Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 641
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. Automatycznie otwierane i zamykane.
B. Otwierane automatycznie oraz ręcznie bez możliwości blokady.
C. Otwierane i zamykane przy pomocy klucza.
D. Ręcznie odblokowywane za pomocą przycisku.
BPO.01 Pytanie 642
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dozwolone jest pokrycie drewnianych drabin powłoką uzyskaną przez nałożenie farby
A. zielonej
B. czerwonej
C. żółtej
D. bezbarwnej
BPO.01 Pytanie 643
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie pomiary, z wymienionych poniżej, powinny zostać przeprowadzone w miejscu pracy szwaczki?
A. Hałasu i zapylenia
B. Tylko zapylenia
C. Tylko hałasu
D. Tylko wibracji
BPO.01 Pytanie 644
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z punktu widzenia bezpieczeństwa montażu rusztowania, ich odległość od linii energetycznych niskiego napięcia (do 1 kV) - mierzona w poziomie od zewnętrznych przewodów - nie powinna być mniejsza niż
A. 5,0 m
B. 2,0 m
C. 3,0 m
D. 10,0 m
BPO.01 Pytanie 645
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurach temperatura nie powinna wynosić mniej niż
A. 18oC
B. 20oC
C. 16oC
D. 14oC
BPO.01 Pytanie 646
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie środki stosuje się do organoleptycznej oceny warunków pracy?
A. dedykowanych mierników
B. systemu ocen
C. narządów zmysłów
D. przyrządów pomiarowych
BPO.01 Pytanie 647
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z kodeksem pracy, kto nie informuje zgodnie z obowiązkiem odpowiedniego okręgowego inspektora pracy oraz prokuratura o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy, może zostać ukarany
A. utrata zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
B. ograniczenie wolności
C. pozbawienie wolności
D. grzywna
BPO.01 Pytanie 648
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakiego rodzaju uprzęży używa się do zabezpieczenia pracownika przed upadkiem z wysokości w systemach chroniących przed spadaniem?
A. Kamizelkę
B. Zblocze linowe
C. Pas bezpieczeństwa
D. Szelki bezpieczeństwa
BPO.01 Pytanie 649
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie środki ochrony indywidualnej powinien doradzić pracownik służby bhp dla osoby obsługującej piec podczas pieczenia chleba?
A. Rękawice termoodporne
B. Fartuch bawełniany
C. Rękawice skórzane
D. Obuwie gumowe
BPO.01 Pytanie 650
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Średnia wartość stężenia, która nie powinna wywołać negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, pod warunkiem, że jest obecna w miejscu pracy maksymalnie przez 15 minut i nie więcej niż 2 razy w ciągu zmiany roboczej, z przerwą wynoszącą co najmniej 1 godzinę, jest nazywana
A. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe – NDSP
B. najniższe dopuszczalne stężenie – NDS
C. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe – NDSCh
D. najwyższe dopuszczalne stężenie – NDS
BPO.01 Pytanie 651
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku podejrzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca ma obowiązek natychmiast zgłosić ten fakt
A. inspektorowi Państwowej Inspekcji Pracy
B. lekarzowi medycyny pracy zajmującemu się profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami
C. w Centralnym Instytucie Ochrony Pracy
D. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy
BPO.01 Pytanie 652
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z programów będzie najbardziej pomocny w stworzeniu listy pracowników zawierającej daty ostatniego oraz następnego szkolenia bhp, aby możliwe było najszybsze posegregowanie pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk?
A. edytor tekstowy
B. program do tworzenia prezentacji
C. arkusz kalkulacyjny
D. procesor tekstowy
BPO.01 Pytanie 653
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy realizacji prac na wysokościach, takich jak słupy, maszty czy kominy, pracownik powinien być wyposażony w
A. szelki zabezpieczające z linką bezpieczeństwa
B. uprząż, urządzenia kotwiczące, rękawice oraz obuwie ochronne
C. hełm ochronny, uprząż i rękawice ochronne
D. szelki zabezpieczające z pasem biodrowym oraz hełm ochronny
BPO.01 Pytanie 654
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Używanie płynów do czyszczenia obudowy komputera, gdy jest on pod napięciem, stwarza ryzyko dla pracownika w postaci
A. napromieniowania
B. atopowego zapalenia skóry
C. poparzenia
D. porażenia prądem elektrycznym
BPO.01 Pytanie 655
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest ryzyko zawodowe?
A. możliwość rozwoju choroby zawodowej
B. szansa na wystąpienie niepożądanych incydentów
C. prawdopodobieństwo wystąpienia niekorzystnych skutków zagrożeń wiążących się z procesem pracy, z równoczesnym uwzględnieniem ich powagi
D. prawdopodobieństwo zajścia wypadku w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 656
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Borelioza to schorzenie, na które najbardziej narażeni są pracownicy
A. stolarni
B. nadleśnictwa
C. szkoły
D. lakierni samochodowej
BPO.01 Pytanie 657
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na każdym egzemplarzu indywidualnego środka ochrony powinno być umieszczone w sposób wyraźny, czytelny oraz odporne na zatarcie
A. oznaczenie CE
B. znak producenta
C. oznaczenie UE
D. znak pracodawcy
BPO.01 Pytanie 658
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynności należy podjąć w przypadku zatrucia osoba gazami?
A. przeniesieniu poszkodowanego na świeże powietrze oraz udzieleniu mu sztucznego oddychania
B. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia oraz wezwaniu lekarza, a w przypadku zatrzymania oddechu rozpoczęcie reanimacji, wykonując tylko uciski klatki piersiowej
C. powiadomieniu przełożonego i oczekiwaniu na instrukcje
D. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
BPO.01 Pytanie 659
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane statystyczne dotyczące wypadków przy pracy w 2008 r. Dane liczbowe i wskaźniki częstotliwości wypadków śmiertelnych oraz ciężkich w latach 2005 - 2008 przedstawione zostały w tabeli. Liczba wypadków ciężkich w 2008 roku w porównaniu z rokiem 2005 zmalała o
Rok | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
---|---|---|---|---|
Liczba wypadków ciężkich | 956 | 976 | 1002 | 902 |
Wskaźnik częstotliwości wypadków | 0,09 | 0,09 | 0,09 | 0,08 |
A. 54.
B. 30.
C. 44.
D. 53.
BPO.01 Pytanie 660
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy?
A. Pracodawca lub osoba przez niego wyznaczona
B. Każdy pracownik samodzielnie
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Zewnętrzna firma konsultingowa
BPO.01 Pytanie 661
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale
A. czwartym
B. dziewiątym
C. dziesiątym
D. piątym
BPO.01 Pytanie 662
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Sporządzenie dokumentu powypadkowego powinno nastąpić najpóźniej w ciągu, licząc od daty zgłoszenia zespołu powypadkowego,
A. 21 dni
B. 7 dni
C. 24 dni
D. 14 dni
BPO.01 Pytanie 663
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynnik, który oddziałuje na pracownika i może skutkować wystąpieniem choroby zawodowej, określa się mianem
A. niebezpiecznym
B. urazowym
C. szkodliwym
D. uciążliwym
BPO.01 Pytanie 664
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ilość energii, którą organizm człowieka zużywa w trakcie realizacji prac, nazywana jest
A. liczba uderzeń serca.
B. wydatek energetyczny.
C. ciśnienie tętnicze.
D. objętość płuc.
BPO.01 Pytanie 665
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki biologiczne występują w miejscu pracy?
A. gorący mikroklimat i organizmy bezkomórkowe
B. kancerogeny oraz pyły nieorganiczne
C. substancje chemiczne oraz kancerogeny
D. makroorganizmy i mikroorganizmy roślinne
BPO.01 Pytanie 666
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zasada równego traktowania pracowników według przepisów Kodeksu pracy oznacza, że nie można ich dyskryminować
A. jawne
B. pośrednie
C. w jakikolwiek sposób
D. bezpośrednie
BPO.01 Pytanie 667
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki mogą powodować u pracownika łzawienie oraz zaczerwienienie powiek i spojówek, a także obniżenie zdolności akomodacyjnej i ostrości widzenia?
A. Nieodpowiednie warunki oświetleniowe w miejscu pracy
B. Oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego
C. Praca w hałasie infradźwiękowym
D. Praca w wymuszonej pozycji
BPO.01 Pytanie 668
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie oceny ryzyka zawodowego?
A. inspektor ds. bhp
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. pracodawca
D. specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
BPO.01 Pytanie 669
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Robotnik gospodarczy pracujący od pół roku w zakładzie budowlanym zgłosił przełożonemu, że rękawice drelichowe uległy zniszczeniu. Określ, na podstawie danych z tabeli, jaki jest okres używalności rękawic drelichowych robotnika gospodarczego?
Lp. | Stanowisko pracy | Zakres wyposażenia | Przewidywany okres używalności w miesiącach |
---|---|---|---|
1. | murarz | Kamizelka ciepłochronna | 3 oz.1) |
Rękawice drelichowe | dz.2) | ||
Okulary ochronne | dz.2) | ||
Hełm przeciwuderzeniowy | dz.2) | ||
2. | Robotnik gospodarczy | Czapka drelichowa lub beret | 24 |
Ubranie drelichowe lub fartuch drelichowy | 12 | ||
Rękawice drelichowe | dz.2) | ||
Trzewiki przemysłowe skóra/guma | 12 | ||
1) okres zimowy 2) do zużycia |
A. 12 miesięcy.
B. 24 miesiące.
C. Do zużycia.
D. 3 miesiące.
BPO.01 Pytanie 670
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podstawowe zadania pracodawcy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy zawarte są w Kodeksie pracy w rozdziale
A. dziewiątym
B. czwartym
C. piątym
D. dziesiątym
BPO.01 Pytanie 671
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnienie kobiety w ciąży w godzinach nocnych jest
A. dopuszczalne za jej zgodą
B. zakazane
C. dozwolone, jeżeli nie występują przeciwwskazania zdrowotne
D. możliwe do 2 godzin
BPO.01 Pytanie 672
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wybór środków ochrony indywidualnej powinien być dokonywany według kryteriów analizowanych w następującej kolejności:
A. cena, rodzaj czynnika szkodliwego, skuteczność ochrony, bezkolizyjność
B. rodzaj czynnika szkodliwego, skuteczność ochrony, bezkolizyjność, cena
C. rodzaj czynnika szkodliwego, cena, bezkolizyjność, skuteczność ochrony
D. rodzaj czynnika szkodliwego, bezkolizyjność, cena, skuteczność ochrony
BPO.01 Pytanie 673
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy można zatrudniać kobietę w ciąży w godzinach nadliczbowych?
A. Tak, na podstawie jej pisemnej zgody
B. Nie wolno zatrudniać w żadnym przypadku
C. Tak, tylko za zgodą związków zawodowych
D. Tak, ale tylko 1 godzinę dziennie
BPO.01 Pytanie 674
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z zamieszczonego fragmentu protokołu z badań warunków środowiska pracy w pomieszczeniu spawalni wynika, że zostały przekroczone normy stężenia
Nazwa substancji chemicznej | Wskaźnik ekspozycji | Normatyw higieniczny |
---|---|---|
tlenek żelaza (dymy) | 4,3 mg Fe/m3 | 5,0 mg Fe/m3 |
tlenek azotu | 3,4 mg/m3 | 3,5 mg/m3 |
tlenek węgla | 29,1 mg/m3 | 23 mg/m3 |
A. tlenku żelaza.
B. tlenku węgla.
C. tlenku azotu.
D. dymu.
BPO.01 Pytanie 675
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalna masa przedmiotów, które może przenosić mężczyzna podczas pracy statycznej, według przepisów dotyczących bhp w zakresie ręcznych prac transportowych, nie powinna przekraczać
A. 35 kg
B. 30 kg
C. 12 kg
D. 20 kg
BPO.01 Pytanie 676
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania zadań służbowych osobie uprawnionej do nadzoru w zakresie inspekcji pracy niesie za sobą
A. zawieszenie w czynnościach służbowych
B. wypadek przy pracy
C. odpowiedzialność karną
D. odpowiedzialność porządkową
BPO.01 Pytanie 677
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką maksymalną masę w kilogramach mogą przenosić ręcznie mężczyźni, wykonując pracę stałą, na wysokość do 4 metrów i w odległości do 25 metrów?
A. 12
B. 21
C. 30
D. 25
BPO.01 Pytanie 678
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość natężenia oświetlenia stanowiska pracy podczas wykonywania operacji toczenia powinna wynosić
Lp. | Stanowisko pracy | Natężenie oświetlenia Em [lx] |
---|---|---|
1. | Kucie swobodne | 200 |
2. | Spawanie | 300 |
3. | Toczenie, szlifowanie | 500 |
4. | Trasowanie, kontrola | 750 |
A. 750 lx
B. 300 lx
C. 500 lx
D. 200 lx
BPO.01 Pytanie 679
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Regulacje dotyczące ochrony przeciwpożarowej wskazują wymagania, które należy spełnić przy umieszczaniu gaśnic. Według tych zasad gaśnice w budynkach powinny być umiejscowione w miejscach łatwo dostępnych oraz widocznych, w szczególności
A. w punktach, które pracownicy uznają za zagrożone pożarem
B. w lokalizacjach określonych przez kierowników
C. w miejscach dogodnych dla pracowników
D. w pobliżu wejść do obiektów, na korytarzach, w klatkach schodowych
BPO.01 Pytanie 680
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurze znajdują się dwie osoby. Każda z nich ma do dyspozycji 17 m3 wolnej przestrzeni. Jaka minimalna wysokość musi mieć to pomieszczenie?
A. 3,0 m
B. 2,2 m
C. 2,5 m
D. 3,3 m