Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 361
Obsługa podróżnych w portach …
A. datę realizacji lotu
B. miejsce wydania bagażówki
C. wagę bagażu rejestrowanego
D. dane punktu przesiadkowego na trasie przelotu
SPL.02 Pytanie 362
Obsługa podróżnych w portach …
Które z poniższych krajów należy do Układu z Schengen?
A. Chorwacja
B. Islandia
C. Irlandia
D. Rumunia
SPL.02 Pytanie 363
Obsługa podróżnych w portach …
Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do
A. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
B. osoby starszej
C. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
D. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
SPL.02 Pytanie 364
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to
A. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
B. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
C. członkowie Rady Ministrów
D. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
SPL.02 Pytanie 365
Obsługa podróżnych w portach …
W materiałach informacyjnych sporządzonych w języku angielskim, w jaki sposób nazywa się strefę odlotów?
A. Duty free
B. Non Schengen
C. Arrivals hall
D. Departures hall
SPL.02 Pytanie 366
Obsługa podróżnych w portach …
Na stanowisku odprawy w porcie lotniczym, pasażer nie ma możliwości
A. nadać bagażu rejestrowanego
B. przeprowadzić odprawy biletowej
C. zrealizować czeku podróżnego
D. uzyskać karty pokładowej
SPL.02 Pytanie 367
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, ważność paszportu wydawanego dla osoby w wieku od 13 do 18 lat wynosi
A. 1 rok
B. 10 lat
C. 2 lata
D. 5 lat
SPL.02 Pytanie 368
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?
A. raport PIR (Property Irregularity Report)
B. raport LLR (Lost Luggage Report)
C. wniosek o zwrot bagażu
D. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
SPL.02 Pytanie 369
Obsługa podróżnych w portach …
Który z wymienionych artykułów może być transportowany w bagażu ręcznym pasażera?
A. Dezodorant w sprayu w opakowaniu o pojemności 100 ml
B. Pasta do zębów w tubie o pojemności 125 ml
C. Mineralna woda w butelce o pojemności 150 ml
D. Jogurt w kubku o pojemności 200 ml
SPL.02 Pytanie 370
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach
A. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
B. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
C. Krajowego Programu Kontroli Jakości
D. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
SPL.02 Pytanie 371
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?
A. ECAC
B. ICAO
C. EASA
D. IACA
SPL.02 Pytanie 372
Obsługa podróżnych w portach …
Limit wielkości oraz wagi bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym
A. są uregulowane w przepisach prawa Unii Europejskiej
B. nie są określone
C. są ustalone w przepisach prawa krajowego
D. są określone w regulaminie przewoźnika realizującego transport
SPL.02 Pytanie 373
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport tymczasowy ma ważność określoną w dokumencie, jednak nie może być dłuższy niż
A. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. 12 miesięcy od daty wydania
C. 3 lata od daty wystawienia
D. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
SPL.02 Pytanie 374
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:
A. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
B. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
C. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
D. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
SPL.02 Pytanie 375
Obsługa podróżnych w portach …
Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż
A. rejestrowany
B. podręczny
C. kabinowy
D. nierejestrowany
SPL.02 Pytanie 376
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie przedmioty można zabrać w bagażu kabinowym do samolotu?
A. aparat fotograficzny i plastikowy statyw
B. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml
C. fajerwerki
D. wiertarkę oraz wiertła
SPL.02 Pytanie 377
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 45% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 25% ceny biletu
D. 35% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 378
Obsługa podróżnych w portach …
Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o
A. ilości bagażu rejestrowanego oddanego przez pasażera
B. mieście docelowym podróży
C. imieniu pasażera
D. rodzaju samolotu realizującego lot
SPL.02 Pytanie 379
Obsługa podróżnych w portach …
Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie
A. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
SPL.02 Pytanie 380
Obsługa podróżnych w portach …
Termin customs control odnosi się do kontroli
A. zwyczajowej osób podróżujących
B. paszportowej
C. celnej
D. dostępu do strefy zastrzeżonej w terminalu
SPL.02 Pytanie 381
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest
A. Informacja Turystyczna
B. Regionalna Organizacja Turystyczna
C. touroperator
D. Biuro Organizacji Podróży
SPL.02 Pytanie 382
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki jest angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego?
A. ICAO
B. EASA
C. AACI
D. IATA
SPL.02 Pytanie 383
Obsługa podróżnych w portach …
Ile łącznie zapłacą za bilety kolejowe matka z dziećmi w wieku 3 lata i 12 lat, podróżujący z Krakowa -Lotnisko do Warszawy Centralnej, jeśli bilet dla osoby dorosłej kosztuje 57,00 zł?
Uprawnieni do ulgi | Wymiar ulgi |
---|---|
dzieci w wieku do 4 lat; | 100% |
dzieci w wieku powyżej 4 lat do rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego; | 37% |
dzieci i młodzież w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia; | 37% |
studenci do ukończenia 26 roku życia; osobom, które ukończyły studia pierwszego stopnia przysługuje to prawo do dnia 31 października roku, w którym ukończyły te studia. | 51% |
A. 94,54 zł
B. 91,51 zł
C. 92,54 zł
D. 92,91 zł
SPL.02 Pytanie 384
Obsługa podróżnych w portach …
Na lotniskach przypisane są oznaczenia przez międzynarodowe organizacje zajmujące się lotnictwem. Kody według IATA mają postać
A. pięcioliterowe
B. czteroliterowe
C. trzyliterowe
D. dwuliterowe
SPL.02 Pytanie 385
Obsługa podróżnych w portach …
Pierwszym krokiem w przypadku skargi na nieprawidłowości w przewozach kolejowych powinno być złożenie jej do
A. przewodniczącego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. przewoźnika obsługującego daną linię kolejową
C. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
D. pracownika Służby Ochrony Kolei
SPL.02 Pytanie 386
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli
A. celnej
B. bezpieczeństwa
C. granicznej
D. biletowo-bagażowej
SPL.02 Pytanie 387
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to
A. Amadeus
B. Flight Tracker
C. Bilkom
D. iMPK
SPL.02 Pytanie 388
Obsługa podróżnych w portach …
W polu carrier na karcie pokładowej powinno się wpisać
A. liczbę bagaży rejestrowanych
B. miejsce wydania karty pokładowej
C. miejsce przylotu
D. kod przewoźnika lotniczego
SPL.02 Pytanie 389
Obsługa podróżnych w portach …
Które linie lotnicze nie należą do Star Alliance?
A. UNITED AIRLINES
B. LOT
C. FINNAIR
D. LUFTHANSA
SPL.02 Pytanie 390
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca musi przebyć trasę z lotniska Luton do lotniska Stansted. Na mapie o skali 1:250 000 odległość ta wynosi 10 cm. Jaką odległość w kilometrach musi pokonać ta osoba?
A. 2,5 km
B. 25,0 km
C. 4,0 km
D. 0,4 km
SPL.02 Pytanie 391
Obsługa podróżnych w portach …
Młodzież oraz dzieci posiadające niepełnosprawność do 24 roku życia, korzystające z kolei, mają prawo do zniżki, wyłącznie na trasach z domu do szkoły i z powrotem, która wynosi
A. 78%
B. 51%
C. 49%
D. 95%
SPL.02 Pytanie 392
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega
A. pracowników portu lotniczego
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
C. Zarządzającego Portem Lotniczym
D. personelu pokładowego samolotu
SPL.02 Pytanie 393
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który potrzebuje wsparcia w transportowaniu wózka przez lotnisko do stopni samolotu oraz któremu należy pomóc podczas wchodzenia i schodzenia ze schodów samolotu, określamy według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) kodem
A. BLND
B. MAAS
C. STCR
D. WCHS
SPL.02 Pytanie 394
Obsługa podróżnych w portach …
W obszarze zabezpieczonym w terminalu lotniczym nie powinno być
A. miejsce zjazdu pasażerów i osób ich odprowadzających.
B. punkt wymiany walut.
C. strefa oczekiwania.
D. miejsce modlitwy.
SPL.02 Pytanie 395
Obsługa podróżnych w portach …
Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?
A. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
B. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
C. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
D. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
SPL.02 Pytanie 396
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest
A. voucher
B. faktura
C. weksel
D. zamówienie
SPL.02 Pytanie 397
Obsługa podróżnych w portach …
Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje
A. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
B. CLC (Civil Liability Convention)
C. IMO (International Maritime Organization)
D. MSC (Marine Stewardship Council)
SPL.02 Pytanie 398
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę łącznie zapłacą za bilet na pociąg osobowy drugiej klasy małżeństwo nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej, ich 3-letnia córka oraz syn, który jest uczniem liceum, mając na uwadze, że normalny bilet kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?
A. 96,14 zł
B. 98,10 zł
C. 94,18 zł
D. 92,22 zł
SPL.02 Pytanie 399
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?
A. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
B. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
C. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
D. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
SPL.02 Pytanie 400
Obsługa podróżnych w portach …
W języku angielskim pojęcie odnoszące się do schowka na bagaż kabinowy w samolocie to
A. overhead luggage compartment
B. luggage van
C. covered luggage boot
D. luggage lift