Filtrowanie pytań
HAN.01 Pytanie 1 441
Prowadzenie sprzedaży
A. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
B. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
D. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
HAN.01 Pytanie 1 442
Prowadzenie sprzedaży
Odbiór ilościowy szczegółowy obejmuje między innymi weryfikację
A. wyglądu produktów
B. stanu opakowań zbiorczych
C. trwałości produktów
D. wymiarów opakowania
HAN.02 Pytanie 1 443
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz wartość sprzedaży brutto lodówki, jeśli cena netto jej nabycia wynosi 760,00 zł, sklep stosuje marżę wynoszącą 20% ceny nabycia, a stawka VAT to 23%?
A. 912,00 zł
B. 950,00 zł
C. 1 168,50 zł
D. 1 121,76 zł
HAN.01 Pytanie 1 444
Prowadzenie sprzedaży
Kostium, którego metkę zamieszczono poniżej przeznaczony jest dla kobiety o wymiarach:
Kostium damski „KAJA" | |
Producent: „Dana" Kluczbork, ul. Warszawska 13 Tkanina: wełna Dodatki: jedwab Rozmiar: 164/90/94 |
A. wzrost 164 cm, obwód klatki piersiowej 90 cm, obwód bioder 94 cm.
B. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
C. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód pasa 94 cm.
D. wzrost 164 cm, obwód pasa 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
HAN.01 Pytanie 1 445
Prowadzenie sprzedaży
Aby przekonać klienta o niecierpliwym usposobieniu do zakupu, sprzedawca powinien
A. dać klientowi więcej czasu na przemyślenie
B. dokładnie omówić zalety produktu
C. zaprezentować ofertę w skrócie
D. stworzyć atmosferę zaufania
HAN.02 Pytanie 1 446
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?
A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Ekonomiczne i behawioralne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Geograficzne i demograficzne
HAN.01 Pytanie 1 447
Prowadzenie sprzedaży
Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?
A. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
B. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
C. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
D. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
HAN.02 Pytanie 1 448
Prowadzenie działań handlowych
Jakie działania marketingowe stosują zachęty ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży towaru lub usługi?
A. Promocja sprzedaży
B. Relacje publiczne
C. Publicity
D. Sprzedaż bezpośrednia
HAN.02 Pytanie 1 449
Prowadzenie działań handlowych
W tabeli przedstawiono dane dotyczące obrotu, przypadającego na jednego sprzedawcę w punkcie sprzedaży detalicznej. Z porównania zjawiska w czasie wynika, że w badanym okresie
L.p. | Wyszczególnienie | Miesiąc | |||
---|---|---|---|---|---|
Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień | ||
1. | Obrót na 1 sprzedawcę w tys. zł | 24 | 22 | 25 | 25,5 |
2. | Odchylenie w tys. zł w stosunku do: - stycznia - poprzedniego miesiąca | X X | -2 -2 | +1 +3 | +1,5 +0,5 |
A. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w marcu.
B. obroty w lutym, marcu i kwietniu były większe niż w styczniu.
C. w porównaniu do stycznia największe obroty były w marcu.
D. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w kwietniu.
HAN.02 Pytanie 1 450
Prowadzenie działań handlowych
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się informacje dotyczące działań przedsiębiorstwa w zakresie produktów, cen, dystrybucji i promocji?
A. W strategiach marketingowych
B. W zasadach nadzoru
C. W podsumowaniu dla zarządu
D. W analizie sytuacji rynkowej
HAN.02 Pytanie 1 451
Prowadzenie działań handlowych
Jakie źródła dostarczają danych pierwotnych dotyczących rynku dla firmy handlowej?
A. broszury rywalizujących przedsiębiorstw.
B. raporty Głównego Urzędu Statystycznego.
C. rezultaty badań realizowanych przez firmę.
D. witryny internetowe związane z branżą.
HAN.01 Pytanie 1 452
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli oblicz kwotę reszty, jaką otrzyma klient, który kupił: 1 szampon rumiankowy, 5 mydeł w kostce, 1 mydło w płynie, 2 płyny do kąpieli i zapłacił banknotem 200-złotowym.
Tabela. Cennik | |
---|---|
Nazwa towaru | Cena detaliczna |
Szampon rumiankowy | 8,00 zł |
Szampon do włosów zniszczonych | 11,00 zł |
Mydło w kostce | 2,00 zł |
Mydło w płynie | 5,50 zł |
Płyn do kąpieli | 15,00 zł |
RABAT NA ZAKUPY O WARTOŚCI PONAD 50 ZŁ - 8% |
A. 150,78 zł
B. 49,22 zł
C. 146,50 zł
D. 53,50 zł
HAN.02 Pytanie 1 453
Prowadzenie działań handlowych
Dla którego z wymienionych pism charakterystyczny jest zapis przytoczony w ramce?
Fragment pisma | |
---|---|
(...) Pozostałe warunki:
|
A. Zlecenia dostawy.
B. Zapytania ofertowego.
C. Oferty handlowej.
D. Zamówienia towarów.
HAN.02 Pytanie 1 454
Prowadzenie działań handlowych
Osoba pracująca w magazynie dostawcy powinna przeprowadzić weryfikację stopnia dojrzałości owoców. Jaką metodę badawczą należałoby zastosować?
A. Metodę fizyczną
B. Metodę doświadczalnego użytkowania
C. Metodę oceny przez konsumentów
D. Metodę sensoryczną
HAN.01 Pytanie 1 455
Prowadzenie sprzedaży
Kupując 2 000 sztuk długopisów w cenie 2,00 zł brutto, detalista skorzystał z rabatu wynoszącego 5% za dokonanie płatności gotówką. Jaka jest całkowita kwota do zapłaty za te długopisy?
A. 1 900,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 3 800,00 zł
D. 4 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 1 456
Prowadzenie działań handlowych
Firma handlowa zbyła fotel za cenę netto 1 200,00 zł, osiągając marżę równą 20% wartości netto sprzedaży. Jak dużą marżę uzyskano?
A. 300,00 zł
B. 1 440,00 zł
C. 240,00 zł
D. 1 500,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 457
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie przestawionych w tabeli danych oblicz wartość netto zamówienia towaru przez hurtownię.
Fragment zamówienia | |||||
---|---|---|---|---|---|
L.p. | Nazwa jogurtu | Pojemność w gramach | Liczba opakowań zbiorczych | Liczba sztuk w opakowaniu zbiorczym | Cena jednostkowa bez podatku VAT w zł/szt. |
1. | Jogurt naturalny | 450 | 50 | 30 | 1,20 |
A. 540,00 zł
B. 36,00 zł
C. 1800,00 zł
D. 60,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 458
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać dane od sprzedawcy dotyczące dostępnych przez niego produktów, ich cen oraz warunków sprzedaży, należy skierować do kontrahenta
A. specyfikację towarową
B. folder informacyjny
C. ofertę sprzedaży
D. zapytanie ofertowe
HAN.02 Pytanie 1 459
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę zewnętrznego upowszechniania reklamy powinien wybrać lokalny sklep spożywczy, aby poinformować klientów o specjalnej cenie kiełbasy podsuszanej obowiązującej w danym dniu?
A. Citylight.
B. Szyld.
C. Billboard.
D. Stand.
HAN.02 Pytanie 1 460
Prowadzenie działań handlowych
Sprzedawca w sklepie zobowiązany jest przyjąć reklamację od nabywcy obuwia w ciągu
A. 30 miesięcy od daty zakupu
B. 36 miesięcy od daty zakupu
C. 24 miesięcy od daty zakupu
D. 40 miesięcy od daty zakupu
HAN.02 Pytanie 1 461
Prowadzenie działań handlowych
Firma uzupełnia zapasy towarów co 15 dni. Jeśli łączna wartość sprzedaży w kwartale wynosi 120 000 zł, oznacza to, że
A. zapasy początkowe wynoszą 20 000 zł
B. zapasy końcowe wynoszą 20 000 zł
C. zapasy przeciętne wynoszą 20 000 zł
D. zapasy maksymalne wynoszą 20 000 zł
HAN.01 Pytanie 1 462
Prowadzenie sprzedaży
Jaką rolę pełni marża w działalności handlowej?
A. zaspokojenie wydatków
B. finansowanie zakupów towarów
C. pokrycie kosztów operacyjnych oraz osiągnięcie zysku
D. zwiększenie wartości towarów w magazynie
HAN.02 Pytanie 1 463
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, jaki procent ogółu klientów hurtowni stanowią osoby powyżej 50 roku życia.
Tabela. Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię | |||||
---|---|---|---|---|---|
Przedział wiekowy | 20-29 | 30-39 | 40-49 | 50-59 | 60-70 |
Liczba klientów | 15 | 30 | 35 | 25 | 20 |
A. 25%
B. 36%
C. 45%
D. 20%
HAN.01 Pytanie 1 464
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona tabela informuje o osiągniętych przez jednostkę handlową wskaźnikach rotacji w razach i w dniach w poszczególnych kwartałach 2009 r. W którym kwartale hurtownia najczęściej odnawiała swoje zapasy?
Kwartał | Wskaźnik rotacji | |
---|---|---|
w razach | w dniach | |
Pierwszy | 4 | 22,5 |
Drugi | 6 | 15,0 |
Trzeci | 3 | 24,5 |
Czwarty | 7 | 14,0 |
A. W czwartym.
B. W pierwszym.
C. W trzecim.
D. W drugim.
HAN.01 Pytanie 1 465
Prowadzenie sprzedaży
Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą
A. wysyłkową
B. preselekcyjną
C. tradycyjną
D. samoobsługową
HAN.01 Pytanie 1 466
Prowadzenie sprzedaży
Sklep detaliczny nabywa ręczniki od hurtowni za cenę netto 80 zł/szt. Na sprzedaży stosuje marżę detaliczną w wysokości 30% od ceny netto zakupu, dodając podatek VAT w wysokości 23%. Ile zapłaci klient sklepu detalicznego za jeden ręcznik?
A. 114,29 zł
B. 127,92 zł
C. 98,40 zł
D. 104,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 467
Prowadzenie sprzedaży
Jaki dokument powinien wydać magazynier przyjmujący z powrotem reklamowany towar do magazynu?
A. Zw Zwrot wewnętrzny
B. Pz Przyjęcie zewnętrzne
C. Wz Wydanie zewnętrzne
D. Pw Przyjęcie wewnętrzne
HAN.02 Pytanie 1 468
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument stanowi podstawę do wydania gotówki z kasy?
A. Zlecenie księgowania
B. Zestawienie kasowe
C. Wniosek o zaliczkę
D. Zlecenie przelewu
HAN.01 Pytanie 1 469
Prowadzenie sprzedaży
Jaką zasadę ekspozycji towarów zastosował sprzedawca, umieszczając produkty po lewej stronie regału?
A. Kontrastu
B. Prawej ręki
C. Czytania półki jak książki
D. Zmiany tempa zakupów
HAN.01 Pytanie 1 470
Prowadzenie sprzedaży
Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?
A. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
B. samoobsługowa
C. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
D. preselekcyjna
HAN.01 Pytanie 1 471
Prowadzenie sprzedaży
Przychody z działalności podstawowej nie zawierają przychodów
A. z tytułu zbycia aktywów finansowych
B. ze sprzedaży wyrobów
C. ze zbycia niepotrzebnych środków trwałych
D. ze zbycia towarów
HAN.02 Pytanie 1 472
Prowadzenie działań handlowych
W 2014 roku firma zmieniła w stosunku do roku ubiegłego sposób obliczania oraz ewidencjonowania amortyzacji środków trwałych. W sprawozdaniu finansowym firmy za rok 2014 nie umieszczono wyjaśnienia dotyczącego przyczyny tych zmian ani ich wpływu na wynik finansowy. Ta sytuacja sugeruje, że działania jednostki były niezgodne z zasadą
A. istotności
B. ciągłości
C. memoriału
D. kontynuacji
HAN.01 Pytanie 1 473
Prowadzenie sprzedaży
Pracownicy mają prawo do dodatku wynagrodzenia w wysokości 100%
A. za pracę w nadliczbowych godzinach nocnych
B. pracującym w niepełnym etacie
C. za pracę w dni robocze
D. młodocianym zatrudnionym
HAN.02 Pytanie 1 474
Prowadzenie działań handlowych
Wewnętrznym źródłem informacji wtórnej dla działu zamówień w firmie handlowej jest
A. raport z badań zleconych przez przedsiębiorstwo
B. zestawienie Sprzedaż według asortymentu przygotowane przez agencję marketingową
C. zestawienie z Małego Rocznika Statystycznego Polski
D. raport fiskalny za miesiąc
HAN.01 Pytanie 1 475
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto towaru, jeśli cena zakupu netto wynosi 40,00 zł, a marża na poziomie 20% jest obliczana od ceny sprzedaży netto?
A. 50,00 zł
B. 32,00 zł
C. 60,00 zł
D. 48,00 zł
HAN.02 Pytanie 1 476
Prowadzenie działań handlowych
Rejestracja operacji gospodarczej, która zwiększa wartość zapasów na koncie Towary, określana jest jako
A. zapisanie w ciężar konta
B. kredytowanie konta
C. uznanie konta
D. zapisanie na dobro konta
HAN.01 Pytanie 1 477
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?
A. Zakupu towarów zamawianych na specjalne zamówienie
B. Transakcji na wartość mniejszą niż 100 zł
C. Gdy klient przy pierwszej próbie autoryzacji transakcji wprowadził błędny PIN
D. Używania karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
HAN.01 Pytanie 1 478
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie analizy przedstawionych danych ustal, w którym oddziale firmy wydajność pracy przypadająca na 1 zatrudnionego pracownika jest najwyższa.
Oddział fir | Sprzedaż w tys. zł | Liczba zatrudnionych |
---|---|---|
w Warszawie | 480 000 | 8 |
w Łodzi | 360 000 | 6 |
w Gdańsku | 250 000 | 5 |
w Krakowie | 630 000 | 9 |
A. Oddział w Łodzi.
B. Oddział w Warszawie.
C. Oddział w Gdańsku.
D. Oddział w Krakowie.
HAN.01 Pytanie 1 479
Prowadzenie sprzedaży
Na etykiecie cenowej produktu w sklepie nie jest konieczne zamieszczenie
A. jednostki miary sprzedawanego towaru
B. cena sprzedaży brutto
C. cena zakupu netto
D. nazwa produktu
HAN.02 Pytanie 1 480
Prowadzenie działań handlowych
Korzystając z zamieszczonego zestawienia, oblicz ile wyniesie wartość wydanych z magazynu 200 sztuk kremów do twarzy na podstawie Wz 1/2024, jeżeli hurtownia do wyceny rozchodu towarów stosuje metodę FIFO (pierwsze weszło, pierwsze wyszło).
Zestawienie informacji na temat dostaw towaru - kremu do twarzy w hurtowni kosmetyków | |||
---|---|---|---|
Data | Dowód | Ilość | Cena jednostkowa |
09.01.2024 r. | Pz 1/2024 | 120 szt. | 20,00 zł/szt. |
12.01.2024 r. | Pz 2/2024 | 40 szt. | 22,00 zł/szt. |
16.01.2024 r. | Pz 3/2024 | 90 szt. | 21,00 zł/szt. |
19.01.2024 r. | Pz 4/2024 | 100 szt. | 19,00 zł/szt. |
22.01.2024 r. | Wz 1/2024 | 200 szt. | ? |
A. 3 800,00 zł
B. 4 120,00 zł
C. 4 010,00 zł
D. 4 000,00 zł