Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 1 001
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. prąd elektryczny
B. przeciążenie percepcyjne
C. grzyby oraz pasożyty
D. substancje uczulające
BPO.01 Pytanie 1 002
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obowiązkiem prawnym jest dostarczanie szczegółowych wytycznych oraz informacji na temat bezpieczeństwa i higieny pracy?
A. inspektora bhp
B. pracodawcy
C. kierownika służby bhp
D. komisji bhp
BPO.01 Pytanie 1 003
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wysoki poziom wysiłku statycznego pojawia się podczas pracy
A. w pozycji siedzącej wymuszonej, prostej lub lekko pochylonej
B. w pozycji stojącej wymuszonej, prostej, bez opcji zmiany na siedzącą co pewien czas
C. w pozycji stojącej niewymuszonej, z możliwością okresowej zmiany na siedzącą
D. w pozycji siedzącej lub stojącej, przeplatanej chodzeniem
BPO.01 Pytanie 1 004
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W powietrzu analizowanym w automatycznej stacji pomiarowej, na terenie przyległym do elektrowni opalanej węglem brunatnym, oznaczono wskaźniki ekspozycji uśrednione za okres roku dla:
- tlenku siarki IV - 20 μg /m3,
- pyłu zawieszonego PM 10 - 42 μg /m3,
- tlenku azotu IV - 38 μg /m3
Z analizy danych pomiarowych wynika, że w badanym powietrzu zostało przekroczone dopuszczalne stężenie (poziom)
Wartości dopuszczalnych stężeń tych substancji wynoszą: | ||
---|---|---|
Nazwa substancji | Okres uśredniania wyników pomiarów | Dopuszczalne stężenie (poziom) substancji w powietrzu [μg/m³] |
Tlenek siarki (IV) | rok kalendarzowy | 20 |
Pył zawieszony PM10 | rok kalendarzowy | 40 |
Tlenek azotu (IV) | rok kalendarzowy | 40 |
A. tlenku azotu IV i tlenku siarki IV.
B. pyłu zawieszonego PM 10.
C. tlenku azotu IV i pyłu zawieszonego PM 10.
D. tlenku siarki IV.
BPO.01 Pytanie 1 005
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik, idąc z szatni do miejsca pracy, poślizgnął się i złamał rękę. Tego rodzaju incydent nazywamy wypadkiem
A. w drodze do zatrudnienia
B. równoznaczny z wypadkiem przy pracy
C. w trakcie pracy
D. niezwiązany z zatrudnieniem
BPO.01 Pytanie 1 006
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp, jeśli zatrudnia więcej niż
A. 10 pracowników
B. 100 pracowników
C. 50 pracowników
D. 250 pracowników
BPO.01 Pytanie 1 007
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Potencjalne źródło zagrożenia - kontuzji lub innego pogorszenia zdrowia pracownika, określa się mianem
A. niebezpieczeństwa
B. zagrożenia
C. ryzyka zawodowego
D. narażenia
BPO.01 Pytanie 1 008
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem
A. NDSCH
B. NDSP
C. NDN
D. NDS
BPO.01 Pytanie 1 009
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta, która nie jest w ciąży ani nie karmi, pracująca w stałym zatrudnieniu, zajmująca się przenoszeniem ciężarów po płaskiej powierzchni, ma prawo jednorazowo podnieść maksymalnie
A. 12 kg
B. 20 kg
C. 10 kg
D. 25 kg
BPO.01 Pytanie 1 010
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W zakładach pracy powinny być wykonywane przeglądy okresowe gaśnic
A. zgodnie z zaleceniami producenta, nie rzadziej niż raz na rok
B. co 5 lat
C. zgodnie z zaleceniami producenta, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku
D. co 2 lata
BPO.01 Pytanie 1 011
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dokumentacja powypadkowa powinna zawierać
A. Dokładny opis zdarzenia oraz jego przyczyn
B. Prognozy pogody na dzień wypadku
C. Imiona i nazwiska wszystkich świadków
D. Wyniki badań lekarskich wszystkich pracowników
BPO.01 Pytanie 1 012
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wypadku w pracy, pracodawca ma obowiązek
A. niezwłocznie włączyć maszyny i urządzenia techniczne, które zostały zatrzymane w związku z wypadkiem
B. usunąć przedmioty, które przyczyniły się do wypadku
C. podjąć niezbędne kroki w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożenia
D. zapewnić dostęp do miejsca zdarzenia osobom z niepełnosprawnościami
BPO.01 Pytanie 1 013
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W systemie kolorów oraz symboli bezpieczeństwa kolor niebieski jest przypisany do
A. znaków informacyjnych
B. znaków zakazu
C. dróg ewakuacyjnych
D. sprzętu przeciwpożarowego
BPO.01 Pytanie 1 014
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W momencie, gdy pracownica przedstawi pracodawcy zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę, jest on zobowiązany do ograniczenia jej czasu pracy przy komputerze do maksymalnie
A. 4 godzin na dobę
B. 6 godzin na dobę
C. 7 godzin na dobę
D. 2 godzin na dobę
BPO.01 Pytanie 1 015
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy ślusarza należy stworzyć dedykowane uchwyty na narzędzia ręczne. Które z narzędzi używanych przez ślusarza powinny być umieszczone najbliżej niego?
A. Najrzadziej używane.
B. Najczęściej używane.
C. Największe.
D. Najmniejsze.
BPO.01 Pytanie 1 016
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Praca na wysokości oznacza pracę
A. na wysokości przekraczającej 0,5 metra.
B. zdecydowanie ryzykowną.
C. na wysokości minimum 3 metrów.
D. niezobowiązującą do posiadania orzeczenia lekarskiego potwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na wysokości.
BPO.01 Pytanie 1 017
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zespół zajmujący się analizą wypadków, po ustaleniu przyczyn oraz okoliczności zdarzenia, ma obowiązek przygotować protokół powypadkowy w terminie
A. 7 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
B. 5 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
C. 14 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
D. 30 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
BPO.01 Pytanie 1 018
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas kontroli miejsc pracy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy zauważył, że pracownik obsługuje urządzenie, którego osłona przekładni pasowej została usunięta. W tej sytuacji inspektor ma prawo do
A. niezwłocznego wstrzymania pracy maszyny
B. rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
C. ukarania pracownika karą finansową
D. ukarania pracownika karą porządkową w postaci upomnienia lub nagany
BPO.01 Pytanie 1 019
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Najskuteczniejszym narzędziem do przekazywania informacji w zakresie szkoleń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy są
A. bazy danych
B. edytory tekstu
C. prezentacje multimedialne
D. arkusze kalkulacyjne
BPO.01 Pytanie 1 020
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Akomodacja oka to proces
A. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia w ciemności
B. polegające na odróżnianiu kolorów
C. polegające na rozróżnianiu typów ruchu
D. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia obiektów znajdujących się w różnych odległościach
BPO.01 Pytanie 1 021
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Urządzenia, które mają ruchome elementy, stanowią głównie źródło niebezpieczeństw
A. mechanicznych
B. chemicznych
C. elektrycznych
D. termicznych
BPO.01 Pytanie 1 022
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką formę mają znaki bezpieczeństwa, które zakazują?
A. prostokąta
B. koła
C. trójkąta
D. kwadratu
BPO.01 Pytanie 1 023
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena ryzyka zawodowego w miejscu pracy realizowana jest, aby zaprezentować wyniki tej oceny
A. związkom zawodowym
B. na posiedzeniu zarządu
C. inspektorom przeprowadzającym kontrolę w zakładzie
D. pracownikom zatrudnionym na ocenianych stanowiskach
BPO.01 Pytanie 1 024
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki wpływają na pozycję ciała podczas wykonywania pracy?
A. napięcia dynamicznego.
B. ryzyk na stanowisku.
C. typów zadań, konstrukcji miejsca pracy oraz wymiarów antropometrycznych pracownika.
D. zagrożeń niebezpiecznych.
BPO.01 Pytanie 1 025
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik zatrudniony na umowę na czas określony, który nie miał pewności co do przedłużenia umowy, w ostatnim dniu roboczym, zmieniając ubranie w szatni po pracy, doznał zawału serca. Zespół powypadkowy nie zakwalifikował tego zdarzenia jako wypadku przy pracy, ponieważ
A. pracownik znajdował się w drodze powrotnej z pracy
B. przyczyną wypadku była wewnętrzna przyczyna
C. wypadek miał miejsce poza miejscem pracy
D. pracownik był poddawany leczeniu w poradni kardiologicznej
BPO.01 Pytanie 1 026
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie działania obrabiarki skrawającej operator jest w stanie
A. pracować bez rękawic.
B. otwierać bądź usuwać osłony.
C. przeprowadzać pomiary obrabianego materiału.
D. czyścić elementy robocze.
BPO.01 Pytanie 1 027
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalna masa przedmiotów, które może przenosić mężczyzna podczas pracy statycznej, według przepisów dotyczących bhp w zakresie ręcznych prac transportowych, nie powinna przekraczać
A. 20 kg
B. 30 kg
C. 12 kg
D. 35 kg
BPO.01 Pytanie 1 028
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie schorzenie zawodowe może wystąpić u osoby pracującej z młotem pneumatycznym, wiertarką udarową lub szlifierką elektryczną?
A. Choroba wibracyjna
B. Pylica azbestowa
C. Zespół cieśni nadgarstka
D. Przewlekłe zapalenie kaletki stawowej
BPO.01 Pytanie 1 029
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z określonych poziomów ryzyka zawodowego w pięciostopniowej skali jest traktowany jako nieakceptowalny?
A. 4
B. 1
C. 2
D. 3
BPO.01 Pytanie 1 030
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Incydent zbiorowy to zdarzenie, w wyniku którego poszkodowane są przynajmniej
A. 5 osób
B. 3 osoby
C. 4 osoby
D. 2 osoby
BPO.01 Pytanie 1 031
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Które z wymienionych poniżej rodzaju siedzisk powinny być ustawione w jadalni pracowniczej?
Fragment załącznika do rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: |
1. Dla każdego pracownika spożywającego posiłek w jadalni należy zapewnić indywidualne miejsce siedzące przy stole. 2. Jadalnia powinna być wyposażona w umywalnie w ilości nie mniejszej niż jedna umywalka na dwadzieścia miejsc siedzących w jadalni, lecz nie mniej niż jedna umywalka. Przy każdej umywalce powinny znajdować się ręczniki jednorazowego użytku lub powinna być zainstalowana suszarka do rąk. 3. W jadalni powinny być zainstalowane urządzenia do podgrzewania przez pracownika posiłku własnego oraz zlewozmywaki dwukomorowe w ilości jeden zlewozmywak na dwadzieścia miejsc w jadalni, ale nie mniej niż jeden zlewozmywak. 4. W jadalniach typu I i II lub przy nich powinny znajdować się indywidualne zamykane szafki przeznaczone do przechowywania w higienicznych warunkach własnego posiłku pracownika. |
A. Krzesła, ławki i taborety.
B. Ławki.
C. Ławki i taborety.
D. Krzesła lub taborety.
BPO.01 Pytanie 1 032
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osobie, która doświadczyła wypadku w pracy lub zachorowała na chorobę zawodową, przysługują
A. dodatkowe dni urlopu zdrowotnego
B. dodatki do podstawowego wynagrodzenia
C. świadczenia socjalne
D. świadczenia z ubezpieczenia społecznego
BPO.01 Pytanie 1 033
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym nie jest czynnik zagrażający w miejscu pracy?
A. poparzenie prądem elektrycznym
B. pole elektrostatyczne
C. pole elektromagnetyczne
D. prąd elektryczny
BPO.01 Pytanie 1 034
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnianie kobiet do prac szczególnie ciężkich lub szkodliwych dla zdrowia, które znajdują się w wykazie prac zabronionych dla kobiet, jest
A. dozwolone, jeśli brak jest przeciwwskazań ze strony lekarza
B. zabronione
C. możliwe na pisemny wniosek pracownicy
D. dopuskowe, jeżeli związek zawodowy wyrazi na to zgodę
BPO.01 Pytanie 1 035
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest czynnik obciążający fizycznie, który prowadzi do zmęczenia?
A. jest hałas
B. jest nieodpowiednie oświetlenie
C. są to konflikty między ludźmi
D. jest niewłaściwą postawą podczas wykonywania pracy
BPO.01 Pytanie 1 036
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscach, gdzie ludzie przebywają na stałe, minimalne natężenie oświetlenia powinno wynosić co najmniej
A. 200 lx
B. 150 lx
C. 500 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 1 037
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przeprowadzone analizy ujawniły na miejscu pracy przekroczenie wartości NDN hałasu. Jakie działania organizacyjne powinny być podjęte, aby zredukować narażenie pracowników na hałas?
A. Środki ochrony indywidualnej
B. Wymiana urządzeń na inne, generujące hałas nieprzekraczający dopuszczalnych wartości
C. Rotacja pracowników na stanowisku pracy
D. Środki ochrony zbiorowej
BPO.01 Pytanie 1 038
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wzoru: 2h + s = 60 á 65 cm ustala się wysokość "h" oraz szerokość "s" stopni schodów. Które z wymienionych wymiarów stopni schodów spełniają ten warunek?
A. h = 18 cm, s =27 cm
B. h = 18 cm, s =30 cm
C. h = 15 cm, s =27 cm
D. h = 20 cm, s =30 cm
BPO.01 Pytanie 1 039
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Okresowe szkolenie nie powinno być prowadzone w formie samokształcenia kierowanego dla pracowników
A. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych
B. administracyjno-biurowych
C. wykonujących zadania służby bhp
D. inżynieryjno-technicznych
BPO.01 Pytanie 1 040
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Instruktaż na stanowisku dla pracownika zatrudnionego w warsztacie samochodowym jako mechanik i elektryk należy przeprowadzić
A. wyłącznie na pozycji mechanika
B. wyłącznie na pozycji elektryka
C. na każdym stanowisku
D. na pozycji mechanika i elektryka