Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Fajnie, że wpadłeś na pomysł, żeby poprosić gości z pokoju nr 118 o zachowanie ciszy. To naprawdę dobry ruch w takiej sytuacji. Recepcjonista powinien pamiętać, że trzeba działać zgodnie z regulaminem i zasadami obsługi klientów. W większości hoteli są takie zasady dotyczące ciszy w nocy. Myślę, że ważne jest, żeby podchodzić do tego z empatią i zrozumieniem. Na przykład, można powiedzieć coś w stylu: 'Przepraszam, że musimy przerywać, ale dostaliśmy info, że jest głośno w pokoju. Proszę, postarajcie się zachować ciszę, żeby wszyscy mogli spokojnie odpocząć.' Takie podejście nie tylko rozwiązuje problem, ale też sprawia, że goście będą lepiej postrzegać hotel. W branży ważne jest, żeby reagować proaktywnie, unikając niepotrzebnych spięć i cały czas trzymając się regulaminu.
Myślę, że podejście do zakłócania ciszy nocnej przez gości powinno być bardziej przemyślane, zgodne z procedurami hotelowymi. Dzwonienie na policję w sytuacji, gdy istnieją inne opcje, to chyba nie najlepszy pomysł. Policję warto wzywać tylko w naprawdę niebezpiecznych sytuacjach. Bez sensu jest też od razu żądać od gości opuszczenia hotelu, bo to może wyglądać na brak empatii, a w końcu chodzi o to, by goście czuli się dobrze. Lepiej spróbować rozwiązać sprawę w spokojny i uprzejmy sposób, co jest mega ważne w branży. Wezwanie ochrony też nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem, bo może to wprowadzić gości w stan niepokoju. Kluczowe jest, żeby cały czas pamiętać, że chodzi o komfort i bezpieczeństwo wszystkich gości, a najlepiej to zrobić przez bezpośrednią i spokojną rozmowę.