokumentu, który poinformuje akcjonariuszy firmy o dacie i lokalizacji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, a także zawiera informacje na temat przebiegu spotkania oraz prośbę o pewne przybycie. Jakie pismo powinien przygotować pracownik biurowy?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokument informujący o tym, że spotkanie menedżerów w celu omówienia strategii firmy oraz planu marketingowego na lata 2021-2025 odbędzie się 6 lipca 2020 roku o godzinie 10.00 w sali konferencyjnej, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.