Który rodzaj nawierzchni kolejowej na obiekcie mostowym pokazano na fotografii?

Orientacyjne wartości współczynników spulchnienia i zagęszczenia gruntów | ||||
---|---|---|---|---|
Grunt | Wartości współczynników | |||
rodzaj | stan | Zagęszczenia w stanie rodzimym | spulchnienia | zagęszczenia |
piasek | rodzimy | 1,00 | 1,11 | 0,95 |
spulchniony | 0,90 | 1,00 | 0,86 | |
zagęszczony | 1,05 | 1,17 | 1,00 | |
glina | rodzimy | 1,00 | 1,43 | 0,90 |
spulchniony | 0,74 | 1,00 | 0,63 | |
zagęszczony | 1,11 | 1,59 | 1,00 | |
grunt kamienisty | rodzimy | 1,00 | 1,66 | - |
spulchniony | 0,70 | 1,00 | - |
Tabela 8. Sprawdzenie robót pomiarowych* | ||||
---|---|---|---|---|
Uwaga: Zaleca się objęcie pomiarami sprawdzającymi również innych punktów charakterystycznych (wg umowy) | ||||
Lp. | Wyszczególnienie | Sposób kontroli | Odchyłki dopuszczalne | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Położenie osi podtorza (osłona budowlano-montażowa) | Pomiar na wszystkich załamaniach pionowych i poziomych oraz co 100 m na prostych | w planie ±10 cm w profilu ±1 cm | |
2. | Położenie roboczych punktów wysokościowych | Niwelatorеm na całej długości odcinka co ok. 200 m (sieć kwadratów) i obok każdego obiektu inżynierskiego | ±5 cm | Repery powinny być zabezpieczone przed zniszczeniem w czasie robót i oznaczone trwałą farbą |
3. | Wyznaczenie obiektów (w tym również odwodnień) | Niwelatorеm i taśmą na każdym obiekcie | w planie ±10 cm w profilu ±1 cm | |
4. | Wyznaczenie nasypów i przekopów | Taśmą i szablonem z poziomnicą, co najmniej w 10 miejscach na każdym kilometrze, w miejscach zmian konstrukcyjnych, w miejscach budzących wątpliwości | ±10 cm | Krawędzie podstaw nasypów i przypór oraz zewnętrzne krawędzie przekopów powinny być oznaczone w sposób trwały palikami rozstawionymi max. 50 m |
*Instrukcja kolejowa Id-3 |