Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 121
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem wymaganym w turystyce międzynarodowej nie jest

A. voucher
B. paszport
C. wiza
D. dowód osobisty
SPL.02 Pytanie 122
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przebyć trasę z lotniska Luton do lotniska Stansted. Na mapie o skali 1:250 000 odległość ta wynosi 10 cm. Jaką odległość w kilometrach musi pokonać ta osoba?

A. 4,0 km
B. 0,4 km
C. 25,0 km
D. 2,5 km
SPL.02 Pytanie 123
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo obowiązuje paszport tymczasowy?

A. przez 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. przez czas wskazany w dokumencie, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od daty jego wydania
C. przez 5 lat dla osób, które nie ukończyły 13 roku życia
D. przez 12 miesięcy od daty wydania, niezależnie od okresu w nim podanego
SPL.02 Pytanie 124
Obsługa podróżnych w portach …

System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem

A. GPRS
B. FIDS
C. LCD
D. LAN
SPL.02 Pytanie 125
Obsługa podróżnych w portach …

Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?

A. 1 437,50 zł
B. 1 475,50 zł
C. 1 322,50 zł
D. 1 552,50 zł
SPL.02 Pytanie 126
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką odległość w linii prostej pokonuje się z Dworca Głównego do hotelu, jeśli na mapie w skali 1:20 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?

A. 140,00 km
B. 14,00 km
C. 0,14 km
D. 1,40 km
SPL.02 Pytanie 127
Obsługa podróżnych w portach …

Termin customs control odnosi się do kontroli

A. zwyczajowej podróżnych
B. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala
C. celnej
D. paszportowej
SPL.02 Pytanie 128
Obsługa podróżnych w portach …

W języku angielskim, jakim terminem nazywa się transport morski?

A. air transport
B. maritime transport
C. road transport
D. water transport
SPL.02 Pytanie 129
Obsługa podróżnych w portach …

Który przewoźnik lotniczy nie jest klasyfikowany jako niskobudżetowy?

A. Wizz Air
B. Austrian Airlines
C. Ryanair
D. EasyJet
SPL.02 Pytanie 130
Obsługa podróżnych w portach …

W materiałach informacyjnych sporządzonych w języku angielskim, w jaki sposób nazywa się strefę odlotów?

A. Non Schengen
B. Departures hall
C. Arrivals hall
D. Duty free
SPL.02 Pytanie 131
Obsługa podróżnych w portach …

Poczekalnia na lotnisku przeznaczona dla osób podróżujących klasami pierwszą lub biznesową to

A. executive lounge
B. budget hotel
C. departure lounge
D. frequent flyer
SPL.02 Pytanie 132
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z konwencją, przesyłki uznawane za pocztę dyplomatyczną nie są poddawane kontroli bezpieczeństwa

A. wiedeńską
B. chicagowską
C. tokijską
D. warszawską
SPL.02 Pytanie 133
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku tanich przewoźników lotniczych, edytowanie nazwiska na bilecie jest

A. zazwyczaj możliwe i darmowe
B. niemożliwe
C. zazwyczaj możliwe, jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami
D. możliwe jedynie przy zmianie daty lotu
SPL.02 Pytanie 134
Obsługa podróżnych w portach …

W ramach limitów celnych dotyczących bagażu osobistego pasażerów w transporcie lotniczym, którzy mają powyżej 17 lat, jakie przedmioty można przewozić?

A. 500 sztuk papierosów
B. 200 sztuk papierosów
C. 10 litrów wina niemusującego
D. 5 litrów wina niemusującego
SPL.02 Pytanie 135
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?

A. Dostęp do salonów VIP
B. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
C. Prywatny przewodnik po lotnisku
D. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 136
Obsługa podróżnych w portach …

Jaka jest skala mapy, na której odległość 1 800 km z Warszawy do Barcelony odpowiada 9 cm?

A. 1:162000000
B. 1:2000000
C. 1:20000000
D. 1:1620000
SPL.02 Pytanie 137
Obsługa podróżnych w portach …

Aby zgłosić utratę lub uszkodzenie bagażu, należy wypełnić na lotnisku

A. zgłoszenie celne
B. formularz PIT
C. formularz PIR
D. zgłoszenie reklamacyjne
SPL.02 Pytanie 138
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza Boarding card w kontekście żeglugi morskiej?

A. numer rezerwacji
B. kartę zaokrętowania
C. rezerwację biletu
D. bilet morski
SPL.02 Pytanie 139
Obsługa podróżnych w portach …

Formularz PIR – Property Irregularity Report jest przeznaczony do zgłaszania

A. potrzeby wsparcia na lotnisku dla osoby z niepełnosprawnością
B. bagażu o dużych wymiarach
C. chęci odbycia podróży z psem przewodnikiem
D. zgubienia bagażu
SPL.02 Pytanie 140
Obsługa podróżnych w portach …

Autokar pokonał trasę z Poznania do Jeleniej Góry liczącą 328 km, osiągając średnią prędkość 80 km/h. Po drodze autokar zatrzymał się dwukrotnie - na 20 i 15 minut. Oblicz, o której godzinie autokar dotrze do Jeleniej Góry, jeśli wyruszył z Poznania o godzinie 11:10.

A. 13:41
B. 15:51
C. 14:35
D. 16:15
SPL.02 Pytanie 141
Obsługa podróżnych w portach …

Aby efektywnie obsługiwać klientów w sektorze lotniczym, wykorzystuje się systemy rezerwacji komputerowej oznaczane skrótem literowym

A. ILS
B. SIM
C. CRM
D. CRS
SPL.02 Pytanie 142
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych elementów nie jest dozwolony jako bagaż podręczny?

A. Odzież wierzchnia
B. Książki i czasopisma
C. Duże noże kuchenne
D. Podręczny zestaw kosmetyków
SPL.02 Pytanie 143
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżujący na trasie lotniczej z Warszawy do Nowego Jorku, posiadający dwa bagaże rejestrowane, otrzymał kartę pokładową. W jakiej sekcji karty pokładowej widnieje liczba sztuk bagażu?

A. Gate
B. WT
C. TKT No.
D. PCS
SPL.02 Pytanie 144
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz regulację transportu kolejowego w Polsce?

A. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
B. Urząd Transportu Kolejowego
C. Ministerstwo Gospodarki
D. Dyrekcja Generalna PKP S.A.
SPL.02 Pytanie 145
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet lotniczy typu stand-by jest dostępny dla pasażera, który go nabywa

A. w biurze podróży przy rezerwacji wakacji w ofercie first-minute
B. tuż przed odlotem samolotu, pod warunkiem że są dostępne wolne miejsca
C. w sprzedaży przedsprzedażowej na co najmniej 14 dni przed planowanym lotem
D. wraz z zamówieniem fakultatywnych wycieczek proponowanych przez przewoźnika w miejscu docelowym
SPL.02 Pytanie 146
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażera, który potrzebuje wsparcia w transportowaniu wózka przez lotnisko do stopni samolotu oraz któremu należy pomóc podczas wchodzenia i schodzenia ze schodów samolotu, określamy według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) kodem

A. WCHS
B. BLND
C. STCR
D. MAAS
SPL.02 Pytanie 147
Obsługa podróżnych w portach …

Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?

A. wózek na bagaż.
B. ambulift.
C. przenośnik taśmowy.
D. urządzenie rolkowe.
SPL.02 Pytanie 148
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer

A. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
D. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
SPL.02 Pytanie 149
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie ubezpieczenie oferuje kierowcy, który podróżuje samochodem osobowym, całodobową pomoc drogową?

A. OC
B. Assistance
C. AC
D. NNW
SPL.02 Pytanie 150
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
B. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
C. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
D. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
SPL.02 Pytanie 151
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do

A. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
B. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
C. Dyrektora Urzędu Morskiego
D. Operatora Terminalu Promowego
SPL.02 Pytanie 152
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. strefy czasowej
B. wilgotności powietrza
C. strefy klimatycznej
D. ciśnienia powietrza
SPL.02 Pytanie 153
Obsługa podróżnych w portach …

Odprawa biletowa przed lotem samolotem nie może być przeprowadzona

A. w domu podróżnego przez telefon
B. w domu podróżnego przez internet
C. w kiosku samoobsługowym na lotnisku
D. osobiście w punkcie odprawy celnej
SPL.02 Pytanie 154
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych krajów jest sygnatariuszem Układu z Schengen?

A. Islandia
B. Chorwacja
C. Rumunia
D. Wielka Brytania
SPL.02 Pytanie 155
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 300/2008 z dnia II marca 2008 r.
dotyczącym wspólnych zasad w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, pasażerem, który nie jest uznawany za potencjalnie uciążliwego, jest osoba

A. zatrzymaną
B. tymczasowo aresztowaną
C. deportowaną
D. odlatującą statkiem powietrznym innym niż przyleciał
SPL.02 Pytanie 156
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument Property Irregularity Report (PIR) jest sporządzany w sytuacji

A. ubiegania się o wizę lotniskową
B. medycznego braku przeciwwskazań do odbycia lotu
C. zagubienia bagażu
D. rezerwacji biletów w przedsprzedaży
SPL.02 Pytanie 157
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ofertą biura podróży, cena biletu autokarowego na trasie Kraków — Monachium wynosi 250,00 zł. Pasażer planuje podróżować z żoną oraz synem. Jaki będzie całkowity koszt podróży dla całej rodziny, jeśli przewoźnik przyznał 15% rabatu na bilet syna?

A. 287,50 zł
B. 537,50 zł
C. 462,50 zł
D. 712,50 zł
SPL.02 Pytanie 158
Obsługa podróżnych w portach …

Osobie z niepełnosprawnością nie można przydzielić miejsca w samolocie, które znajduje się

A. w tylnej części samolotu
B. przy drzwiach ewakuacyjnych
C. w pierwszym rzędzie
D. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
SPL.02 Pytanie 159
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca samolotem z torbą zawierającą sprzęt do golfa powinna zadeklarować ją jako bagaż

A. niebezpieczny
B. ponadwymiarowy
C. podręczny
D. kabinowy
SPL.02 Pytanie 160
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji

A. braku ubezpieczenia cargo
B. braku odpowiednich szczepień
C. choroby neurologicznej
D. choroby nowotworowej