Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 961
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. warunków pracy
B. ryzyk w miejscu pracy
C. ryzyka zawodowego
D. ergonomii pracy
BPO.01 Pytanie 962
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Używanie przez pracowników wspólnego obuwia sprzyja rozprzestrzenianiu się u nich
A. grypy oraz dolegliwości grypopodobnych
B. reumatyzmu oraz chorób układu kostnego
C. grzybiczych schorzeń skóry
D. gruźlicy oraz schorzeń płuc
BPO.01 Pytanie 963
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaźnik WBGT służy do analizy warunków pracy w otoczeniu określanym jako
A. ciepłe
B. moist
C. chłodne
D. umiarkowane
BPO.01 Pytanie 964
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy pracownik stracił zdolność do wykonywania dotychczasowej pracy w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej i nie został uznany za osobę niezdolną do pracy w myśl przepisów dotyczących emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, pracodawca, zgodnie z orzeczeniem lekarskim, jest zobowiązany
A. rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę
B. znaleźć pracownikowi nowe stanowisko u innego pracodawcy
C. przenieść pracownika do odpowiedniej pracy
D. pokryć koszty rehabilitacji pracownika
BPO.01 Pytanie 965
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do czynników niebezpiecznych występujących w trakcie obsługi stacjonarnej pilarki tarczowej do cięcia drewna zalicza się
A. wibracje ostrzy tarczy pilarskiej.
B. zjawisko stroboskopowe.
C. hałas oraz pyły.
D. napięcie elektryczne w przewodzie zasilającym.
BPO.01 Pytanie 966
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku zbiorowego, tragicznego i poważnego zdarzenia przy pracy pracodawca ma obowiązek natychmiast
A. powiadomić policję oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
B. powiadomić odpowiedniego Okręgowego Inspektora Pracy oraz prokuratora
C. powiadomić Państwową Inspekcję Pracy oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
D. zaprzestać działalności zakładu pracy do czasu wyjaśnienia okoliczności incydentu
BPO.01 Pytanie 967
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do elementów podstawowego zestawu pierwszej pomocy należy
A. tabletki przeciwbólowe, maseczka do sztucznego oddychania, plaster z gazą
B. opaska elastyczna, krople żołądkowe oraz płyn do przemywania twarzy i oczu
C. rękawiczki jednorazowe, kompres gazowy, bandaż dziany
D. kompres gazowy, chusty trójkątne oraz krople nasercowe
BPO.01 Pytanie 968
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do przeszkód w kształceniu dorosłych nie zalicza się
A. niskiego lub wysokiego poczucia własnej wartości
B. niedoboru pewności siebie
C. braku chęci do nauki
D. pozytywnego podejścia do nauki
BPO.01 Pytanie 969
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie jest zadanie klimatyzacji w miejscu pracy?
A. zapewnienie czystości powietrza
B. utrzymanie odpowiedniego poziomu wilgotności powietrza
C. gwarantowanie jednoczesnego obiegu, czystości, wilgotności i temperatury powietrza
D. zapewnienie stabilnej temperatury powietrza
BPO.01 Pytanie 970
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Według normy minimalny poziom natężenia oświetlenia dla miejsc pracy z komputerem wynosi
A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 500 lx
BPO.01 Pytanie 971
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami, długość instruktażu stanowiskowego nie zależy od
A. wielkości przedsiębiorstwa
B. kwalifikacji pracownika
C. wcześniejszego doświadczenia zawodowego pracownika
D. typów wykonywanej pracy oraz zagrożeń na danym stanowisku
BPO.01 Pytanie 972
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zbiorowym wypadkiem w miejscu pracy nazywamy zdarzenie, któremu w wyniku tego samego incydentu
A. uległo przynajmniej 5 osób
B. uległy minimum 3 osoby
C. uległy co najmniej 2 osoby
D. uległo maksymalnie 10 osób
BPO.01 Pytanie 973
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W dziedzinie ergonomii kluczowym aspektem jest
A. organizacja pracy
B. technologia
C. człowiek
D. medycyna pracy
BPO.01 Pytanie 974
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dla młodocianych pracowników zabronione jest ręczne podnoszenie i przenoszenie przez jedną osobę na odległość większą niż 25 m przedmiotów o masie przekraczającej w przypadku obciążenia powtarzalnego odpowiednio dla dziewcząt i dla chłopców?
A. 3 i 5 kg
B. 5 i 8 kg
C. 6 i 10 kg
D. 8 i 12 kg
BPO.01 Pytanie 975
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca, który zatrudnia więcej niż 100 pracowników, jest zobowiązany do utworzenia
A. inspektoratu bhp
B. służby bhp
C. komisji bhp
D. społecznej inspekcji pracy
BPO.01 Pytanie 976
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu
Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy według normy PN-EN 12464-1:2012 | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaje czynności/przestrzenie | Ēm [lx] | UGRL | Uo | Ra |
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody | 100 | 28 | 0,40 | 40 |
Roboty montażowe dokładne | 500 | 22 | 0,60 | 80 |
Roboty montażowe precyzyjne | 750 | 19 | 0,70 | 80 |
Jadalnie, świetlice, portiernie | 200 | 22 | 0,40 | 80 |
Pomieszczenia biurowe | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Prace kreślarskie | 750 | 16 | 0,70 | 80 |
A. 19 UGRL
B. 0,70 Uo
C. 750 lx
D. 80 Ra
BPO.01 Pytanie 977
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Granice wymiarowe A oraz B dla otworu o średnicy d = 30 mm i tolerancjach ES = 0,020 oraz EI = 0,010 wynoszą kolejno:
A. A = 30,020 mm, B = 30,010 mm
B. A = 30,020 mm, B = 30,020 mm
C. A = 40,020 mm, B = 40,010 mm
D. A = 40,010 mm, B = 40,020 mm
BPO.01 Pytanie 978
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek zabronić zatrudnienia pracownika, który nie dysponuje
A. dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe
B. badań wstępnych
C. prawem jazdy
D. świadectwem ukończenia szkoły
BPO.01 Pytanie 979
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką minimalną wysokość powinno mieć pomieszczenie do stałej pracy, w którym obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia?
A. 3,0 m
B. 3,3 m
C. 4,5 m
D. 2,5 m
BPO.01 Pytanie 980
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Urządzenia zabezpieczające stosowane w maszynach o dużym ryzyku powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby
A. ponowne założenie, zamknięcie lub uruchomienie urządzenia zabezpieczającego powodowało automatyczne uruchomienie maszyny
B. zdjęcie, otwarcie lub wyłączenie urządzenia zabezpieczającego skutkowało natychmiastowym zatrzymaniem maszyny lub jej niebezpiecznych elementów, bądź też nie było możliwe zdjęcie lub otwarcie osłony w trakcie ruchu osłanianych elementów, a ponowne założenie, zamknięcie lub włączenie urządzenia zabezpieczającego nie aktywowało automatycznie maszyny
C. osłony stosowane na maszynach dawały możliwość bezpośredniego dostępu do strefy zagrożenia
D. elementy w ruchu oraz inne części maszyn, które mogą stanowić zagrożenie w przypadku kontaktu, powinny być osłonięte lub wyposażone w inne skuteczne środki ochrony na wysokości co najmniej 0,5 m od podłogi (podestu) stanowiska pracy
BPO.01 Pytanie 981
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nadzór państwowy nad działaniami mającymi na celu zapewnienie bezpiecznego użytkowania urządzeń technicznych, które mogą stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi oraz mienia i środowiska, sprawuje
A. Główny Instytut Górnictwa
B. Urząd Dozoru Technicznego
C. Państwowa Inspekcja Sanitarna
D. Państwowa Inspekcja Pracy
BPO.01 Pytanie 982
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile dni urlopu do wykorzystania pozostało pracownikowi z 12-letnim stażem pracy, jeżeli wykorzystał 3 dni urlopu na żądanie, a przepracował cały rok?
Kodeks Pracy Art. 154. § 1 1.– wymiar urlopu wynosi: 1) 20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat 2) 26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat. |
A. 22
B. 23
C. 21
D. 17
BPO.01 Pytanie 983
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie jest narzędzie edukacyjne wykorzystywane w trakcie szkoleń okresowych z zakresu bhp?
A. prezentacja multimedialna
B. harmonogram kształcenia
C. zamierzony cel szkolenia
D. spis uczestników
BPO.01 Pytanie 984
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnienie pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia ma miejsce, gdy
A. przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia lub natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia
B. w pomieszczeniu temperatura jest niższa od tej, która jest przewidziana dla danego rodzaju pracy
C. pracownik nie otrzymał właściwej odzieży roboczej oraz sprzętu ochrony osobistej
D. praca jest realizowana w zakładzie pracy chronionej
BPO.01 Pytanie 985
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Uczestnicy szkoleń z zakresu bhp osiągają najlepsze wyniki, gdy
A. nie mają możliwości wpływania na przebieg szkolenia
B. nie wykazują zainteresowania tematem zajęć
C. biernie uczestniczą w zajęciach teoretycznych
D. rozwiązują realne problemy
BPO.01 Pytanie 986
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką nazwę nosi instytucja rządowa odpowiedzialna za kontrolę prawidłowego użytkowania urządzeń technicznych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego oraz dla mienia i otoczenia, mająca na celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa?
A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. Urząd Dozoru Technicznego
C. Państwowy Instytut Badawczy
D. Centralny Instytut Ochrony Pracy
BPO.01 Pytanie 987
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Za wypadek przy pracy uznaje się
A. długotrwałe zdarzenie, związane z pracą, które doprowadziło do uszczerbku na zdrowiu
B. niespodziewane wydarzenie, spowodowane przyczyną wewnętrzną, powodujące utratę zdolności do pracy
C. niespodziewane zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, prowadzące do urazu lub śmierci, które miało miejsce w związku z pracą
D. niespodziewane zdarzenie, wynikające z przyczyny wewnętrznej, związane z pracą, prowadzące do urazu
BPO.01 Pytanie 988
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku
A. jakiemu uległ w szatni po zakończeniu pracy
B. uznanym za wypadek przy pracy
C. jakiemu uległ w szatni przed rozpoczęciem pracy
D. uznanym za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
BPO.01 Pytanie 989
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku zakończenia lub wygaśnięcia umowy o pracę, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi świadectwa pracy?
A. bezzwłocznie
B. w ciągu 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
C. w ciągu 14 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
D. w ciągu 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
BPO.01 Pytanie 990
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do metod technicznych redukcji zagrożeń wynikających z drgań mechanicznych należy
A. automatyzacja procesów technologicznych
B. przekazywanie do pracy na innych miejscach
C. wprowadzanie przerw i odpoczynku
D. skracanie czasu ekspozycji na drgania
BPO.01 Pytanie 991
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Długotrwałe napięcie mięśniowe wynikające z utrzymywania przez dłuższy czas ciała lub obiektów w wymuszonej pozycji określa się jako
A. wydatkiem energetycznym
B. obciążeniem dynamicznym
C. napięciem emocjonalnym
D. obciążeniem statycznym
BPO.01 Pytanie 992
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do uciążliwych czynników podczas pracy z komputerem zalicza się przede wszystkim
A. promieniowanie jonizujące
B. stres
C. wymuszona pozycja ciała
D. mikroklimat
BPO.01 Pytanie 993
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Po zakończeniu pracy pracownik powinien
A. wyłączyć obsługiwaną maszynę, starannie uporządkować miejsce pracy, poukładać narzędzia i przyrządy w wyznaczonym miejscu
B. zapoznać się z instrukcją bezpiecznej obsługi maszyny, założyć przydzieloną odzież i obuwie robocze oraz użyć środków ochrony osobistej
C. skontrolować, czy wyposażenie techniczne stanowiska pracy nie wzbudza zastrzeżeń, a w przypadku wykrycia usterek poinformować przełożonego i wstrzymać się od pracy
D. utrzymywać porządek i ład w miejscu pracy, szczególnie dbać o stan używanych narzędzi, przestrzegać obowiązujących zasad bhp oraz instrukcji technologicznych, jak również poleceń i wskazówek przełożonych
BPO.01 Pytanie 994
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak długo należy archiwizować dokumentację powypadkową?
A. przez 10 lat
B. przez 5 lat
C. do momentu, gdy pracownik przejdzie na emeryturę
D. przez czas określony w regulaminie pracy
BPO.01 Pytanie 995
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wytycznych dotyczących wykonywania badań okresowych, opracowanych przez COBR Elektromontaż określ minimalną częstotliwość z jaką należy dokonywać pomiaru rezystancji izolacji w pomieszczeniu lakierni karoserii samochodowych wykorzystujących lakiery wodorozpuszczalne.
lp. | rodzaj pomieszczenia | okres czasu między pomiarami rezystancji izolacji | okres czasu między pomiarami skuteczności ochrony |
---|---|---|---|
1 | bardzo wilgotne o wilgotności ok. 100 %; przeciętowo wilgotne o wilgotności 75% do 100 % | nie rzadziej niż co 5 lat | nie rzadziej niż co 1 rok |
2 | zagrożone wybuchem | nie rzadziej niż co 1 rok | nie rzadziej niż co 1 rok |
3 | otwarta przestrzeń | nie rzadziej niż co 5 lat | nie rzadziej niż co 1 rok |
A. Co 5 lat.
B. Co 2 lata.
C. Co 3 lata.
D. Co 1 rok.
BPO.01 Pytanie 996
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do rodzajów zajęć, które narażają pracowników na działanie czynników biologicznych, należą
A. zajęcia spawalnicze
B. zajęcia w rolnictwie
C. zajęcia w hucie szkła
D. wyłącznie zajęcia przy oczyszczaniu ścieków
BPO.01 Pytanie 997
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaka powinna być powierzchnia strefy pożarowej w budynku, niechronionej stałym urządzeniem gaśniczym, zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, przypadająca na jedną jednostkę masy środka gaśniczego?
Wyciąg z rozporządzenia MSWiA z dnia 7 czerwca 200 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. |
3. Jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 3 dm3) zawartego w gaśnicach przypada, z wyjątkiem przypadków określonych w przepisach szczególnych: 1) na każde 100 m2 powierzchni strefy pożarowej w budynku, niechronionej stałym urządzeniem gaśniczym: a) zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, ZL II, ZL III lub ZL V, · b) produkcyjnej i magazynowej o gęstości obciążenia ogniowego ponad 500 MJ/m2, c) zawierającej pomieszczenie zagrożone wybuchem; 2) na każde 300 m2 powierzchni strefy pożarowej niewymienionej w pkt 1, z wyjątkiem zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV. |
A. 20 m2.
B. 100 m2
C. 10 m2.
D. 300 m2.
BPO.01 Pytanie 998
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak często należy organizować szkolenie okresowe z zakresu bhp dla sekretarki pracującej w miejskim szpitalu?
A. 3 lata
B. 6 lat
C. 5 lat
D. rok
BPO.01 Pytanie 999
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas kontroli miejsc pracy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy zauważył, że pracownik obsługuje urządzenie, którego osłona przekładni pasowej została usunięta. W tej sytuacji inspektor ma prawo do
A. ukarania pracownika karą finansową
B. niezwłocznego wstrzymania pracy maszyny
C. ukarania pracownika karą porządkową w postaci upomnienia lub nagany
D. rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
BPO.01 Pytanie 1 000
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Stanowisko pracy osoby pełniącej funkcję sekretarki, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w
A. komputer.
B. klimatyzację.
C. rolety okienne.
D. odpowiednią wysokość biurka i siedziska.