Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 161
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
B. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
C. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
D. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
HGT.03 Pytanie 162
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?
A. Specjalne
B. Gruntowne
C. Okolicznościowe
D. Awaryjne
HGT.03 Pytanie 163
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.
Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g | |||
---|---|---|---|
Mleko | 51 | Dżem truskawkowy | 252 |
Jogurt | 60 | Chleb zwykły | 245 |
Ser gouda | 288 | Chleb żytni razowy | 223 |
Twaróg chudy | 99 | Graham | 226 |
Jaja | 133 | Pomidor | 14 |
Parówka | 301 | Sałata | 10 |
Polędwica sopocka | 165 | Ogórek | 10 |
Szynka z kurczaka | 199 | Rzodkiewka | 9 |
Szynka wieprzowa | 223 | Masło | 735 |
Cukier | 405 | Margaryna „Flora" | 531 |
A. 447 kcal
B. 435 kcal
C. 324 kcal
D. 535 kcal
HGT.03 Pytanie 164
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?
A. Kocioł warzelny
B. Dyspenser
C. Salamander
D. Bemar
HGT.03 Pytanie 165
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile wody należy dodać, aby przygotować roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeśli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?
A. 0,51
B. 4,01
C. 1,01
D. 2,01
HGT.03 Pytanie 166
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego rodzaju sprzątanie powinno być wykonane po zauważeniu insektów w pomieszczeniu?
A. Specjalne
B. Okolicznościowe
C. Gruntowne
D. Okresowe
HGT.03 Pytanie 167
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wystawienie faktury pro forma zleceniodawcy przed zrealizowaniem zamówienia pozwala na
A. uwzględnienie szczególnych życzeń zleceniodawcy
B. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT
C. wpłatę zaliczki związanej z złożonym zamówieniem
D. zaprezentowanie usług zawartych w ofercie pakietowej
HGT.03 Pytanie 168
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.
Terminarz zabiegów | |
---|---|
Imię i nazwisko gościa: | Marta Lipińska |
Data zabiegu: | 8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r. |
Rodzaj zabiegu: | masaż klasyczny całkowity |
Cena zabiegu: | 120 złotych |
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
Podpis gościa: | Marta Lipińska |
Podpis wystawcy dokumentu: | Jan Nowakowski |
Data wystawienia dokumentu: | ........................ |
A. 6 listopada 2016 r.
B. 9 listopada 2016 r.
C. 8 listopada 2016 r.
D. 4 listopada 2016 r.
HGT.03 Pytanie 169
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?
A. Butikowych
B. Ekonomicznych
C. Luksusowych
D. Kongresowych
HGT.03 Pytanie 170
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czym jest kawa cappuccino?
A. bardzo mocna mała kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki
B. kawa przygotowywana w ekspresie ciśnieniowym, serwowana z pianą mleczną i posypana kakao
C. gorące spienione mleko z dodatkiem ekstraktu kawowego
D. kawa przyrządzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietany i cynamonu
HGT.03 Pytanie 171
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. dezynsekcję
B. sanityzację
C. deratyzację
D. dezynfekcję
HGT.03 Pytanie 172
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?
A. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
B. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
C. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
D. Rogaliki, konfitury, kawa
HGT.03 Pytanie 173
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy depozyt hotelowy stanowi usługę?
A. dodatkową, płatną
B. opcjonalną, bezpłatną
C. opcjonalną, płatną
D. dodatkową, bezpłatną
HGT.03 Pytanie 174
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
D. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
HGT.03 Pytanie 175
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?
A. Tylko w hotelach 5*
B. Wyłącznie w motelach 4*
C. W hotelach i motelach 5*
D. W hotelach i motelach 4*
HGT.03 Pytanie 176
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?
A. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
B. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
C. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
D. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
HGT.03 Pytanie 177
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić
A. poranną gazetę
B. bukiet kwiatów
C. drugą poduszkę
D. dodatkowe łóżko
HGT.03 Pytanie 178
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?
A. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
B. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
C. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
D. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
HGT.03 Pytanie 179
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy powinno się wykonać sprzątanie pokoju "na czysto"?
A. Podczas pobytu gościa w pokoju
B. Po naprawie awarii w pokoju
C. Po opuszczeniu pokoju przez gościa
D. Po zakończonym remoncie
HGT.03 Pytanie 180
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
---|---|---|---|---|
Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
200 | DBL | Z | ||
201 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
202 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
203 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
204 | SGL | CZ | ||
205 | DBL | CZ | ||
206 | DBL | Z | ||
207 | APT | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
208 | APT | CZ | ||
209 | DBL | CZ | ||
Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ |
A. 208,209
B. 200,201
C. 202,204
D. 203,207
HGT.03 Pytanie 181
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma wynajęła w hotelu salę konferencyjną celem organizacji 6-godzinnego szkolenia dla 20 pracowników. Ponadto w spotkaniu wzięli udział właściciel firmy oraz osoba je prowadząca. Podczas szkolenia przewidziano dwie półgodzinne przerwy kawowe, które należy doliczyć do czasu trwania konferencji. Na postawie cennika usług określ, na jaką kwotę wystawiono fakturę za wynajęcie sali konferencyjnej oraz przerwy kawowe.
Cennik usług: | |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 30 osób: 400 zł do 5 godzin |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 60 osób: 600 zł do 5 godzin |
- | każda dodatkowa godzina: 50 zł |
- | 1 przerwa kawowa: 10 zł/os. |
- | uroczysty obiad: 55 zł/os. |
- | uroczysta kolacja: 35 zł/os. |
Wszystkie ceny zawierają podatek VAT |
A. 840 złotych.
B. 940 złotych.
C. 1 040 złotych.
D. 1 140 złotych.
HGT.03 Pytanie 182
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?
A. Froterkę
B. Odkurzacz elektryczny
C. Szorowarkę jednotarczową
D. Mop parowy
HGT.03 Pytanie 183
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji międzynarodowej dla 150 osób, podczas której tłumaczenie ma następować na bieżąco równolegle z wystąpieniem prelegenta. Przy wykonywaniu tej usługi hotel musi mieć dostęp do sprzętu do tłumaczenia.
A. zwrotnego
B. symultanicznego
C. asymetrycznego
D. szeptanego
HGT.03 Pytanie 184
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?
A. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
B. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
C. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
D. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
HGT.03 Pytanie 185
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
D. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
HGT.03 Pytanie 186
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?
A. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
B. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
C. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
HGT.03 Pytanie 187
Obsługa gości w obiekcie świa…
W potwierdzeniu dokonania rezerwacji sali konferencyjnej należy wskazać między innymi
A. wyposażenie sali oraz liczbę osób obsługujących konferencję
B. datę rezerwacji sali oraz obywatelstwo uczestników
C. nazwę sali oraz imię i nazwisko szkoleniowca
D. godziny rezerwacji sali i formę płatności
HGT.03 Pytanie 188
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?
A. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
B. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
C. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
HGT.03 Pytanie 189
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego
A. ustnego potwierdzenia wykonania usług
B. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
HGT.03 Pytanie 190
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?
A. Prasowanie odzieży.
B. Zamówienie taksówki.
C. Przechowywanie bagażu.
D. Udzielanie wskazówek.
HGT.03 Pytanie 191
Obsługa gości w obiekcie świa…
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. działu rekreacji
B. służby pięter
C. służby parterowej
D. działu technicznego
HGT.03 Pytanie 192
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Czyszczenie wentylatorów
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Mycie okien
HGT.03 Pytanie 193
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. Przed istotnymi świętami
B. Gdy zauważono obecność insektów
C. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
D. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
HGT.03 Pytanie 194
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
B. W dniu wyjazdu gościa
C. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
D. Dzień przed przybyciem gościa
HGT.03 Pytanie 195
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?
A. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
B. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
C. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
D. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
HGT.03 Pytanie 196
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
B. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
C. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
D. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
HGT.03 Pytanie 197
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?
A. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
B. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jaja, drożdże
D. Mąka, jaja, cukier
HGT.03 Pytanie 198
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?
A. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
B. fakultatywna, dodatkowo płatna
C. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
D. uzupełniająca, dodatkowo płatna
HGT.03 Pytanie 199
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?
A. Zabrania narzuty z łóżka.
B. Włączenia lampki nocnej.
C. Przygotowania przy łóżku kapci.
D. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
HGT.03 Pytanie 200
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?
A. Osobiście przez pracownika służby pięter
B. Automatycznie przez centralę telefoniczną
C. Telefonicznie przez pracownika recepcji
D. Za pomocą radia z funkcją budzika