Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 761
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie tabeli określ minimalną wartość oświetlenia dla stanowiska szlifierza.

Rodzaj wykonywanej pracyEUGRRa
Spawanie3002560
Obróbka skrawaniem zgrubna i średnia (toczenie, frezowanie)3002260
Obróbka skrawaniem precyzyjna (szlifowanie)5001960
Trasowanie, sprawdzanie7501960
Lakierowanie7502580

E - natężenie światła
UGR - granica ujednoliconej oceny olśnienia
Ra - wskaźnik oddawania barw

A. 500 lx
B. 60 lx
C. 22 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 762
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W którym z podanych zawodów praca wykonywana jest w wymuszonej pozycji ciała?

A. Wykładowca
B. Zegarmistrz
C. Nauczyciel
D. Sprzedawca
BPO.01 Pytanie 763
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy są zaangażowani w obsługę taśmy produkcyjnej. Aby zredukować obciążenie statyczne podczas wykonywania pracy, należy

A. wprowadzić system pracy zmianowej
B. wprowadzić środki ochrony zbiorowej
C. zastosować środki ochrony indywidualnej
D. zastosować przemienność wysiłku fizycznego
BPO.01 Pytanie 764
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co oznacza identyfikacja zagrożeń?

A. sporządzeniu listy zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
B. analiza stanowiska pod kątem wypadków i chorób zawodowych, które miały miejsce w tym miejscu
C. zadawanie pytań dotyczących przebiegu incydentów prowadzących do niebezpiecznych sytuacji
D. przygotowanie wykazu regulacji bhp obowiązujących na danym miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 765
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przeprowadzenie badań kontrolnych dla pracownika odbywa się przez lekarza medycyny pracy w sytuacji, gdy

A. człowiek spędził trzy tygodnie w sanatorium
B. niezdolność do pracy trwa dłużej niż 30 dni
C. nastąpiło pogorszenie warunków pracy
D. praca odbywa się w warunkach narażenia na szkodliwe czynniki
BPO.01 Pytanie 766
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin Najwyższe Dopuszczalne Natężenie szkodliwych czynników wpływających na zdrowie w miejscu pracy dotyczy

A. substancji mutagennej
B. warunków mikroklimatycznych
C. hałasu
D. substancji wywołującej alergie
BPO.01 Pytanie 767
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do czynników środowiska pracy zaliczane są pyły przemysłowe?

A. fizyczne
B. chemiczne
C. biologiczne
D. psychofizyczne
BPO.01 Pytanie 768
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?

Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach
PierwiastekJednostkaZawartość w glebach
lekkichśrednichciężkich
Rtęć (Hg)mg/kg suchej masy0,81,21,5
Miedź (Cu)mg/kg suchej masy2550

A. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
B. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
C. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
D. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
BPO.01 Pytanie 769
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy, mimo użycia dostępnych technologii mających na celu zredukowanie hałasu maszyny, odnotowano przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu. Jakie działania organizacyjne mogłyby poprawić warunki pracy?

A. Użycie dodatkowych ekranów
B. Skrócenie czasu pracy na hałaśliwym stanowisku
C. Wykorzystanie aktywnej redukcji hałasu
D. Wyposażenie pracownika w indywidualne ochrony słuchu
BPO.01 Pytanie 770
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest objęty zakazem pracy w godzinach nocnych?

A. młodociani oraz osoby zatrudnione na umowie zlecenia
B. niepełnosprawni oraz ci, którzy nie złożyli deklaracji o opiece nad dzieckiem do lat 4
C. niepełnosprawni, młodociani oraz kobiety w stanie ciąży
D. osoby zatrudnione na umowie zlecenia, młodociani oraz niepełnosprawni
BPO.01 Pytanie 771
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie konsekwencje zdrowotne dla pracownika pralni wiążą się z przebywaniem w pomieszczeniu o podwyższonej temperaturze i wysokiej wilgotności powietrza?

A. Powoduje oparzenia ciała i stłuczenia
B. Wywołuje problemy z równowagą
C. Podrażnia oczy i gardło
D. Może prowadzić do omdleń i udarów cieplnych
BPO.01 Pytanie 772
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Po zakończeniu pracy pracownik powinien

A. skontrolować, czy wyposażenie techniczne stanowiska pracy nie wzbudza zastrzeżeń, a w przypadku wykrycia usterek poinformować przełożonego i wstrzymać się od pracy
B. zapoznać się z instrukcją bezpiecznej obsługi maszyny, założyć przydzieloną odzież i obuwie robocze oraz użyć środków ochrony osobistej
C. wyłączyć obsługiwaną maszynę, starannie uporządkować miejsce pracy, poukładać narzędzia i przyrządy w wyznaczonym miejscu
D. utrzymywać porządek i ład w miejscu pracy, szczególnie dbać o stan używanych narzędzi, przestrzegać obowiązujących zasad bhp oraz instrukcji technologicznych, jak również poleceń i wskazówek przełożonych
BPO.01 Pytanie 773
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. projektowaniem maszyn i urządzeń
B. poprawianiem niewłaściwych rozwiązań konstrukcyjnych
C. wytwarzaniem urządzeń korekcyjnych
D. tworzeniem narzędzi, urządzeń oraz maszyn
BPO.01 Pytanie 774
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zamierza rozpocząć działalność, planuje zatrudnienie sześciu pracowników biurowych, pracujących jednocześnie w jednym pomieszczeniu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami powinien on zapewnić im miejsce stałej pracy, w którym minimalna objętość pomieszczenia powinna wynosić co najmniej

A. 39 m3
B. 13 m3
C. 78 m3
D. 91 m3
BPO.01 Pytanie 775
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prace prowadzone w wykopach oraz wyrobiskach o głębokości przekraczającej 2 m powinny być realizowane

A. przez trzy osoby.
B. przez dwie osoby.
C. przez co najmniej trzy osoby.
D. przez co najmniej dwie osoby.
BPO.01 Pytanie 776
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak nazywa się forma kształcenia, która pozwala na zdobywanie, odświeżanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, opierając się na materiałach dostarczonych przez organizatora szkolenia, z jednoczesnym zapewnieniem konsultacji z osobami, które spełniają kryteria dla wykładowców?

A. dyskusją kierowaną.
B. warsztatami.
C. samokształceniem kierowanym.
D. szkoleniem.
BPO.01 Pytanie 777
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest zadanie klimatyzacji w miejscu pracy?

A. zapewnienie stabilnej temperatury powietrza
B. zapewnienie czystości powietrza
C. gwarantowanie jednoczesnego obiegu, czystości, wilgotności i temperatury powietrza
D. utrzymanie odpowiedniego poziomu wilgotności powietrza
BPO.01 Pytanie 778
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku incydentu doszło do wycieku z pojazdu oraz zapalenia się benzyny bezołowiowej. Do gaszenia pożaru tego paliwa nie powinno się stosować

A. dwutlenku węgla
B. piany gaśniczej
C. proszku gaśniczego
D. zwarty strumień wody
BPO.01 Pytanie 779
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy przedmioty są transportowane przez jednego pracownika pod górę po nierównej nawierzchni, pochylniach lub schodach, przy maksymalnym kącie nachylenia do 30°, a ich wysokość przekracza 4 metry, niezależnie od odległości, na jaką są przenoszone, to masa tych przedmiotów dla mężczyzn nie powinna wynosić więcej niż

A. 50 kg
B. 35 kg
C. 30 kg
D. 25 kg
BPO.01 Pytanie 780
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Element, który jest obowiązkowy w standardowym wyposażeniu apteczki, to

A. jodyna
B. krople żołądkowe
C. tabletki z krzyżykiem
D. jednorazowe rękawiczki gumowe
BPO.01 Pytanie 781
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół powypadkowy, po zbadaniu okoliczności oraz przyczyn wypadku przy pracy, jest zobowiązany do sporządzenia protokołu powypadkowego w terminie nieprzekraczającym

A. 30 dni od daty zgłoszenia wypadku
B. 14 dni od daty zgłoszenia wypadku
C. 7 dni od daty zgłoszenia wypadku
D. 5 dni od daty zgłoszenia wypadku
BPO.01 Pytanie 782
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy hałas klasyfikuje się jako jeden z czynników

A. fizycznych
B. chemicznych
C. psychofizycznych
D. biologicznych
BPO.01 Pytanie 783
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako

Stopień ciężkościWydatek energetyczny
[kcal/dobę]
Lekka2300 – 2800
Umiarkowana2801 – 3300
Średnia3301 – 3800
Ciężka3801 – 4300
Bardzo ciężka4301 - 4800

A. ciężką.
B. umiarkowaną.
C. średnią.
D. lekką.
BPO.01 Pytanie 784
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gwarantowanie pracy w komfortowej pozycji, eliminowanie statycznego obciążenia oraz ograniczenie zbędnych i nadmiernych ruchów to kluczowe cele

A. higieny pracy
B. ergonomii koncepcyjnej
C. medycyny pracy
D. bezpieczeństwa pracy
BPO.01 Pytanie 785
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami prawa pracy kontrole medyczne są realizowane w sytuacji

A. wykonywania pracy w warunkach narażenia na działanie substancji oraz czynników rakotwórczych
B. pogorszenia stanu zdrowia pracownika
C. niezdolności do wykonywania pracy przez czas dłuższy niż 30 dni z powodu choroby
D. tygodniowej niezdolności do pracy z powodu wypadku w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 786
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca związana z obsługą zmechanizowanych narzędzi takich jak młot pneumatyczny, wiertarka udarowa czy szlifierka elektryczna może prowadzić do

A. uszkodzenia nerwu strzałkowego
B. urazów ciśnieniowych
C. choroby dekompresyjnej
D. choroby wibracyjnej
BPO.01 Pytanie 787
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy pracodawca ma obowiązek powołać służbę BHP, która ma za zadanie doradzać i kontrolować kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jeżeli zatrudnia więcej niż

A. 20 pracowników
B. 25 pracowników
C. 100 pracowników
D. 50 pracowników
BPO.01 Pytanie 788
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kontrola zdrowia przeprowadzana jest w sytuacji

A. rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika
B. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - na wniosek lekarza odpowiedzialnego za opiekę profilaktyczną
C. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - tylko na wniosek pracodawcy
D. niezdolności do wykonywania obowiązków spowodowanej chorobą trwającą dłużej niż 30 dni
BPO.01 Pytanie 789
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsce przeznaczone na tymczasowy pobyt osób to lokal, w którym obecność tych samych ludzi w ciągu 24 godzin wynosi

A. więcej niż 4 godziny
B. maksymalnie 2 godziny
C. więcej niż 8 godzin
D. od 2 do 4 godzin
BPO.01 Pytanie 790
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli określ wymaganą wartość natężenia oświetlenia w kasie biletowej dworca kolejowego

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Sala biletowa i hala główna200
2.Poczekalnie200
3.Zadaszone perony i podziemne przejścia dla pasażerów50
4.Kasy biletowe, bagażowe i kantory300
5.Inne pomieszczenia100

A. 100 lx
B. 200 lx
C. 50 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 791
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby oznaczyć strefy na przejściach, gdzie istnieje ryzyko potknięcia, upadku lub uderzenia, zgodnie z Polskimi Normami, powinno się zastosować farbę

A. czarną
B. czerwoną
C. żółtą i czarną
D. czarną i czerwoną
BPO.01 Pytanie 792
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do instytucji zewnętrznych odpowiedzialnych za nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy należy między innymi:

A. Państwowa Inspekcja Pracy, Urząd Dozoru Technicznego, Państwowa Inspekcja Sanitarną
B. Państwowa Straż Pożarna, Urząd Dozoru Technicznego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
C. Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Urząd Kontroli Skarbowej
D. Najwyższa Izba Kontroli, Urząd Wojewódzki, Rzecznik Praw Obywatelskich
BPO.01 Pytanie 793
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długie przerwy na relaks w trakcie pracy są zalecane przy

A. pracach szczególnie uciążliwych lub w skrajnie niekorzystnych warunkach środowiskowych
B. wykonywaniu pracy o charakterze monotonnym
C. pracy wiążącej się z długotrwałym siedzeniem
D. pracy wymagającej pobytu na świeżym powietrzu
BPO.01 Pytanie 794
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie oceny ryzyka według normy PN-N-18002:2011 skutki zagrożeń, które nie powinny mieć miejsca przez cały okres pracy pracownika, określa się jako

A. prawodobne
B. nieprawdopodobne
C. wysoce prawdopodobne
D. mało prawdopodobne
BPO.01 Pytanie 795
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika administracyjno-biurowego powinno być organizowane nie rzadziej niż co

A. 4 lata
B. 6 lat
C. 5 lat
D. 3 lata
BPO.01 Pytanie 796
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ na podstawie danych z tabeli, jaki może być dopuszczalny poziom hałasu w pomieszczeniach działu kadr, którego pracownicy używają komputerów i maszyn do pisania.

Przeznaczenie pomieszczenia i rodzaj pracyDopuszczalny poziom hałasu w dB(A)*
Gabinety i pomieszczenia do pracy umysłowej bez mechanicznych i elektrycznych źródeł hałasu45-50
Pomieszczenia do prac administracyjnych z użyciem maszyn liczących, piszących55-60
Stanowiska pracy, na których wymagany jest poprawny odbiór mowy i sygnałów akustycznych65-70
Pomieszczenia central i kabin dyspozytorskich, biur mistrzów70-75
Inne stanowiska pracy, na których należy chronić pracownika przed uszkadzającym narząd słuchu działaniem hałasu85
* Ucho ludzkie nie jest jednakowo wrażliwe na dźwięk o różnych częstotliwościach, np. jest bardziej wrażliwe na dźwięki o wysokich częstotliwościach; dB(A) oznacza, że poziom dźwięku mierzony jest miernikiem o

A. 55-60 dB
B. 70-75 dB
C. 65-70 dB
D. 45-50 dB
BPO.01 Pytanie 797
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osobom pracującym przy monitorze ekranowym przysługują okulary korekcyjne

A. nie są należne
B. przysługują, jeśli korzystanie z komputera może prowadzić do problemów ze wzrokiem
C. przysługują, gdy konieczność ich stosowania potwierdzi lekarz podczas badania lekarskiego pracownika (wstępnego, okresowego, kontrolnego)
D. zawsze są należne
BPO.01 Pytanie 798
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku przy pracy, co jest najpierw w obowiązku pracodawcy?

A. poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy
B. zamknięcie zakładu
C. zwolnienie pracownika, który ponosi winę za zdarzenie
D. udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
BPO.01 Pytanie 799
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest identyfikacja zagrożeń w miejscu pracy?

A. przygotowaniem spisu maszyn, które stwarzają zagrożenie
B. przygotowaniem wykazu przepisów bhp, które są stosowane na danym stanowisku
C. oceną stanowiska w kontekście wypadków i chorób zawodowych, które miały miejsce na tym stanowisku
D. przygotowaniem spisu zagrożeń występujących na danym stanowisku oraz określeniem ich cech
BPO.01 Pytanie 800
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na trzystopniowej skali nie ma ryzyka zawodowego

A. duże
B. średnie
C. bardzo duże
D. małe