Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 41
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. specjalnego
B. gruntownego
C. bieżącego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 42
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Wędliny oraz pasztety
B. Chleb i inne pieczywo
C. Mleko i wyroby mleczne
D. Dżemy, powidła i konfitury
HGT.03 Pytanie 43
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. czystą wodę
B. impregnat
C. płyn zawierający alkohol
D. środek do dezynfekcji
HGT.03 Pytanie 44
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj właściwą temperaturę wody do przygotowania czarnej herbaty?
A. Między 85 a 90°C
B. Między 75 a 80°C
C. Między 90 a 95°C
D. Między 80 a 85°C
HGT.03 Pytanie 45
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
B. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
C. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
D. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
HGT.03 Pytanie 46
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Czyszczenie okien.
B. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
C. Zmiana pościeli.
D. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
HGT.03 Pytanie 47
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?
A. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
B. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
D. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
HGT.03 Pytanie 48
Obsługa gości w obiekcie świa…
Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych
A. owadów.
B. bakterii.
C. wirusów.
D. gryzoni.
HGT.03 Pytanie 49
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?
A. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
B. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
C. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
D. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
HGT.03 Pytanie 50
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?
A. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
B. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
C. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
D. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów
HGT.03 Pytanie 51
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 5 050,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 7 500,00 zł
D. 10 100,00 zł
HGT.03 Pytanie 52
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Angielska
B. Francuska
C. Standardowa
D. Niemiecka
HGT.03 Pytanie 53
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego rodzaju bielizna stołowa jest wykorzystywana do ozdabiania boków stołów bankietowych?
A. Laufry
B. Skirtingi
C. Moltony
D. Napperony
HGT.03 Pytanie 54
Obsługa gości w obiekcie świa…
Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań
A. korytarzowej
B. pokojowej
C. menadżera hotelu
D. inspektora służby pięter
HGT.03 Pytanie 55
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą przy porządkowaniu przestrzeni mieszkalnej?
A. Odkurzyć dywan.
B. Zabrzeć śmieci.
C. Pościelić łóżko.
D. Otworzyć okno
HGT.03 Pytanie 56
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania
A. gruntownego
B. okolicznościowego
C. bieżącego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 57
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?
A. Codzienne.
B. Specjalne.
C. Dokładne.
D. B bieżące.
HGT.03 Pytanie 58
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?
A. 8 nakrętek
B. 12 nakrętek
C. 10 nakrętek
D. 6 nakrętek
HGT.03 Pytanie 59
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do rosyjskiej herbaty, serwuje się
A. konfitury, cukier i whisky
B. cytrynę, konfitury i rum
C. miód, sok malinowy i koniak
D. cukier, mleko i śmietankę
HGT.03 Pytanie 60
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Pasztet z ciecierzycy
B. Fasolka w pomidorach
C. Jajecznica na bekonie
D. Grzanki z serem
HGT.03 Pytanie 61
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?
A. Bufet śniadaniowy
B. Zestawy śniadaniowe
C. Śniadania a la carte
D. Paczki śniadaniowe
HGT.03 Pytanie 62
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z zatrudnionych w służbie pięter regularnie współdziała z dysponentem w celu aktualizacji danych dotyczących statusu pokoi oraz harmonogramu ich sprzątania?
A. Inspektor pięter
B. Pokojowa na dyżurze
C. Osoba zajmująca się magazynem
D. Pracownik odpowiedzialny za korytarze
HGT.03 Pytanie 63
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?
A. Ekstraktor
B. Mop
C. Zamiatarkę
D. Polerkę
HGT.03 Pytanie 64
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?
A. Flipchart
B. Hoker
C. Wizualizer
D. Projektor
HGT.03 Pytanie 65
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. bieżącego
B. sezonowego
C. awaryjnego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 66
Obsługa gości w obiekcie świa…
W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić
A. wartość zakupu przedmiotu
B. wysokość odszkodowania
C. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
D. numer dowodu osobistego znalazcy
HGT.03 Pytanie 67
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. fakultatywna
C. podstawowa
D. uzupełniająca
HGT.03 Pytanie 68
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Przyjęcie bufetowe
B. Brunch
C. Lampka wina
D. Aperitif
HGT.03 Pytanie 69
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego
A. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
B. wstępny kosztorys zamawianych usług
C. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
D. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
HGT.03 Pytanie 70
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania związane z porządkowaniem pokoju w hotelu 5*, sprzątaczka realizuje na co dzień lub na życzenie klienta?
A. Mycie okien i czyszczenie zasłon
B. Odkurzanie i pranie wykładziny
C. Otwieranie okna i wymianę firan
D. Wymianę pościeli i ręczników
HGT.03 Pytanie 71
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?
A. Pieczywo, ciasta
B. Jogurty, sery
C. Ryby, krewetki
D. Owoce, warzywa
HGT.03 Pytanie 72
Obsługa gości w obiekcie świa…
Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje
A. wędlin, serów
B. miodu, dżemu
C. jajecznicy na bekonie
D. jaj po wiedeńsku
HGT.03 Pytanie 73
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?
A. Mycie podłogi oraz odkurzanie
B. Wymiana ręczników
C. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
D. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
HGT.03 Pytanie 74
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?
A. Majonez
B. Kefir
C. Olej
D. Maślanka
HGT.03 Pytanie 75
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. obowiązkową, towarzyszącą
B. obowiązkową, komplementarną
C. nieobowiązkową, towarzyszącą
D. nieobowiązkową, komplementarną
HGT.03 Pytanie 76
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
B. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
C. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
D. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
HGT.03 Pytanie 77
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych czynności powinna zrealizować pokojowa podczas procedury sprzątania pokoju "na czysto"?
A. Posprzątać rzeczy gościa
B. Poinformować recepcję o gotowości pokoju
C. Sprawdzić stan pościeli
D. Poukładać kosmetyki gościa
HGT.03 Pytanie 78
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu
A. ISO 9001
B. HACCP
C. GHP
D. GMP
HGT.03 Pytanie 79
Obsługa gości w obiekcie świa…
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. w kokilku
B. w kompotierce
C. na gerydonie
D. na paterze
HGT.03 Pytanie 80
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
A. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
B. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
C. W dniu wyjazdu gościa
D. Na dzień przed przybyciem gościa