Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 241
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać

A. recepcjoniście concierge
B. kierownikowi służby pięter
C. właścicielowi
D. dyrektorowi hotelu
HGT.03 Pytanie 242
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu

A. polskiego
B. czeskiego
C. amerykańskiego
D. szwedzkiego
HGT.03 Pytanie 243
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do

A. polerowania posadzki
B. czyszczenia toalety
C. czyszczenia podłóg
D. usuwania kurzu
HGT.03 Pytanie 244
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane

A. dezaktywacji
B. dezynsekcji
C. deratyzacji
D. dezynfekcji
HGT.03 Pytanie 245
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 10 000 zł
B. 40 000 zł
C. 50 000 zł
D. 100 000 zł
HGT.03 Pytanie 246
Obsługa gości w obiekcie świa…

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien być przygotowany?

A. Kawa/sok, bagietka, wędliny
B. Herbata/sok, pieczywo, jaja, wędlina
C. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
D. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
HGT.03 Pytanie 247
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, realizując zamówienie na room-service dotyczące śniadania kontynentalnego dla gościa, powinna skorzystać z

A. dużej prostokątnej tacy
B. wózka serwisowego z blatem
C. dużego płaskiego talerza
D. windy serwisowej
HGT.03 Pytanie 248
Obsługa gości w obiekcie świa…

Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?

A. jedynie 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. tylko 4* oraz 5*
D. 3*, 4* oraz 5*
HGT.03 Pytanie 249
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Służba pięter.
B. Osoba na recepcji.
C. Boy hotelowy.
D. Kelner hotelowy
HGT.03 Pytanie 250
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:

A. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
B. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
HGT.03 Pytanie 251
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to

A. room service
B. executive lounge
C. turndown service
D. all inclusive
HGT.03 Pytanie 252
Obsługa gości w obiekcie świa…

Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?

A. gruntownego
B. awaryjnego
C. bieżącego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 253
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?

A. Jajka na miękko
B. Jajecznicy z boczkiem
C. Szynki na zimno
D. Omletu biszkoptowego
HGT.03 Pytanie 254
Obsługa gości w obiekcie świa…

Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych

A. bakterii.
B. gryzoni.
C. wirusów.
D. owadów.
HGT.03 Pytanie 255
Obsługa gości w obiekcie świa…

Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje

A. miodu, dżemu
B. wędlin, serów
C. jaj po wiedeńsku
D. jajecznicy na bekonie
HGT.03 Pytanie 256
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności jest niezbędna podczas procedury wymeldowania gościa z hotelu?

A. Sprawdzenie, czy wszystkie opłaty zostały uregulowane
B. Przekazanie gościowi kodu Wi-Fi na przyszłość
C. Zorganizowanie transportu na lotnisko
D. Przygotowanie śniadania na wynos
HGT.03 Pytanie 257
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinno znaleźć się w nakryciu do serwisu płatków z mlekiem?

A. filiżanka, mlecznik oraz łyżeczka
B. talerz głęboki i łyżeczka
C. talerz zakąskowy oraz łyżka
D. miseczka na podstawce, łyżka
HGT.03 Pytanie 258
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo mleko można przechowywać w chłodzie po otwarciu opakowania?

A. 2 dni
B. 12 godzin
C. 1 tydzień
D. 5 dni
HGT.03 Pytanie 259
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?

A. Deratyzację
B. Sanityzację
C. Dezynsekcję
D. Dezynfekcję
HGT.03 Pytanie 260
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?

A. Przetrzeć mokrą gąbką
B. Przetrzeć suchą ściereczką
C. Wyczyścić szorstką szczotką
D. Wytarć wilgotną ściereczką
HGT.03 Pytanie 261
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?

A. stopka
B. tumbler
C. pokal
D. szklanica
HGT.03 Pytanie 262
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
B. Oliw, ryb
C. Orzechów, owoców
D. Masła, jaj
HGT.03 Pytanie 263
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Uzupełniających
B. Podstawowych
C. Towarzyszących
D. Fakultatywnych
HGT.03 Pytanie 264
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?

A. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
B. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
C. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
D. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
HGT.03 Pytanie 265
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. CB
B. AP
C. OB
D. BB
HGT.03 Pytanie 266
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?

A. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
B. Czyszczenie okien.
C. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
D. Zmiana pościeli.
HGT.03 Pytanie 267
Obsługa gości w obiekcie świa…

Sałatkę owocową powinno się serwować

A. na gerydonie
B. na paterze
C. w kompotierce
D. w kokilku
HGT.03 Pytanie 268
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Coctail Party
C. Lampkę wina
D. Garden Party
HGT.03 Pytanie 269
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?

A. Mop
B. Ekstraktor
C. Zamiatarkę
D. Polerkę
HGT.03 Pytanie 270
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dla kogo przeznaczony jest druk minibaru?

A. dla barmana, który sprzedaje wybrane produkty
B. dla recepcjonisty, który realizuje zamówienie gościa w hotelowym barze
C. dla pokojowej, która uzupełnia zawartość minibaru
D. dla gościa, który korzysta z minibaru w lokalu mieszkalnym
HGT.03 Pytanie 271
Obsługa gości w obiekcie świa…

W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić

A. wysokość odszkodowania
B. wartość zakupu przedmiotu
C. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
D. numer dowodu osobistego znalazcy
HGT.03 Pytanie 272
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług uważa się za opcjonalne?

A. Budzenie na życzenie, podawanie śniadań
B. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt
C. Usługi fryzjerskie, room-service
D. Basen kąpielowy, jacuzzi
HGT.03 Pytanie 273
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?

A. 5 stołów
B. 6 stołów
C. 8 stołów
D. 4 stoły
HGT.03 Pytanie 274
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami

A. fakultatywnymi
B. towarzyszącymi o charakterze handlowym
C. towarzyszącymi o charakterze osobistym
D. komplementarnymi
HGT.03 Pytanie 275
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
B. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
D. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
HGT.03 Pytanie 276
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
B. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
C. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
D. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
HGT.03 Pytanie 277
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W zakresie od +15 °C do +20 °C
B. W zakresie od +30 °C do +40 °C
C. W przedziale od +5 °C do +10 °C
D. W granicach od 0 °C do +4 °C
HGT.03 Pytanie 278
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Zarządzającego hotelem
B. Pracownika działu promocji
C. Osobę pracującą na recepcji
D. Kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 279
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
B. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
C. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
HGT.03 Pytanie 280
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. tylko 5*