Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 41
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do

A. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
B. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
C. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
D. bezpłatnego biletu na lot
SPL.02 Pytanie 42
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
B. biletu powrotnego
C. zezwolenia na pobyt w Czechach
D. dokumentu tożsamości
SPL.02 Pytanie 43
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?

A. 929,88 zł
B. 173,88 zł
C. 614,63 zł
D. 756,00 zł
SPL.02 Pytanie 44
Obsługa podróżnych w portach …

Check-in online pozwala na:

A. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
B. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
C. zmianę trasy lotu bez opłat
D. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
SPL.02 Pytanie 45
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na

A. cztery lata
B. trzy lata
C. rok
D. dwa lata
SPL.02 Pytanie 46
Obsługa podróżnych w portach …

Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?

A. 230 sztuk
B. 250 sztuk
C. 220 sztuk
D. 200 sztuk
SPL.02 Pytanie 47
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest

A. formularz rezerwacji.
B. karta pokładowa.
C. paszport.
D. voucher.
SPL.02 Pytanie 48
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie obowiązujących przepisów, towary przewożone przez podróżnych przybywających z krajów spoza Unii Europejskiej w osobistym bagażu, które są zwolnione z opłat celnych, mogą mieć wartość do równowartości

A. 430 euro
B. 300 euro
C. 280 euro
D. 500 euro
SPL.02 Pytanie 49
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. kosztów operacyjnych linii lotniczych
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. opłat za nawigację
SPL.02 Pytanie 50
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca

A. musi przedstawić ważny paszport
B. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa
C. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
D. podlega kontroli granicznej
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …

Ile godzin przed planowaną podróżą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącym praw oraz obowiązków pasażerów w transporcie kolejowym, osoba z niepełnosprawnością powinna poinformować przewoźnika kolejowego o potrzebie wsparcia podczas podróży?

A. 12 godzin
B. 18 godzin
C. 48 godzin
D. 36 godzin
SPL.02 Pytanie 52
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą

A. M
B. B
C. Y
D. F
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przejechać z dworca kolejowego do lotniska. Na miejskim planie o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Ile kilometrów czeka na podróżnego do pokonania?

A. 3,0 km
B. 1,5 km
C. 0,3 km
D. 30 km
SPL.02 Pytanie 54
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. pasażerowie korzystający z regularnych usług transportu autobusowego i autokarowego na trasach dłuższych niż 250 km mają prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia przekraczającego 120 minut w stosunku do zaplanowanego czasu rozpoczęcia podróży, wynoszącego

A. 55% wartości biletu
B. 45% wartości biletu
C. 40% wartości biletu
D. 50% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 55
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie

A. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
B. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
C. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
D. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
SPL.02 Pytanie 56
Obsługa podróżnych w portach …

Kto pełni funkcję krajowego regulatora transportu kolejowego w Polsce?

A. Minister Spraw Wewnętrznych
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Minister Infrastruktury i Rozwoju
D. Dyrektor Generalny PKP
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
B. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
C. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
D. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
SPL.02 Pytanie 58
Obsługa podróżnych w portach …

Kto odpowiada za kontrolę bagażu oraz zwierząt przewożonych w pociągu?

A. kierownika pociągu
B. konduktora
C. podróżnego
D. przewoźnika
SPL.02 Pytanie 59
Obsługa podróżnych w portach …

Opłata lotniskowa związana z udostępnieniem oraz utrzymywaniem obiektów dworców pasażerskich i urządzeń w nich zainstalowanych, ściągana przez zarządzającego lotniskiem od przewoźnika lotniczego, to opłata?

A. podróżna
B. pasażerska
C. dworcowa
D. terminalowa
SPL.02 Pytanie 60
Obsługa podróżnych w portach …

Do dokumentów informacyjnych na temat usług turystycznych nie zalicza się

A. leaflet dotyczący produktu
B. voucher
C. przewodnik turystyczny
D. katalog biura podróży
SPL.02 Pytanie 61
Obsługa podróżnych w portach …

Co można zabrać w bagażu kabinowym?

A. żyletki
B. płyny nabyte w sklepach w strefie zastrzeżonej lotniska
C. zapalniczki przypominające broń palną
D. kije do gry w "lacrosse"
SPL.02 Pytanie 62
Obsługa podróżnych w portach …

Gdy stwierdzisz zagubienie lub uszkodzenie bagażu, co należy wypełnić na lotnisku?

A. dokument FC
B. zgłoszenie IATA
C. kwit TKT
D. formularz PIR
SPL.02 Pytanie 63
Obsługa podróżnych w portach …

Wartość bagażu rejestrowanego na karcie pokładowej należy wpisać w polu oznaczonym

A. CARRIER
B. WT
C. PCS
D. SEAT
SPL.02 Pytanie 64
Obsługa podróżnych w portach …

Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to

A. departure lounge
B. baggage reclaim area
C. executive lounge
D. airport business area
SPL.02 Pytanie 65
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi

A. 99%
B. 51%
C. 37%
D. 49%
SPL.02 Pytanie 66
Obsługa podróżnych w portach …

Kierowca pojazdu transportowanego promem nie musi posiadać

A. dowodu ubezpieczenia Auto Casco
B. oryginału dowodu rejestracyjnego
C. prawa jazdy
D. polisy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
SPL.02 Pytanie 67
Obsługa podróżnych w portach …

Który dokument jest weryfikowany na lotnisku przed odlotem pasażera kierującego się do obszaru non-Schengen?

A. Legitymacja ubezpieczeniowa
B. Dowód osobisty
C. Paszport
D. Legitymacja szkolna
SPL.02 Pytanie 68
Obsługa podróżnych w portach …

Obsługę pasażerów, ich bagaży, załóg oraz samolotów w porcie powietrznym wykonuje na zlecenie przewoźnika lotniczego

A. agent handlingowy
B. Straż Graniczna
C. Straż Ochrony Lotniska
D. Służba Celna
SPL.02 Pytanie 69
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. nazwa przewoźnika
B. wysokości opłaty za przejazd
C. relacji bądź strefy przejazdu
D. danych osobowych pasażera
SPL.02 Pytanie 70
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest rozwinięcie skrótu konwencji dotyczącej międzynarodowego transportu kolejowego?

A. INTERBUS
B. AETR
C. COTIF
D. IATA
SPL.02 Pytanie 71
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza skrót CUSS?

A. wyznaczone miejsce pożegnania dla pasażerów
B. opis statku powietrznego
C. nadzór celny
D. punkt samoobsługowej odprawy
SPL.02 Pytanie 72
Obsługa podróżnych w portach …

Na lotnisku nie przeprowadza się kontroli bezpieczeństwa nad

A. pasażerami z rozrusznikiem serca
B. pracownikami lotniska
C. członkami Rady Ministrów
D. członkami misji dyplomatycznych oraz konsularnych
SPL.02 Pytanie 73
Obsługa podróżnych w portach …

Procedura odprawy biletowej w przypadku lotu samolotem może odbywać się

A. w punkcie zagubionych bagaży.
B. w miejscu odprawy celnej.
C. na stanowisku check-in.
D. na stanowisku FIDS.
SPL.02 Pytanie 74
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako

A. advance ticket
B. return ticket
C. discount ticket
D. single ticket
SPL.02 Pytanie 75
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką faktyczną odległość w linii prostej zmierzono od portu lotniczego do dworca kolejowego, jeżeli na mapie o skali 1:150 000 ten odcinek wynosi 4 cm?

A. 6,00 km
B. 37,50 km
C. 60,00 km
D. 3,00 km
SPL.02 Pytanie 76
Obsługa podróżnych w portach …

Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych dla PKP i Przewozów Regionalnych, to

A. SRP
B. ZAMPAS
C. GPRS
D. KURS-2008
SPL.02 Pytanie 77
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo przewozowe, przewoźnik nie ma obowiązku wykonania przewozu w sytuacji, gdy klient

A. wybrał inną lokalizację docelową
B. zmienił kategorię środka transportu
C. zmienił datę odjazdu
D. nie dostosował się do norm przewozowych
SPL.02 Pytanie 78
Obsługa podróżnych w portach …

Kiedy pasażer leci samolotem z bagażem, pierwszym rodzajem odprawy, który musi przejść, jest odprawa

A. celna
B. paszportowa
C. bezpieczeństwa
D. biletowo-bagażowa
SPL.02 Pytanie 79
Obsługa podróżnych w portach …

Jak po angielsku brzmi rejs turystyczny?

A. tour.
B. quad biking.
C. cruise.
D. cycling tour.
SPL.02 Pytanie 80
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż

A. rejestrowany
B. nierejestrowany
C. kabina
D. podręczny