Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 681
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. ustna zawarta na czas odbywania praktyki zawodowej
B. pisemna bezterminowa
C. pisemna zawarta na okres trwania nauki zawodu
D. ustna lub pisemna na czas określony
BPO.01 Pytanie 682
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nie są związane z używaniem drabin?
A. Muszą być ustawione na mocnym, trwałym, stabilnym podłożu
B. Mają spełniać normy określone w Polskich Normach
C. Powinny mieć ochronę przed porażeniem prądem
D. Mają zapewniać stabilność podczas korzystania
BPO.01 Pytanie 683
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy, zgodnie z przepisami, młodociany pracownik może rozpocząć prace o godzinie 6.00 , jeżeli poprzedniego dnia pracował do godziny 20.00?
Art. 203. § 1. Młodocianego nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej. § 2. Przerwa w pracy młodocianego obejmująca porę nocną powinna trwać nieprzerwanie nie mniej niż 14 godzin. § 3. Młodocianemu przysługuje w każdym tygodniu prawo, do co najmniej 48 godzin nieprzerwanego odpoczynku, który powinien obejmować niedzielę. |
A. Można, jeżeli praca młodocianego pracownika przewidziana jest w niedzieli,
B. Nie można, ponieważ nie wolno młodocianego pracownika zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej.
C. Nie można, ponieważ przerwa w pracy młodocianego obejmująca porę nocną powinna imać nieprzerwanie nie mniej niż 14 godzin.
D. Można, jeżeli praca młodocianego pracownika nie będzie wykonywana w niedzielę.
BPO.01 Pytanie 684
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na miejscu pracy zagrożenie stanowi stres, który określa się jako
A. sytuację trudną, w jakiej może się znaleźć człowiek
B. reakcję psychofizjologiczną na oczekiwania otoczenia
C. czynnik powodujący napięcie
D. czynnik wymagający podjęcia natychmiastowej decyzji
BPO.01 Pytanie 685
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy zajmujący się bhp, podczas realizacji swoich zadań zawodowych, powinni korzystać z właściwych środków ochrony osobistej. Do noszenia kasków ochronnych są zobowiązani w trakcie kontroli przeprowadzanej
A. w magazynie.
B. na budowie.
C. w hali wtryskarek.
D. w spawalni.
BPO.01 Pytanie 686
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie zagrożenie może prowadzić do najpoważniejszych konsekwencji zdrowotnych dla pracownika podczas realizacji prac w wykopie?
A. zalanie przez gromadzące się wody gruntowe
B. zasypanie na skutek osunięcia się ścian wykopu
C. utknięcie w błocie
D. wdychanie zanieczyszczonego powietrza
BPO.01 Pytanie 687
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek informować o zagrożeniach zawodowych
A. pracowników zatrudnionych jedynie przy pracach szczególnie niebezpiecznych
B. wszystkich zatrudnionych pracowników
C. wyłącznie pracowników na stanowiskach robotniczych
D. tylko pracowników wykonujących obowiązki służb bhp
BPO.01 Pytanie 688
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W wyniku awarii urządzeń do odsysania pyłów na stanowisku pracy znacznie zwiększyło się stężenie pyłów gipsowych, wielokrotnie przekraczając dozwolone normy. Kontynuowanie pracy w tym miejscu jest niemożliwe z uwagi na pojawiające się ryzyko
A. niewielkiego.
B. wysokiego.
C. bardzo niskiego.
D. średniego.
BPO.01 Pytanie 689
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Aby zminimalizować ryzyko, w pierwszej kolejności wprowadza się środki
A. ochrony indywidualnej
B. techniczne eliminujące zagrożenia u źródła
C. ochrony zbiorowej
D. organizacyjne i proceduralne
BPO.01 Pytanie 690
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia przekroczenia norm hałasu na stanowisku pracy?
A. Przenieść pracowników na inne stanowiska
B. Wdrożyć środki techniczne ograniczające hałas
C. Zainstalować dodatkowe oświetlenie
D. Zwiększyć ilość przerw dla pracowników
BPO.01 Pytanie 691
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie rodzaje drzwi przesuwnych mogą być zainstalowane przy wyjściu ewakuacyjnym z obiektu?
A. Otwierane i zamykane przy pomocy klucza.
B. Otwierane automatycznie oraz ręcznie bez możliwości blokady.
C. Ręcznie odblokowywane za pomocą przycisku.
D. Automatycznie otwierane i zamykane.
BPO.01 Pytanie 692
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Regularne przeprowadzanie kontroli stanu technicznego oraz czystości systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w miejscach pracy zapobiega
A. powstawaniu przeciągów
B. rozwojowi chorobotwórczych bakterii Legionella
C. usuwaniu z pomieszczenia zanieczyszczonego powietrza
D. zatruciom bakteriami Shigella
BPO.01 Pytanie 693
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nieodpowiednie krzesło biurowe przede wszystkim zwiększa obciążenie u pracowników
A. układu krążenia
B. narządu wzroku
C. psychiczne
D. układu mięśniowo-szkieletowego
BPO.01 Pytanie 694
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wydarzenie może zostać uznane za wypadek przy pracy jedynie wtedy, gdy
A. wiąże się z wykonywaną pracą i jest spowodowane przyczyną zewnętrzną
B. zdarza się w miejscu pracy i powoduje straty materialne
C. jest nagłe, związane z pracą, zostało wywołane przyczyną zewnętrzną i doprowadziło do urazu
D. jest nagłe oraz prowadzi do pogorszenia stanu zdrowia pracownika
BPO.01 Pytanie 695
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynnik, który w trakcie wykonywania pracy wpływa na pracownika w sposób prowadzący lub mogący prowadzić do choroby, określa się jako
A. urazowym
B. uciążliwym
C. niebezpiecznym
D. szkodliwym
BPO.01 Pytanie 696
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika
A. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
B. tylko karę finansową
C. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
D. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
BPO.01 Pytanie 697
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami prawa pracy, w przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, norm przeciwpożarowych, opuszczenia miejsca pracy bez usprawiedliwienia, przybycia do pracy w stanie nietrzeźwości lub picia alkoholu w trakcie pracy, pracodawca ma prawo
A. nałożyć karę finansową.
B. rozwiązać umowę z pracownikiem.
C. zmienić pracownikowi stanowisko na niższe.
D. odebrać pracownikowi premię.
BPO.01 Pytanie 698
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania zadań służbowych osobie uprawnionej do nadzoru w zakresie inspekcji pracy niesie za sobą
A. odpowiedzialność porządkową
B. wypadek przy pracy
C. zawieszenie w czynnościach służbowych
D. odpowiedzialność karną
BPO.01 Pytanie 699
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla
A. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
B. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
C. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
D. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 700
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba pracująca na placu budowy ma obowiązek noszenia
A. maski pyłowej
B. okularów ochronnych
C. kasku
D. przyłbicy
BPO.01 Pytanie 701
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który zapis oznaczenia pochylenia drogi transportowej spełnia warunek wynikający z poniższych przepisów?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w spawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy Dz. U. 03.169.1650 ze zmianami (wyciąg) |
§3.1 Na drogach transportowych i w magazynach nie powinny występować progi ani stopnie. W przypadku zróżnicowania poziomów podłogi, różnice te powinny być wyrównane pochylniami o nachyleniu dostosowanym do rodzaju używanego środka transportu, ale nie większym niż 8%. |
A. < 1: 12,5
B. < 1: 11
C. < 1: 10
D. < 1: 9
BPO.01 Pytanie 702
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie środki ochrony osobistej powinien posiadać pracownik służby bhp podczas realizacji swoich obowiązków w stoczni na dziale budowy kadłubów?
A. W szelki zabezpieczające
B. W hełm ochronny z osłonami na uszy
C. W rękawice antywibracyjne
D. W gumowe obuwie
BPO.01 Pytanie 703
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?
A. Używać przyłbic ochronnych
B. Pracować w hełmie ochronnym
C. Organizować szkolenia dla pracowników
D. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
BPO.01 Pytanie 704
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z kodeksem pracy, kto nie informuje zgodnie z obowiązkiem odpowiedniego okręgowego inspektora pracy oraz prokuratura o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy, może zostać ukarany
A. grzywna
B. pozbawienie wolności
C. ograniczenie wolności
D. utrata zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
BPO.01 Pytanie 705
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalny czas pracy osoby młodocianej, mającej mniej niż 16 lat, nie może wynosić więcej niż
A. 7 godzin dziennie
B. 8 godzin dziennie
C. 6 godzin dziennie
D. 5 godzin dziennie
BPO.01 Pytanie 706
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie protokołu powypadkowego, który potwierdza, że incydent jest wypadkiem przy pracy, pracodawca ma obowiązek sporządzić
A. kartę zdarzenia.
B. kartę wypadku podczas drogi do pracy.
C. statystyczną kartę wypadku przy pracy.
D. zawiadomienie o incydencie.
BPO.01 Pytanie 707
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy umieszczaniu znaków drogowych na wewnętrznych drogach zakładu, należy przestrzegać zasad zawartych w
A. regulaminie wewnętrznym
B. kodeksie drogowym
C. rozporządzeniu
D. zarządzeniu pracodawcy
BPO.01 Pytanie 708
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba zajmująca się bhp w trakcie realizacji swoich zadań na budowie powinna stosować
A. okulary ochronne
B. hełmu ochronnego
C. przyłbicy
D. maska ochronnej
BPO.01 Pytanie 709
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić
Lp. | Rodzaj wnętrz, zadania lub czynności | Natężenie oświetlenia Em[lx] |
---|---|---|
1. | Kuchnia | 500 |
2. | Restauracja samoobsługowe | 200 |
3. | Recepcja/kantor, portiernia | 300 |
4. | Korytarza | 100 |
A. 100 lx.
B. 200 lx.
C. 300 lx.
D. 500 lx.
BPO.01 Pytanie 710
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Coroczna analiza stanu bhp w miejscu pracy, przygotowywana przez inspektora bhp, nie powinna obejmować informacji dotyczących
A. statystyk wypadków za ubiegły rok
B. rezultatów przeprowadzanych badań czynników szkodliwych
C. informacji na temat stosowania środków ochrony indywidualnej
D. danych osobowych pracowników zatrudnionych
BPO.01 Pytanie 711
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jeżeli w skali trójstopniowej prawdopodobieństwo wystąpienia danego zagrożenia uznano za wysoce prawdopodobne, a ciężkość następstw jest średnia, to ryzyko oszacowano i wyznaczono jego dopuszczalność jako ryzyko
Oszacowanie ryzyka zawodowego w skali trójstopniowej | |||
---|---|---|---|
Prawdopodobieństwo | Ciężkość następstw | ||
Mała | Średnia | Duża | |
Mało prawdopodobne | małe 1 | małe 1 | średnie 2 |
Prawdopodobne | małe 1 | średnie 2 | duże 3 |
Wysoce prawdopodobne | średnie 2 | duże 3 | duże 3 |
A. duże, niedopuszczalne.
B. duże, dopuszczalne.
C. średnie, dopuszczalne.
D. średnie, niedopuszczalne.
BPO.01 Pytanie 712
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Opis miejsca pracy, dane dotyczące identyfikacji zagrożeń, ocena parametrów ryzyka oraz jego klasyfikacja, a także środki ochrony zbiorowej i osobistej potrzebne do redukcji ryzyka zawodowego to składniki
A. dokumentacji z postępowania powypadkowego
B. instrukcji bezpieczeństwa w zakładzie
C. instrukcji stanowiskowej
D. dokumentacji oceny ryzyka zawodowego
BPO.01 Pytanie 713
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem
A. NDSP
B. NDS
C. NDSCH
D. NDN
BPO.01 Pytanie 714
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy pracodawca ma obowiązek powołać służbę BHP, która ma za zadanie doradzać i kontrolować kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jeżeli zatrudnia więcej niż
A. 100 pracowników
B. 50 pracowników
C. 20 pracowników
D. 25 pracowników
BPO.01 Pytanie 715
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?
Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach | ||||
---|---|---|---|---|
Pierwiastek | Jednostka | Zawartość w glebach | ||
lekkich | średnich | ciężkich | ||
Rtęć (Hg) | mg/kg suchej masy | 0,8 | 1,2 | 1,5 |
Miedź (Cu) | mg/kg suchej masy | 25 | 50 |
A. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
B. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
C. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
D. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
BPO.01 Pytanie 716
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie kolory są uwzględnione w systemie barw bezpieczeństwa?
A. czerwoną, żółtą, zieloną, niebieską
B. żółtą, zieloną, czarną, czerwoną
C. czerwoną, żółtą, zieloną, pomarańczową
D. czerwoną, czarną, pomarańczową, niebieską
BPO.01 Pytanie 717
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W procesie określania interakcji człowiek – maszyna, w celu usprawnienia warunków pracy, powinni być zaangażowani
A. inspektor sanitarny, służba bhp, lekarz medycyny pracy
B. główny specjalista, społeczny inspektor pracy, projektant
C. antropolog, lekarz, konstruktor i organizator produkcji
D. inspektor pracy, specjalista do spraw bhp, główny inżynier
BPO.01 Pytanie 718
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?
A. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
B. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
C. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
D. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
BPO.01 Pytanie 719
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Średnia wartość stężenia, które nie powinno prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, o ile występuje w środowisku pracy nie dłużej niż 15 minut i maksymalnie 2 razy w trakcie zmiany roboczej, z przerwą nie krótszą niż 1 godzina, jest określana jako
A. najniższe dopuszczalne stężenie - NDS
B. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe - NDSP
C. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe - NDSCh
D. najwyższe dopuszczalne stężenie - NDS
BPO.01 Pytanie 720
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wysoki poziom wysiłku statycznego pojawia się podczas pracy
A. w pozycji stojącej wymuszonej, prostej, bez opcji zmiany na siedzącą co pewien czas
B. w pozycji stojącej niewymuszonej, z możliwością okresowej zmiany na siedzącą
C. w pozycji siedzącej wymuszonej, prostej lub lekko pochylonej
D. w pozycji siedzącej lub stojącej, przeplatanej chodzeniem