Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
B. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
C. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
D. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. TQM
B. GHP
C. QACP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach

A. regulaminu hotelowego
B. Kodeksu administracyjnego
C. Kodeksu cywilnego
D. Kodeksu karnego
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
D. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
D. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji

Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi

A. 20%
B. 45%
C. 100%
D. 10%
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
C. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Cztery.
B. Jedną.
C. Trzy.
D. Dwie.
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Nocleg, sauna
B. Masaż, śniadanie
C. Fryzjer, śniadanie
D. Siłownia, sauna
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w dodatkowe łóżko dla gościa
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
D. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. kartę pobytu
B. druk "voucher"
C. kartę meldunkową
D. druk "message"
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?

A. Kartę rezerwacji
B. Kartę pobytu
C. Kartę zamówienia
D. Kartę rozliczeń
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. recepcyjnego
B. służby parterowej
C. gastronomicznego
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Marketing bezpośredni
B. Współpraca z biurami podróży
C. Reklama osobista
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 680,00 zł
B. 640,00 zł
C. 840,00 zł
D. 760,00 zł
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?

A. 50 zł
B. 98 zł
C. 200 zł
D. 42 zł
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?

A. Panie Dyrektorze
B. Wasza Ekscelencja
C. Jego Magnificencja
D. Szanowny Rektorze
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
B. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
C. Umówić się na rozmowę w innym terminie
D. Nie okazywać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Duplex
B. Triple
C. Twin
D. Single
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
D. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
C. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
D. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. francuskiej
B. hiszpańskiej
C. włoskiej
D. greckiej
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. metodę płatności i cel wizyty
B. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
C. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
D. czas pobytu i typ pokoju
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. tylko w strefie gastronomicznej
B. w całym obiekcie
C. jedynie w strefie noclegowej
D. wyłącznie na korytarzach
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. opuścić niebezpieczny obszar
D. powiadomić innych pracowników oraz gości
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Osobiście.
B. Bezpośrednio.
C. Zdalny.
D. Pośrednio.
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. opis lokalnych atrakcji turystycznych
B. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
C. opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Flegmatyka
B. Choleryka
C. Melancholika
D. Sangwinika
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to

A. flytele
B. aquatele
C. rotele
D. botele
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
B. zmniejszy się
C. nie ulegnie zmianie
D. zwiększy się
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości

A. dopasowanej do najcięższego pracownika
B. dopasowanej do najwyższego pracownika
C. uniwersalnej, stałej
D. regulowanej
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Protokół rzeczy pozostawionych
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Regulamin usługi depozytowej
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Wskaź działanie typowe dla procedury check out?

A. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
B. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. lampka wina
B. cocktail party
C. bankiet zasiadany
D. bankiet amerykański
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
B. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
C. danych identyfikacyjnych hotelu.
D. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami