Który rodzaj nawierzchni kolejowej na obiekcie mostowym pokazano na fotografii?

Dopuszczalna prędkość pociągu na torze zwrotnym | Promień łuku rozjazdu | Skos rozjazdu |
---|---|---|
V ≤ 100 km/h | 1 200 m | 1:18,5 |
V ≤ 60 km/h | 500 m | 1:12 |
V ≤ 40 km/h | 300 m lub 190 m | 1:9 |
Tabela 8. Sprawdzenie robót pomiarowych* | ||||
---|---|---|---|---|
Uwaga: Zaleca się objęcie pomiarami sprawdzającymi również innych punktów charakterystycznych (wg umowy) | ||||
Lp. | Wyszczególnienie | Sposób kontroli | Odchyłki dopuszczalne | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Położenie osi podtorza (osłona budowlano-montażowa) | Pomiar na wszystkich załamaniach pionowych i poziomych oraz co 100 m na prostych | w planie ±10 cm w profilu ±1 cm | |
2. | Położenie roboczych punktów wysokościowych | Niwelatorеm na całej długości odcinka co ok. 200 m (sieć kwadratów) i obok każdego obiektu inżynierskiego | ±5 cm | Repery powinny być zabezpieczone przed zniszczeniem w czasie robót i oznaczone trwałą farbą |
3. | Wyznaczenie obiektów (w tym również odwodnień) | Niwelatorеm i taśmą na każdym obiekcie | w planie ±10 cm w profilu ±1 cm | |
4. | Wyznaczenie nasypów i przekopów | Taśmą i szablonem z poziomnicą, co najmniej w 10 miejscach na każdym kilometrze, w miejscach zmian konstrukcyjnych, w miejscach budzących wątpliwości | ±10 cm | Krawędzie podstaw nasypów i przypór oraz zewnętrzne krawędzie przekopów powinny być oznaczone w sposób trwały palikami rozstawionymi max. 50 m |
*Instrukcja kolejowa Id-3 |