Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 481
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje

A. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
B. w miejscu zdarzenia
C. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
D. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
BPO.01 Pytanie 482
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Średnia wartość stężenia, która nie powinna wywołać negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, pod warunkiem, że jest obecna w miejscu pracy maksymalnie przez 15 minut i nie więcej niż 2 razy w ciągu zmiany roboczej, z przerwą wynoszącą co najmniej 1 godzinę, jest nazywana

A. najwyższe dopuszczalne stężenie – NDS
B. najniższe dopuszczalne stężenie – NDS
C. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe – NDSCh
D. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe – NDSP
BPO.01 Pytanie 483
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często należy przeprowadzać szkolenia wstępne BHP dla nowo zatrudnionych pracowników?

A. Co dwa miesiące
B. Po zakończeniu okresu próbnego
C. Przed rozpoczęciem pracy
D. Raz w roku
BPO.01 Pytanie 484
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas kontroli miejsc pracy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy zauważył, że pracownik obsługuje urządzenie, którego osłona przekładni pasowej została usunięta. W tej sytuacji inspektor ma prawo do

A. niezwłocznego wstrzymania pracy maszyny
B. rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
C. ukarania pracownika karą finansową
D. ukarania pracownika karą porządkową w postaci upomnienia lub nagany
BPO.01 Pytanie 485
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach, gdzie występują szczególne zagrożenia zdrowotne lub wypadkowe, powinno być organizowane

A. raz na 5 lat
B. raz na 6 lat
C. nie rzadziej niż raz w roku
D. raz na 3 lata
BPO.01 Pytanie 486
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej

A. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
BPO.01 Pytanie 487
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kontrolne badania są wykonywane w sytuacji

A. pogorszenia zdrowia pracownika - na zalecenie lekarza odpowiedzialnego za opiekę profilaktyczną
B. niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni
C. pogorszenia zdrowia pracownika - na jego prośbę
D. pogorszenia zdrowia pracownika z powodu obecności szkodliwych i uciążliwych czynników w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 488
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie wyciągu z przepisów oblicz wysokość maksymalnego odszkodowania za szkodę wyrządzoną pracodawcy, gdy wynagrodzenie miesięczne pracownika wynosi 1200 zł.

Kodeks Pracy
Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy. Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.

A. 2400 zł
B. 3400 zł
C. 3000 zł
D. 3600 zł
BPO.01 Pytanie 489
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pisemne wytyczne dotyczące bezpiecznego i higienicznego korzystania z maszyny nie obejmują

A. warunków eksploatacji maszyn
B. sposobu doboru parametrów pracy
C. metody użytkowania maszyn
D. występowania sytuacji nietypowych
BPO.01 Pytanie 490
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest wypadek przy pracy?

A. zdarzenie wywołujące u pracownika dolegliwości, które miały miejsce w trakcie pracy
B. zdarzenie nagłe, mające zewnętrzną przyczynę, które miało miejsce w związku z wykonywaniem pracy i doprowadziło do urazu
C. nieszczęśliwe zdarzenie, które przyniosło straty materialne i w którym ktoś został ranny
D. choroba pracownika spowodowana długotrwałym działaniem szkodliwych czynników
BPO.01 Pytanie 491
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zakładowych społecznych inspektorów pracy, w zakładach pracy liczących do 300 pracowników, wybiera

USTAWA O SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY
z dnia 24 czerwca 1983 r. (Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r. z późniejszymi zmianami)
Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy Art. 6.
1.Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy.
2.Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat.
3.Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera:
1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału),
2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników:
a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy,
b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.

A. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
B. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
C. grupa pracowników zakładu pracy.
D. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
BPO.01 Pytanie 492
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Redukcja zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi poprzez metody organizacyjne polega na

A. skracaniu czasu ekspozycji na drgania w trakcie zmiany roboczej
B. ograniczaniu drgań na trasie ich propagacji
C. usuwaniu drgań u źródeł ich generowania
D. automatyzacji procesów technologicznych
BPO.01 Pytanie 493
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W magazynach farb i lakierów zawierających palne rozpuszczalniki powinny być przede wszystkim zrealizowane wymogi

A. sanitarno epidemiologiczne
B. odnośnie obiektów zagrożonych wybuchem
C. dotyczące ochrony środowiska
D. Urzędu Dozoru Technicznego
BPO.01 Pytanie 494
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba zatrudniona na stanowisku magazyniera oraz kierowcy powinna być zaznajomiona z ryzykiem zawodowym związanym z tymi rolami

A. magazyniera lub kierowcy
B. tylko magazyniera
C. magazyniera i kierowcy
D. wyłącznie kierowcy
BPO.01 Pytanie 495
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie formy mogą przyjąć szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. wykładu, ogólnego instruktażu, pokazu oraz dyskusji
B. pogadanki, wykładu, instruktażu, samokształcenia kierowanego
C. kursu, seminarium, instruktażu, samokształcenia kierowanego
D. kursu, samokształcenia kierowanego oraz prezentacji multimedialnej
BPO.01 Pytanie 496
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy istnieją znaczne punktowe źródła emisji pyłów, na stanowisku pracy powinno się stosować

A. zarówno wentylację mechaniczną ogólną, jak i miejscową
B. wyłącznie wentylację ogólną grawitacyjną
C. jedynie wentylację mechaniczną ogólną
D. tylko wentylację ogólną oraz indywidualne środki ochrony dróg oddechowych dla pracowników
BPO.01 Pytanie 497
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod aktywizujących wykorzystywanych w szkoleniach bhp nie zalicza się

A. metody przypadków
B. burzy mózgów
C. dyskusji
D. wykładu informacyjnego
BPO.01 Pytanie 498
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalne limity czasu pracy dla pracowników z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym wynoszą

A. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
B. 7 godzin dziennie oraz 35 godzin tygodniowo
C. 5 godzin dziennie i maksymalnie 30 godzin tygodniowo
D. 6 godzin dziennie oraz 30 godzin tygodniowo
BPO.01 Pytanie 499
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem jest zapewnienie pracownikowi środków ochrony indywidualnej

A. pracodawcy
B. służb bhp
C. samego pracownika
D. inspektora bhp
BPO.01 Pytanie 500
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co oznacza termin Najwyższe Dopuszczalne Natężenie dla szkodliwych czynników?

A. mikroklimatu
B. hałasu
C. substancji rakotwórczej
D. substancji toksycznej
BPO.01 Pytanie 501
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co nie jest objawem zmęczenia psychicznego?

A. utrudnione myślenie
B. obniżenie poziomu koncentracji
C. pogorszenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
D. spowolnienie i osłabienie percepcji
BPO.01 Pytanie 502
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie może być dłuższy niż

A. 7 godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo
B. 5 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
C. 6 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
D. 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo
BPO.01 Pytanie 503
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnik, który służy do oceny mikroklimatu umiarkowanego, to

A. PMV
B. WBGT
C. twc
D. LREQ
BPO.01 Pytanie 504
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Głównym zadaniem ergonomii koncepcyjnej jest

A. badanie aktualnych miejsc pracy z perspektywy ich przystosowania do możliwości ludzkich
B. stworzanie narzędzia, maszyny lub całego systemu przemysłowego, zgodnie z normami ergonomii
C. eliminacja nieprawidłowości w przestrzeni roboczej
D. ulepszanie warunków pracy na obecnych stanowiskach, zgodnie z zasadami ergonomii
BPO.01 Pytanie 505
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dokumentacji technologicznej, dotyczącej obsługi żurawia w zakładzie remontowo-budowlanym określono, zgodnie z przepisami, że temperatura w kabinie żurawia w okresie letnim nie powinna

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 6 lutego 2003 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych

§ 87. 1. Jeżeli drzwi kabiny żurawia znajdują się na wysokości powyżej 0,3 m ponad pomostami, przy kabinie należy zainstalować schodki lub stałe drabinki z poręczami, ułatwiające wejście.

2. W okresie zimowym w kabinie powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 288 K (15°C), a w okresie letnim temperatura w kabinie nie powinna przekraczać temperatury zewnętrznej.

3. Maszynista powinien mieć możliwość sterowania żurawiem i obserwacji terenu pracy z pozycji siedzącej.

A. być niższa niż 18 °C
B. być niższa niż 15 °C
C. przekraczać temperatury zewnętrznej
D. przekraczać 15 °C
BPO.01 Pytanie 506
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem

A. NDSP
B. NDN
C. NDS
D. NDSCH
BPO.01 Pytanie 507
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, młodocianym pracownikiem jest osoba, która

A. nie ma jeszcze 15 lat
B. ukończyła 15 lat, ale nie ma więcej niż 18 lat
C. ma mniej niż 16 lat
D. osiągnęła 16 lat i nie przekroczyła 18 lat
BPO.01 Pytanie 508
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Lista zajęć uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w stanie błogosławionym oraz matek karmiących znajduje się

A. w Kodeksie pracy
B. w ustawie o ochronie pracy kobiet
C. w rozporządzeniu o służbie bhp
D. w rozporządzeniu Rady Ministrów
BPO.01 Pytanie 509
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik działu bhp ma za zadanie przeprowadzić inspekcję w obszarze spawalni. W związku z tym będzie przede wszystkim narażony na zagrożenia związane z

A. elektrycznością statyczną
B. polem elektromagnetycznym
C. promieniowaniem ultrafioletowym
D. monotonią pracy
BPO.01 Pytanie 510
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na trzystopniowej skali nie ma ryzyka zawodowego

A. średnie
B. bardzo duże
C. małe
D. duże
BPO.01 Pytanie 511
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik powinien zostać skierowany na badanie lekarskie kontrolne, gdy

A. pracodawca podpisał z nim nową umowę o pracę bezpośrednio po jej rozwiązaniu
B. został przeniesiony na stanowisko, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
C. niezdolność do pracy spowodowana schorzeniem trwała dłużej niż 30 dni
D. zaobserwowano u niego objawy dotyczące choroby zawodowej
BPO.01 Pytanie 512
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki najlepiej zastosować do ugaszenia płonącego ubrania na ciele człowieka?

A. gaśnicy pianowej
B. wody z hydrantu
C. gaśnicy proszkowej
D. koca gaśniczego
BPO.01 Pytanie 513
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie szlifowania twardych rodzajów drewna pracownicy powinni być wyposażeni

A. w maski przeciwpyłowe
B. w gogle ochronne przed odpryskami
C. w półosłony oraz okulary
D. w przyłbice zabezpieczające przed odpryskami
BPO.01 Pytanie 514
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długotrwały stan, który występuje przy nawarstwiających się zmęczeniach bez odpowiedniego relaksu to

A. znużenie
B. zniechęcenie
C. monotonia
D. przemęczenie
BPO.01 Pytanie 515
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, jak również dostarczenie takich środków, które nie spełniają wymogów oceny zgodności, stanowi wykroczenie, za które grozi

A. kara grzywny
B. mandat
C. kara ograniczenia wolności
D. nawiązka
BPO.01 Pytanie 516
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sekretarka wykonuje swoje obowiązki w godzinach od 7.00 do 15.00. O 15.10, korzystając z urządzeń higieniczno-sanitarnych znajdujących się w zakładzie, poślizgnęła się i w wyniku upadku doznała złamania nogi. To zdarzenie

A. jest zdarzeniem w drodze z pracy do domu
B. nie jest incydentem przy pracy
C. jest incydentem przy pracy
D. jest traktowane na równi z incydentem przy pracy
BPO.01 Pytanie 517
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami

Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:

1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.

2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 15 pracowników.
B. 10 pracowników.
C. 25 pracowników.
D. 20 pracowników.
BPO.01 Pytanie 518
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która miała wypadek w trakcie dojazdu do pracy lub z pracy, przysługuje wynagrodzenie za okres choroby oraz zasiłek chorobowy w wysokości

A. 90% wynagrodzenia
B. 80% wynagrodzenia
C. 100% wynagrodzenia
D. 70% wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 519
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie tabeli określ minimalną wartość oświetlenia dla stanowiska szlifierza.

Rodzaj wykonywanej pracyEUGRRa
Spawanie3002560
Obróbka skrawaniem zgrubna i średnia (toczenie, frezowanie)3002260
Obróbka skrawaniem precyzyjna (szlifowanie)5001960
Trasowanie, sprawdzanie7501960
Lakierowanie7502580

E - natężenie światła
UGR - granica ujednoliconej oceny olśnienia
Ra - wskaźnik oddawania barw

A. 300 lx
B. 500 lx
C. 60 lx
D. 22 lx
BPO.01 Pytanie 520
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zatrudnia 5 pracowników biurowych w jednej zmianie, musi zapewnić im co najmniej

A. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 13 m3 wolnej objętości
B. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
C. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 90 m3 wolnej objętości
D. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości