Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 321
Obsługa podróżnych w portach …
A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
B. wyłącznie z karty kierowcy
C. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
SPL.02 Pytanie 322
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy pasażer leci samolotem z bagażem, pierwszym rodzajem odprawy, który musi przejść, jest odprawa
A. paszportowa
B. celna
C. bezpieczeństwa
D. biletowo-bagażowa
SPL.02 Pytanie 323
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer otrzymał kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Numer miejsca będzie widoczny w polu
A. PCS
B. WT
C. Carrier
D. Seat No
SPL.02 Pytanie 324
Obsługa podróżnych w portach …
Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do
A. rzecznika praw obywatelskich
B. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
C. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
D. przewoźnika, z którego usług korzystał
SPL.02 Pytanie 325
Obsługa podróżnych w portach …
Czego dotyczy skrót IMO?
A. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
B. Międzynarodowego Związku Kolei
C. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
D. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
SPL.02 Pytanie 326
Obsługa podróżnych w portach …
Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?
A. 200 sztuk
B. 220 sztuk
C. 250 sztuk
D. 230 sztuk
SPL.02 Pytanie 327
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?
A. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
B. Dostęp do salonów VIP
C. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
D. Prywatny przewodnik po lotnisku
SPL.02 Pytanie 328
Obsługa podróżnych w portach …
Podstawowy dokument prawny regulujący zasady działania w przypadku kryzysu na lotnisku to
A. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym
B. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego
C. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego
D. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego
SPL.02 Pytanie 329
Obsługa podróżnych w portach …
Lot samolotu z Warszawy do Phoenix (USA) rozpoczął się o 16:40. Całkowity czas lotu z przesiadkami wynosi 31 godzin i 11 minut. O której godzinie lokalnego czasu samolot wyląduje w Phoenix, jeśli różnica czasowa między Warszawą a Phoenix to 8 godzin?
A. 08:40
B. 15:51
C. 06:51
D. 22:51
SPL.02 Pytanie 330
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Minister Infrastruktury
B. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii
C. Prezes Zarządu PKP Intercity
D. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 331
Obsługa podróżnych w portach …
Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?
A. Do przewoźnika kolejowego
B. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
D. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 332
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym, powtarzający się przewóz zorganizowanych grup osób w obie strony, pomiędzy tym samym punktem wyjazdu a tym samym punktem docelowym, przy uwzględnieniu okolicznych miejscowości w promieniu 50 km, zalicza się do przewozu
A. okazjonalnym
B. regularnym
C. kabotażowym
D. wahadłowym
SPL.02 Pytanie 333
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. |
Artykuł 5. Odwołanie 1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...] c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...] i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; |
A. Do 13 kwietnia.
B. Do 8 kwietnia.
C. Do 10 kwietnia.
D. Do 11 kwietnia.
SPL.02 Pytanie 334
Obsługa podróżnych w portach …
Przewóz osób oraz towarów wykonywany za wynagrodzeniem na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników drogowych reguluje prawo
A. Kodeksu drogowego
B. Prawa przewozowego
C. Konwencji ATP
D. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym
SPL.02 Pytanie 335
Obsługa podróżnych w portach …
Co zapytał podróżny w biurze informacji kolejowej, używając angielskiego zwrotu: "Is this a direct train or do I have to change trains?"?
A. Czy mogę jechać tylko tym pociągiem?
B. Czy to pociąg ekspresowy i muszę dopłacić do biletu?
C. Czy jest to pociąg bezpośredni, czy muszę się przesiadać?
D. Czy muszę zarezerwować miejsce na ten pociąg?
SPL.02 Pytanie 336
Obsługa podróżnych w portach …
Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?
A. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
B. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
C. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
D. wyłącznie osoby będące pasażerami
SPL.02 Pytanie 337
Obsługa podróżnych w portach …
Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie
A. odprawy biletowej przez Internet
B. samoobsługowej odprawy biletowej
C. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
D. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
SPL.02 Pytanie 338
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?
A. 13,5 km
B. 1,67 km
C. 16,7 km
D. 1,35 km
SPL.02 Pytanie 339
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem wymaganym w turystyce międzynarodowej nie jest
A. wiza
B. voucher
C. paszport
D. dowód osobisty
SPL.02 Pytanie 340
Obsługa podróżnych w portach …
Do terminów dotyczących różnych typów bagażu w transporcie lotniczym nie wlicza się terminu bagażu
A. marszrutowego
B. ponadwymiarowego
C. rejestrowanego
D. kabinowego
SPL.02 Pytanie 341
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny korzystający z nocnego pociągu może spodziewać się maksymalnego komfortu w przedziale
A. z miejscami do leżenia (kuszetce)
B. sypialnym
C. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi
D. sypialnym deluxe
SPL.02 Pytanie 342
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana
A. za pośrednictwem internetu
B. przez faks
C. osobiście w terminalu
D. za pomocą telefonu
SPL.02 Pytanie 343
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do
A. 120,00 zł
B. 60,00 zł
C. 90,00 zł
D. 30,00 zł
SPL.02 Pytanie 344
Obsługa podróżnych w portach …
Procedury dotyczące obsługi pasażera na lotnisku podczas odlotu obejmują w kolejności:
A. odprawę biletowo-bagażową, kontrolę bezpieczeństwa, przewóz pasażera do samolotu.
B. nadawanie bagażu podręcznego, kontrolę bezpieczeństwa, kontrolę celną.
C. boardowanie, odprawę bagażu, zakup biletu.
D. rezerwację miejsca parkingowego, rezerwację miejsca w samolocie, transport autobusem lotniskowym.
SPL.02 Pytanie 345
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy
A. nie przysługuje mu żadne roszczenie
B. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
C. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
D. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
SPL.02 Pytanie 346
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?
A. 15 lat
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 1 rok
SPL.02 Pytanie 347
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie znaczenie ma skrót UM (Unaccompanied minor) w kontekście obsługi pasażerów?
A. Dziecko podróżujące bez opiekuna
B. Osoba istotna na pokładzie
C. Ulga dla seniorów
D. Zniżka dla dzieci
SPL.02 Pytanie 348
Obsługa podróżnych w portach …
Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o
A. dniu lotu
B. modelu samolotu realizującego lot
C. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
D. planowanej godzinie odlotu
SPL.02 Pytanie 349
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki zestaw narzędzi opartych na technologii informacyjnej, komunikacji bezprzewodowej oraz elektronice w pojazdach umożliwia skuteczne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę pasażerów?
A. Identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID)
B. Elektroniczna wymiana danych (EDI)
C. Globalny system dystrybucji (GDS)
D. Inteligentny system transportu (ITS)
SPL.02 Pytanie 350
Obsługa podróżnych w portach …
Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz regulację transportu kolejowego w Polsce?
A. Urząd Transportu Kolejowego
B. Dyrekcja Generalna PKP S.A.
C. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
D. Ministerstwo Gospodarki
SPL.02 Pytanie 351
Obsługa podróżnych w portach …
Który z poniższych elementów nie jest dozwolony jako bagaż podręczny?
A. Duże noże kuchenne
B. Książki i czasopisma
C. Odzież wierzchnia
D. Podręczny zestaw kosmetyków
SPL.02 Pytanie 352
Obsługa podróżnych w portach …
Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to
A. RETURN
B. OPEN
C. OPEN-JAW
D. APEX
SPL.02 Pytanie 353
Obsługa podróżnych w portach …
W języku polskim termin Free Baggage Allowance jest tłumaczony jako
A. odprawę bagażową
B. dozwoloną nadwyżkę bagażową
C. dozwolony bezpłatny limit bagażowy
D. odprawę pasażerów
SPL.02 Pytanie 354
Obsługa podróżnych w portach …
Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?
A. przechowalnię bagażu
B. odprawę bagażową
C. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
D. bezpłatny limit bagażowy
SPL.02 Pytanie 355
Obsługa podróżnych w portach …
Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na
A. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
B. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
C. zakup biletu na lot.
D. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
SPL.02 Pytanie 356
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?
A. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
B. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
C. brytyjski Civil Aviation Authority
D. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 357
Obsługa podróżnych w portach …
Który typ transportu – z wymienionych poniżej – reguluje ustawa Prawo przewozowe, odnosząca się do przewozu osób oraz towarów, realizowanego na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników?
A. Morskiego
B. Lotniczego
C. Konnego
D. Kolejowego
SPL.02 Pytanie 358
Obsługa podróżnych w portach …
Przy przekraczaniu granicy zewnętrznej Unii Europejskiej, pasażerowie muszą poddać się
A. ważeniu bagażu podręcznego
B. kontroli paszportowej
C. przesłuchaniu celników
D. testowi na obecność narkotyków
SPL.02 Pytanie 359
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie z powodu warunków atmosferycznych lot będzie opóźniony?
A. Z powodu silnych opadów lot został odwołany
B. Z powodu awarii samolotu lot zostanie przerwany
C. Z powodu warunków atmosferycznych lot zostanie opóźniony
D. Z powodu wietrznych warunków lot jest niemożliwy
SPL.02 Pytanie 360
Obsługa podróżnych w portach …
Wartość bagażu rejestrowanego na karcie pokładowej należy wpisać w polu oznaczonym
A. CARRIER
B. WT
C. SEAT
D. PCS