Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 401
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Olej
B. Kefir
C. Maślanka
D. Majonez
HGT.03 Pytanie 402
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.
Lp. | Oferta usługi | Cena |
---|---|---|
1. | Menu na 1 osobę | 110,00 zł |
2. | Kamerzysta | 1 500,00 zł |
3. | Fotograf | 800,00 zł |
4. | DJ | 600,00 zł |
5. | Pokaz sztucznych ogni | 300,00 zł |
A. 1 810,00 zł
B. 3 310,00 zł
C. 12 700,00 zł
D. 14 200,00 zł
HGT.03 Pytanie 403
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?
A. A part
B. Bankietową
C. Bufetową
D. A' la carte
HGT.03 Pytanie 404
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
B. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
C. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
D. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
HGT.03 Pytanie 405
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować
A. zimną wodę wraz ze szczotką
B. roztwór szamponu oraz mop parowy
C. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
D. środek mrożący i ściereczkę
HGT.03 Pytanie 406
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?
A. Ręcznik kąpielowy
B. Osłona wanny lub natrysku
C. Dozownik z płynnym mydłem
D. Torba higieniczna
HGT.03 Pytanie 407
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych technik jest najbardziej skuteczna w usuwaniu gumy do żucia przylepionej do tapicerowanej kanapy?
A. Odkurzanie
B. Użycie środka odtłuszczającego
C. Zdrapanie nożem
D. Użycie zamrażacza
HGT.03 Pytanie 408
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Użycie zamrażacza
B. Zastosowanie środka odplamiającego
C. Posypanie sodą oczyszczoną
D. Posypanie solą kuchenną
HGT.03 Pytanie 409
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. odplamiacz do plam tłustych
B. spirytus metylowy
C. rozcieńczony roztwór szamponu
D. detergent naturalny
HGT.03 Pytanie 410
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie towary powinny znaleźć się w planie posiłków dla osób stosujących dietę redukcyjną?
A. Mięso wieprzowe i podroby
B. Twaróg i jogurt naturalny
C. Banany i winogrona
D. Napoje gazowane i nektary
HGT.03 Pytanie 411
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?
A. Na bagażniku
B. W szafie
C. W łazience
D. Na biurku
HGT.03 Pytanie 412
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kelner dostarczając zamówienie na śniadanie kontynentalne w room-service dla gościa skorzysta z
A. dużego płaskiego talerza
B. dużej tacy prostokątnej
C. wózka serwisowego z blatem
D. windy serwisowej
HGT.03 Pytanie 413
Obsługa gości w obiekcie świa…
W protokole zgłoszenia znalezionych przedmiotów, obok opisu przedmiotu oraz daty jego znalezienia, powinno się uwzględnić
A. wartość zakupu przedmiotu
B. wysokość odszkodowania
C. miejsce jego znalezienia
D. numer dokumentu tożsamości znalazcy
HGT.03 Pytanie 414
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?
A. au lait
B. espresso
C. con panna
D. macchiato
HGT.03 Pytanie 415
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od 0°C do +6°C
B. Od +7°C do +15°C
C. Od -5°C do -1°C
D. Od -10°C do -6°C
HGT.03 Pytanie 416
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest
A. regulamin hotelowy
B. zamówienie na usługi
C. potwierdzenie rezerwacji
D. zlecenie realizacji imprezy
HGT.03 Pytanie 417
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?
A. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
B. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
C. Wymiana ręczników
D. Mycie podłogi oraz odkurzanie
HGT.03 Pytanie 418
Obsługa gości w obiekcie świa…
Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?
A. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
B. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
D. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
HGT.03 Pytanie 419
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Magazynier bielizny
B. Kierownik pięter
C. Inspektor pięter
D. Pokojowa lotna
HGT.03 Pytanie 420
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na
A. kwartał
B. pół roku
C. rok
D. miesiąc
HGT.03 Pytanie 421
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?
A. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
B. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
C. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
HGT.03 Pytanie 422
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na etykiecie płynu do czyszczenia dywanów, w instrukcji użycia podano: 3 nakrętki detergentu na 3 litry wody. Jaką liczbę nakrętek detergentu, zgodnie z tą instrukcją, należy użyć na 10 litrów wody?
A. 6 nakrętek
B. 12 nakrętek
C. 8 nakrętek
D. 10 nakrętek
HGT.03 Pytanie 423
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 424
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?
A. Angielska
B. Niemiecka
C. Rosyjska
D. Francuska
HGT.03 Pytanie 425
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?
A. Roquefort
B. Rokpol
C. Gorgonzola
D. Bryndza
HGT.03 Pytanie 426
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?
A. specjalnego
B. codziennego
C. awaryjnego
D. generalnego
HGT.03 Pytanie 427
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie jest stosowane do gotowania potraw w parze?
A. Kuter
B. Blender
C. Steamer
D. Wilk
HGT.03 Pytanie 428
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki element wyposażenia dodatkowego w jednostkach mieszkalnych jest wymagany w hotelach wszystkich klas?
A. Torba na bieliznę gościa przeznaczoną do prania
B. Artykuły piśmiennicze
C. Naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie gości w pokoju
D. Zestaw do pielęgnacji obuwia
HGT.03 Pytanie 429
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Osobie zarządzającej hotelem
B. Korytarzowej
C. Inspektorowi służby pięter
D. Kierownikowi recepcji
HGT.03 Pytanie 430
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie
A. bieżącego
B. gruntownego
C. awaryjnego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 431
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Motele 4*-5*
B. Tylko motele 5*
C. Wyłącznie hotele 5*
D. Hotele 4*-5*
HGT.03 Pytanie 432
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania
A. inspektorki
B. kierownika służby pięter
C. kierownika piętra
D. pokojowej
HGT.03 Pytanie 433
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności
A. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
B. umowę na przeprowadzenie imprezy
C. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
D. ofertę na zorganizowanie usługi
HGT.03 Pytanie 434
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka temperatura jest najbardziej odpowiednia do przechowywania jaj, aby utrzymały świeżość przez 28 dni?
A. Od +6°C do +10°C
B. Od - 5°C do - 2°C
C. Od - 2°C do 0°C
D. Od 0°C do +5°C
HGT.03 Pytanie 435
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?
A. Ryby, krewetki
B. Owoce, warzywa
C. Jogurty, sery
D. Pieczywo, ciasta
HGT.03 Pytanie 436
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
B. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
HGT.03 Pytanie 437
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?
A. Otworzyć pokój, wziąć telefon i przekazać go gościowi
B. Zadzwonić do recepcji i potwierdzić, czy to była prośba gościa
C. Przeprosić gościa i wyjaśnić, że nie może spełnić jego prośby
D. Otworzyć pokój, wejść z gościem i poprosić go, aby odszukał telefon
HGT.03 Pytanie 438
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa e-mailem usług dodatkowych, jest
A. zamówienie na usługi.
B. regulamin hotelowy.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. kosztorys imprezy.
HGT.03 Pytanie 439
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?
A. Projektor
B. Hoker
C. Flipchart
D. Wizualizer
HGT.03 Pytanie 440
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?
A. Bufetową
B. Do pokoju
C. W biegu
D. Do stolika