Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 241
Obsługa podróżnych w portach …

Niewłaściwym sposobem transportu pasażerów z terminalu do samolotu jest

A. wykorzystanie specjalnych rękawów
B. spacer po płycie lotniska
C. użycie wozów pushback
D. transport autobusem lotniskowym
SPL.02 Pytanie 242
Obsługa podróżnych w portach …

Poczekalnia na lotnisku przeznaczona dla osób podróżujących klasami pierwszą lub biznesową to

A. budget hotel
B. executive lounge
C. departure lounge
D. frequent flyer
SPL.02 Pytanie 243
Obsługa podróżnych w portach …

Na obszarze lotniska dozwolone jest

A. pozostawanie w porze nocnej w celu oczekiwania na przylot lub odlot statku powietrznego
B. wnoszenie na teren lotniska broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów, mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, statków powietrznych lub infrastruktury lotniska, bez odpowiedniego zezwolenia
C. zaśmiecanie i zanieczyszczanie terenu lotniska
D. pozostawienie bagażu lub innych przedmiotów bez opieki, które mogą powodować zakłócenia w funkcjonowaniu lotniska
SPL.02 Pytanie 244
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi

A. 51%
B. 49%
C. 99%
D. 37%
SPL.02 Pytanie 245
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba wymagająca wsparcia na lotnisku powinna zgłosić to przewoźnikowi najpóźniej

A. 6 godzin przed planowanym wylotem
B. 48 godzin przed planowanym wylotem
C. 12 godzin przed planowanym wylotem
D. 24 godziny przed planowanym wylotem
SPL.02 Pytanie 246
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. strefy klimatycznej
B. wilgotności powietrza
C. strefy czasowej
D. ciśnienia powietrza
SPL.02 Pytanie 247
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 8 sierpnia 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 lipca 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
SPL.02 Pytanie 248
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, którego prawa wynikające z rozporządzenia nr 261/2004/WE zostały naruszone w trakcie podróży z Warszawy do Paryża, zakończył już proces reklamacyjny u przewoźnika lotniczego. Który organ jest odpowiedzialny za rozpatrzenie następnej skargi pasażera?

A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
C. francuski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
D. francuski Dirección General de Aeronáutica Civil
SPL.02 Pytanie 249
Obsługa podróżnych w portach …

Skaner rentgenowski przeznaczony do bagażu pozwala na

A. ważenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
B. nadanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
C. sortowanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
D. prześwietlenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
SPL.02 Pytanie 250
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym można mieć ze sobą

A. suszarki do włosów
B. łyżwy
C. wędki
D. szydełka do rękodzieła
SPL.02 Pytanie 251
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku odwołania lotu z powodu usterki samolotu, wydatki na posiłki, napoje oraz przeprowadzenie rozmowy telefonicznej w czasie oczekiwania pasażera na nowy lot pokrywa

A. pasażer.
B. organizator turystyki.
C. przewoźnik lotniczy.
D. lotnisko.
SPL.02 Pytanie 252
Obsługa podróżnych w portach …

System informatyczny, który umożliwia wyświetlanie danych o lotach, nazywa się

A. GATE
B. PIRS
C. FIDS
D. EDDS
SPL.02 Pytanie 253
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego

A. są oparte na normach Unii Europejskiej
B. są ustalane przez zarządcę lotniska
C. wynikają z przepisów krajowego prawa
D. są ustalane przez linię lotniczą
SPL.02 Pytanie 254
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
B. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
C. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
D. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
SPL.02 Pytanie 255
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas transportu certyfikowanych psów asystujących w kabinie samolotu właściciel nie musi posiadać dla psa

A. zaświadczenia o szczepieniach
B. kagańca
C. klatki
D. uprzęży
SPL.02 Pytanie 256
Obsługa podróżnych w portach …

Która organizacja związana z branżą reprezentuje europejskich administratorów infrastruktury kolejowej?

A. IATA – International Air Transport Association
B. EIM – European Rail Infrastructure Managers
C. ECAC – European Civil Aviation Conference
D. UIC – International Union of Railways
SPL.02 Pytanie 257
Obsługa podróżnych w portach …

Informacje o wykonywanych lotach, wyświetlane w czasie rzeczywistym na ekranach znajdujących się na lotniskach, są możliwe do zapewnienia dzięki systemowi

A. CRS (ang. Common Reporting Standard)
B. GPRS (ang. General Packet Radio Service)
C. FIDS (ang. Flight Information Display System)
D. GPS (ang. Global Positioning System)
SPL.02 Pytanie 258
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo obowiązuje paszport tymczasowy?

A. przez 12 miesięcy od daty wydania, niezależnie od okresu w nim podanego
B. przez 5 lat dla osób, które nie ukończyły 13 roku życia
C. przez 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
D. przez czas wskazany w dokumencie, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od daty jego wydania
SPL.02 Pytanie 259
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt biletu standardowego wynosi 20 zł. Przewoźnik udziela zniżki w wysokości 51% dla uczniów i studentów oraz 30% dla emerytów. Oblicz całkowitą kwotę do zapłaty za przejazd dwóch studentów, dziesięcioletniego ucznia i emerytki.

A. 43,40 zł
B. 36,60 zł
C. 33,60 zł
D. 16,20 zł
SPL.02 Pytanie 260
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
B. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
C. w przypadku odwołania lotu
D. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
SPL.02 Pytanie 261
Obsługa podróżnych w portach …

Check-in online pozwala na:

A. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
B. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
C. zmianę trasy lotu bez opłat
D. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
SPL.02 Pytanie 262
Obsługa podróżnych w portach …

Gdy podróżny podczas wyjazdu zagranicznego straci paszport, powinien niezwłocznie udać się

A. do ministerstwa spraw zagranicznych w danym kraju
B. na punkt straży granicznej
C. do najbliższego konsulatu RP
D. na posterunek policji po powrocie do kraju
SPL.02 Pytanie 263
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
B. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
D. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
SPL.02 Pytanie 264
Obsługa podróżnych w portach …

Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa

A. POL-BUS
B. SMGS
C. INTERBUS
D. AETR
SPL.02 Pytanie 265
Obsługa podróżnych w portach …

Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?

A. Deadline
B. Boarding
C. Overbooking
D. Open jaw
SPL.02 Pytanie 266
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki skrót jest używany do oznaczenia konwencji dotyczącej międzynarodowego transportu kolejowego?

A. AETR
B. IATA
C. COTIF
D. TIACA
SPL.02 Pytanie 267
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z utrudnieniem w słyszeniu lub pasażer niesłyszący według kodów klasyfikujących typ wsparcia dla podróżnych z niepełnosprawnościami lub mających ograniczenia w mobilności, zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) jest identyfikowany kodem

A. DEAF
B. MEDA
C. MAAS
D. BLIND
SPL.02 Pytanie 268
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. FMS
B. INS
C. ACARS
D. AMADEUS
SPL.02 Pytanie 269
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym, poza wymogami wagowymi i wymiarowymi, można bezpłatnie przewozić

A. narty.
B. deski snowboardowe.
C. aparaty fotograficzne.
D. rowery.
SPL.02 Pytanie 270
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo będzie trwała podróż autobusem na trasie, której długość na mapie w skali 1:1 500 000 wynosi 20 cm? Przyjmij do obliczeń średnią prędkość przejazdu wynoszącą 60 km/h.

A. 15 min
B. 30 min
C. 6 h
D. 5 h
SPL.02 Pytanie 271
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Morskiej?

A. MEPC
B. MSC
C. IMO
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 272
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na

A. dwa lata
B. trzy lata
C. rok
D. cztery lata
SPL.02 Pytanie 273
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który daje mu prawo do wejścia na pokład samolotu w celu realizacji danego lotu, to

A. polisa
B. wiza
C. karta pokładowa
D. voucher lotniczy
SPL.02 Pytanie 274
Obsługa podróżnych w portach …

System EDS jest wykorzystywany do inspekcji bagażu w celu identyfikacji materiałów

A. łatwopalnych
B. toksycznych
C. szybko psujących się
D. wybuchowych
SPL.02 Pytanie 275
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który należy wypełnić na lotnisku w przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu, to

A. Medical Information Sheet – MEDIF
B. Property Irregularity Report – PIR
C. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
D. Baggage Tag – BT
SPL.02 Pytanie 276
Obsługa podróżnych w portach …

Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.

A. 7
B. 2
C. 3
D. 5
SPL.02 Pytanie 277
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. opłat za nawigację
B. wydatków na paliwo
C. kosztów operacyjnych linii lotniczych
D. ubezpieczenia pasażera
SPL.02 Pytanie 278
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w kabinie samolotu jest

A. dozwolony za opłatą w zależności od masy psa
B. zakazany
C. dozwolony pod warunkiem umieszczenia w klatce
D. dozwolony bez dodatkowych kosztów
SPL.02 Pytanie 279
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
B. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
C. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
D. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
SPL.02 Pytanie 280
Obsługa podróżnych w portach …

Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty

A. lotniskowe
B. nawigacyjne
C. handlingowe
D. portowe