Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

Odpowiedzi