Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 481
Obsługa podróżnych w portach …
A. rasowych
B. służbowych z opiekunem
C. będących przewodnikami
D. będących asystentami osób niepełnosprawnych
SPL.02 Pytanie 482
Obsługa podróżnych w portach …
Narzędziem do zrozumienia oczekiwań pasażerów w zakresie usług transportowych nie jest
A. badanie marketingowe
B. analiza SWOT
C. analiza popytu
D. badanie ankietowe
SPL.02 Pytanie 483
Obsługa podróżnych w portach …
Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa
A. AETR
B. SMGS
C. INTERBUS
D. POL-BUS
SPL.02 Pytanie 484
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
A. EASA
B. IATA
C. ICAO
D. EMSA
SPL.02 Pytanie 485
Obsługa podróżnych w portach …
W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest
A. Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
D. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
SPL.02 Pytanie 486
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie informacje powinien uzyskać pasażer, który pragnie zrealizować odprawę biletową w dniu poprzedzającym termin wylotu, nie udając się na lotnisko?
A. Nie ma takiej opcji odprawy
B. Aby skorzystać z tej formy odprawy, pasażer powinien mieć specjalne zezwolenie lotniska, z którego odlatywał samolot
C. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką możliwość, odprawiający może to zrobić przez internet lub telefon
D. Ta forma odprawy jest dostępna po zakupieniu specjalnego bonu oraz przesłaniu informacji sms do przewoźnika
SPL.02 Pytanie 487
Obsługa podróżnych w portach …
Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży samolotem na trasach międzynarodowych?
A. Licencja pilota
B. Dowód osobisty (w przypadku podróży do krajów UE i kilku innych)
C. Paszport
D. Karta członkowska linii lotniczej
SPL.02 Pytanie 488
Obsługa podróżnych w portach …
Gdzie można znaleźć informacje na temat przedmiotów, które można przewozić w bagażu kabinowym?
A. w karcie pokładowej wydawanej w porcie lotniczym
B. na przywieszce bagażowej dostarczonej przez przewoźnika lotniczego
C. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego
D. na bilecie lotniczym uzyskanym w biurze podróży
SPL.02 Pytanie 489
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót NS - Not seat, używany w kontekście biletów lotniczych, oznacza
A. potwierdzoną rezerwację dla siedzenia
B. brak dostępnego miejsca obok podróżnego
C. niemowlę, któremu nie przysługuje osobne miejsce
D. brak dostępnych miejsc do siedzenia
SPL.02 Pytanie 490
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być
A. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
B. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
C. ważony i oznaczony etykietą
D. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
SPL.02 Pytanie 491
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, ważność paszportu wydawanego dla osoby w wieku od 13 do 18 lat wynosi
A. 10 lat
B. 5 lat
C. 1 rok
D. 2 lata
SPL.02 Pytanie 492
Obsługa podróżnych w portach …
Czas ważności paszportu tymczasowego określony jest w dokumencie, ale nie może przekraczać
A. 36 miesięcy
B. 24 miesiące
C. 12 miesięcy
D. 48 miesięcy
SPL.02 Pytanie 493
Obsługa podróżnych w portach …
Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.
A. 7
B. 3
C. 5
D. 2
SPL.02 Pytanie 494
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim akronimem określa się system — sieć do wymiany planów lotów, danych między przewoźnikami lotniczymi, kluczowych informacji dla zarządzania lotami oraz wiadomości meteorologicznych?
A. AFTN
B. LAN
C. GSM-R
D. GPS
SPL.02 Pytanie 495
Obsługa podróżnych w portach …
Checked baggage w kontekście transportu lotniczego odnosi się do
A. bagażu, który przeszedł kontrolę celną
B. bagażu, który przeszedł kontrolę bezpieczeństwa
C. bagażu podręcznego
D. bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 496
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet
A. OPEN JAW
B. PEX
C. OPEN
D. APEX
SPL.02 Pytanie 497
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu nadawanym nie można przewozić
A. gaśnic
B. dezodorantów
C. szklanek
D. tasaków
SPL.02 Pytanie 498
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie Left luggage office?
A. biuro zagubionego bagażu
B. biuro zgubionych przedmiotów
C. przechowalnię bagażu
D. magazyn bagażu niebezpiecznego
SPL.02 Pytanie 499
Obsługa podróżnych w portach …
Kto nie ma praw dostępu do strefy zapewnionej na lotnisku?
A. osoby odprowadzające podróżnych
B. osoby dysponujące tymczasową kartą identyfikacyjną lotniska
C. osoby mające certyfikat inspektora lotnictwa cywilnego wydany przez Prezesa ULC
D. pasażerowie, którzy posiadają ważne dokumenty podróży, w tym bilety lotnicze
SPL.02 Pytanie 500
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to
A. 3,8 km
B. 1,0 km
C. 1,9 km
D. 38 km
SPL.02 Pytanie 501
Obsługa podróżnych w portach …
Przy przekraczaniu granicy zewnętrznej Unii Europejskiej, pasażerowie muszą poddać się
A. ważeniu bagażu podręcznego
B. testowi na obecność narkotyków
C. kontroli paszportowej
D. przesłuchaniu celników
SPL.02 Pytanie 502
Obsługa podróżnych w portach …
System komputerowy o zasięgu międzynarodowym, przeznaczony do zarządzania oraz realizacji rezerwacji wybranych produktów turystycznych, to
A. GDS — Global Distribution System
B. EDI — Electronic Data Interchange
C. DSS — Decision Support System
D. FIS — Flight Information System
SPL.02 Pytanie 503
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się nieważny bilet w języku angielskim?
A. Season ticket
B. Invalid ticket
C. Monthly ticket
D. Period ticket
SPL.02 Pytanie 504
Obsługa podróżnych w portach …
Numer miejsca przydzielony pasażerowi w trakcie odprawy biletowej umieszcza się na karcie pokładowej w rubryce
A. Gate
B. Flight
C. Time
D. Seat
SPL.02 Pytanie 505
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo jest ważny dowód osobisty wydany osobie, która osiągnęła 17 rok życia?
A. 10 lat
B. 1 rok
C. 5 lat
D. 3 lata
SPL.02 Pytanie 506
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer nie otrzymał reakcji na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo do wniesienia skargi na tego przewoźnika kolejowego do
A. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych
B. Ministra Sportu i Turystyki
C. Ministra Infrastruktury i Rozwoju
D. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 507
Obsługa podróżnych w portach …
Pełnoletni pasażer lecący samolotem z Turcji do Polski ma prawo, zgodnie z regulacjami dotyczącymi importu towarów do Polski z krajów spoza Unii Europejskiej, wprowadzić na terytorium Polski maksymalnie
A. 200 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
B. 40 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
C. 40 sztuk papierosów lub 100 sztuk cygar
D. 200 sztuk papierosów lub 500 gram tytoniu
SPL.02 Pytanie 508
Obsługa podróżnych w portach …
Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?
A. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
B. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
C. niezwłocznie
D. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
SPL.02 Pytanie 509
Obsługa podróżnych w portach …
W języku angielskim pojęcie odnoszące się do schowka na bagaż kabinowy w samolocie to
A. covered luggage boot
B. overhead luggage compartment
C. luggage van
D. luggage lift
SPL.02 Pytanie 510
Obsługa podróżnych w portach …
Za bagaż rejestrowany ponosi odpowiedzialność przewoźnik od chwili jego nadania do momentu, gdy pasażer go odbierze na lotnisku docelowym?
A. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż jest odbierany
B. przewoźnik lotniczy
C. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż został nadany
D. agent obsługi lotniska
SPL.02 Pytanie 511
Obsługa podróżnych w portach …
Które linie lotnicze nie należą do Star Alliance?
A. FINNAIR
B. LUFTHANSA
C. LOT
D. UNITED AIRLINES
SPL.02 Pytanie 512
Obsługa podróżnych w portach …
Które z krajów należy do Układu Schengen?
A. Irlandia
B. Bułgaria
C. Litwa
D. Cypr
SPL.02 Pytanie 513
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot nothing to declare?
A. zniżka dla dzieci
B. nadbagaż
C. nic do oclenia
D. odbiór bagażu
SPL.02 Pytanie 514
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są maksymalne wymiary i waga bagażu kabinowego w lotnictwie?
A. są zawarte w regulaminie przewoźnika realizującego przewóz
B. nie są uregulowane
C. są określone w aktach prawnych Unii Europejskiej
D. są uregulowane w przepisach prawa krajowego
SPL.02 Pytanie 515
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest
A. zespół ratunkowy
B. operator lotniczy
C. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko
D. zarządzający lotniskiem
SPL.02 Pytanie 516
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii
B. Minister Infrastruktury
C. Prezes Zarządu PKP Intercity
D. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 517
Obsługa podróżnych w portach …
Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?
A. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
B. Do przewoźnika kolejowego
C. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
D. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.02 Pytanie 518
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu kabinowym, poza wymogami wagowymi i wymiarowymi, można bezpłatnie przewozić
A. aparaty fotograficzne.
B. deski snowboardowe.
C. rowery.
D. narty.
SPL.02 Pytanie 519
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilnym systemem rezerwacji używanym w kolejnictwie jest system
A. Galileo
B. Amadeus
C. Sart
D. Bilkom
SPL.02 Pytanie 520
Obsługa podróżnych w portach …
Biuro turystyczne zarezerwowało 5 miejsc w samolocie dla osób potrzebujących wsparcia asysty na lotnisku. Lot ma wystartować o godzinie 11:45, a wszyscy pasażerowie wymagający pomocy przybędą na lotnisko o godzinie 10:00. Czas obsługi asysty dla jednej osoby wynosi średnio 15 minut. Jaką minimalną liczbę pracowników asysty powinien zapewnić port lotniczy, aby wszystkie osoby potrzebujące wsparcia znalazły się w samolocie 30 minut przed planowanym wylotem?
A. 2
B. 3
C. 1
D. 4