Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 641
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długotrwała nadmierna aktywność całej psychiki lub jej niektórych funkcji podczas pracy jest określana jako

A. przeciążeniem psychiki
B. monotypią
C. niedociążeniem psychiki
D. monotonią pracy
BPO.01 Pytanie 642
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku niezdolności pracownika do wykonywania pracy spowodowanej wypadkiem w trakcie drogi do lub z pracy, pracownik ma prawo do

A. 75% wynagrodzenia
B. 100% wynagrodzenia
C. 80% wynagrodzenia
D. 50% wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 643
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym nie jest element materialnego otoczenia pracy?

A. postawa przy pracy
B. mikroklimat
C. zanieczyszczenie powietrza
D. oświetlenie
BPO.01 Pytanie 644
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie aspekty pracy ocenia metoda PHA?

A. ergonomię stanowiska pracy
B. organizację oraz metody pracy
C. ryzyko zawodowe
D. mikroklimat w środowisku
BPO.01 Pytanie 645
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest ogólne założenie szkolenia okresowego?

A. aktualizacja i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
B. ulepszanie wiedzy i umiejętności w zakresie oceny zagrożeń związanych z wykonywaną pracą oraz ochrony przed nimi
C. rozwijanie umiejętności organizowania pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa oraz higieny w trakcie obsługi maszyn i urządzeń
D. rozwijanie umiejętności reagowania w sytuacjach wypadkowych oraz awaryjnych
BPO.01 Pytanie 646
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawdopodobieństwo zaistnienia niepożądanych sytuacji związanych z pracą, które mogą prowadzić do strat, w szczególności dotyczącym negatywnych skutków zdrowotnych u pracowników, spowodowanych zagrożeniami zawodowymi obecnymi w środowisku pracy lub metodami pracy, określa się mianem

A. wypadkiem przy pracy
B. ryzykiem zawodowym
C. zagrożeniem wypadkowym
D. chorobą zawodową
BPO.01 Pytanie 647
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba została zatrudniona w placówce edukacyjnej na stanowisku konserwatora oraz nocnego dozorcy. Gdzie powinien zostać przeprowadzony instruktaż stanowiskowy?

A. na dowolnie wybranym stanowisku
B. tylko na stanowisku nocnego dozorcy
C. tylko na stanowisku konserwatora
D. na stanowisku konserwatora i nocnego dozorcy
BPO.01 Pytanie 648
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba ponownie zatrudniona u tego samego pracodawcy na identycznym stanowisku lub na stanowisku z takimi samymi warunkami pracy w ciągu 30 dni od zakończenia lub wygaśnięcia poprzedniego zatrudnienia z tym pracodawcą

A. powinien przejść badania kontrolne
B. nie musi odbywać wstępnych badań lekarskich
C. powinien przejść badania okresowe
D. powinien poddać się badaniom wstępnym
BPO.01 Pytanie 649
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie formy mogą przyjąć szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. pogadanki, wykładu, instruktażu, samokształcenia kierowanego
B. kursu, seminarium, instruktażu, samokształcenia kierowanego
C. kursu, samokształcenia kierowanego oraz prezentacji multimedialnej
D. wykładu, ogólnego instruktażu, pokazu oraz dyskusji
BPO.01 Pytanie 650
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie niebezpieczeństwo może wystąpić podczas korzystania ze szlifierki?

A. ciężar statyczny
B. wibracje
C. porażenie prądem elektrycznym
D. hałas
BPO.01 Pytanie 651
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
B. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
C. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
D. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
BPO.01 Pytanie 652
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z perspektywy ergonomii, miejsce pracy powinno być zaprojektowane w sposób, który zapewnia

A. możliwość przeprowadzania ćwiczeń fizycznych
B. możliwość korzystania z Internetu i telefonu
C. odpowiednią ilość chłodnych napojów latem oraz gorących zimą
D. przestrzeń dla wszystkich części ciała oraz swobodę ruchów do realizacji zadań
BPO.01 Pytanie 653
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Azbest, występując w formie włókien, które mogą być wdychane, przedostaje się głęboko do układu oddechowego. Może docierać nawet do

A. zatok przynosowych
B. oskrzeli
C. tchawicy
D. pęcherzyków płucnych
BPO.01 Pytanie 654
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nowo zatrudniony pracownik na stanowisku inspektora bhp powinien rozpocząć swoje obowiązki od przeprowadzenia

A. problemowej.
B. doraźnej.
C. kompleksowej.
D. wstępnej.
BPO.01 Pytanie 655
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomimo użycia dostępnych technologii, zauważono przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. W takiej sytuacji można wprowadzić działania organizacyjne poprawiające warunki pracy w postaci

A. zainstalowania dodatkowych ekranów
B. skrócenia godzin pracy na hałaśliwym miejscu pracy
C. wdrożenia aktywnej redukcji hałasu
D. zapewnienia pracownikowi indywidualnych środków ochrony słuchu
BPO.01 Pytanie 656
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji swoich zadań, specjalista BHP powinien korzystać z odpowiednich środków ochrony indywidualnej, które są wymagane w przypadku występowania zagrożenia.

A. spełniać wymagania zasadnicze zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności i zostały oznaczone znakiem CE
B. być nabyte u dostawcy, który ma specjalne pozwolenie na sprzedaż środków ochrony indywidualnej
C. spełniać wymagania ochrony przed zagrożeniem
D. spełniać minimalne kryteria, zgodnie z rozporządzeniem, dostosowania do przepisów WE
BPO.01 Pytanie 657
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, który niedawno został zatrudniony, powinien przejść ogólne szkolenie w zakresie BHP.

A. w ciągu 1 miesiąca od daty zatrudnienia.
B. w ciągu 7 dni od rozpoczęcia pracy.
C. przed rozpoczęciem pracy.
D. w ciągu 14 dni od zatrudnienia.
BPO.01 Pytanie 658
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rodzaje środków osobistej ochrony oraz odzieży i obuwia roboczego, których użycie na danym stanowisku jest konieczne, a także przewidywane czasokresy ich stosowania ustala w firmie

A. sanepid
B. pracodawca
C. służba bhp
D. wytwórca
BPO.01 Pytanie 659
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin "najwyższe dozwolone natężenie czynników szkodliwych dla zdrowia w miejscu pracy" odnosi się między innymi do

A. hałasu
B. substancji toksycznej
C. substancji uczulającej
D. mikroklimatu
BPO.01 Pytanie 660
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która pracowała na podstawie umowy zlecenia, miała wypadek. Pracodawca, na rzecz którego ta osoba wykonywała swoje obowiązki, jest zobowiązany do sporządzenia

A. protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy
B. protokół powypadkowy
C. protokół zdarzenia
D. karty wypadku
BPO.01 Pytanie 661
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji zadań w pozycji siedzącej kluczowe jest ustalenie zasięgu ruchu rąk. Aby zapewnić odpowiednie warunki ergonomiczne, ciężkie i często używane przedmioty powinny być umieszczone w zasięgu

A. optymalnym
B. wymuszonym
C. optymalno-maksymalnym
D. maksymalno-optymalnym
BPO.01 Pytanie 662
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

WBGT (naturalna temperatura wilgotna oraz temperatura termometru w czarnej kuli) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny obciążenia

A. chemicznego
B. termicznego
C. obojętnego
D. fizycznego
BPO.01 Pytanie 663
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jaki sposób pracownik zajmujący się bhp na budowie może wchodzić i wychodzić z wykopu?

A. Po rozporach rusztowania wykopu
B. Po ściankach wykopu
C. Po linie
D. Po drabinie
BPO.01 Pytanie 664
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba wchodząca do wnętrza kanałów ściekowych powinna być zaopatrzona w następujące środki ochrony osobistej?

A. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej, hełm oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
B. hełm ochronny oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
C. sprzęt izolujący ochronny układu oddechowego, gdy stężenie tlenu w powietrzu w kanale jest niższe niż 18%
D. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej
BPO.01 Pytanie 665
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który sposób ochrony należy zapewnić w pomieszczeniu pracy zagrożonym wydzielaniem się toksycznych gazów?

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 98. W pomieszczeniach, w których w wyniku awarii mogą wydzielać się substancje toksyczne lub palne, w ilościach mogących stworzyć zagrożenie wybuchem, pracodawca powinien zapewnić awaryjną wentylację wyciągową uruchamianą od wewnątrz i z zewnątrz pomieszczeń - zapewniającą wymianę powietrza dostosowaną do przeznaczenia pomieszczeń zgodnie z właściwymi przepisami i Polskimi Normami.

A. Wentylację awaryjną wyciągową.
B. Klimatyzację i wentylację mechaniczną.
C. Wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną.
D. Nawiewy powietrza z wentylacji miejscowej.
BPO.01 Pytanie 666
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem jest zapewnienie pracownikowi środków ochrony indywidualnej

A. służb bhp
B. pracodawcy
C. samego pracownika
D. inspektora bhp
BPO.01 Pytanie 667
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracę fizyczną, w której mięśnie dokonują ruchu (kurczenia i rozciągania), określa się mianem pracy

A. wysiłkowej
B. statycznej
C. dynamicznej
D. wymuszonej
BPO.01 Pytanie 668
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Siedząca praca wymusza ułożenie ciała, co prowadzi głównie do znacznego obciążenia systemu

A. pokarmowego
B. mięśniowo-szkieletowego
C. oddechowego
D. sercowo-krążeniowego
BPO.01 Pytanie 669
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie oceny ryzyka według normy PN-N-18002:2011 skutki zagrożeń, które nie powinny mieć miejsca przez cały okres pracy pracownika, określa się jako

A. mało prawdopodobne
B. nieprawdopodobne
C. wysoce prawdopodobne
D. prawodobne
BPO.01 Pytanie 670
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zapewnić właściwą cyrkulację powietrza, pomieszczenia, w których przebywają ludzie, powinny mieć minimum

A. wszystkie okna otwierane.
B. wentylację.
C. otwieranych przynajmniej połowę okien.
D. system klimatyzacji.
BPO.01 Pytanie 671
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wysoka umiejętność dostrzegania i interpretowania sygnałów świetlnych oraz dźwiękowych, a także adekwatnego reagowania na nie, powinna charakteryzować przede wszystkim osoby pracujące na stanowisku

A. stroiciela instrumentów muzycznych
B. organizatora obsługi gastronomicznej
C. kierowcy autobusów i pojazdów transportujących materiały niebezpieczne
D. zegarmistrza
BPO.01 Pytanie 672
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z zamieszczonego fragmentu protokołu z badań warunków środowiska pracy w pomieszczeniu spawalni wynika, że zostały przekroczone normy stężenia

Nazwa substancji chemicznejWskaźnik ekspozycjiNormatyw higieniczny
tlenek żelaza (dymy)4,3 mg Fe/m35,0 mg Fe/m3
tlenek azotu3,4 mg/m33,5 mg/m3
tlenek węgla29,1 mg/m323 mg/m3

A. dymu.
B. tlenku azotu.
C. tlenku żelaza.
D. tlenku węgla.
BPO.01 Pytanie 673
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Po zakończeniu procesów technologicznych w hali obróbki wstępnej surowców żywnościowych, zgodnie z zasadami higieny pracy, należy

A. przygotować warzywa do wstępnej obróbki
B. włączyć maszyny i urządzenia
C. wyczyścić i zdezynfekować posadzkę, ściany, maszyny oraz urządzenia
D. przebrać się w odzież roboczą
BPO.01 Pytanie 674
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyposażenie ochronne przedstawione w tabeli przeznaczone jest dla pracowników zatrudnionych na stanowisku

Zakres wyposażenia
R – odzież i obuwie robocze
O – środki ochrony indywidualnej
R – czapka drelichowa lub beret
R – ubranie drelichowe
R – trzewiki skóra/guma
O – kamizelka ciepłochronna
O – rękawice drelichowe
O – okulary ochronne
O – fartuch przeciw bryzgowy
O – hełm przeciwuderzeniowy

A. suwnicowego.
B. masarza.
C. murarza.
D. tokarza.
BPO.01 Pytanie 675
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik to osoba w jakim wieku?

A. do 16 lat
B. od 16 do 18 lat
C. do 18 lat
D. od 18 do 20 lat
BPO.01 Pytanie 676
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z wytycznymi normy ISO 9241-6 odnośnie do wymagań ergonomicznych stanowisk komputerowych, w sytuacji wykonywania trudnych oraz złożonych zadań poziom hałasu nie powinien być wyższy niż

A. 35-55 dB
B. 45-65 dB
C. 35-60 dB
D. 25-50 dB
BPO.01 Pytanie 677
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. przeanalizowaniem obecnych maszyn i urządzeń, miejsc pracy w kontekście ich dostosowania do psychofizycznych zdolności pracowników
B. zapewnieniem ochrony zdrowia pracowników
C. badaniem elementów wpływających na funkcjonowanie mięśni w różnych warunkach otoczenia
D. projektowaniem narzędzi, urządzeń, maszyn oraz miejsc pracy w celu ich dostosowania do fizjologicznych wymagań człowieka
BPO.01 Pytanie 678
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest główne założenie szkolenia okresowego w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. rozwijanie umiejętności reagowania w przypadku wypadku i sytuacji kryzysowych
B. aktualizacja oraz ugruntowanie wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
C. ulepszanie wiedzy na temat oceny ryzyka zawodowego
D. zwiększanie kwalifikacji oraz umiejętności zawodowych
BPO.01 Pytanie 679
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami sposób otwierania drzwi w pomieszczeniach pracy oraz w toaletach powinien spełniać normy techniczno-budowlane oraz zasady ochrony przeciwpożarowej. To oznacza, że drzwi te powinny się otwierać

A. wahadłowo
B. do wewnątrz
C. w dowolny sposób
D. na zewnątrz
BPO.01 Pytanie 680
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, przegląd wszystkich rodzajów gaśnic powinien być przeprowadzany w terminach wskazanych przez producenta, nie rzadziej niż

A. raz na pięć lat
B. raz na kwartał
C. raz na pół roku
D. raz w roku