Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
C. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. TQM
C. HACCP
D. GHP
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach

A. Kodeksu cywilnego
B. regulaminu hotelowego
C. Kodeksu karnego
D. Kodeksu administracyjnego
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 2*
B. 3*
C. 4*
D. 1*
HGT.03 Pytanie 5
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?

A. Aperitif
B. Lampkę wina
C. Brunch
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
D. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
B. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
C. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
D. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?

A. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
B. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
C. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
D. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
B. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
C. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
HGT.03 Pytanie 11
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?

A. talerza zakąskowego i łyżki
B. talerza głębokiego i łyżeczki
C. miseczki na podstawce i łyżki
D. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?

A. Hoker
B. Flipchart
C. Wizualizer
D. Projektor
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…

Naczynie do wody to

A. goblet
B. tumbler
C. pokal
D. collins
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi

A. 100%
B. 45%
C. 10%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Cztery.
B. Trzy.
C. Dwie.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Masaż, śniadanie
B. Fryzjer, śniadanie
C. Nocleg, sauna
D. Siłownia, sauna
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
B. w dodatkowe łóżko dla gościa
C. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
D. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. druk "voucher"
B. druk "message"
C. kartę meldunkową
D. kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 21
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
C. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
D. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?

A. Kartę rezerwacji
B. Kartę zamówienia
C. Kartę pobytu
D. Kartę rozliczeń
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. gastronomicznego
B. służby parterowej
C. recepcyjnego
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Public relations
C. Reklama osobista
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 840,00 zł
B. 760,00 zł
C. 640,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?

A. 50 zł
B. 42 zł
C. 98 zł
D. 200 zł
HGT.03 Pytanie 27
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?

A. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
B. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
C. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
D. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?

A. Wasza Ekscelencja
B. Szanowny Rektorze
C. Panie Dyrektorze
D. Jego Magnificencja
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Umówić się na rozmowę w innym terminie
B. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
C. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
D. Nie okazywać, że gość go denerwuje
HGT.03 Pytanie 30
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
B. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
C. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
D. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Triple
B. Twin
C. Duplex
D. Single
HGT.03 Pytanie 32
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia powinien wykorzystać kelner, organizując nakrycie do serwowania jajka na miękko?

A. Spodka, kieliszka do jajka i łyżeczki
B. Głębokiego talerza lub miseczki na podstawce i łyżki
C. Płaskiego talerzyka, małego noża oraz widelca
D. Podgrzanego talerza zakąskowego, noża oraz widelca
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
HGT.03 Pytanie 34
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Pokojowa, która spowodowała szkodę
B. Kierownik działu sprzątania
C. Zarządca hotelu
D. Wszystkie pokojowe wspólnie
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
C. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
D. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. francuskiej
D. greckiej
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. metodę płatności i cel wizyty
B. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
C. czas pobytu i typ pokoju
D. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
HGT.03 Pytanie 38
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?

A. 140 cm x 180 cm
B. 200 cm x 200 cm
C. 140 cm x 140 cm
D. 180 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. w całym obiekcie
B. jedynie w strefie noclegowej
C. tylko w strefie gastronomicznej
D. wyłącznie na korytarzach
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych