Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 521
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w samolocie bez użycia klatki

A. jest możliwy bez dodatkowej opłaty
B. jest dozwolony wyłącznie na kolanach pasażera
C. jest możliwy za dodatkową opłatą
D. nie jest możliwy
SPL.02 Pytanie 522
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z niepełnosprawnością powinien zgłosić przewoźnikowi lotniczemu konieczność transportu wózka inwalidzkiego najpóźniej na

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1107/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności
ruchowej podróżujących drogą lotniczą
[...] Pasażer ma prawo do transportu sprzętu medycznego oraz nie więcej niż dwóch urządzeń do poruszania się na jedną osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym elektrycznych wózków inwalidzkich, pod warunkiem powiadomienia z czterdziestooośmiogodzinnym wyprzedzeniem oraz z zastrzeżeniem możliwych ograniczeń miejsca na pokładzie samolotu.

A. 2 doby przed odlotem.
B. 24 godziny przed odlotem.
C. 4 doby przed odlotem.
D. 12 godzin przed odlotem.
SPL.02 Pytanie 523
Obsługa podróżnych w portach …

Który z wymienionych artykułów może być transportowany w bagażu ręcznym pasażera?

A. Pasta do zębów w tubie o pojemności 125 ml
B. Jogurt w kubku o pojemności 200 ml
C. Mineralna woda w butelce o pojemności 150 ml
D. Dezodorant w sprayu w opakowaniu o pojemności 100 ml
SPL.02 Pytanie 524
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, w strefie bezcłowej, osoby, które ukończyły już

A. 18 rok życia
B. 17 rok życia
C. 21 rok życia
D. 19 rok życia
SPL.02 Pytanie 525
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką metodę trzeba zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałych pasażerów, jeżeli na pokładzie samolotu znajduje się pasażer mogący sprawiać kłopoty?

A. Nie należy informować pasażerów o tej sytuacji
B. Warto poinformować pasażerów o tej sytuacji
C. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty należy umieścić z dala od załogi, ponieważ załoga nie może z nim rozmawiać
D. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty trzeba umieścić przy wyjściu awaryjnym