Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 281
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. kociołek
B. bemar
C. blender
D. warnik
HGT.03 Pytanie 282
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?
A. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
B. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
C. uzupełniająca, dodatkowo płatna
D. fakultatywna, dodatkowo płatna
HGT.03 Pytanie 283
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od -5 °C do -1 °C
B. Od -10 °C do -6 °C
C. Od 0 °C do +6 °C
D. Od +10 °C do +15 °C
HGT.03 Pytanie 284
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Umycie podłogi
C. Umycie glazury nad brodzikiem
D. Wypolerowanie armatury nad umywalką
HGT.03 Pytanie 285
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Odplamiaczem do tłustych plam
B. Alkoholem etylowym
C. Benzyną do lakierów
D. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
HGT.03 Pytanie 286
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mięso, wędliny oraz ryby podawane na ciepło lub zimno to między innymi składniki, które dopełniają śniadanie
A. angielskiego wzmocnionego
B. polskiego
C. francuskiego
D. wiedeńskiego wzmocnionego
HGT.03 Pytanie 287
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami
A. komplementarnymi
B. towarzyszącymi o charakterze handlowym
C. fakultatywnymi
D. towarzyszącymi o charakterze osobistym
HGT.03 Pytanie 288
Obsługa gości w obiekcie świa…
Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się
A. lunch
B. bistro
C. rotiserrie
D. brunch
HGT.03 Pytanie 289
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?
A. Lampkę wina
B. Przyjęcie bufetowe
C. Garden Party
D. Coctail Party
HGT.03 Pytanie 290
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?
A. Dekanter
B. Kociołek
C. Podgrzewacz
D. Warnik
HGT.03 Pytanie 291
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum
A. 20 godzin
B. 8 godzin
C. 18 godzin
D. 12 godzin
HGT.03 Pytanie 292
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie powinien uwzględniać pakiet wczasów odchudzających?
A. Angielskie
B. Niskokaloryczne
C. Węglowodanowe
D. Amerykańskie
HGT.03 Pytanie 293
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując śniadanie dla osoby z nietolerancją laktozy, warto pamiętać, żeby w ofercie nie znalazły się
A. mięsa i wędlin
B. warzyw strączkowych
C. owoców cytrusowych
D. mleka i serów
HGT.03 Pytanie 294
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Portier
B. Pokojowa
C. Korytarzowa
D. Recepcjonista
HGT.03 Pytanie 295
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
---|---|---|---|---|
Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
200 | DBL | Z | ||
201 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
202 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
203 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
204 | SGL | CZ | ||
205 | DBL | CZ | ||
206 | DBL | Z | ||
207 | APT | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
208 | APT | CZ | ||
209 | DBL | CZ | ||
Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ |
A. 203,207
B. 200,201
C. 202,204
D. 208,209
HGT.03 Pytanie 296
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
A. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
B. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
C. Natychmiast przekazać je do depozytu
D. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 297
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Zastosowanie środka odplamiającego
C. Posypanie solą kuchenną
D. Użycie zamrażacza
HGT.03 Pytanie 298
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?
A. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
B. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
C. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
D. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
HGT.03 Pytanie 299
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
B. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
C. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
D. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
HGT.03 Pytanie 300
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. obowiązkową, komplementarną
B. obowiązkową, towarzyszącą
C. nieobowiązkową, towarzyszącą
D. nieobowiązkową, komplementarną
HGT.03 Pytanie 301
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
A. Na dzień przed przybyciem gościa
B. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
C. W dniu wyjazdu gościa
D. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
HGT.03 Pytanie 302
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.
A. Lista kontrolna dla pokoju
B. Harmonogram pracy pokojowych
C. Rejestr wydanych kluczy
D. Formularz minibaru
HGT.03 Pytanie 303
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?
A. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
B. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
C. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
D. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
HGT.03 Pytanie 304
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Guest relations
B. Kierownik służby pięter
C. Pokojowa zmienna
D. Concierge recepcyjny
HGT.03 Pytanie 305
Obsługa gości w obiekcie świa…
Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi
A. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
B. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
C. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
D. sejf, bagażnik, biurko lub stół
HGT.03 Pytanie 306
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Zmiana pościeli.
B. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
C. Czyszczenie okien.
D. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
HGT.03 Pytanie 307
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?
A. Sery oraz pieczywo
B. Produkty zbożowe i mleko
C. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
D. Soki owocowe oraz produkty mleczne
HGT.03 Pytanie 308
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, według zasad kategoryzacji, muszą zapewniać realizację zamówień na potrawy oraz napoje do pokoju przez co najmniej 18 godzin dziennie?
A. Pensjonaty 1*-3*
B. Hotele 3*-5*
C. Pensjonaty 3*-5*
D. Hotele l*-3*
HGT.03 Pytanie 309
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba zajmująca się obsługą pięter powinna regularnie uzupełniać zapasy minibaru w pokoju hotelowym?
A. co drugi dzień
B. codziennie
C. tylko po wyjeździe gościa
D. tylko na prośbę gościa
HGT.03 Pytanie 310
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?
A. 140 cm x 140 cm
B. 200 cm x 200 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 180 cm x 200 cm
HGT.03 Pytanie 311
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?
A. Jaja sadzone
B. Kotlety jajeczne
C. Omlet
D. Jajecznica
HGT.03 Pytanie 312
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Zbieranie naczyń ze stołu.
B. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
C. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
D. Ustawianie talerzy do pieczywa.
HGT.03 Pytanie 313
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z
A. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
B. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
C. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.03 Pytanie 314
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?
A. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
B. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
C. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
D. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
HGT.03 Pytanie 315
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:
A. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
B. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
HGT.03 Pytanie 316
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?
A. Ręcznik kąpielowy
B. Torba higieniczna
C. Dozownik z płynnym mydłem
D. Osłona wanny lub natrysku
HGT.03 Pytanie 317
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Jajecznica na bekonie
B. Pasztet z ciecierzycy
C. Grzanki z serem
D. Fasolka w pomidorach
HGT.03 Pytanie 318
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.
A. Kamera oddana w depozyt
B. Pies zostawiony w pokoju
C. Walizka schowana w samochodzie
D. Auto zaparkowane na terenie hotelu
HGT.03 Pytanie 319
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Kelner hotelowy
B. Służba pięter.
C. Boy hotelowy.
D. Osoba na recepcji.
HGT.03 Pytanie 320
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?
A. Hoker
B. Wizualizer
C. Flipchart
D. Projektor