Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 561
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Twin
B. Suite
C. Double
D. Duplex
HGT.03 Pytanie 562
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
B. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
D. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
HGT.03 Pytanie 563
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?
A. Zanieść ją do recepcji obiektu
B. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
C. Oddać ją do przechowalni bagażu
D. Sprawdzić, co się w niej znajduje
HGT.03 Pytanie 564
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie
A. gruntownego
B. bieżącego
C. specjalnego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 565
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?
A. angielskiego
B. amerykańskiego
C. wiedeńskiego
D. myśliwskiego
HGT.03 Pytanie 566
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?
A. Dyrektorowi ds. sprzedaży
B. Kierownikowi służby pięter
C. Recepcjoniście concierge
D. Portierowi hotelowemu
HGT.03 Pytanie 567
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi oferowane w motelu obejmują depozyt oraz budzenie?
A. Uzupełniających
B. Fakultatywnych
C. Podstawowych
D. Towarzyszących
HGT.03 Pytanie 568
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?
A. Przechowanie bagażu
B. Zajęcia na kręgielni
C. Użycie apteczki
D. Dostarczanie korespondencji
HGT.03 Pytanie 569
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
B. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
HGT.03 Pytanie 570
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Pracownik pralni
B. Inspektor pięter
C. Kierownik pięter
D. Magazynier bielizny
HGT.03 Pytanie 571
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?
A. Wyczyścić szorstką szczotką
B. Przetrzeć suchą ściereczką
C. Wytarć wilgotną ściereczką
D. Przetrzeć mokrą gąbką
HGT.03 Pytanie 572
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dania, napoje i potrawy składają się na tradycyjne śniadanie francuskie?
A. Ciepły napój, chleb, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
B. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
C. Sok z świeżych owoców lub warzyw oraz owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby podawane na zimno, wędliny.
D. Napoje zimne oraz gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone lub grillowane, dania na bazie jaj lub mąki, potrawy słodkie, sery.
HGT.03 Pytanie 573
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?
A. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
B. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
C. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
HGT.03 Pytanie 574
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?
A. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
B. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
C. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
D. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
HGT.03 Pytanie 575
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?
A. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
B. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
C. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
D. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
HGT.03 Pytanie 576
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?
A. Odkurzanie
B. Użycie zamrażacza
C. Aplikacja środka odtłuszczającego
D. Zeskrobanie nożem
HGT.03 Pytanie 577
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii
A. tylko 5*
B. wyłącznie 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 578
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?
A. minibar
B. telefon
C. lodówka
D. sejf
HGT.03 Pytanie 579
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?
A. 320 zł
B. 368 zł
C. 426 zł
D. 340 zł