Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 401
Obsługa podróżnych w portach …
A. Austrian Airlines
B. Wizz Air
C. EasyJet
D. Ryanair
SPL.02 Pytanie 402
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki kod wsparcia dla pasażerów z niepełnosprawnością zostanie przypisany osobie z problemami ze słuchem w procedurze lotniskowej zgodnie z zasadami IATA?
A. DEAF
B. BLIND
C. STCR
D. MEDA
SPL.02 Pytanie 403
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót TLK w kontekście pociągów PKP Intercity?
A. Niskokosztowe Linie Kolejowe
B. Toruńskie Linie Kolejowe
C. Twoje Linie Kolejowe
D. Tradycja Lojalność Komfort
SPL.02 Pytanie 404
Obsługa podróżnych w portach …
Informatyczny system, który umożliwia zarządzanie danymi związanymi z działaniami lotniczymi oraz funkcjonowaniem lotniska, a także dostarczanie istotnych informacji dla podróżnych, to
A. COMARCH
B. FIS
C. FALKO
D. INSERT
SPL.02 Pytanie 405
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba z niepełnosprawnością nie powinna zajmować miejsca w samolocie?
A. obok okna
B. z dala od strefy obsługi pokładowej
C. na końcu samolotu
D. w okolicy drzwi ewakuacyjnych
SPL.02 Pytanie 406
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką informację trzeba wpisać w polu "VIA" na etykiecie bagażu rejestrowanego?
A. Przewoźnika realizującego lot
B. Miejsce portu przesiadkowego
C. Wagę rejestrowanego bagażu
D. Właściciela rejestrowanego bagażu
SPL.02 Pytanie 407
Obsługa podróżnych w portach …
Jakich informacji nie umieszcza się w paszporcie tymczasowym dla osoby pełnoletniej?
A. Serii i numeru paszportu
B. Daty i miejsca narodzin
C. Informacji o płci oraz wizerunku twarzy
D. Serii i numeru dowodu osobistego
SPL.02 Pytanie 408
Obsługa podróżnych w portach …
Na końcową cenę transportu lotniczego nie wpływają
A. opłaty parkingowe
B. opłaty lotniskowe
C. taryfy przewozowe
D. podatki
SPL.02 Pytanie 409
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to
A. karta pokładowa
B. polisa
C. wiza
D. voucher lotniczy
SPL.02 Pytanie 410
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót CUSS?
A. wyznaczone miejsce pożegnania dla pasażerów
B. nadzór celny
C. opis statku powietrznego
D. punkt samoobsługowej odprawy
SPL.02 Pytanie 411
Obsługa podróżnych w portach …
Zgłoszeniu na piśmie podlega przywóz wartości dewizowych z zagranicy oraz krajowych środków płatniczych, gdy ich łączna wartość przekracza równowartość
A. 10000 euro
B. 100 000 euro
C. 50000 euro
D. 5000 euro
SPL.02 Pytanie 412
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie baggage reclaim?
A. sortownię bagażu
B. odbiór bagażu rejestrowanego
C. reklamację uszkodzonego bagażu
D. poczekalnię
SPL.02 Pytanie 413
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin frequent-flyer programme?
A. program kursów dla pilotów
B. program przeciwdziałający zakrzepom u pasażerów często podróżujących
C. program lojalnościowy linii lotniczej
D. program filmów pokazywanych na pokładzie samolotu
SPL.02 Pytanie 414
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?
A. SDIP
B. ITS
C. FIS
D. AFIS
SPL.02 Pytanie 415
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje aktualnym biletem na przejazd pociągiem Regio. Pociąg, którym podróżuje pasażer, dotarł do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 80 minut. Z powodu tego opóźnienia, pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 35% wartości biletu
B. 80% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 416
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot nothing to declare?
A. zniżka dla dzieci
B. nic do oclenia
C. odbiór bagażu
D. nadbagaż
SPL.02 Pytanie 417
Obsługa podróżnych w portach …
Aby uzyskać zdanie podróżnych na temat usług transportowych, przeprowadza się
A. badania marketingowe
B. analizy SWOT
C. badania opiniotwórcze
D. analizy prognostyczne
SPL.02 Pytanie 418
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania
A. 5,0 km
B. 50 km
C. 1,0 km
D. 0,5 km
SPL.02 Pytanie 419
Obsługa podróżnych w portach …
W strefie chronionej lotniska nie można
A. być w towarzystwie osób odprowadzających
B. zjeść posiłku
C. zakupić sprzętu elektronicznego
D. nabyć odzieży
SPL.02 Pytanie 420
Obsługa podróżnych w portach …
Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?
A. 1 475,50 zł
B. 1 437,50 zł
C. 1 322,50 zł
D. 1 552,50 zł
SPL.02 Pytanie 421
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie znaczenie mają terminy: bureau de change, currency exchange?
A. odprawa biletowa
B. kantor wymiany walut
C. kasa biletowa
D. biuro wsparcia klienta
SPL.02 Pytanie 422
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą
A. Y
B. B
C. M
D. F
SPL.02 Pytanie 423
Obsługa podróżnych w portach …
Regulacje dotyczące obowiązków przewoźników lotniczych w sytuacji opóźnienia, utraty lub uszkodzenia bagażu określa
A. Konwencja Brukselska
B. Konwencja Montrealska
C. Konwencja Rzymska
D. Konwencja Tokijska
SPL.02 Pytanie 424
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?
A. European Maritime Safety Agency
B. European Network and Information Security Agency
C. European Union Institute for Security Studies
D. European Environment Agency
SPL.02 Pytanie 425
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport przyznany osobie, która nie osiągnęła 13 roku życia, obowiązuje od momentu jego wydania przez
A. 3 lata
B. 1 rok
C. 5 lat
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 426
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości
A. 95% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 75% wartości biletu
D. 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 427
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym
A. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
B. napój w puszce o objętości 200 ml
C. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
D. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
SPL.02 Pytanie 428
Obsługa podróżnych w portach …
Zgłoszenie na piśmie do organów celnych obejmuje przywóz z zagranicy wartości dewizowych oraz krajowych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przekracza równowartość
A. 10 000 euro
B. 1 000 euro
C. 5 000 euro
D. 3 000 euro
SPL.02 Pytanie 429
Obsługa podróżnych w portach …
Kto odpowiada za kontrolę bagażu oraz zwierząt przewożonych w pociągu?
A. przewoźnika
B. konduktora
C. kierownika pociągu
D. podróżnego
SPL.02 Pytanie 430
Obsługa podróżnych w portach …
Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to
A. baggage reclaim area
B. executive lounge
C. departure lounge
D. airport business area
SPL.02 Pytanie 431
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo zachowuje ważność paszport tymczasowy dla dziecka, które ma 9 miesięcy?
A. 2 lata
B. 1 rok
C. 10 lat
D. 5 lat
SPL.02 Pytanie 432
Obsługa podróżnych w portach …
Checked baggage w kontekście transportu lotniczego odnosi się do
A. bagażu podręcznego
B. bagażu, który przeszedł kontrolę celną
C. bagażu, który przeszedł kontrolę bezpieczeństwa
D. bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 433
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie Left luggage office?
A. biuro zagubionego bagażu
B. przechowalnię bagażu
C. biuro zgubionych przedmiotów
D. magazyn bagażu niebezpiecznego
SPL.02 Pytanie 434
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką rzeczywistą odległość w linii prostej z lotniska do hotelu można obliczyć, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?
A. 15,5 km
B. 105 km
C. 1,5 km
D. 10,5 km
SPL.02 Pytanie 435
Obsługa podróżnych w portach …
Na karcie pokładowej w sekcji oznaczonej PCS należy wpisać
A. liczbę sztuk bagażu podręcznego
B. wagę bagażu nadawanego
C. wagę bagażu podręcznego
D. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 436
Obsługa podróżnych w portach …
Które ze stwierdzeń dotyczących odprawy celnej jest prawdziwe?
A. Odprawa celna odbywa się tylko w przypadku lotów krajowych
B. Odprawa celna dotyczy tylko przewozu bagażu podręcznego
C. Odprawa celna nie jest wymagana dla obywateli krajów UE
D. Odprawa celna jest wymagana przy wjeździe do innego kraju
SPL.02 Pytanie 437
Obsługa podróżnych w portach …
Do materiałów informacyjnych dotyczących usług turystycznych nie wlicza się
A. przewodnik.
B. ulotka produktowa.
C. booking.
D. katalog touroperatora.
SPL.02 Pytanie 438
Obsługa podróżnych w portach …
Aby poznać zdanie pasażerów na temat standardu usług w terminalu, stosuje się
A. analizy SWOT
B. badania kart pokładowych
C. badania ankietowe
D. analizy popytu
SPL.02 Pytanie 439
Obsługa podróżnych w portach …
Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży samolotem na trasach międzynarodowych?
A. Licencja pilota
B. Paszport
C. Karta członkowska linii lotniczej
D. Dowód osobisty (w przypadku podróży do krajów UE i kilku innych)
SPL.02 Pytanie 440
Obsługa podróżnych w portach …
Co można wnieść do samolotu w bagażu kabinowym?
A. dezodorant o pojemności 250 ml i pasta do zębów w pojemniku 150 ml
B. czajnik bezprzewodowy
C. korkociąg
D. wędki oraz kije golfowe