Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 81
Obsługa podróżnych w portach …
A. 245 km
B. 5 km
C. 2450 km
D. 50 km
SPL.02 Pytanie 82
Obsługa podróżnych w portach …
Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?
A. FMS
B. AMADEUS
C. INS
D. ACARS
SPL.02 Pytanie 83
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są cele wyjazdów pracowników, które są finansowane przez pracodawców i określane jako "turystyka motywacyjna"?
A. Realizacja wyjazdów służbowych
B. Zachęcanie do efektywnej pracy
C. Udział w kursach i szkoleniach
D. Prezentacja oferty produktów nowym klientom
SPL.02 Pytanie 84
Obsługa podróżnych w portach …
W lotnictwie cywilnym pierwsze litery numeru lotu wskazują na
A. miejsce docelowe lotu
B. przewoźnika lotniczego
C. rodzaj samolotu
D. port lotniczy docelowy
SPL.02 Pytanie 85
Obsługa podróżnych w portach …
Przepisy dotyczące odpłatnego przewozu osób na podstawie umowy w transporcie drogowym są regulowane przez
A. Umowy Europejskiej AETR
B. Prawa przewozowego
C. Konwencji CMR
D. Konwencji TIR
SPL.02 Pytanie 86
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego, pasażer przenoszący płyny, aerozole oraz żele w pojedynczych pojemnikach w bagażu podręcznym ma obowiązek umieścić je w plastikowej torbie o maksymalnej pojemności
A. 5 litrów
B. 2 litry
C. 1 litr
D. 0,5 litra
SPL.02 Pytanie 87
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości
A. 50% wartości biletu
B. 80% wartości biletu
C. 35% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 88
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?
A. 10 lat
B. 5 lat
C. 12 miesięcy
D. 6 miesięcy
SPL.02 Pytanie 89
Obsługa podróżnych w portach …
W którym państwie, dla osoby posiadającej polskie obywatelstwo, nie ma obowiązku przeprowadzania kontroli granicznej na wewnętrznych granicach strefy Schengen?
A. Rumunii
B. Łotwy
C. Bułgarii
D. Ukrainy
SPL.02 Pytanie 90
Obsługa podróżnych w portach …
Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się
A. osoby z nadwagą
B. kobiety w ciąży
C. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
D. osoby niepełnoletnie
SPL.02 Pytanie 91
Obsługa podróżnych w portach …
Regulacje dotyczące obowiązków przewoźników lotniczych w sytuacji opóźnienia, utraty lub uszkodzenia bagażu określa
A. Konwencja Tokijska
B. Konwencja Rzymska
C. Konwencja Montrealska
D. Konwencja Brukselska
SPL.02 Pytanie 92
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw i obowiązków podróżnych w transportie kolejowym, wypłata odszkodowania za niewykonanie przewozu odbywa się w ciągu
A. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie
B. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie
C. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
D. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 93
Obsługa podróżnych w portach …
Termin Currency exchange office odnosi się do
A. kantoru wymiany walut
B. kiosku internetowego
C. kiosku informacyjnego
D. parkingu strzeżonego
SPL.02 Pytanie 94
Obsługa podróżnych w portach …
Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych, używanego przez firmy PKP i Przewozy Regionalne, brzmi
A. FIDS
B. BK
C. KURS-2008
D. PKP BK
SPL.02 Pytanie 95
Obsługa podróżnych w portach …
Zgłoszenie na piśmie do organów celnych obejmuje przywóz z zagranicy wartości dewizowych oraz krajowych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przekracza równowartość
A. 10 000 euro
B. 3 000 euro
C. 5 000 euro
D. 1 000 euro
SPL.02 Pytanie 96
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas prośby do obcokrajowca o okazanie paszportu w czasie kontroli, należy zastosować formę grzecznościową
A. Customs control
B. Hand me your passport
C. Security check
D. Can I see your passport, please
SPL.02 Pytanie 97
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?
A. 5 lat
B. 1 rok
C. 15 lat
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 98
Obsługa podróżnych w portach …
Które z poniższych państw jest częścią strefy Schengen?
A. Bułgaria
B. Islandia
C. Wielka Brytania
D. Chorwacja
SPL.02 Pytanie 99
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przekraczające granicę państwową, które podróżują z lub do kraju spoza obszaru Schengen, zobowiązane są do zgłaszania, w formie pisemnej, organom celnym lub Straży Granicznej przywozu do kraju oraz wywozu za granicę krajowych lub obcych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przewyższa równowartość
A. 10000 euro
B. 1000 euro
C. 100 euro
D. 5000 euro
SPL.02 Pytanie 100
Obsługa podróżnych w portach …
Czy za bilet kolejowy zakupiony online można uiścić opłatę
A. kartą kredytową
B. wymiennym wekslem
C. kartą lojalnościową
D. przez czek
SPL.02 Pytanie 101
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?
A. 16,7 km
B. 1,67 km
C. 1,35 km
D. 13,5 km
SPL.02 Pytanie 102
Obsługa podróżnych w portach …
Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem
A. wyłącznie metody manualnej
B. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
C. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
D. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
SPL.02 Pytanie 103
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ regulacyjny odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
B. Minister Infrastruktury i Rozwoju
C. Straż Ochrony Kolei
D. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.02 Pytanie 104
Obsługa podróżnych w portach …
Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do
A. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
B. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
C. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
D. osoby starszej
SPL.02 Pytanie 105
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót OW odnosi się do podróży lotniczej
A. krajowej
B. tam i z powrotem
C. w jedną stronę
D. służbowej
SPL.02 Pytanie 106
Obsługa podróżnych w portach …
Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?
A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta bezpieczeństwa
C. bilet samolotowy
D. karta pokładowa
SPL.02 Pytanie 107
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie baggage reclaim?
A. sortownię bagażu
B. odbiór bagażu rejestrowanego
C. reklamację uszkodzonego bagażu
D. poczekalnię
SPL.02 Pytanie 108
Obsługa podróżnych w portach …
PRM – Passengers with Reduced Mobility to termin stosowany w Europie w odniesieniu do pasażerów
A. niepełnoletnich
B. grupowych
C. transferowych
D. niepełnosprawnych
SPL.02 Pytanie 109
Obsługa podróżnych w portach …
Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na
A. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
B. zakup biletu na lot.
C. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
D. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
SPL.02 Pytanie 110
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dotarł do stacji końcowej z opóźnieniem wynoszącym 65 minut, ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 50% wartości biletu
B. 25% wartości biletu
C. 30% wartości biletu
D. 70% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 111
Obsługa podróżnych w portach …
Jak na karcie pokładowej oznaczono sekcję przeznaczoną na zapisanie danych dotyczących wagi bagażu?
A. CARRIER
B. PCS
C. WT
D. SEQ
SPL.02 Pytanie 112
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo jest ważny dowód osobisty dla dziecka, które osiągnęło wiek 4 lat?
A. 5 lat
B. 1 rok
C. 10 lat
D. 2 lata
SPL.02 Pytanie 113
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby podróżujące, które opuszczają terytorium Unii Europejskiej, mają obowiązek zgłosić wywożone lub wwożone środki pieniężne, jeżeli ich wartość wynosi co najmniej
A. 10 000 EUR
B. 450 EUR
C. 5 000 EUR
D. 1 000 EUR
SPL.02 Pytanie 114
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót w języku angielskim dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
A. ICAO
B. ECAC
C. LATA
D. EASA
SPL.02 Pytanie 115
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym
A. napój w puszce o objętości 200 ml
B. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
C. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
D. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
SPL.02 Pytanie 116
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to
A. członkowie Rady Ministrów
B. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
C. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
SPL.02 Pytanie 117
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?
A. AFIS
B. ITS
C. FIS
D. SDIP
SPL.02 Pytanie 118
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?
A. Nie zastosowano rabatów
B. Zastosowano rabat na bilet powrotny
C. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
D. Zastosowano rabaty
SPL.02 Pytanie 119
Obsługa podróżnych w portach …
Co nie jest dozwolone w bagażu rejestrowanym?
A. kosmetyki
B. statywy do aparatów z ostrymi końcówkami
C. fajerwerki
D. nożyczki z ostrzem dłuższym niż 6 cm
SPL.02 Pytanie 120
Obsługa podróżnych w portach …
Konwencja dotycząca Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która została podpisana w Chicago, odnosi się do statków powietrznych
A. wyłącznie cywilnych
B. stosowanych w służbie celnej
C. stosowanych w służbie wojskowej
D. stosowanych w służbie policyjnej