Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 361
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Otworzyć okno
B. Wytrzeć kurz z mebli.
C. Zmienić pościel.
D. Wyrzucić śmieci.
HGT.03 Pytanie 362
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na
A. kwartał
B. miesiąc
C. pół roku
D. rok
HGT.03 Pytanie 363
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
B. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
C. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
D. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
HGT.03 Pytanie 364
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem
A. koszt przypadający na jednego gościa.
B. wynagrodzenie pracowników obsługi.
C. typ dekoracji.
D. szczegółowy plan obsługi.
HGT.03 Pytanie 365
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 15 000,00 zł
B. 7 500,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 5 050,00 zł
HGT.03 Pytanie 366
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Dostarczanie korespondencji
B. Zajęcia fitness
C. Użycie apteczki
D. Przechowalnia
HGT.03 Pytanie 367
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dostarczanie śniadania do pokoju klienta to
A. room service
B. podanie śniadania
C. bufet ze śniadaniami
D. menu a la carte
HGT.03 Pytanie 368
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. benzynę ekstrakcyjną
B. zimną wodę
C. płyn do mycia naczyń
D. spirytus
HGT.03 Pytanie 369
Obsługa gości w obiekcie świa…
W potwierdzeniu dokonania rezerwacji sali konferencyjnej należy wskazać między innymi
A. datę rezerwacji sali oraz obywatelstwo uczestników
B. nazwę sali oraz imię i nazwisko szkoleniowca
C. wyposażenie sali oraz liczbę osób obsługujących konferencję
D. godziny rezerwacji sali i formę płatności
HGT.03 Pytanie 370
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co to jest jajko po wiedeńsku?
A. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
B. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
C. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
HGT.03 Pytanie 371
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna w pierwszej kolejności wykonać pokojowa według procedury sprzątania pokoju "przy gościu"?
A. Zaktualizować materiały informacyjne i promocyjne
B. Opróżnić kosz, zebrać brudne naczynia
C. Ustawić czyste naczynia
D. Pozbierać porozrzucane rzeczy gościa
HGT.03 Pytanie 372
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Inspektor pięter
B. Pokojowa lotna
C. Kierownik pięter
D. Magazynier bielizny
HGT.03 Pytanie 373
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
D. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
HGT.03 Pytanie 374
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
B. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
C. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
D. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
HGT.03 Pytanie 375
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja sadzone
B. Jaja poszetowe
C. Jaja frytowane
D. Jaja na miękko
HGT.03 Pytanie 376
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
B. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
C. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
D. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
HGT.03 Pytanie 377
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadanie nie wchodzi w zakres obowiązków służby pięter?
A. Zarządzanie ewidencją rzeczy pozostawionych przez gości
B. Przyjmowanie kluczy od gości opuszczających hotel
C. Zachowanie czystości w pokojach
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi
HGT.03 Pytanie 378
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma wynajęła w hotelu salę konferencyjną celem organizacji 6-godzinnego szkolenia dla 20 pracowników. Ponadto w spotkaniu wzięli udział właściciel firmy oraz osoba je prowadząca. Podczas szkolenia przewidziano dwie półgodzinne przerwy kawowe, które należy doliczyć do czasu trwania konferencji. Na postawie cennika usług określ, na jaką kwotę wystawiono fakturę za wynajęcie sali konferencyjnej oraz przerwy kawowe.
Cennik usług: | |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 30 osób: 400 zł do 5 godzin |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 60 osób: 600 zł do 5 godzin |
- | każda dodatkowa godzina: 50 zł |
- | 1 przerwa kawowa: 10 zł/os. |
- | uroczysty obiad: 55 zł/os. |
- | uroczysta kolacja: 35 zł/os. |
Wszystkie ceny zawierają podatek VAT |
A. 840 złotych.
B. 940 złotych.
C. 1 140 złotych.
D. 1 040 złotych.
HGT.03 Pytanie 379
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ właściwe warunki, jakie powinny panować w pomieszczeniach magazynowych przeznaczonych do przechowywania suchych artykułów zbożowych?
A. Wilgotność względna 60%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C
B. Wilgotność względna 60%, dobra wentylacja, temperatura od 8 °C do 10 °C
C. Wilgotność względna 90%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C
D. Wilgotność względna 95%, dobra wentylacja, temperatura od 0 °C do 5 °C
HGT.03 Pytanie 380
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Osoba z pralni.
B. Pokojowa.
C. Magazynier tkanin.
D. Korytarzowy.
HGT.03 Pytanie 381
Obsługa gości w obiekcie świa…
Charakter działalności SPA w obiekcie hotelowym to
A. zabiegi zdrowotne
B. usługi rozrywkowe oraz zabiegi zdrowotne
C. zabiegi prozdrowotne i poprawiające urodę
D. usługi rozrywkowe
HGT.03 Pytanie 382
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?
A. 90 cm x 200 cm
B. 198 cm x 203 cm
C. 153 cm x 203 cm
D. 140 cm x 200 cm
HGT.03 Pytanie 383
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?
A. Gruntowne
B. Interwencyjne
C. Nadzwyczajne
D. Okazjonalne
HGT.03 Pytanie 384
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?
A. Owoce i warzywa.
B. Cukier i kawę
C. Kiełbasy i tłuszcze.
D. Napoje i konfitury.
HGT.03 Pytanie 385
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. gruntownego
B. awaryjnego
C. bieżącego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 386
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Przechowywanie bagażu
B. Zamawianie taksówki
C. Prasowanie odzieży
D. Udzielanie informacji
HGT.03 Pytanie 387
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na ilustracji przedstawiono

A. dyspenser do płatków.
B. bufet do dań gorących.
C. taboret gastronomiczny.
D. pomocnik kelnerski.
HGT.03 Pytanie 388
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania
A. bieżącego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 389
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. podstawowa
B. towarzysząca
C. uzupełniająca
D. fakultatywna
HGT.03 Pytanie 390
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?
A. A part
B. A' la carte
C. Bankietową
D. Bufetową
HGT.03 Pytanie 391
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?
A. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
HGT.03 Pytanie 392
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?
A. Dla dziecka
B. Dla męża
C. Dla babci
D. Dla żony
HGT.03 Pytanie 393
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?
A. Bufet śniadaniowy
B. Serwis a'la carte
C. Room serwis
D. Serwis talerzowy
HGT.03 Pytanie 394
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy gościa?
A. Uszkodzenie torby gościa przez bagażowego
B. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
C. Awaria laptopa w trakcie korzystania przez gościa
D. Kradzież portfela gościa przez pokojówkę
HGT.03 Pytanie 395
Obsługa gości w obiekcie świa…
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. na paterze
B. w kompotierce
C. w kokilku
D. na gerydonie
HGT.03 Pytanie 396
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?
A. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
B. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
C. Serwis a la carte, serwis a'part
D. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
HGT.03 Pytanie 397
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie cyklicznymi porządkami generalnymi w hotelu należy do zadań
A. właścicielki pokoju
B. inspektora pięter
C. menedżera hotelu
D. osoby sprzątającej korytarze
HGT.03 Pytanie 398
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. rękawic ochronnych
B. szorowarki jednotarczowej
C. wiaderko z mopem
D. worka na brudną bieliznę
HGT.03 Pytanie 399
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
A. Pięć lat
B. Trzy miesiące
C. Pół roku
D. Dwa lata
HGT.03 Pytanie 400
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Pracownik pralni
B. Inspektor pięter
C. Magazynier bielizny
D. Kierownik pięter