Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 201
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.

Oferta hotelu w Kołobrzegu
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.

Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Cateringowe.
B. Spa & Welbiess.
C. Konferencyjne.
D. Biznesowe.
HGT.03 Pytanie 202
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. sejf
B. minibar
C. telefon
D. lodówka
HGT.03 Pytanie 203
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?

A. Pokojowa lotna
B. Magazynier bielizny
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.03 Pytanie 204
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?

A. Odkurzanie półek
B. Odkurzanie parapetów
C. Mycie okien
D. Mycie luster
HGT.03 Pytanie 205
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?

A. 30 000,00 zł
B. 6 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 9 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 206
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty, według zasad kategoryzacji, muszą zapewniać realizację zamówień na potrawy oraz napoje do pokoju przez co najmniej 18 godzin dziennie?

A. Hotele l*-3*
B. Pensjonaty 3*-5*
C. Hotele 3*-5*
D. Pensjonaty 1*-3*
HGT.03 Pytanie 207
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?

A. Serwis a la carte
B. Room service
C. Bufet śniadaniowy
D. Serwis talerzowy
HGT.03 Pytanie 208
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?

A. 180 cm x 200 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 200 cm x 200 cm
HGT.03 Pytanie 209
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?

A. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
B. Nazwiska oraz imienia znalazcy
C. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
D. Okresu pobytu gościa
HGT.03 Pytanie 210
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań

A. kierownika pięter
B. kierownika recepcji
C. starszej pokojowej
D. pracuownika marketingu
HGT.03 Pytanie 211
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność porządkową pracownicy służby pięter są zobowiązani realizować codziennie w węźle komunikacyjnym?

A. Umyć futryny
B. Zmienić dekorację
C. Przetrzeć poręcze
D. Umyć ściany
HGT.03 Pytanie 212
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?

A. przeniesienie bagażu do pokoju
B. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
C. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
D. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
HGT.03 Pytanie 213
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowanie comiesięcznych grafików pracy dla pracowników działu pięter jest zadaniem

A. menedżera recepcji
B. menedżera służby pięter
C. specjalisty ds. marketingu
D. starszej pokojowej
HGT.03 Pytanie 214
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa przechowywania bagażu w hotelu jest

A. towarzysząca, płatna
B. komplementarna, bezpłatna
C. uzupełniająca, płatna
D. fakultatywna, bezpłatna
HGT.03 Pytanie 215
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?

A. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
B. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
C. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
D. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
HGT.03 Pytanie 216
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?

A. Warnik
B. Dekanter
C. Podgrzewacz
D. Kociołek
HGT.03 Pytanie 217
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?

A. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
B. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
C. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
D. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.03 Pytanie 218
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych dokumentów stanowi podstawę do dokonania płatności za zrealizowane usługi dodatkowe?

A. Zestawienie kosztów
B. Kosztorys
C. Faktura
D. Rachunek uproszczony
HGT.03 Pytanie 219
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?

A. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
B. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
C. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
D. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
HGT.03 Pytanie 220
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 221
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić

A. grę w bilard
B. łaźnię suchą
C. jazdę konno
D. zajęcia fitness
HGT.03 Pytanie 222
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?

A. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
B. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
HGT.03 Pytanie 223
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 160 cm x 240 cm
B. 140 cm x 180 cm
C. 130 cm x 180 cm
D. 110 cm x 150 cm
HGT.03 Pytanie 224
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Zaproponować gościowi nalanie napoju
B. Podać gościowi menu room service
C. Poprawić układ potraw na stole
D. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
HGT.03 Pytanie 225
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. HACCP
B. ISO 9001
C. GMP
D. GHP
HGT.03 Pytanie 226
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?

A. Kasza manna, jaja, mleko
B. Bułka tarta, jaja, woda
C. Mąka pszenna, jaja, woda
D. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 227
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu powinno się serwować mleko do kawy?

A. W nelsonce
B. W dzbanuszku
C. W kokilce
D. W filiżance
HGT.03 Pytanie 228
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.

A. Zamówienie taksówki
B. Wynajem miejsc postojowych
C. Dostarczenie posiłku do pokoju
D. Zarezerwowanie biletów do teatru
HGT.03 Pytanie 229
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?

A. Dezynfekcję
B. Dezynsekcję
C. Dezodoryzację
D. Deratyzację
HGT.03 Pytanie 230
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony

A. w bagażniku pojazdu
B. w sali konferencyjnej
C. w restauracji hotelowej
D. w pokoju gościnnym
HGT.03 Pytanie 231
Obsługa gości w obiekcie świa…

Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą

A. obowiązkową, towarzyszącą
B. obowiązkową, komplementarną
C. nieobowiązkową, komplementarną
D. nieobowiązkową, towarzyszącą
HGT.03 Pytanie 232
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?

A. spirytus
B. płyn do mycia naczyń
C. zimną wodę
D. benzynę ekstrakcyjną
HGT.03 Pytanie 233
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zupa mleczna, jajka smażone na boczku oraz fasolka w sosie pomidorowym są typowymi potrawami śniadaniowymi w jakiej kuchni?

A. amerykańskiego
B. angielskiego
C. rosyjskiego
D. wiedeńskiego
HGT.03 Pytanie 234
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, misy, salaterki
B. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
C. cukiernice, mleczniki, dzbanki
D. półmiski, bulionówki, salaterki
HGT.03 Pytanie 235
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować

A. aceton
B. ciepłą wodę
C. spirytus etylowy
D. odrdzewiacz
HGT.03 Pytanie 236
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje posiłek składający się z kilku dań, często oferowany w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i za wcześniej ustaloną cenę?

A. Bufetu śniadaniowego
B. Table d`hóte
C. Wstawki śniadaniowej
D. A la carte
HGT.03 Pytanie 237
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?

A. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
B. Serwis a la carte, serwis a'part
C. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
D. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
HGT.03 Pytanie 238
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Pokaz mima.
B. Depozyt.
C. Kąpiel błotną ciała.
D. Wynajem sali konferencyjnej.
HGT.03 Pytanie 239
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę

A. towarzyszącą
B. podstawową
C. fakultatywną
D. uzupełniającą
HGT.03 Pytanie 240
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?

A. Molton
B. Napperon
C. Skirting
D. Laufer