Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 441
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są przeszkody dla podróżnych z niepełnosprawnościami?

A. łazienki przystosowane dla osób z ograniczeniami ruchowymi
B. usługi dotyczące obsługi pasażerów znajdujące się na drugim piętrze obiektu
C. wózek dla niepełnosprawnych
D. platforma dźwigowa
SPL.02 Pytanie 442
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie

A. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
SPL.02 Pytanie 443
Obsługa podróżnych w portach …

Długość trasy na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jaka jest jej rzeczywista długość w terenie?

A. 14 km
B. 70 km
C. 3,5 km
D. 7 km
SPL.02 Pytanie 444
Obsługa podróżnych w portach …

Jak na bilecie pokładowym zaznaczone jest miejsce przeznaczone na wpisanie liczby sztuk bagażu rejestrowanego?

A. SEAT
B. WT
C. CARRIER
D. PCS
SPL.02 Pytanie 445
Obsługa podróżnych w portach …

Na ile dni przed planowanym rozpoczęciem podróży należy poinformować przewoźnika morskiego o rezygnacji z umowy przewozu, aby móc ubiegać się o zwrot opłaty za przewóz?

A. 1
B. 3
C. 5
D. 7
SPL.02 Pytanie 446
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas morskiego rejsu, którego przewidywany czas trwania wynosi 6 godzin, a przybycie do celu miało miejsce 2,5 godziny po ustalonym czasie, pasażer ma prawo żądać od przewoźnika zwrotu

A. 10% ceny biletu
B. 25% ceny biletu
C. 100% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 447
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do

A. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
B. przewoźnika, z którego usług korzystał
C. rzecznika praw obywatelskich
D. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
SPL.02 Pytanie 448
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku odwołania lotu z powodu usterki samolotu, wydatki na posiłki, napoje oraz przeprowadzenie rozmowy telefonicznej w czasie oczekiwania pasażera na nowy lot pokrywa

A. lotnisko.
B. organizator turystyki.
C. przewoźnik lotniczy.
D. pasażer.
SPL.02 Pytanie 449
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakich celów wykorzystuje się dokument PIR (Property Irregularity Report)?

A. Wezwania wsparcia dla osoby z niepełnosprawnością
B. Przygotowania protokołu dotyczącego szkody w bagażu
C. Rejestrowania incydentu na lotnisku
D. Zatwierdzania rezerwacji na lot
SPL.02 Pytanie 450
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer przybył pociągiem o godzinie 10:00. Dystans z Dworca Głównego PKP do hotelu wynosi 1 km.
O której godzinie dotrze pieszo do hotelu, jeśli porusza się z prędkością 4 km/h?

A. O 10:35
B. O 11:00
C. O 10:15
D. O 10:25
SPL.02 Pytanie 451
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
B. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
C. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
D. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
SPL.02 Pytanie 452
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w kabinie samolotu jest

A. dozwolony bez dodatkowych kosztów
B. zakazany
C. dozwolony za opłatą w zależności od masy psa
D. dozwolony pod warunkiem umieszczenia w klatce
SPL.02 Pytanie 453
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim kodem (zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników IATA) określa się pasażera całkowicie unieruchomionego, który porusza się wyłącznie na wózku inwalidzkim oraz potrzebuje nieprzerwanej asysty od momentu przybycia do lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie?

A. BLIND
B. STCR
C. WCHC
D. MEDA
SPL.02 Pytanie 454
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie technologie wykorzystują urządzenia do inspekcji bagażu kabinowego na lotniskach?

A. rezonans magnetyczny
B. promieniowanie laserowe
C. promieniowanie jonizujące
D. promieniowanie rentgenowskie
SPL.02 Pytanie 455
Obsługa podróżnych w portach …

Zgłoszeniu na piśmie podlega przywóz wartości dewizowych z zagranicy oraz krajowych środków płatniczych, gdy ich łączna wartość przekracza równowartość

A. 10000 euro
B. 100 000 euro
C. 50000 euro
D. 5000 euro
SPL.02 Pytanie 456
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma fraza You have to pay excess baggage podczas check-inu bagażu?

A. Powinien/na Pan/Pani zapłacić cło za bagaż
B. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za bagaż podręczny
C. Musi Pan/Pani zapłacić za nadbagaż
D. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za ubezpieczenie bagażu
SPL.02 Pytanie 457
Obsługa podróżnych w portach …

Funkcja check-in w terminalu lotniczym jest przeznaczona do

A. realizacji czeku podróżnego
B. realizacji vouchera lotniczego
C. odprawy celnej
D. odprawy biletowo-bagażowej
SPL.02 Pytanie 458
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien

A. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
B. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
C. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
D. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
SPL.02 Pytanie 459
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie dokumenty powinien mieć pasażer podróżujący promem do Szwecji z wprowadzeniem swojego samochodu na pokład?

A. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, dowód rejestracyjny pojazdu
B. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, zaświadczenie o homologacji pojazdu
C. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, europejskie ubezpieczenie zdrowotne
D. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, świadectwo szczepień, zaświadczenie służb weterynaryjnych
SPL.02 Pytanie 460
Obsługa podróżnych w portach …

Termin określający obsługę naziemną pasażerów, bagaży, załóg oraz samolotów w porcie lotniczym to

A. moving
B. handling
C. faktoring
D. grounding
SPL.02 Pytanie 461
Obsługa podróżnych w portach …

Przepisy regulujące odpłatny transport osób w krajowym systemie kolei w Polsce to

A. prawo przewozowe
B. organizacje UIR
C. organizacje polskich przewoźników kolejowych
D. konwencja COTIF
SPL.02 Pytanie 462
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym

A. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
SPL.02 Pytanie 463
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej w sekcji oznaczonej PCS należy wpisać

A. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego
B. wagę bagażu nadawanego
C. wagę bagażu podręcznego
D. liczbę sztuk bagażu podręcznego
SPL.02 Pytanie 464
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport dla dziecka poniżej 5. roku życia jest ważny

A. przez 1 rok
B. przez 5 lat
C. przez 3 lata
D. przez 10 lat
SPL.02 Pytanie 465
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką kwotę odszkodowania ma prawo zażądać pasażer, gdy pociąg przybył do miejsca wskazanego na bilecie z opóźnieniem równym 150 minut?

A. 35% wartości biletu
B. 10% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 466
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet w klasie ekonomicznej z zasadą Sunday rule oznacza, że pasażer

A. musi spędzić przynajmniej jedną niedzielę w miejscu docelowym
B. będzie odlatywał z portu docelowego w niedzielę
C. powinien przeprowadzić odprawę biletowo - bagażową w niedzielę
D. dokonał rezerwacji w niedzielę
SPL.02 Pytanie 467
Obsługa podróżnych w portach …

Międzynarodową instytucją lub organizacją zajmującą się lotnictwem cywilnym nie jest

A. ICAO
B. EASA
C. OECD
D. IATA
SPL.02 Pytanie 468
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest

A. Informacja Turystyczna
B. touroperator
C. Biuro Organizacji Podróży
D. Regionalna Organizacja Turystyczna
SPL.02 Pytanie 469
Obsługa podróżnych w portach …

Skaner rentgenowski przeznaczony do bagażu pozwala na

A. prześwietlenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
B. sortowanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
C. nadanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
D. ważenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
SPL.02 Pytanie 470
Obsługa podróżnych w portach …

Co można wnieść do samolotu w bagażu kabinowym?

A. czajnik bezprzewodowy
B. korkociąg
C. wędki oraz kije golfowe
D. dezodorant o pojemności 250 ml i pasta do zębów w pojemniku 150 ml
SPL.02 Pytanie 471
Obsługa podróżnych w portach …

Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?

A. Open jaw
B. Overbooking
C. Deadline
D. Boarding
SPL.02 Pytanie 472
Obsługa podróżnych w portach …

Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?

A. 10:00
B. 9:45
C. 10:30
D. 9:30
SPL.02 Pytanie 473
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin ferry?

A. prom
B. tramwaj
C. kolej
D. metro
SPL.02 Pytanie 474
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. wyłącznie z karty kierowcy
B. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
C. wyłącznie z tachografu cyfrowego
D. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
SPL.02 Pytanie 475
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania

A. 0,5 km
B. 5,0 km
C. 50 km
D. 1,0 km
SPL.02 Pytanie 476
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?

A. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
B. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
C. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
D. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
SPL.02 Pytanie 477
Obsługa podróżnych w portach …

Termin UM (unaccompanied minor) odnosi się do

A. pasażera, który zakupił dwa miejsca, aby nie mieć "towarzysza" obok siebie
B. pasażera, który z powodu stanu zdrowia musi podróżować w izolacji
C. dziecka podróżującego bez dorosłego opiekuna
D. pasażera, który niegrzecznie zachowuje się w stosunku do sąsiada w trakcie podróży
SPL.02 Pytanie 478
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym można mieć ze sobą

A. wędki
B. łyżwy
C. suszarki do włosów
D. szydełka do rękodzieła
SPL.02 Pytanie 479
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi weterynaryjnej inspekcji granicznej, kontrolą osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce zajmują się

A. Straż Graniczna oraz organy celne
B. Straż Graniczna oraz kontrolerzy biletów
C. Straż Graniczna oraz załogi pojazdów transportowych
D. organy celne oraz kontrolerzy biletów
SPL.02 Pytanie 480
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?

A. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
B. Prom odpływa o godzinie 13:00
C. Podróż kończy się o godzinie 13:00
D. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00