Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …
A. wyłącznie kontroli ręcznej
B. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu bramki magnetycznej
C. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu odcisków palców
D. kontroli przy użyciu bramki magnetycznej lub kontroli odcisków palców
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …
Na stanowisku odprawy w terminalu lotniczym realizowana jest
A. odprawa biletowo-bagażowa
B. odprawa paszportowa
C. odprawa celna
D. kontrola bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji
A. utraty karty pokładowej
B. problemów z rezerwacją lotu
C. zgubienia bagażu
D. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …
Za bezpieczeństwo w strefie zastrzeżonej lotniska odpowiedzialne są
A. załogi samolotów
B. straż pożarna
C. służby ochrony lotniska
D. personel sprzątający
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …
CITES (czyli skrót od angielskiej nazwy Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) to część Konwencji Waszyngtońskiej, która dotyczy
A. transportu gatunków roślin i zwierząt, które miałyby być przetrzymywane w ogrodach botanicznych i zoologicznych
B. wymiany dzikich roślin i zwierząt gatunków zagrożonych wyginięciem
C. transportu wszystkich gatunków roślin i zwierząt przeznaczonych do handlu i zabijania
D. handlu wszystkimi rodzajami roślin i zwierząt
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …
Kogo określa skrót IN na karcie pokładowej pasażera?
A. Dziecko
B. Studenta
C. Niemowlę
D. Pasażera w podeszłym wieku
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …
Informatyczny system, który umożliwia zarządzanie danymi związanymi z działaniami lotniczymi oraz funkcjonowaniem lotniska, a także dostarczanie istotnych informacji dla podróżnych, to
A. FIS
B. INSERT
C. COMARCH
D. FALKO
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …
Organem odpowiedzialnym za regulację bezpieczeństwa w ruchu kolejowym jest
A. Komendant Główny Straży Ochrony Kolei
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Główny Inspektor Pracy
D. Minister Infrastruktury i Budownictwa
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to
A. Bilkom
B. Amadeus
C. Flight Tracker
D. iMPK
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót MOP?
A. odbioru podróżnych
B. obsługi parkomatów
C. odbioru paczek
D. obsługi podróżnych
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę łącznie zapłacą za bilet na pociąg osobowy drugiej klasy małżeństwo nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej, ich 3-letnia córka oraz syn, który jest uczniem liceum, mając na uwadze, że normalny bilet kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?
A. 92,22 zł
B. 94,18 zł
C. 98,10 zł
D. 96,14 zł
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …
Niewłaściwym sposobem transportu pasażerów z terminalu do samolotu jest
A. transport autobusem lotniskowym
B. spacer po płycie lotniska
C. wykorzystanie specjalnych rękawów
D. użycie wozów pushback
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …
Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe
A. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
B. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
C. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
D. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …
Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży międzynarodowej drogą powietrzną?
A. Świadectwo urodzenia
B. Dowód osobisty
C. Karta debetowa
D. Paszport
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli
A. biletowo-bagażowej
B. celnej
C. granicznej
D. bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?
A. przysługuje rekompensata za czas oczekiwania na kolejne połączenie
B. przysługuje zwrot kosztów za cały przerwany przejazd
C. nie przysługuje żadna rekompensata
D. przysługuje kwota na pokrycie wydatków powrotu do miejsca wyruszenia
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?
A. European Union Institute for Security Studies
B. European Maritime Safety Agency
C. European Environment Agency
D. European Network and Information Security Agency
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …
Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE
A. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
B. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
C. w przypadku odwołania lotu
D. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …
Port morski oferuje bilety na prom w cenie 75,00 zł za sztukę. Gdy kupuje się więcej niż 10 biletów, można otrzymać 5% zniżki od całkowitej wartości zakupu. Jaką kwotę uiści organizator wycieczki nabywając 20 biletów?
A. 1 575,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 787,50 zł
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …
Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?
A. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
B. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
C. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
D. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport dyplomatyczny, przyznawany osobom z stopniem dyplomatycznym, zachowuje ważność maksymalnie przez
A. 1 rok
B. 5 lat
C. 2 lata
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który jest niewidomy lub ma problemy ze wzrokiem i potrzebuje wsparcia w pokonywaniu trasy przez terminal, oznacza się skrótem
A. DEAF
B. WCHS
C. WCHC
D. BLND
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?
A. CRS
B. KSIRTK
C. SZSRK
D. GDS
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją odpowiedzialną za funkcjonowanie oraz rozwój polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą, jest
A. Informacja Turystyczna
B. Touroperator
C. Polska Organizacja Turystyczna
D. Agencja Turystyki Polskiej
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do międzynarodowej konwencji mającej na celu zapobieganie zanieczyszczeniu mórz przez statki?
A. MLC
B. SOLAS
C. MPZZM
D. MARPOL
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?
A. wniosek o zwrot bagażu
B. raport LLR (Lost Luggage Report)
C. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
D. raport PIR (Property Irregularity Report)
SPL.02 Pytanie 27
Obsługa podróżnych w portach …
Ile wynosi opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które ma mniej niż 2 lata i podróżuje z opiekunem na pokładzie samolotu rejsowego linii lotniczych LOT, gdy nie zajmuje oddzielnego miejsca?
A. 20% ceny biletu
B. 10% ceny biletu
C. 100% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 28
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny korzystający z nocnego pociągu może spodziewać się maksymalnego komfortu w przedziale
A. sypialnym deluxe
B. sypialnym
C. z miejscami do leżenia (kuszetce)
D. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …
Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?
A. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
B. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Urzędu Transportu Kolejowego
D. Urzędu Transportu Drogowego
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer nie ma możliwości przewożenia w bagażu rejestrowanym
A. ozdób choinkowych
B. latarek gazowych
C. strun do instrumentów
D. brzytew
SPL.02 Pytanie 31
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki kod wsparcia dla pasażerów z niepełnosprawnością zostanie przypisany osobie z problemami ze słuchem w procedurze lotniskowej zgodnie z zasadami IATA?
A. DEAF
B. BLIND
C. MEDA
D. STCR
SPL.02 Pytanie 32
Obsługa podróżnych w portach …
W jakim programie opisano zasady funkcjonowania służb operacyjnych oraz jednostek działających na terenie lotniska w przypadku wystąpienia aktu bezprawnej ingerencji?
A. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
C. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
D. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 33
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Morskiej?
A. ICAO
B. MEPC
C. IMO
D. MSC
SPL.02 Pytanie 34
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest
A. weksel
B. faktura
C. zamówienie
D. voucher
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …
Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?
A. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
B. wyłącznie osoby będące pasażerami
C. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
D. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
SPL.02 Pytanie 36
Obsługa podróżnych w portach …
Który z podanych przedmiotów w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z części ogólnodostępnej terminala do obszaru zastrzeżonego?
A. Pianka do golenia w butelce o pojemności 125 ml
B. Butelka szklana o pojemności 100 ml wypełniona alkoholem
C. Zestaw płyt CD w opakowaniu.
D. Kamera.
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …
Do terminów dotyczących różnych typów bagażu w transporcie lotniczym nie wlicza się terminu bagażu
A. kabinowego
B. ponadwymiarowego
C. marszrutowego
D. rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?
A. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
D. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer linii lotniczych z ograniczoną mobilnością oraz niewidomy jest w dokumentacji dotyczącej jego obsługi oznaczony kodem niepełnosprawności
A. MAAS
B. BLND
C. DEAF
D. WCHC
SPL.02 Pytanie 40
Obsługa podróżnych w portach …
Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników
A. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
B. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
C. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
D. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa