Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 81
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. HACCP
B. GMP
C. GHP
D. ISO 9001
HGT.03 Pytanie 82
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?

A. Talerzyka do pieczywa
B. Filiżanki ze spodkiem
C. Cukiernicy
D. Łyżeczki
HGT.03 Pytanie 83
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?

A. Rosyjskie
B. Angielskie
C. Greckie
D. Amerykańskie
HGT.03 Pytanie 84
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z jakiego rodzaju ciasta przygotowuje się rogaliki śniadaniowe w stylu croissant?

A. Półkruche
B. Biszkoptowe
C. Kruche
D. Francuskie
HGT.03 Pytanie 85
Obsługa gości w obiekcie świa…

Miejsce przeznaczone do niewielkich napraw sprzętu sportowego i turystycznego powinno obligatoryjnie mieć

A. camping
B. pole biwakowe
C. dom wycieczkowy
D. schronisko młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 86
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Wyprać zimną wodą
B. Użyć odplamiacza do tłustych plam
C. Zastosować środek mrożący
D. Użyć preparatu do dezynfekcji
HGT.03 Pytanie 87
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. A’ la carte
B. Bufetową
C. Bankietową
D. A part
HGT.03 Pytanie 88
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?

A. Motele 4*-5*
B. Tylko motele 5*
C. Wyłącznie hotele 5*
D. Hotele 4*-5*
HGT.03 Pytanie 89
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?

A. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
B. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
C. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
D. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
HGT.03 Pytanie 90
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.

A. Rejestr wydanych kluczy
B. Lista kontrolna dla pokoju
C. Harmonogram pracy pokojowych
D. Formularz minibaru
HGT.03 Pytanie 91
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?

A. Suite
B. Double
C. Single
D. Twin
HGT.03 Pytanie 92
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:

A. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
B. whisky, brązowy cukier, śmietankę
C. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
D. mleko, śmietanka, cukier
HGT.03 Pytanie 93
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na etykiecie płynu do czyszczenia dywanów, w instrukcji użycia podano: 3 nakrętki detergentu na 3 litry wody. Jaką liczbę nakrętek detergentu, zgodnie z tą instrukcją, należy użyć na 10 litrów wody?

A. 10 nakrętek
B. 6 nakrętek
C. 12 nakrętek
D. 8 nakrętek
HGT.03 Pytanie 94
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Męski zegarek
B. Szczoteczkę do zębów
C. Tajne dokumenty
D. Telefon komórkowy
HGT.03 Pytanie 95
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?

A. Magazynier bielizny
B. Pokojowa
C. Inspektorka pięter
D. Recepcjonista
HGT.03 Pytanie 96
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jaja, drożdże
B. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jaja, cukier
D. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
HGT.03 Pytanie 97
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Bieżącego
B. Okolicznościowego
C. Gruntownego
D. Awaryjnego
HGT.03 Pytanie 98
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?

A. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
B. fakultatywna, dodatkowo płatna
C. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
D. uzupełniająca, dodatkowo płatna
HGT.03 Pytanie 99
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?

A. 140 cm x 140 cm
B. 180 cm x 140 cm
C. 120 cm x 160 cm
D. 120 cm x 120 cm
HGT.03 Pytanie 100
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania podejmie hotel w dniu poprzedzającym konferencję zamówioną przez firmę zewnętrzną, która obejmuje obsługę techniczną?

A. Sprawdzi nagłośnienie pomieszczeń i sprawność mikrofonów
B. Zrealizuje rejestrację uczestników oraz powita gości
C. Przygotuje mini bufet z napojami i przekąskami
D. Umieści tablice informacyjne, które będą wskazywać drogę do sali konferencyjnej
HGT.03 Pytanie 101
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum

A. 18 godzin
B. 20 godzin
C. 12 godzin
D. 8 godzin
HGT.03 Pytanie 102
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to jajko

A. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
HGT.03 Pytanie 103
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania

A. inspektorki
B. pokojowej
C. kierownika piętra
D. kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 104
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?

A. Domy wycieczkowe
B. Hotele
C. Schroniska młodzieżowe
D. Pensjonaty
HGT.03 Pytanie 105
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Przechowywanie bagażu
B. Zamówienie taksówki
C. Informacje turystyczne
D. Sprzedaż kosmetyków
HGT.03 Pytanie 106
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?

A. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
B. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
C. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
D. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
HGT.03 Pytanie 107
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Kąpiel błotną ciała.
B. Wynajem sali konferencyjnej.
C. Depozyt.
D. Pokaz mima.
HGT.03 Pytanie 108
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.

A. Walizka schowana w samochodzie
B. Auto zaparkowane na terenie hotelu
C. Pies zostawiony w pokoju
D. Kamera oddana w depozyt
HGT.03 Pytanie 109
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?

A. Telefonicznie przez pracownika recepcji
B. Osobiście przez pracownika służby pięter
C. Automatycznie przez centralę telefoniczną
D. Za pomocą radia z funkcją budzika
HGT.03 Pytanie 110
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.

A. Apartamentowa
B. Biznesowa
C. Specjalna
D. Rezydencjonalna
HGT.03 Pytanie 111
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z jednostek mieszkalnych jest standardowo wyposażona w udogodnienia dla rodzin?

A. Rezydencjonalna
B. Executive
C. Superior
D. Studio
HGT.03 Pytanie 112
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?

A. TPL, DBL
B. DBL, APT
C. APT, TPL
D. TPL, SGL
HGT.03 Pytanie 113
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego

A. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
B. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
C. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
D. ustnego potwierdzenia wykonania usług
HGT.03 Pytanie 114
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer
pokoju
Typ
pokoju
Status
pokoju
Uwagi ogólne inspektora pięterUwagi
pokojowej
200DBLZ
201DBLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
202SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
203SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
204SGLCZ
205DBLCZ
206DBLZ
207APTGZawieszka klamkowa – Please make up the room
208APTCZ
209DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 203,207
B. 208,209
C. 202,204
D. 200,201
HGT.03 Pytanie 115
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta

A. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
HGT.03 Pytanie 116
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?

A. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
B. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
C. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
D. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
HGT.03 Pytanie 117
Obsługa gości w obiekcie świa…

Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się

A. rotiserrie
B. bistro
C. lunch
D. brunch
HGT.03 Pytanie 118
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Ekonomicznych
B. Luksusowych
C. Butikowych
D. Kongresowych
HGT.03 Pytanie 119
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?

A. W łazience
B. Na biurku
C. W szafie
D. Na bagażniku
HGT.03 Pytanie 120
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?

A. Bufetową
B. Bankietową
C. Room service
D. A la carte